wat vinden jullie van Facebook?

05-12-2013 00:08 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb Facebook en zie er geen kwaad in

Ik hoor van sommige mensen dat ze een slecht

Iets vinden

Dat de contacten alleen nog via Facebook praten

En op die manier met vrienden praten

Het sociaal contact gaat helemaal weg

Ik moest zelf Facebook verwijderen van me ex

Hij had er een hekel aan en vond het stiekem gedoe

Wat vinden jullie er van?
FB is best geinig maar vind het eng omdat ze alles van je willen weten.

Dingen als maak nu je FB veiliger door je mobiele nummer in te voeren. Of waar woon je en zo niet meer.

En het feit dat als je iets verwijderd het niet echt is verwijderd maar alleen uit het zicht is.

Persoonlijke zaken staan er bij mij dus niet op, niet eens een foto van mezelf.

Het gaat met mij fantastisch volgens FB, mn achternaam is fake net als mn voornaam. En dus alleen de mensen met wie ik echt contact wil en me goed kennen laat ik toe.

En ik ben me bewust dat t een schijnveiligheid is en blijft ondanks alle voorzorgsmaatregelen.
anoniem_64358d624a902 wijzigde dit bericht op 05-12-2013 09:27
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik had Facebook, toen niet meer, toen weer wel, en nu niet meer.

Nu vanmorgen op het nieuws was dat er weer zoveel wachtwoorden en logins door hackers zijn gestolen waaronder van FB ben ik blij dat ik het niet meer heb.
Grote dataverzameling om profielen te creëren voor commerciële doeleinden en om de overheden terwille te zijn om hun macht te handhaven en uit te breiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vooral heel hard op fb schreeuwen dat je op vakantie gaat bijvoorbeeld, is handig voor de inbrekers onder ons
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
.
Ik vond FB over het algemeen wel leuk,zeker om van mensen die je niet vaak ziet te weten wat ze zoal doen.

Het is leuk om te zien wat mensen zoal voor leuke dingen doen zoals koken,theater,muziek en films en vooral reizen.Leuk om als iemand een rondreis VS doet om dan te zien waar ze zijn en wat ze zoal bezoeken bijvoorbeeld.

Wat ik niet leuk vind is dat er behoorlijk wat mensen zijn die FB gebruiken als dagboek en waar ik helemaal simpel van word zijn al die like/share en win acties.

En mensen die dingen posten om maar wat te posten.

Gewoon een loze kreet als '"Toedelidokie'' bijvoorbeeld. Dat soort dingen vind ik stom.
Ik vind feestboek pure armoede.

Maar dat komt vooral omdat ik niks snap van het volledig op internet flikkeren van je bestaan.

Daarbij geen enkele rekening houdend met werk en omgeving.
Ik vind Facebook erg leuk!

Ik heb er alleen maar familie en vrienden op, geen vage bekenden, dus ook een bescheiden aantal 'vrienden'. En mijn profiel staat afgesloten, niemand buiten mijn 'vrienden' kan er iets op zien.
Ik vond Facebook erg leuk, toen vond ik het irritant, toen vond ik het weer leuk, toen vond ik het jaloersmakend en momenteel vind ik het saai. Of tenminste, sta ik er onverschillig tegenover. Zit er vooral op vanwege Candy Crush.
Facebook vind ik wel geinig; maar zelf zet ik er alleen af en toe wat flauwekuldingetjes op.

Mijn halve leven speelt zich daar niet af.

Maar de manier waarop sommige andere (voornamelijk jongere) mensen ermee omgaan, lijkt me niet helemaal gezond.

Veel te veel ermee bezig zijn en niet echt het verschil tussen het "echte" leven en deze virtuele wereld meer zien....
quote:marrie3 schreef op 05 december 2013 @ 13:14:

Facebook vind ik wel geinig; maar zelf zet ik er alleen af en toe wat flauwekuldingetjes op.

Maar de manier waarop sommige andere (voornamelijk jongere) mensen ermee omgaan, lijkt me niet helemaal gezond.

Veel te veel ermee bezig zijn en niet echt het verschil tussen het "echte" leven en deze virtuele wereld meer zien....Ook oudere mensen kunnen zich rot voelen door Facebook. Of beter gezegd; je zit slecht in je vel, en dan zie je al die heppiedepeppie-shit van anderen. Dat kan soms niet zo lekker vallen, terwijl je rationeel weet dat het maar Facebook is.
Facebook is handig om contact te onderhouden met vrienden in het buitenland, daarom heb ik ooit aangemaakt (had bijv ook nooit hyves) uteindelijk kwamen daar Nederlandse vrienden, kennisen en oud-klasgenoten bij.. Ik facebook alleen met bijv: vriend, familie, beste vriendinnen, als ik iets wil delen wat ik online zag en grappig vond verder gaat communicatie via telefoon of liever in real-life.

Ik heb de laatste maanden flink wat mensen verwijder omdat ik ze toch niet sprak of sowieso al stom vond haha!

Ik heb ook van een flink aantal mensen de notificaties uitgezet ;).. omdat er alleen bullshit voorbij kwam in de trand van: Nu lekker in de trein naar mijn werk -- Nu lekker naar mijn schatje -- Nu lekker eten koken --- blablabla
quote:marrie3 schreef op 05 december 2013 @ 13:14:

Veel te veel ermee bezig zijn en niet echt het verschil tussen het "echte" leven en deze virtuele wereld meer zien....Ik moet eerlijk zeggen dat de meest irritante mensen op facebook bijv de vriendinnen van mijn moeder zijn..
Ik mis alle verre vakanties, nieuwe auto's, verse babies, gelukkige bruiloften. Jammer voor mij dat ik geen FB heb. Ik betaal elke keer maar 89 cent om door te kunnen in Candy Crush, heb ik gevoel dat ik nog een beetje privacy heb.
quote:blacksheep schreef op 05 december 2013 @ 23:12:

Ik mis alle verre vakanties, nieuwe auto's, verse babies, gelukkige bruiloften. Jammer voor mij dat ik geen FB heb. Ik betaal elke keer maar 89 cent om door te kunnen in Candy Crush, heb ik gevoel dat ik nog een beetje privacy heb.Serieus? Gewoon de datum op je telefoon een dag vooruit zetten, dan terug naar candycrush waar je 5 nieuwe levens hebt, dan terug om datum weer goed te zetten en dan kun je verder spelen. Herhalen indien nodig.
FB vind ik leuk! Zo blijf je op de hoogte van andermans leven, terwijl je elkaar normaal nooit zou spreken.

Ik leer ook best veel nieuwe mensen kennen via FB (ik schrijf nu met een groepje vrouwen die ik via een topic van Viva ken).

Wel irritant dat je oudere verslagen steeds bovenaan ziet staan, terwijl mijn instellingen staan op "recente berichten".
quote:MilaDila schreef op 05 december 2013 @ 13:21:

[...]

Ook oudere mensen kunnen zich rot voelen door Facebook. Of beter gezegd; je zit slecht in je vel, en dan zie je al die heppiedepeppie-shit van anderen. Dat kan soms niet zo lekker vallen, terwijl je rationeel weet dat het maar Facebook is.

Oh, dat geloof ik best hoor.

(Alhoewel ik zelf geen Facebook nodig heb om me rot te voelen als ik niet lekker in mijn vel zit... )

Bij mezelf merk ik trouwens wel dat ik als "iets oudere" (naja... zooo oud ben ik ook weer niet ) persoon wel meer inzie dat ook andere mensen niet de hele tijd leuke, gelukkige dingen meemaken in hun leven. Toen ik wat jonger was, leek voor mij (ook zonder Facebook, uit real-life verhalen) het gras bij anderen vaak ook groener...

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik vooral bij wat jongere personen zie dat ze een groot deel van de dag op Facebook zitten en daar heel veel communiceren. (Maar er zijn ook wel wat oudere personen die dat doen).

quote:ellaaa20 schreef op 05 december 2013 @ 13:35:

[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat de meest irritante mensen op facebook bijv de vriendinnen van mijn moeder zijn..

Laat het ze maar niet horen
Ik vind facebook een leuke bezigheid om eens te zien waar je vrienden allemaal mee bezig zijn, maar gebruik het laatste tijd meer voor spelletjes & games doeleinden. Heb recent wel een artikel gelezen op het internet waar ik even bij stil stond wie ik allemaal op facebook staan heb. Het ging over een nieuwe foto applicatie waarin je verschillende foto's van je vrienden ziet en die moet herkennen. Ik heb het al een aantal keer gespeeld en ik moet zeggen dat ik schrik van hoeveel mensen ik eigelijk niet ken. Who's tagged heet het: https://apps.facebook.com/whoistagged/ , je moet het ook eens proberen. Ik herkende maar 3 op 4 van mijn vrienden.
quote:romulus schreef op 05 december 2013 @ 04:03:

[...]

Ja ik ben iemand die dus wel rekening houd met wat mijn partner gelukkig of ongelukkig maakt , en ik zou nooit een site als facebook voor het geluk van mijn partner laten staan maar daar is iedereen anders in , er zijn ook mensen die facebook belangrijker vinden als hun partner , maar zoals ik al schreef daar ben ik er dus niet 1 van , zo belangrijk kan dat voor mij niet wezen dat ik daar ruzie om krijg ;)

Ik houd ook graag rekening met wat mijn partner wel of niet gelukkig maakt, maar als het feit dat ik facebook heb hem ongelukkig maakt, ga ik er liever op in waarom dat is, ipv gelijk maar facebook te verwijderen. Want hij heeft er net zo goed rekening mee te houden wat mij gelukkig dan wel ongelukkig maakt, en als ik toevallig facebook erg leuk vind, waarom zou hij dan van mij verlangen ermee te stoppen?

Jij geeft ook aan dat facebook gebruikt wordt door (vooral?) mannen om te hengelen. Nou is me dat nog niet overkomen (boehoe) maar het gaat er toch vooral om wat ik daar dan wel of niet mee doe? Als er een man, bekend of onbekend, gaat hengelen, dat wijs ik dat af. Daarvoor hoef ik niet te stoppen met facebook. Overal kunnen mannen gaan hengelen (en dat heb ik dan weer wel meegemaakt) moet ik mezelf dan maar opsluiten in een ivoren toren, om vriend geen aanleiding te geven bang te zijn voor mijn goede intenties?

Dus in plaats maar gelijk in alles aan vriend toegeven, omdat hij iets onschuldigs dat ik leuk vind niet vindt kunnen, kun je volgens mij beter gaan praten over waarom hij er zo op tegen zou zijn.
Later is nu
quote:missbalou schreef op 05 december 2013 @ 11:10:

Vooral heel hard op fb schreeuwen dat je op vakantie gaat bijvoorbeeld, is handig voor de inbrekers onder onsDat wordt vaak gezegd, maar ik heb nergens m'n adres op facebook staan. Mensen weten hooguit waar ik ongeveer woon. Mensen, die mijn niet kennen maar wel weten waar ik woon, zien ook de dag van te voren de auto voor de deur staan en ingepakt worden. Persoonlijk denk ik nog steeds dat dat voor de lokale inbreker een beter en makkelijker te herleiden teken is, dat wij een aantal weken weg zijn, dan een berichtje op facebook.
Later is nu
quote:retrostar schreef op 05 december 2013 @ 10:51:

Grote dataverzameling om profielen te creëren voor commerciële doeleinden en om de overheden terwille te zijn om hun macht te handhaven en uit te breiden.Dat doet google ook. Alles wat je op internet doet, met of zonder facebook, wordt opgeslagen. Ergens.
Later is nu
Aandacht.
quote:romulus schreef op 05 december 2013 @ 04:03:

[...]

Ja ik ben iemand die dus wel rekening houd met wat mijn partner gelukkig of ongelukkig maakt , en ik zou nooit een site als facebook voor het geluk van mijn partner laten staan maar daar is iedereen anders in , er zijn ook mensen die facebook belangrijker vinden als hun partner , maar zoals ik al schreef daar ben ik er dus niet 1 van , zo belangrijk kan dat voor mij niet wezen dat ik daar ruzie om krijg ;)Ik vind de mening van mijn partner daarin ook belangrijker hoor. Maar dat is misschien een generatieverschil. Wij zijn ruim 40 jaar samen en bespreken bij nieuwe media altijd wel even hoe we hier mee omgaan. Wie voegen we toe, wat laten we wel en niet zien, wie vertellen we bepaalde dingen wel of niet? Mijn partner heeft zeker iets te zeggen over hoe ik mezelf en mijn leven presenteer op facebook. Het laat tenslotte toch meestal iets zien over ons leven, ons huis, onze kinderen of onze vrijetijdsbesteding.
Melissa, ik zet in principe alleen dingen van mezelf op facebook. Nog niet eens zoveel. Deze afspraak heb ik in zekere zin ook met mijn gezinsleden. Ik tag vrijwel nooit iemand. Dat doen mensen zelf soms wel, als ze op mijn foto's staan.

Man en ik hebben diverse activiteiten buiten onze relatie, waar we dingen van op facebook zetten. Dat gaan we echt niet met elkaar overleggen

Afgelopen week heb ik facebook voor het eerst gebruikt om rustig iets wat in ons gezin speelt naar buiten te brengen, zodat (de vrij uitgebreide) familie van mijn man op de hoogte is. We hebben niet heel veel contact met ze, maar op een gegeven moment is het misschien wel zinvol ze ergens van op de hoogte te brengen en iedereen afbellen, daar heb ik dan weer geen zin in. Ik heb dit wel eerst overlegd.
Later is nu
De vraag was trouwens "wat vinden jullie van facebook" en ik vind het dus leuk

Niet alle statusopdates uit mijn vriendenlijst kan ik waarderen, maar daar scroll ik dan overheen. Daarentegen vind ik het gewoon wel leuk om nu contact te hebben met een nichtje, die ik voorheen eigenlijk nooit zag of sprak, behalve op de verjaardag van m'n vader.

Dit voegt misschien niet zo heel veel toe, maar dat hoeft ook niet. Het doet ook niets af. Als ik het niet leuk vond, had ik geen facebook, zo simpel is het wel.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven