Welke E-reader zie door de bomen het bos niet meer

24-10-2020 09:24 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik zie door de bomen en de reviews het bos niet niet meer.

Ik lees veel en graag, heb een kast vol boeken en abonnement op de bieb, maar overweeg om een E-reader te kopen, alleen wil ik er een die niet al te gek duur is, want gaat het mij wel bevallen?

De reden dat ik er een wil is dat ik het in bed lezen en bij kunstlicht steeds minder prettig vind, en het gewicht van een boek vooral in bed ook niet handig vind.

Voor mij is de prijs dus wel belangrijk, en schermverlichting.

Ik kwam uit op de Kobo Clara HD 129,= maar ik lees zoveel negatieve reviews dat dat me geen goed idee lijkt.
Scherm loopt snel vast, batterij snel leeg nou ja internet staat er vol mee.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Welke reader hebben jullie?

Ik vind een bedrag tot 150,= wel echt de max, omdat ik gewoon ook echt niet weet of het me wel zal bevallen.
Ben een ouderwetse boeken lezer ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Wat is snel dan?
En stond er iets in de handleiding over eerste gebruik? Of je accu dan eerst helemaal moet laden of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
In een review las ik dat er ongeveer 20/25 uur gelezen kan worden op een volle batterij.
Ik zelf haal ongeveer 15 uur nu zal het ook te maken hebben hoe je het licht instelt ga ik vanuit.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
01-11-2020 10:09
In een review las ik dat er ongeveer 20/25 uur gelezen kan worden op een volle batterij.
Ik zelf haal ongeveer 15 uur nu zal het ook te maken hebben hoe je het licht instelt ga ik vanuit.
Ja, klopt. En ik zet altijd mijn WIFI uit als ik aan het lezen ben. Scheelt heel veel batterij.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
01-11-2020 10:18
Ja, klopt. En ik zet altijd mijn WIFI uit als ik aan het lezen ben. Scheelt heel veel batterij.
Wifi heb ik inderdaad uit, nu maak ik wel veel gebruik van het licht/helderheid om het lezen makkelijker te maken.
Maar ik las dus dat mensen wel 3 weken met een batterij doen, dat vind ik echt bizar veel, als je amper leest kan ik me dat wel voorstellen.
Denk dat het aangeven in leesuren een beter beeld geeft hoe lang je met een volle batterij doet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een lange oplaadkabel kopen, dat is echt fijn. Dan hoef je niet zo rekening te houden met wanneer je 'm gaat opladen.

Dit bijvoorbeeld:

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... lsrc=aw.ds
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
01-11-2020 10:45
Je kunt ook een lange oplaadkabel kopen, dat is echt fijn. Dan hoef je niet zo rekening te houden met wanneer je 'm gaat opladen.

Dit bijvoorbeeld:

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... lsrc=aw.ds
Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
01-11-2020 10:18
Ja, klopt. En ik zet altijd mijn WIFI uit als ik aan het lezen ben. Scheelt heel veel batterij.
En vergeet ook vooral het licht niet uit te zetten. In het begin had ik dat standaard aan en dat kostte veel batterij. Mijn e reader loopt wel leeg als ik 'm een tijdje niet gebruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
01-11-2020 12:35
En vergeet ook vooral het licht niet uit te zetten. In het begin had ik dat standaard aan en dat kostte veel batterij. Mijn e reader loopt wel leeg als ik 'm een tijdje niet gebruikt.
Oh daar heb ik ook niet bij stilgestaan!
Ja het scheelt wel of je het uitzet of gewoon in stand-by laat.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er ook iemand ervaring met een ereader van het merk pocketbook?

Of is een kobo toch echt veel beter?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
02-11-2020 22:34
Heeft er ook iemand ervaring met een ereader van het merk pocketbook?

Of is een kobo toch echt veel beter?
Geen idee ik ken de Pocketbook niet heb dus toen ik op zoek was ook geen vergelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang een Sony gehad, top apparaat. Helaas maken zij ze niet meer. Daarna een Kobo gehad maar die was heel snel stuk en dat hoorde ik van meerdere mensen in mijn omgeving.
Op Facebook gevraagd welke soort e-reader aan te raden was en toen een Pocketbook gekocht.
Ideaal! Scherm kan ook horizontaal en verticaal, je kan swipen maar ook drukknoppen gebruiken, alles is aan te passen en je kan je boeken mailen naar je reader. Batterij gaat heel lang mee, ik ben er heel blij mee!

Ik zou over Coolblue nadenken als je gaat aanschaffen, goede service daar!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
02-11-2020 22:34
Heeft er ook iemand ervaring met een ereader van het merk pocketbook?

Of is een kobo toch echt veel beter?
Ik dus en ik ben er heel erg blij mee. Bij mij ging de Kobo niet zo lang mee en overgestapt op de Pocketbook Touch HD3 .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven