WhatsApp geeft plaatsbepaling aan?

14-03-2014 13:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu hoorde ik van een vriend dat zijn vriendin kon zien waar hij zat als hij met haar aan het appen was! Is dit iets nieuws van de WhatsApp of is dit alleen bij een Android systeem(heb zelf Apple) of kan dit helemaal niet?! Zo heb je eigenlijk nog minder privacy!

Ben benieuwd of hier iemand is die dit ook heeft.
Je kan een kaartje sturen van waar je bent met Whatsapp (je locatie kun je dus delen). Handig als je met vrienden hebt afgesproken ofzo. Maar volgens mij geeft hij niet ongevraagd aan waar je bent.
Iets te verbergen??;) ik vroeg me dat ook af toen ik tegen een familielid zei dat ik nog op het werk was terwijl ik eigenlijk op terras zat;)
Met Apple lukt dit niet! Je kan wel je locatie delen zag ik. Maar dan kun je daarna nog niet zien waar diegene is. Weet dus niet hoe dit werkt met een Android systeem. Is toch te gek voor woorden dat dit dan kan?! Of ze heeft 1 of andere tracker systeem op zijn telefoon gezet!
Ik zou wachten met uit mijn plaat gaat tot je bevestiging hebt dat het inderdaad kan. Zo zonde van je energie anders.
Was het niet Facebook messenger? Die kan namelijk laten zien waar een bericht ongeveer vandaan wordt gestuurd. Om en nabij, dus niet met een kaart, maar dan staat er bijvoorbeeld bij: "verstuurd vanaf Lutjebroek".
Het was geen facebook messenger. Ze verstuurden elkaar echt via de whatsapp berichten. Heb ook gezegd tegen hem dat ik daar nog nooit van gehoord had! Hij vond het ook raar maar geloofde haar wel! Ik heb toch mijn twijfels hierbij. Ik zou het niet zo fijn vinden als iemand mij zo zou kunnen traceren.

Misschien is er recent een whatsapp update geweest van het android systeem waardoor dit mogelijk is en dat apple hier nog niet zo ver in is.
ik zie net dat je je status laatst online, ja ook via android dus (vast nieuw) kunt instellen op niemand.

Locatiebepaling had ik nog niet gezien.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Whatsapp stuurt echt geen locatiebepaling mee die zichtbaar is voor anderen.
Je kan met je iphone nu ook locatie delen, maar dat gaat niet automatisch
quote:iceteapeach schreef op 14 maart 2014 @ 16:09:

ik zie net dat je je status laatst online, ja ook via android dus (vast nieuw) kunt instellen op niemand.

Locatiebepaling had ik nog niet gezien.Locatiebepaling kan ik ook niet ontdekken. Wel dat android nu de functies heeft om laatst gezien, status en profielfoto af te schermen voor mensen die wel jouw telefoonnummer hebben maar die je zelf niet in je adresboek hebt, of wil hebben. I like it.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vond het ook al gek dat dit zou kunnen. Had er ook nog nooit van gehoord. Vind het raar waarom zo'n persoon eigenlijk daarover zou liegen. Waarom zeg je het terwijl het niet eens kan met de WhatsApp!
Ik denk dat diegene gewoon bedoelde dat je een kaartje kan sturen met de locatie waar je op dat moment bent maar dat moet je dan wel zelf doen, whatsapp doet dat niet uit zichzelf
quote:erica33 schreef op 14 maart 2014 @ 21:16:

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vond het ook al gek dat dit zou kunnen. Had er ook nog nooit van gehoord. Vind het raar waarom zo'n persoon eigenlijk daarover zou liegen. Waarom zeg je het terwijl het niet eens kan met de WhatsApp!Controle over iets/iemand 'denken' te hebben?
Ik kwam er wel net achter dat whatsapp automatisch 'plaatsen' omzet naar een link in maps. Ik stuurde mijn zusje: blablablabla ik ga dan en dan naar Phoenix, AZ en toen werd dat dus blauw en linkte dat naar maps, als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Oh, dus wanneer je een plaats noemt geeft ie een voorbereid linkje. Net zoiets als wanneer je een telefoonnummer of email adres vermeld, dat wordt omgezet in onderstreepte blauwe letters/cijfers.
Kaarsvet, maar dan geef jezelf al aan waar je naartoe gaat?

Ze waren aan het appen geweest en toen had zei gezegd via WhatsApp; "oh,ik kan zien dat je daar(plaatsnaam)bent!!Hij had dat ook niet verwacht. Dat vind ik echt raar. Als het echt niet kan via WhatsApp hoe kan zij dan precies zien waar hij zit, dat snap ik niet!
Misschien lult ze uit haar nek. Om hem uit de tent te lokken.
quote:scriptum schreef op 14 maart 2014 @ 21:31:

Oh, dus wanneer je een plaats noemt geeft ie een voorbereid linkje. Net zoiets als wanneer je een telefoonnummer of email adres vermeld, dat wordt omgezet in onderstreepte blauwe letters/cijfers.Blauw worden bij een telefoonnummer, mail- of internetadres was altijd al. Dan kun je idd linken of bellen of toevoegen in je contactlijst. Maar locatiebepaling, nee, nog niet van gehoord.
quote:scriptum schreef op 14 maart 2014 @ 22:12:

Misschien lult ze uit haar nek. Om hem uit de tent te lokken.Ja, dat was ook mijn gedachte, controle 'denken' uit te oefenen.
quote:iceteapeach schreef op 14 maart 2014 @ 22:21:

[...]

Ja, dat was ook mijn gedachte, controle 'denken' uit te oefenen.High five!
quote:scriptum schreef op 14 maart 2014 @ 22:23:

[...]

High five!Ik dacht al, gaan we elkaar blijven herhalen, min of meer hetzelfde idee erover
Dan zal het ook wel niet kunnen! Dan maakt ze hem gewoon wat wijs. Dan komt ze er blijkbaar op een ander manier achter waar hij zit. Raar om hem zo te moeten controleren dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven