WhatsApp geeft plaatsbepaling aan?
vrijdag 14 maart 2014 om 13:43
Nu hoorde ik van een vriend dat zijn vriendin kon zien waar hij zat als hij met haar aan het appen was! Is dit iets nieuws van de WhatsApp of is dit alleen bij een Android systeem(heb zelf Apple) of kan dit helemaal niet?! Zo heb je eigenlijk nog minder privacy!
Ben benieuwd of hier iemand is die dit ook heeft.
Ben benieuwd of hier iemand is die dit ook heeft.
vrijdag 14 maart 2014 om 15:28
vrijdag 14 maart 2014 om 15:58
Het was geen facebook messenger. Ze verstuurden elkaar echt via de whatsapp berichten. Heb ook gezegd tegen hem dat ik daar nog nooit van gehoord had! Hij vond het ook raar maar geloofde haar wel! Ik heb toch mijn twijfels hierbij. Ik zou het niet zo fijn vinden als iemand mij zo zou kunnen traceren.
Misschien is er recent een whatsapp update geweest van het android systeem waardoor dit mogelijk is en dat apple hier nog niet zo ver in is.
Misschien is er recent een whatsapp update geweest van het android systeem waardoor dit mogelijk is en dat apple hier nog niet zo ver in is.
vrijdag 14 maart 2014 om 19:14
quote:iceteapeach schreef op 14 maart 2014 @ 16:09:
ik zie net dat je je status laatst online, ja ook via android dus (vast nieuw) kunt instellen op niemand.
Locatiebepaling had ik nog niet gezien.Locatiebepaling kan ik ook niet ontdekken. Wel dat android nu de functies heeft om laatst gezien, status en profielfoto af te schermen voor mensen die wel jouw telefoonnummer hebben maar die je zelf niet in je adresboek hebt, of wil hebben. I like it.
ik zie net dat je je status laatst online, ja ook via android dus (vast nieuw) kunt instellen op niemand.
Locatiebepaling had ik nog niet gezien.Locatiebepaling kan ik ook niet ontdekken. Wel dat android nu de functies heeft om laatst gezien, status en profielfoto af te schermen voor mensen die wel jouw telefoonnummer hebben maar die je zelf niet in je adresboek hebt, of wil hebben. I like it.
vrijdag 14 maart 2014 om 21:24
quote:erica33 schreef op 14 maart 2014 @ 21:16:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vond het ook al gek dat dit zou kunnen. Had er ook nog nooit van gehoord. Vind het raar waarom zo'n persoon eigenlijk daarover zou liegen. Waarom zeg je het terwijl het niet eens kan met de WhatsApp!Controle over iets/iemand 'denken' te hebben?
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vond het ook al gek dat dit zou kunnen. Had er ook nog nooit van gehoord. Vind het raar waarom zo'n persoon eigenlijk daarover zou liegen. Waarom zeg je het terwijl het niet eens kan met de WhatsApp!Controle over iets/iemand 'denken' te hebben?
Krijg motto niet verwijderd :-)
vrijdag 14 maart 2014 om 21:25
Ik kwam er wel net achter dat whatsapp automatisch 'plaatsen' omzet naar een link in maps. Ik stuurde mijn zusje: blablablabla ik ga dan en dan naar Phoenix, AZ en toen werd dat dus blauw en linkte dat naar maps, als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
vrijdag 14 maart 2014 om 22:03
Kaarsvet, maar dan geef jezelf al aan waar je naartoe gaat?
Ze waren aan het appen geweest en toen had zei gezegd via WhatsApp; "oh,ik kan zien dat je daar(plaatsnaam)bent!!Hij had dat ook niet verwacht. Dat vind ik echt raar. Als het echt niet kan via WhatsApp hoe kan zij dan precies zien waar hij zit, dat snap ik niet!
Ze waren aan het appen geweest en toen had zei gezegd via WhatsApp; "oh,ik kan zien dat je daar(plaatsnaam)bent!!Hij had dat ook niet verwacht. Dat vind ik echt raar. Als het echt niet kan via WhatsApp hoe kan zij dan precies zien waar hij zit, dat snap ik niet!
vrijdag 14 maart 2014 om 22:20
quote:scriptum schreef op 14 maart 2014 @ 21:31:
Oh, dus wanneer je een plaats noemt geeft ie een voorbereid linkje. Net zoiets als wanneer je een telefoonnummer of email adres vermeld, dat wordt omgezet in onderstreepte blauwe letters/cijfers.Blauw worden bij een telefoonnummer, mail- of internetadres was altijd al. Dan kun je idd linken of bellen of toevoegen in je contactlijst. Maar locatiebepaling, nee, nog niet van gehoord.
Oh, dus wanneer je een plaats noemt geeft ie een voorbereid linkje. Net zoiets als wanneer je een telefoonnummer of email adres vermeld, dat wordt omgezet in onderstreepte blauwe letters/cijfers.Blauw worden bij een telefoonnummer, mail- of internetadres was altijd al. Dan kun je idd linken of bellen of toevoegen in je contactlijst. Maar locatiebepaling, nee, nog niet van gehoord.
Krijg motto niet verwijderd :-)