Welke E-reader zie door de bomen het bos niet meer

24-10-2020 09:24 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik zie door de bomen en de reviews het bos niet niet meer.

Ik lees veel en graag, heb een kast vol boeken en abonnement op de bieb, maar overweeg om een E-reader te kopen, alleen wil ik er een die niet al te gek duur is, want gaat het mij wel bevallen?

De reden dat ik er een wil is dat ik het in bed lezen en bij kunstlicht steeds minder prettig vind, en het gewicht van een boek vooral in bed ook niet handig vind.

Voor mij is de prijs dus wel belangrijk, en schermverlichting.

Ik kwam uit op de Kobo Clara HD 129,= maar ik lees zoveel negatieve reviews dat dat me geen goed idee lijkt.
Scherm loopt snel vast, batterij snel leeg nou ja internet staat er vol mee.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Welke reader hebben jullie?

Ik vind een bedrag tot 150,= wel echt de max, omdat ik gewoon ook echt niet weet of het me wel zal bevallen.
Ben een ouderwetse boeken lezer ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken!
helena2 schreef:
24-10-2020 11:33
Volgens mij heeft de Nia geen meeverkleurend licht (blijft dus altijd blauw en kleurt niet oranje mee in de avond). Dus dat zou je slaap negatief kunnen beinvloeden. Geen idee of t ook echt zo is hoor.

Dat klopt. Het licht kan alleen zachter gezet worden (minder fel) En dat doe ik savonds.

Ik mis dat niet, had er ook niet eerder van gehoord dan nu net :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
24-10-2020 11:33
Kobo plus werkt zo: je koopt een abonnement via bol of via kobo. Dan betaal je de eerste maand niks geloof ik, en daarna wordt er €2 per maand automatisch afgeschreven.
9,99 per maand kost KoboPlus
Alle reacties Link kopieren
O, shit, dat is toch iets duurder dan ik in mn hoofd had, haha!
Maar nog steeds blij mee! Voor €120 per jaar toegang tot zoveel boeken! Mijn kinderen lezen mee met hetzelfde abonnement, en die lezen bergen.
Alle reacties Link kopieren
Bij bibliotheken kun je ook e boeken lenen, al vind ik de collectie niet echt up to date meestal. Nadeel vind ik ook dat je een boek voor een bepaalde periode leent en het binnen die periode niet 'terug kunt brengen'. Als er dus eens één tussen zit die ik niet leuk vind, kan ik er niet een andere voor de in plaats lenen.
Ik wissel ook boeken uit met vriendinnen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
24-10-2020 11:39
O, shit, dat is toch iets duurder dan ik in mn hoofd had, haha!
Maar nog steeds blij mee! Voor €120 per jaar toegang tot zoveel boeken! Mijn kinderen lezen mee met hetzelfde abonnement, en die lezen bergen.
nadeel is dat de boeken niet van jou zijn. Als je stopt met abonnement ben je ook je boeken kwijt
PoezzinBoots schreef:
24-10-2020 11:37
Dat klopt. Het licht kan alleen zachter gezet worden (minder fel) En dat doe ik savonds.

Ik mis dat niet, had er ook niet eerder van gehoord dan nu net :biggrin:
Als je eenmaal het andere licht kent wil je niet anders ;)
Blóm schreef:
24-10-2020 13:14
Als je eenmaal het andere licht kent wil je niet anders ;)

Ik wil het niet weten :proud: Ik heb de Nia nét en die moet nog een aantal jaren mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de Kobo Libra H20 gekocht ga er zo een paar boeken opzetten.

Iedereen bedankt voor alle tips!
PoezzinBoots schreef:
24-10-2020 13:17
Ik wil het niet weten :proud: Ik heb de Nia nét en die moet nog een aantal jaren mee gaan.
🤐
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 13:48
Ik heb net de Kobo Libra H20 gekocht ga er zo een paar boeken opzetten.

Iedereen bedankt voor alle tips!
Veel plezier ermee!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-10-2020 13:03
nadeel is dat de boeken niet van jou zijn. Als je stopt met abonnement ben je ook je boeken kwijt
Dat is met Netflix natuurlijk ook zo, als je het opzegt heb je ook de films niet meer. Maar hoe vaak keek je nu echt naar die DVD's in de kast en hoe vaak herlees je de boeken in je kast nu echt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Kobo Clara en ben er heel happy mee. Batterij gaat heel lang mee, verlichting is prettig en geen vastlopers.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-10-2020 13:03
nadeel is dat de boeken niet van jou zijn. Als je stopt met abonnement ben je ook je boeken kwijt
Dat vind ik juist een voordeel ;-). Ruimt lekker op.
poldervrouw schreef:
24-10-2020 13:03
nadeel is dat de boeken niet van jou zijn. Als je stopt met abonnement ben je ook je boeken kwijt
Daarom boeken ophalen bij de piratenbaai :biggrin:
Koppigwijf schreef:
24-10-2020 16:59
Daarom boeken ophalen bij de piratenbaai :biggrin:
Dat vind ik niet zo tof, liever betalen zodat de auteur eraan verdient.
Blóm schreef:
24-10-2020 17:08
Dat vind ik niet zo tof, liever betalen zodat de auteur eraan verdient.
Ik doneer elk jaar 200 euro aan de bieb, voorheen was ik namelijk altijd lid van de bieb. En lidmaatschap prijs is nog steeds lager dan 200 euro.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2020 14:27
Dat is met Netflix natuurlijk ook zo, als je het opzegt heb je ook de films niet meer. Maar hoe vaak keek je nu echt naar die DVD's in de kast en hoe vaak herlees je de boeken in je kast nu echt?
Ik lees boeken meerdere malen (niet alle maar heb zo mijn favorieten) En ik heb een fikse verzameling blu ray films ;)
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
24-10-2020 14:48
Dat vind ik juist een voordeel ;-). Ruimt lekker op.
digitaal neemt het heel weinig ruimte in
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
24-10-2020 13:48
Ik heb net de Kobo Libra H20 gekocht ga er zo een paar boeken opzetten.

Iedereen bedankt voor alle tips!
Laat je nog even weten hoe hij bevalt?
Ik denk ook aan de Kobo Libra....
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-10-2020 17:39
digitaal neemt het heel weinig ruimte in
Ik lees echt nooit een boek 2 keer. Maar als je dat wel graag doet, dan snap ik dat je m liever koopt.
Alle reacties Link kopieren
FITI schreef:
28-10-2020 18:32
Laat je nog even weten hoe hij bevalt?
Ik denk ook aan de Kobo Libra....
Hij bevalt echt heel erg goed!
Super fijne reader, houdt makkelijk vast, fijner dan een boek, draai je 'm om draait het scherm mee, ook makkelijk om de pagina's om te slaan, zowel middels swipen als een knopje.
Ik vind het licht ook erg fijn je hebt geen lamplicht nodig, lettertype kun je vergroten, wat in mijn geval met ouder wordende ogen echt heel fijn is.

Ik heb het Kobo plus abonnement erbij afgesloten ( eerste 30 dagen gratis daarna 9,95 pm ) super makkelijk om met de reader boeken op de reader te zetten.

Kortom ik ben er heel blij mee, maar vooral ook wat ik aangaf dat ik weer veel fijner kan lezen door mijn slechter wordende ogen, ik heb een leesbril, maar dat is met bijvoorbeeld in bed lezen niet fijn.
Evenals het bij kunstlicht ook niet fijn is, althans dat vind ik.

Ik heb dit jaar in een lees dip gezeten, oa door een burn out, maar door het gemak van de Kobo heb ik inmiddels bijna mijn eerste boek sinds 6 maanden bijna uit.

Ik lees overigens ook bijna geen boeken twee keer, dat is bij hoge uitzondering als het om een reeks gaat en ik jaren terug bijvoorbeeld deel 1 gelezen heb.
Wil ik een boek zeker nog eens lezen dan zou ik het kopen.
Alle reacties Link kopieren
To, speel ook met de grootte van de letters en het lettertype. Dat kan best schelen. Als mijn ogen moe zijn, dan zet ik de letters altijd groter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel LadyLola!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je tevreden bent met je aankoop, mij bevalt ie ook heel goed. Voelt degelijker aan dan de kobo glo en de andee readers die ik heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel opvallend vind dat de batterij wel snel leeg gaat.
Ik dacht maar kan het niet terugvinden dat ik gelezen heb dat mensen er soms weken mee toe kunnen.

Hij laadt wel snel weer op, maar met het vrij korte snoertje vind ik het laden en lezen tegelijk niet echt een optie.

Wat is jullie ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven