Wie heeft er nog een printer?

23-02-2024 13:49 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag die bij mij op kwam.

Ik heb zelf een smartphone en bijpassende laptop etc van het bekend appelmerk. Ik hou van alles digitaal en in de cloud, scheelt onwijs veel papier en ruimte en administratief gesodemieter.

Echter ervaar ik voor de tweede keer in korte tijd dat een bedrijf vraagt om een kopie of print. Opdrachtgever die kopie identiteitsbewijs wil; hier heb je hem digitaal per mail. Maar dat was niet goed, want het moest een print zijn. Aangezien ze zelf een printer op kantoor hebben, vriendelijk gevraagd dan mijn toegezonden kopie uit te printen. 🤣

En nu weer een ding voor dochterlief; die krijgt voor haar bijbaan een contract toegestuurd per mail dat ze thuis dient uit te printen en te ondertekenen. En dat vind ik best bijzonder. Voor een grote supermarktketen is het toch geen rare verwachting dat ze een geprint contract van hen krijgt?

Afijn. Ik heb dus geen printer en ben helemaal niet voornemens er eentje aan te schaffen.

Hebben mensen zo’n apparaat überhaupt nog?
away wijzigde dit bericht op 23-02-2024 16:44
9.55% gewijzigd
Yep, ik heb een hele oude en dit doet het nog prima. Gebruik hem maar heel af en toe, maar dan vind ik het wel handig om er een te hebben.
Ik heb er een voor gezinsleden. Zelf gebruik ik geen papier. Al jaren alles via de iPad
Alle reacties Link kopieren Quote
Jazeker. Wordt niet veel gebruikt, maar voor dit soort gevallen altijd handig. Of soms om iets in te scannen wat ik alleen fysiek heb, maar digitaal wil bewaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik niet, ik ga naar de bibliotheek om iets te printen als het echt nodig is. Eigenlijk vrijwel alleen bladmuziek, zonde om voor die paar printjes een printer aan te schaffen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor werk staat hij op mijn kantoor.
Printer gebruik ik ook voor uitprinten kleurplaten en flyers voor de buurt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wij hebben er eentje staan. Wordt hier ook niet veel gebruikt, maar wel handig om te hebben staan.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er vorig jaar eentje aangeschaft. Wij printen nog best veel en ik had er genoeg van om dat elke keer buiten de deur te doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook wel verbaasd over situaties waarin je per se moet printen. Een nieuw bankrekeningnummer doorgeven kon bijvoorbeeld overal online, behalve bij Oasen. Daar moest ik speciaal iets uitprinten en opsturen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, printen doe ik op mijn werk, op de printer en papier van mijn werk. Dat mag gewoon.
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 23-02-2024 13:57
3.30% gewijzigd
Nee. Weinig nodig, geen plek voor en die twee pagina's per jaar print ik wel op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja absoluut, en we gebruiken hem veel ook.

Zeker nu we niet meer in NL wonen. Hier is het echt niet te doen anders, ze zijn hier veel te gek op papierwerk, nietjes en handtekeningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog een printer.Het is altijd makkelijk want je zal er altijd 1 nodig hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik, goedkopie Epson, met action of 123 inkt te vullen.
Gebruik ook veel als scanner en ik kan op stickerpapier printen en dan snijden met mijn plotter.
Plata_ schreef:
23-02-2024 13:58
Ja absoluut, en we gebruiken hem veel ook.

Zeker nu we niet meer in NL wonen. Hier is het echt niet te doen anders, ze zijn hier veel te gek op papierwerk, nietjes en handtekeningen.
Ja, dat is zeker waar, ja! Wij hadden er ook altijd eentje toen we nog in het buitenland woonden en nu in NL voor het eerst weer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gebruiken hem toch ook wel regelmatig. Er zijn toch nog best vaak situaties waarin je iets moet printen. Bv tickets waarbij staat dat je het geprint mee moet nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij. Man heeft eigen bedrijf en moet nog regelmatig printen. Ook zoon gebruikt hem regelmatig voor zijn werk. Hij moet regelmatig papieren plastificeren en onze plastificeermachine is beter dan die op zijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
ja, op zolder. Wordt zo vaak gebruikt, dat als we hem gebruiken de inkt is uitgedroogd oid
IK print toch wel geregeld dingen op mijn werk, dat wel
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben er wel een, maar werkt al een tijdje niet meer. Gedoe met dure uitgedroogde cartridges. Gelukkig hebben we een printshop in de buurt, dus als er echt iets geprint moet worden gaan we daarheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen printer, als ik toevallig eens iets moet printen, doe ik dat op werk. Of soms bij de printerette (woon ik in de buurt), die vragen wel idiote bedragen, zoals een euro voor een paar printjes. Maar het komt zo zelden voor.

Zelfs voor werk print ik eigenlijk zelden nog dingen.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 23-02-2024 14:13
10.68% gewijzigd
Grappig hoeveel reacties zeggen dat je soms wel moet printen. Geloof ik direct hoor, maar ik herken het niet. Zowel met werk als privé heb ik al een paar jaar niets geprint
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn studie print ik alles wat ik online aangeboden krijg. Dan kan ik markeren, onderstrepen, erbij schrijven, makkelijk terugbladeren, enz. enz.
Overigens gebruik ik mijn printer vaker als kopieerapparaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
23-02-2024 14:08
Grappig hoeveel reacties zeggen dat je soms wel moet printen. Geloof ik direct hoor, maar ik herken het niet. Zowel met werk als privé heb ik al een paar jaar niets geprint
ik print graag als ik dingen moet nakijken, teksten, drukproeven etc.
Dat is op scherm toch anders

En ik heb een grote voorliefde voor papieren verscheuren van afgeronde taken
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
23-02-2024 14:11
ik print graag als ik dingen moet nakijken, teksten, drukproeven etc.
Dat is op scherm toch anders

En ik heb een grote voorliefde voor papieren verscheuren van afgeronde taken
Dit, en ik geef soms gastlessen waarvoor ik dingen print, ik print foto's. Of dingen voor mijn dochter voor school. Ze moet geregeld iets (ook) op papier inleveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap voorkeur, maar noodzaak?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven