Wie heeft er nog een printer?

23-02-2024 13:49 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag die bij mij op kwam.

Ik heb zelf een smartphone en bijpassende laptop etc van het bekend appelmerk. Ik hou van alles digitaal en in de cloud, scheelt onwijs veel papier en ruimte en administratief gesodemieter.

Echter ervaar ik voor de tweede keer in korte tijd dat een bedrijf vraagt om een kopie of print. Opdrachtgever die kopie identiteitsbewijs wil; hier heb je hem digitaal per mail. Maar dat was niet goed, want het moest een print zijn. Aangezien ze zelf een printer op kantoor hebben, vriendelijk gevraagd dan mijn toegezonden kopie uit te printen. 🤣

En nu weer een ding voor dochterlief; die krijgt voor haar bijbaan een contract toegestuurd per mail dat ze thuis dient uit te printen en te ondertekenen. En dat vind ik best bijzonder. Voor een grote supermarktketen is het toch geen rare verwachting dat ze een geprint contract van hen krijgt?

Afijn. Ik heb dus geen printer en ben helemaal niet voornemens er eentje aan te schaffen.

Hebben mensen zo’n apparaat überhaupt nog?
away wijzigde dit bericht op 23-02-2024 16:44
9.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
23-02-2024 14:17
Die paar keer per jaar dat ik moet printen doe ik dat op kantoor of bij mn ouders.
Ik vind het vooral irritant als ik voor pakketjes moet printen, gelukkig is dat steeds vaker met een QR code.

TO, kan je dochter niet digitaal ondertekenen? Desnoods zet ze de handtekening op een wit papier, maak je daar een foto van en plak je dat onder het contract. Doen wij ook gewoon voor officiele documenten.
Das ook een goeie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
23-02-2024 16:20
Ja hoor, hier ook een printer. Tieners hebben nu eenmaal de neiging om om 22.48 uur te bedenken dat ze nog iets moeten printen dat de volgende dag om 8 uur mee moet. Dan is de copyshop en mijn werk dicht.
Een dag voordat het ingeleverd moet worden laten printen zit niet in hun systeem, nee.
Ik heb eigenlijk geen idee of ze op school kunnen printen. Na school beginnen ze pas aan het afmaken van het werk en tegen de tijd dat het af is, is school al uren dicht.
Wij werken bijna alleen maar thuis, dus op het werk wat printen is ook geen optie.

Ik vind het best bijzonder dat iemand niet kan bedenken wat je nog allemaal moet printen tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er eentje. Vooral voor het printen van addressen en verzendlabels. In het verleden had niet elk pakketpunt een printer. Ondertussen kan het wel of hoef je enkel een qr cide te printen, maar een label met adres erop vind ik fijner.

Mijn laatste arbeidscontract en de 100 aanvullende formulieren moest ik ook printen en terugmailen. Een volgende keer vraag ik of ze de fysieke stukken willen sturen, want je moest het óók scannen. Een foto mocht niet... Genoeg mensen die wel een printer hebben, maar geen scanner.

Verder papieren voor vakanties. Leuk als alles op je telefoon of in de cloud zit, maar als je daar niet bij kunt, is papieren back-up handig.

Ik heb een laserprinter, dus geen last van uitdrogende cartridges.

Maar als bedrijven stukken digitaal aanleveren, moet je het ook gewoon digitaal kunnen ondertekenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quincy2 schreef:
23-02-2024 16:48
Een dag voordat het ingeleverd moet worden laten printen zit niet in hun systeem, nee.
Ik heb eigenlijk geen idee of ze op school kunnen printen. Na school beginnen ze pas aan het afmaken van het werk en tegen de tijd dat het af is, is school al uren dicht.
Wij werken bijna alleen maar thuis, dus op het werk wat printen is ook geen optie.

Ik vind het best bijzonder dat iemand niet kan bedenken wat je nog allemaal moet printen tegenwoordig.
De mijne kunnen in theorie op school printen, in de praktijk werkt het voor geen meter natuurlijk. Net als op kantoor is er op school ook altijd wat met printen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor mijn eigen bedrijf een printer. Ik print niet heel veel, stuk of 10 printjes per maand denk ik. Pubers moeten voor school ook wel eens printen en dat wordt zoals iemand anders ook al zei vaak om 23 uur ‘s avonds laat bedacht…
Mijn moeder print bijna alles.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Printen doen we voor bedrijf aan huis o.a offertes voor klanten, retour brief, pakbon e.d voor klanten/van leveranciers komen regelmatig uit de printer.
Ook het scannen van documenten doen we regelmatig.
Dus ja, printer is echt handig en een gemis als je het niet hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staat er hier 1, maar de inkt is al tijden op en het systeem weigert goedkope cartridges. Dus als het een keer moet ( laatst nog voor de belastingdienst) doet partner dat op z'n werk.
Ik stuur echt nooit kopieën van id bewijzen digitaal. Dan maak ik een kopie in de bibliotheek ofzo.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, een print/scan/kopier combinatie. Wordt eens in de 1 a 2 maanden gebruikt en dan ineens 3x in een week. Ik heb een HP inkt abonnement zodat ik geen gedoe heb met uitgedroogde of net op inkt. Kost een euro per maand en als de inkt op is sturen ze nieuwe.
Heel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan ook met smartphone scannen. Dat gebeurt alleen maar bij aanschaf artikelen: De kassabon. Gaat makkelijk met de app van de boekhouder.
A4tjes scan ik liever op de printer. Veel beter qua kwaliteit.
Oude_Man_2 schreef:
23-02-2024 14:08
Grappig hoeveel reacties zeggen dat je soms wel moet printen. Geloof ik direct hoor, maar ik herken het niet. Zowel met werk als privé heb ik al een paar jaar niets geprint
Orkestpartijen. Voor drie gezinsleden. Ik gebruik de printer bijna wekelijks/zeer regelmatig.

Man gebruikt hem voor trainingsschema's. En af en toe formulieren die niet digitaal kunnen worden ingevuld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook zo'n 3-dubbele copier staan. vrij simpel model dat alleen zwart-wit print / kopieert. Die af en toe gebruikt wordt.

Die 2 keer per jaar dat ik iets in kleur nodig heb, print ik op mijn werk.

Tijdens thuiswerk met corona printte en scande ik elke dag bergen en bergen.
Blij dat ik weer naar kantoor kon, want zowel het papier als de inkt vlogen er gigantisch door.
Als ik op dat moment geen printer-scanner had gehad was ik gewoon technisch werkloos geweest.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Nope ik niet, ik print op werk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit 1 gekocht, installeren uiteraard nooit gelukt dus hij staat al die tijd werkeloos. Door dit topic word ik eraan herinnerd om het dit weekend op marktplaats te zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een printer. Heel handig voor opdrachten school kinderen. Hij staat op zolder zegmaar. Oh ja ook retourlabels print ik uit
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die van mij vorige week toevallig weggedonderd. Mijn laptop zag 'm 9 van die 10 keer toch niet. Het was altijd meer frustratie dan daadwerkelijk printen. Voor die twee keer per jaar dat ik iets persoonlijks moet printen, print ik het wel op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Enchine schreef:
23-02-2024 17:31
Orkestpartijen.
Yes, hier ook dus. Ik zie wel langzamerhand meer muzikanten met tablets maar ik zie mezelf die stap voorlopig nog niet zetten, nog even los van de kosten.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er één. Ben er heel blij mee, sommige dingen heb ik liever geprint. Ik gebruik het niet vaak, maar ik vind het fijn dat ik altijd kan printen als ik dat zou willen
Alle reacties Link kopieren Quote
* ontwerptekeningen die om technische redenen op papier moeten

* lange stukken die ik vanwege een aandoening niet van scherm kan lezen

Dat is wel noodzaak ja. En andere dingen zijn soms makkelijker op papier. De inhoudslijst van een kast die aan de binnenkant van een kast hangt is op papier wel makkelijker dan elke keer de tablet erbij pakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben leerkracht. In de Coronaperiode was het even zoeken naar hoe we het gingen doen met de online lessen en de materialen die daarvoor nodig waren.
Toen heb ik geïnventariseerd welke gezinnen een printer hadden (voor werkbladen e.d.). Zo'n 80% had er een. Dat verbaasde me enorm.
Wij hebben er ook een, want ik heb er een enorme hekel aan om stukken op een scherm te lezen. En hij wordt zeker wekelijks gebruikt, vooral ook door de kinderen voor school en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een basic ding. Voor tickets, verzendlabels, kleurplaten, en af en toe een formulier wat ouderwets op papier ingevuld moet worden.

Maar nu staat hij even buiten bereik en print ik bij de bieb (klein dorp en geen copyshop oid) of op het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij niet meer. Hij ging al jaren geleden kapot en sindsdien printen we in de bibliotheek of op werk, en vroeger op de universiteit. Ik print de laatste tijd alleen nog maar verzendlabels, en vorige maand twee formulieren om op te sturen naar het buitenland.

Laatst kwam bij ons de buurjongen aan de deur om te vragen of hij mocht printen, helaas hebben we er dus geen één. :clown:

Mijn vriend heeft er nog wel eentje. Het is vooral vanwege zijn ouders, die zijn in de 70 en gaan makkelijker om met papieren tickets en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een laserprinter. Voordeel is dat er niets uitdroogt, de kosten per pagina zijn laag, hij kan dubbelzijdig en scannen. Nadeel is dat hij alleen in een netwerk gebruikt kan worden en daarom voor de Wifi altijd aan moet staan.
Wordt prive maar weinig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb tijdens de pandemie een laserprinter gekocht, kon niet op het kantoor printen en verkocht veel op Vinted, daar moet je best vaak verzendlabels voor printen. Nu print ik niet veel meer, maar van de week bijv. nog een retourlabel geprint voor een online bestelling. Maar een laserprinter heeft tenminste geen inkt die uitdroogt, hij doet het altijd geweldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
23-02-2024 18:27
Yes, hier ook dus. Ik zie wel langzamerhand meer muzikanten met tablets maar ik zie mezelf die stap voorlopig nog niet zetten, nog even los van de kosten.
Herkenbaar. Ik print mijn partijen ook gewoon uit, maar zie ook steeds meer tablets verschijnen. Als ik dat ga doen wil ik er één op A4 formaat, ik heb nog niet naar de prijs durven kijken.

Verder wordt onze printer bijna dagelijks gebruikt voor van alles en nog wat. Bedrijf man, schooldingen voor de kinderen en voor mijn studie print ik ook echt alles uit om erin te kunnen schrijven en markeren.

Inspannen en kopiëren wordt hij overigens ook geregeld voor gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zeker een printer, ik gebruik hem ook wekelijks.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven