welke nieuwe laptop?
donderdag 7 maart 2013 om 03:19
Deze vind ik er wel leuk uitzien (al hoeft dat touchscreen van mij eigenlijk niet):
http://www.bol.com/nl/p/a ... GSA0020219200000009597962
Iemand bekend met deze en is het wat?
http://www.bol.com/nl/p/a ... GSA0020219200000009597962
Iemand bekend met deze en is het wat?
donderdag 7 maart 2013 om 08:50
Neem iig geen Acer. Mijn man helpt mensen met computerproblemen in zijn vrije tijd en hoe vaak ik hier al een Acer voorbij heb zien komen. Daar gaat echt zo vaak iets aan stuk, niet normaal.
Wij hebben hier nu een MacBook pro, maar hiervoor altijd een Dell. We hebben ook een Asus gehad, was ook goed.
Wij hebben hier nu een MacBook pro, maar hiervoor altijd een Dell. We hebben ook een Asus gehad, was ook goed.
donderdag 7 maart 2013 om 08:52
Ik heb een tablet bouwpakket ' laptop' .
Ik heb een Samsung tablet gecombineerd met een SDkaartje en een Logitech toetsenbord.
Het is geen laptop natuurlijk, maar tekstverwerken ed gaat er prima op.
Ik heb bepaalde programma's die niet draaien op de tablet natuurlijk dus ik lees ook even mee hier
Ik heb een Samsung tablet gecombineerd met een SDkaartje en een Logitech toetsenbord.
Het is geen laptop natuurlijk, maar tekstverwerken ed gaat er prima op.
Ik heb bepaalde programma's die niet draaien op de tablet natuurlijk dus ik lees ook even mee hier
Het Viva forum is papaja.
donderdag 7 maart 2013 om 09:11
Dell, Asus en HP hebben mijn voorkeur. Als ik jou was zou ik vooral kijken naar een laptop met een grote harde schijf en groot werkgeheugen, want dat is hetgene waar jij veel gebruik van gaat maken (ook gezien het formaat van de foto's die jij maakt). Ik moet zeggen dat ik Medion ook altijd goede apparaten vind, daar kochten mijn ouders altijd de computers van en die zijn ook nog is kneitergoedkoop. Nu gebruiken zij dat ding natuurlijk heel anders dan jij, maar ze hebben wel eens wat problemen gehad en ook toen was de service goed (al zit je wel met gezeik met opsturen enzo).
Skype en snel internet zijn niet relevant. Skype installeer je gratis en snel internet leg je aan. Mocht je hier problemen mee ervaren gebruik dan geen wifi maar gebruik gewoon een UTP kabel. Veel sneller internetten.
Skype en snel internet zijn niet relevant. Skype installeer je gratis en snel internet leg je aan. Mocht je hier problemen mee ervaren gebruik dan geen wifi maar gebruik gewoon een UTP kabel. Veel sneller internetten.
donderdag 7 maart 2013 om 09:20
Misschien helpt dit bij je keuze: http://tweakers.net/reviews/2922/laptop ... -2013.html
donderdag 7 maart 2013 om 09:53
Ik zou voor de acer aspire of de hp pavillion gaan. Beide hebben de 'beste' processor en het meeste intern geheugen.
Ik heb overigens geen slechte ervaringen met acer. Een keer een kapotte hd. Is keurig gemaakt. Service is overigens wel minder dan van bv asus.
Beste ervaringen met Asus en Toshiba. Maar dat gaat om laptops die qua prijs niet ver van een Apple afliggen.
Ik heb overigens geen slechte ervaringen met acer. Een keer een kapotte hd. Is keurig gemaakt. Service is overigens wel minder dan van bv asus.
Beste ervaringen met Asus en Toshiba. Maar dat gaat om laptops die qua prijs niet ver van een Apple afliggen.
donderdag 7 maart 2013 om 10:20
quote:Ivetje schreef op 07 maart 2013 @ 08:50:
Neem iig geen Acer. Mijn man helpt mensen met computerproblemen in zijn vrije tijd en hoe vaak ik hier al een Acer voorbij heb zien komen. Daar gaat echt zo vaak iets aan stuk, niet normaal.
Helemaal eens, acer laptop was ik maanden kwijt omdat ie alleen in Engeland gerepareerd kon worden??
Acer Desktop gaf ook veel ellende, dus ook hier: nooit meer iets van Acer.
Nu een asus en een hp laptop, beide zijn prettig.
Helemaal eens, acer laptop was ik maanden kwijt omdat ie alleen in Engeland gerepareerd kon worden??
Acer Desktop gaf ook veel ellende, dus ook hier: nooit meer iets van Acer.
Nu een asus en een hp laptop, beide zijn prettig.
donderdag 7 maart 2013 om 10:53
quote:gelderka schreef op 07 maart 2013 @ 09:22:
Waarom neem je geen tablet?
Een tablet is handzamer dan een laptop, lichter, makkelijker mee te nemen. Internet en Skype gaan daar geweldig op.
Je kunt hem ook beter vasthouden dan een laptop.
Fijn als je hem gebruikt om een boek te lezen of een film te kijken.
Een tablet is een ideale reisgenoot.
Alleen als backup voor je foto's is hij niet geweldig.
Maar er zijn manieren om dat op te lossen zonder dat je meteen een laptop nodig hebt.
Je zou dat kunnen opvangen met (bijvoorbeeld) een forse USB stick.
Je maakt niet dagelijks een backup, maar eens in de week? Tien dagen?
Op een geleende laptop of in een internet café zet je in 10 minuten alle foto's van je camera over op die stick.
Zo'n stick kost ¤15, weegt 10 gram en heeft geen bewegende delen die kapot kunnen gaan.
Als je onderweg ook nog aan je afstudeerscriptie of je boek schrijft, zou ik een tablet afraden en voor een netbook gaan.
In dat geval zet je je boek of je scriptie in dropbox zodat hij altijd op Internet gebackupped wordt wanneer je verbinding hebt.
Maar in je verhaal stond vooral internet en skype, geen boeken schrijven.
Een tablet vind ik helemaal niet handig te gebruiken, want je moet op het scherm typen. En touchscreen ben ik ook geen fan van.
Een laptop/netbook vind ik handiger in gebruik omdat het scherm staat, terwijl het toetsenbord plat ligt.
En ik heb idd vrij veel gig aan foto's als ik op reis ga, dus die ruimte moet ook beschikbaar zijn.
Dat ik 'n netbook wil, is dus wel 'n zekerheid, maar ik ga nu dus vooral de ervaringen met diverse merken in overweging nemen om zelf tot 'n beslissing te komen.
Waarom neem je geen tablet?
Een tablet is handzamer dan een laptop, lichter, makkelijker mee te nemen. Internet en Skype gaan daar geweldig op.
Je kunt hem ook beter vasthouden dan een laptop.
Fijn als je hem gebruikt om een boek te lezen of een film te kijken.
Een tablet is een ideale reisgenoot.
Alleen als backup voor je foto's is hij niet geweldig.
Maar er zijn manieren om dat op te lossen zonder dat je meteen een laptop nodig hebt.
Je zou dat kunnen opvangen met (bijvoorbeeld) een forse USB stick.
Je maakt niet dagelijks een backup, maar eens in de week? Tien dagen?
Op een geleende laptop of in een internet café zet je in 10 minuten alle foto's van je camera over op die stick.
Zo'n stick kost ¤15, weegt 10 gram en heeft geen bewegende delen die kapot kunnen gaan.
Als je onderweg ook nog aan je afstudeerscriptie of je boek schrijft, zou ik een tablet afraden en voor een netbook gaan.
In dat geval zet je je boek of je scriptie in dropbox zodat hij altijd op Internet gebackupped wordt wanneer je verbinding hebt.
Maar in je verhaal stond vooral internet en skype, geen boeken schrijven.
Een tablet vind ik helemaal niet handig te gebruiken, want je moet op het scherm typen. En touchscreen ben ik ook geen fan van.
Een laptop/netbook vind ik handiger in gebruik omdat het scherm staat, terwijl het toetsenbord plat ligt.
En ik heb idd vrij veel gig aan foto's als ik op reis ga, dus die ruimte moet ook beschikbaar zijn.
Dat ik 'n netbook wil, is dus wel 'n zekerheid, maar ik ga nu dus vooral de ervaringen met diverse merken in overweging nemen om zelf tot 'n beslissing te komen.
donderdag 7 maart 2013 om 10:56
donderdag 7 maart 2013 om 11:27
De specificaties kun je zien onder je knopje uitvoeren dat als het goed is onder je startknop staat (heb zelf nu vista, dus weet niet of het bij windows 7 daar ook staat).
In het schermpje dat je vervolgens krijgt vul je dxdiag in en dan zie je vervolgens alles over je computer
Mn moeder had ook een Acer die kapot ging, gerepareerd werd, weer kapot ging (in dezelfde week) en vervolgens totaal afgeschreven was. Nu heeft ze volgens mij ook een Asus :p
Zelf al 4 jaar een trotse gebruiker van een Toshiba Satellite L300
In het schermpje dat je vervolgens krijgt vul je dxdiag in en dan zie je vervolgens alles over je computer
Mn moeder had ook een Acer die kapot ging, gerepareerd werd, weer kapot ging (in dezelfde week) en vervolgens totaal afgeschreven was. Nu heeft ze volgens mij ook een Asus :p
Zelf al 4 jaar een trotse gebruiker van een Toshiba Satellite L300
donderdag 7 maart 2013 om 11:39
Voor reizen gebruik ik een Packard Bell Notebook (gehaald bij Dixons). Als ik veel foto's/filmpjes maak zet ik ze meestal ook op USB ipv alleen de computer, ben veel te wantrouwig dat er iets mee gebeurd
Hij is prima te doen voor Skype en internet en ik nam hem altijd mee in mijn handbagage, dus hij is ook lekker klein
Je moet bij Notebooks natuurlijk wel opletten wat je er mee wilt, omdat dit soort computers eigenlijk gewoon een soort tekstverwerkers zijn. Wil je er meer mee doen dan alleen skypen en internetten let er dan wel op dat je notebook ook zwaarder aan gewicht zal worden, omdat er een zwaardere processor in komt te zitten. Dan zal ik eerder overgaan op een laptop.
Ik zal mijn notebook nooit als vervanging willen hebben voor mijn laptop, daar werkt hij simpelweg niet snel genoeg voor. Maar voor reizen of colleges is dit ding ideaal!
Hij is prima te doen voor Skype en internet en ik nam hem altijd mee in mijn handbagage, dus hij is ook lekker klein
Je moet bij Notebooks natuurlijk wel opletten wat je er mee wilt, omdat dit soort computers eigenlijk gewoon een soort tekstverwerkers zijn. Wil je er meer mee doen dan alleen skypen en internetten let er dan wel op dat je notebook ook zwaarder aan gewicht zal worden, omdat er een zwaardere processor in komt te zitten. Dan zal ik eerder overgaan op een laptop.
Ik zal mijn notebook nooit als vervanging willen hebben voor mijn laptop, daar werkt hij simpelweg niet snel genoeg voor. Maar voor reizen of colleges is dit ding ideaal!
donderdag 7 maart 2013 om 11:43
In tegenstelling tot anderen hier heb ik meer dan uitstekende ervaringen met Acer. Laptop van 5 jaar oud draait nog als een zonnetje, enige wat kapot is geweest is de harde schijf, maar die heb ik niet bij Acer zelf, maar door iemand anders laten repareren (die ook gelijk al mijn gegevens over gezet heeft). Had toch al geen garantie meer. Met de reparatieservice heb ik dus geen ervaringen... Misschien dat daar het verschil zit.
donderdag 7 maart 2013 om 12:31
Dat idee spreekt me wel aan idd, een goedkope nemen. Thuis gebruik ik 'm vrij intensief om te internetten op de bank, zodat ik niet de hele tijd achter m'n Mac of pc hoef te gaan zitten en op reis moet ie tegen 'n stootje kunnen. Wil trouwens wel 'n 10.1 inch zoals m'n ouwe, want bij 'n maatje groter past ie niet meer in mijn fotorugzak.
M'n foto's bewaar ik ook nog altijd op de CF-geheugenkaartjes waarop ze zijn gemaakt, dus op de laptop is de reserve versie.
M'n foto's bewaar ik ook nog altijd op de CF-geheugenkaartjes waarop ze zijn gemaakt, dus op de laptop is de reserve versie.