Welke flatscreen kiezen?

18-12-2012 09:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude tv'tje heeft het na 14 jaar begeven. Tijd voor een nieuwe dus en deze keer wordt het een platte.

Tv is niet superbelangrijk voor ons dus ik wil het liefst niet al teveel uitgeven. Hij hoeft ook niet op internet te kunnen en zo.

Nu ben ik in mijn zoektocht uitgekomen op de volgende merken onder de 300 euro die in aanmerking komen:

Panasonic (50 hz)

Samsung of LG (100 hz)

Het liefst koop ik een Panasonic, dat was deze tv ook en de Panasonic van mijn ouders heeft het maar liefst 30 jaar uitgehouden en was toen nog niet kapot. Nu zijn we gisteren alleen even gaan kijken in de winkel en het verschil tussen 50 hz of 100 hz qua beeld is toch wel groot. Wat zouden jullie doen?

Over Samsung en LG lees ik wisselende verhalen, niet altijd goede ervaringen. Panasonic daarentegen schijnt behoorlijk stabiel te zijn.
Ik heb goede ervaringen met Samsung. Ik zou voor de 100 hz gaan, is een stuk mooier beeld!
Ik zou ook voor 100 Hz gaan en heb goede ervaringen met Samsung.

Wordt je op Kieskeurig.nl niet wijzer uit de recensies?
Heb je hier al gekeken?
Samsung!
Hier ook een samsung, nooit problemen mee gehad.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ja ik heb me ingelezen over de hoeveelheid beeldjes per seconde, en eigenlijk was ik er al uit dat het de Panasonic werd tot ik gister in de winkel een 50 hz en 100 hz scherm naast elkaar zag staan, toen ging ik twijfelen...

Degenen die Samsung zeggen: Wat zijn jullie ervaringen? Hoelang heb je de tv al en zijn er wel eens problemen mee geweest?
Wij, mijn ouders en mijn schoonouders hebben allemaal een Panasonic en hier zijn we heel tevreden over! Ik zou dus zelf weer voor een Panasonic gaan, als ik een nieuwe tv zou moeten. Alleen dan wel eentje met 100Hz, die zijn er van Panasonic ook wel hoor!
Oh, ik zie nu pas dat je onder de 300 euro wilt, dan weet ik niet of je een 100Hz van Panasonic kan vinden.

*edit* ik heb even gegoogled en die vind je wel bij de Media Markt!
Bij Samsung moet je er wel van houden dat het scherm meer oranje tinten heeft, huidskleur worden mensen met oranje gezichten.
Wanneer je voor langdurig gebruik wilt gaan en je in principe voor het merkt panasonic wilt gaan zou ik misschien iets meer uitgeven.

Daarnaast hebben wij zelf philips maar mijn ouders hebben samsung en prima tv hoor.

Zij hebben hem nu 2 a 3 jaar dus over levensduur kan ik niet heel veel zeggen.
Dank voor jullie reacties alvast! Mundy, heb je een link dan? Ik kon dat niet vinden en zag onder de 300 alleen 50 hz Panasonics.

Hier dus ook veel tevreden Samsung gebruikers begrijp ik.

Anno1984, dat is toch in te stellen met de kleurinstellingen van de tv?
quote:anno1984 schreef op 18 december 2012 @ 10:13:

Bij Samsung moet je er wel van houden dat het scherm meer oranje tinten heeft, huidskleur worden mensen met oranje gezichten.

Dan zijn je instelling niet goed. Al deze dingen kan je handmatig nog intstellen naar wens.

Hier verder ook alleen goede ervaringen met Samsung.
Oh vergeten te vermelden... gezien de kijkafstand het liefst ook nog 32"...
Hier Panasonic. Heel tevreden.
Even bij Coolblue gekeken naar een Samsung versus Panasonic in die prijsklasse

De Samsung komt er beter uit, wat beeldkwaliteit betreft volgens mij:

http://www.tvstore.nl/vergelijken/230754/205928/
Hoe groot moet de tv zijn? Ik zie nu dat die van 250 euro bij de Media Markt een kleintje is. Je hebt voor 350 euro wel eentje van 60 cm (24 inch) Zelf hebben we 32 inch (82 cm) daarvan zijn de goedkoopste van Panasonic rond de 400 euro. Deze bijvoorbeeld http://www.mediamarkt.nl/ ... m4n_aid=420&s2m_channel=6

Gewoon bij Google intypen Panasonic tv 100Hz, dan krijg je genoeg links
samsung staat er wel om bekend dat de kleuren wat minder natuurlijk zijn. Sommige mensen vinden dat juist mooi.

Ik heb zelf een LG en heel tevreden. Er zijn zoveel goeie tv's. Waar ik altijd op let is de zapsnelheid en het geluid. Mijn tv heeft een usb ingang. Vind ik handig om een stick met een gedownloade flim in te stoppen.
.
Kijk ook even wat je nu en in de toekomst aan randapparatuur gebruikt cq wilt gaan gebruiken. Onze niet al te oude flatscreen wilde niet goed samen met een blu ray speler (kon die conversiesnelheid helemaal niet aan) en nu we glasvezel hebben zijn we blij dat we een flinke stap hebben gemaakt met een tv die de komende jaren prima voldoet aan de eisen.
We hebben een oude Super Nintendo, en een Digitennekastje. Verder geen randapparatuur of plannen daarvoor. Ik twijfel nog even verder...
Ik zou ook eens naar Orion of Toshiba kijken leveren net iets meer als bv Samsung/Panasonic en goed getest.

http://www.testsieger.de/ ... d489560&filter[]=933_8998
quote:impala schreef op 18 december 2012 @ 10:54:

samsung staat er wel om bekend dat de kleuren wat minder natuurlijk zijn. Sommige mensen vinden dat juist mooi.

Ik heb zelf een LG en heel tevreden. Er zijn zoveel goeie tv's. Waar ik altijd op let is de zapsnelheid en het geluid. Mijn tv heeft een usb ingang. Vind ik handig om een stick met een gedownloade flim in te stoppen.Zapsneld is afhankelijk van decoder en niet van tv, er is nergens een platte tv die mijn tv overtreft qua geluid ^6 speakers met subwoofer intern schoonheid van 80 kilo
Hz-en verhaal is totale verkoopboelshit. Gaat om hele andere zaken, soort techniek gebruikt, welke fiters etc etc. 50/100 hz was leuk in de jaren 90, die tijd is gelukkig al lang voorbij.

Zapsnelheid hangt idd van decoder af, maar ook van tv. Technisch verhaal maar moet je per tv bekijken helaas.

In je topicstart vergelijk je 2 willekeurige tv's, enige criterium 50/100 hz, dit is natuurlijk appels met peren vergelijken want elke samsung of Panasonic KAN beter zijn. Ligt er maar net aan welke je pakt. Lees vergelijkingssites etc, vermoeiend maar wel noodzakelijk.

Standaard kleuren in tv zaak kloppen ook voor geen meter, licht is totaal anders en vaak ziet het er thuis veel beter uit. Daarnaast moet je hem nog configureren met ig parameters. Al met al veel werk. De verkoper in de winkel zal je met alle plezier een tv verkopen met de hoogste marge, vooral aan leken is dit erg makkelijk

ohja staar je niet blind op die panasonic die het 30 jaar volhield Zegt helemaal niks over huidige tv's. Philips verkoopt bv geen eens eigen lijn meer, zijn ze mee gestopt maar wordt door andere firma gemaakt.

Samsung plasma tv ben ik erg tevreden over, maar das ander budget en iets groter 51 inch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven