Welke E-reader zie door de bomen het bos niet meer

24-10-2020 09:24 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik zie door de bomen en de reviews het bos niet niet meer.

Ik lees veel en graag, heb een kast vol boeken en abonnement op de bieb, maar overweeg om een E-reader te kopen, alleen wil ik er een die niet al te gek duur is, want gaat het mij wel bevallen?

De reden dat ik er een wil is dat ik het in bed lezen en bij kunstlicht steeds minder prettig vind, en het gewicht van een boek vooral in bed ook niet handig vind.

Voor mij is de prijs dus wel belangrijk, en schermverlichting.

Ik kwam uit op de Kobo Clara HD 129,= maar ik lees zoveel negatieve reviews dat dat me geen goed idee lijkt.
Scherm loopt snel vast, batterij snel leeg nou ja internet staat er vol mee.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Welke reader hebben jullie?

Ik vind een bedrag tot 150,= wel echt de max, omdat ik gewoon ook echt niet weet of het me wel zal bevallen.
Ben een ouderwetse boeken lezer ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Kijk nog even naar het verschil met de Kobo Nia.

De Nia is deze zomer uitgekomen. Net toen mijn oude Kobo stuk was (op gaan zitten met mijn knie, kon ie niet tegen)

Het is de budgetKobo voor €99
Ik ben er echt heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 10:03
Toen ik mijn ereader kocht was het volgens mij ook een van de duurdere modellen. Maar die gaat dus inmiddels al ruim 5 jaar zonder dat ik er ooit problemen mee gehad heb mee. Dus laat je niet afschrikken door de aanschafprijs.
Daar heb je ook wel gelijk in een boek kopen is ook al snel 20,= 25,= nieuw. Al koop ik ook veel tweedehands.
Als je bedenkt dat er al snel een boek of 10 per jaar gekocht wordt als het er niet meer zijn, dan ben je uiteindelijk met een goede E-reader goedkoper uit.....* motiveer mezelf tot aankoop goede E=reader :rofl: *
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Kobo fan. Ik heb mijn e reader al best lang en hij doet het nog steeds prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je kunt in mijn bieb gratis een ereader lenen, om het eens te proberen. Is dat geen idee voor je?
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
24-10-2020 10:04
Kijk nog even naar het verschil met de Kobo Nia.

De Nia is deze zomer uitgekomen. Net toen mijn oude Kobo stuk was (op gaan zitten met mijn knie, kon ie niet tegen)

Het is de budgetKobo voor €99
Ik ben er echt heel tevreden over.
Ik lees online dat het verschil vooral in het licht zit en ik vind licht wel erg belangrijk met mijn ouder wordende ogen.
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:08
Ik lees online dat het verschil vooral in het licht zit en ik vind licht wel erg belangrijk met mijn ouder wordende ogen.

Ik merk geen verschil met mijn vorige Kobo qua licht.
Is goed instelbaar qua felheid.


(Ik had hiervoor Kobo Glo, die wordt nu niet meer verkocht)
Kobo Clara, hardstikke happy ermee. Lange batterij duur, geen vastlopers. Geen abbo, want ik haal alles van een soort van piratenbaai :$ Dus mijn ereader zit nooit op wifi (dus een nog langere batterij duur). Ik doneer wel elk jaar 200 euro aan de bieb hier, ter compensatie van mijn piraterij.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kobo glo, die werd heel traag dus nu een libra h2o. Heel fijn dat je het scherm horizontaal of verticaal kunt gebruiken, en de toetsen vind ik ook fijner werken dan swipen op het scherm zelf. Ideaal.
Ook met koboplus, ik lees veel en snel, dus alle boeken kopen is me een iets te kostbare aangelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
24-10-2020 10:07
Je kunt in mijn bieb gratis een ereader lenen, om het eens te proberen. Is dat geen idee voor je?
Vanwege corona doen ze dat niet las ik op de site.
Ook hun aanbod van E-books is mager.
Anders was dit zeker een idee geweest.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
24-10-2020 10:17
Ik had een kobo glo, die werd heel traag dus nu een libra h2o. Heel fijn dat je het scherm horizontaal of verticaal kunt gebruiken, en de toetsen vind ik ook fijner werken dan swipen op het scherm zelf. Ideaal.
Ook met koboplus, ik lees veel en snel, dus alle boeken kopen is me een iets te kostbare aangelegenheid.
Hoe werkt koboplus?

Nu lees ik op het moment wat minder ( burn-out ) maar ben het weer aan het oppakken, normaal las ik een boek of 2 per maand en in de vakanties meer, is het dan rendabel?
LadyLola schreef:
24-10-2020 09:58
[/b]

Dat is een goede tip!
Waar schaf jij je boeken aan?
Op allerlei manieren. Ik heb een bookchoice abonnement, en Kobo+. Ook heb ik ooit een hele zooi illegale boeken van mensen gekregen, wel tienduizend. Die staan op m'n pc en ik snuffel er soms in. Dat is al van 2012 dus niet echt nieuw. En soms koop ik bij bol.com ebooks, dat gaat lekker snel.

En ik hou op goodreads bij wat ik lees. Dit jaar zit ik tot nu toe op 110 boeken, dus dat kan qua kosten wel uit. Bookchoice is 4 euro per maand, Kobo+ is 10 euro per maand.

Oh en ik ben lid van de bieb. Daar kan ik ook ebooks lenen. Dat was 60 euro voor een jaar. Nu ga ik verhuizen als mijn abonnement afloopt en ga ik even aankijken of ik in mijn nieuwe woonplaats wel weer lid wil worden.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:19
Hoe werkt koboplus?

Nu lees ik op het moment wat minder ( burn-out ) maar ben het weer aan het oppakken, normaal las ik een boek of 2 per maand en in de vakanties meer, is het dan rendabel?
Oh zeker. Koboplus is gewoon een soort Netflix voor boeken, je betaalt een vast bedrag en kunt dan onbeperkt boeken lezen.
Am Yisrael Chai!
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:00
Oké het wordt een Kobo.
Ik neig naar de Kobo Libra H20 ook al vind ik hem wel aan de prijs, maar de voordelen zijn wel groot.
Ik vind het echt een heel fijn ding! En zo lekker dat je heel veel boeken bij je kan hebben altijd! Koboplus kan snel uit, maar vergeet de bibliotheek niet, die heeft ook een fijn assortiment.
anoniem_6368e65de5c25 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 10:33
13.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw_SpuitElf schreef:
24-10-2020 10:24
Op allerlei manieren. Ik heb een bookchoice abonnement, en Kobo+. Ook heb ik ooit een hele zooi illegale boeken van mensen gekregen, wel tienduizend. Die staan op m'n pc en ik snuffel er soms in. Dat is al van 2012 dus niet echt nieuw. En soms koop ik bij bol.com ebooks, dat gaat lekker snel.

En ik hou op goodreads bij wat ik lees. Dit jaar zit ik tot nu toe op 110 boeken, dus dat kan qua kosten wel uit. Bookchoice is 4 euro per maand, Kobo+ is 10 euro per maand.

Oh en ik ben lid van de bieb. Daar kan ik ook ebooks lenen. Dat was 60 euro voor een jaar. Nu ga ik verhuizen als mijn abonnement afloopt en ga ik even aankijken of ik in mijn nieuwe woonplaats wel weer lid wil worden.
Wow je leest echt veel.
Ik lees max 30 boeken per jaar en zou als ik de E-reader koop denk ik toch wel eerst eea aanschaffen wat ik nu in mijn eigen kast heb staan. Ik kan als het om boeken gaat zo hebberig zijn ( zie mijn enorme collectie nog te lezen boeken en reserveringen bij de bieb )
De reader volgooien maakt vrees ik dat ik dan weer geen keuze kan maken. In die optiek zou ik voor het overzicht voor mezelf het serie per serie op de reader zetten. Iets met keuze stress :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:32
Wow je leest echt veel.
Ik lees max 30 boeken per jaar en zou als ik de E-reader koop denk ik toch wel eerst eea aanschaffen wat ik nu in mijn eigen kast heb staan. Ik kan als het om boeken gaat zo hebberig zijn ( zie mijn enorme collectie nog te lezen boeken en reserveringen bij de bieb )
De reader volgooien maakt vrees ik dat ik dan weer geen keuze kan maken. In die optiek zou ik voor het overzicht voor mezelf het serie per serie op de reader zetten. Iets met keuze stress :facepalm:
Oh, als je zo weinig leest kun je makkelijk toe met ebooks aanschaffen. Ik lees 2 tot 5 boeken per week, dan tikt het wat harder aan allemaal. Vergeet niet dat ebooks beduidend goedkoper zijn dan echte boeken. Ik koop regelmatig ebooks voor 0,99 tot 4,99 ongeveer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar jaar een Kobo Aura en ben er superblij mee.
Ideaal in bed en in de vakantie.

Papieren boeken koop ik vrijwel niet meer, die haal ik uit straatbibliotheken, waar ik ook regelmatig boeken in terug zet.

Via bol.com kun je de gekochte boeken in één keer overzetten via de kobo-app.

Dan heb ik een boek meteen op reader en telefoon. Mijn tablet is aan het overlijden, die wordt alleen nog ingezet voor spotify. Op de tablet kon ik ook lezen, maar dat leest niet zo fijn als een reader.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 10:37
Oh, als je zo weinig leest kun je makkelijk toe met ebooks aanschaffen. Ik lees 2 tot 5 boeken per week, dan tikt het wat harder aan allemaal. Vergeet niet dat ebooks beduidend goedkoper zijn dan echte boeken. Ik koop regelmatig ebooks voor 0,99 tot 4,99 ongeveer.
Dat red ik qua tijd en zoveel andere interesses al een tijd niet meer.
Misschien komt dat wel weer hoor.
Tijdens en na mijn burn-out ( ben nu herstellende ) las ik helemaal amper iets met concentratie en wil het echt weer gaan oppakken het geeft zoveel ontspanning.
Vandaar ook de aanschaf van een E-reader het gemak ( licht vergroten lettertype enz )
Ik heb ook een Kobo Clara HD en heb die tweedehands aangeschaft.
Ik lees elke dag minstens een uur. De batterij gaat een maand mee. Schermverlichting is ontzettend fijn en tot nu toe is het scherm nog nooit vastgelopen.
Zeker een aanrader dus.

Bij mij stonden er ook al boeken op van de vorige eigenaar, dat is een voordeel van tweedehands aanschaffen. Je kunt de boeken ook overkopen. Ik heb nu een bibliotheek van 3000 e-boeken.

Ik was heel erg van de papieren boeken en dacht dat ik een e-reader echt niet leuk zou vinden. Nu lees ik amper meer papieren boeken. Het enige nadeel van de e-reader vind ik dat als er foto's in het boek staan, die klein blijven. Je kunt er niet even op inzoomen.
Ik heb een Kobo Clara HD. De eerste die ik had liep na een half jaar ineens telkens leeg. Bol.com heeft me toen kosteloos een nieuwe toegestuurd en die doet het prima. Ben er zeer tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 10:47
Dat red ik qua tijd en zoveel andere interesses al een tijd niet meer.
Misschien komt dat wel weer hoor.
Tijdens en na mijn burn-out ( ben nu herstellende ) las ik helemaal amper iets met concentratie en wil het echt weer gaan oppakken het geeft zoveel ontspanning.
Vandaar ook de aanschaf van een E-reader het gemak ( licht vergroten lettertype enz )
Ja, herkenbaar, dat vind ik zelf ook fijn nu mijn ogen duidelijk ouder aan het worden zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kobo Clara en ben heel tevreden. Ik lees dagelijks maar hoef de batterij bijna nooit op te laden. Papieren boeken hebben mijn voorkeur maar in bed lees ik alleen op de ereader, om dezelfde reden die jij noemt.
Ik vind Bookchoice erg fijn. Niet duur en ik lees nu boeken die ik anders nooit gekozen zou hebben (en die ik dan wel leuk vind)

Iedere maand 8 boeken voor €4 en maandelijks opzegbaar.

Oh en de eerst maand vrijblijvend gratis proberen. Dus de eerste 8 boeken. En vind je het niks zeg je binnen die maand weer op.
Alle reacties Link kopieren
Lumineon schreef:
24-10-2020 09:35
De garantie loopt via Bcc
Oei, ik heb een keer - wel een jaar of 4 geleden- een vervelende ervaring met bcc gehad. Kobo ereader gekocht, ding was na een maand of 3 ineens stuk. Liep tijdens het lezen vast, terwijl ik niks raars deed, niks meer mee te beginnen. Constatering van bcc: het scherm is stuk, dus eigen schuld.

Later kwam ik erachter dat ik een type Kobo had gekocht dat daar nogal berucht om was. Maar dat wisten ze bij bcc kennelijk niet. Ik had ze ook gevraagd om de ereader naar Kobo op te sturen, bleken ze niet te hebben gedaan. Alleen foto van voor en achterkant. Tja, daar kon Kobo ook niet veel mee. Ook nog contact gehad met Kobo, maar van hen wist ik al dat hun klantenservice heel erg slecht was.

Voor mij geen bcc en geen Kobo meer. Misschien reuze onterecht, maar de ervaringen waren echt heel vervelend. Ik doe het nu nog met een oude Sony ereader, maar die zijn niet meer te koop, dus daar heeft to niks aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft de Nia geen meeverkleurend licht (blijft dus altijd blauw en kleurt niet oranje mee in de avond). Dus dat zou je slaap negatief kunnen beinvloeden. Geen idee of t ook echt zo is hoor.

Kobo plus werkt zo: je koopt een abonnement via bol of via kobo. Dan betaal je de eerste maand niks geloof ik, en daarna wordt er €2 per maand automatisch afgeschreven.
Als je een boek wil, zoek je op je ereader (die verbind je dan met WIFI) een boek. Of je logt in op kobo plus op je tablet of computer. Je kiest de boeken die je wil. Je drukt op he synchroniseer knopje op je ereader. Et voila, ze staan erop.

Boeken kopen bij bol gaat ook zo, maar dan moet je betalen. Staan er wel binnen een minuut op. Ofzo.
Hou er wel rekening mee dat je ze niet aan iemand anders kunt uitlenen. Ik vind zelf dat e boeken nog best duur zijn om te kopen, als je bedenkt wat het verschil is met papieren boeken (printkosten, papier, maken van het boek, vervoeren naar winkel, winkel zelf, personeel ed).
Je kunt ook zonder in te loggen eerst kijken op koboplus of veel van de boeken die jij leuk vindt er ook gratis te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
kobo ;)

Nadat mijn geliefde sony was overleden kreeg ik een Kobo... Superfijn ding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven