Wie heeft er nog een printer?

23-02-2024 13:49 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag die bij mij op kwam.

Ik heb zelf een smartphone en bijpassende laptop etc van het bekend appelmerk. Ik hou van alles digitaal en in de cloud, scheelt onwijs veel papier en ruimte en administratief gesodemieter.

Echter ervaar ik voor de tweede keer in korte tijd dat een bedrijf vraagt om een kopie of print. Opdrachtgever die kopie identiteitsbewijs wil; hier heb je hem digitaal per mail. Maar dat was niet goed, want het moest een print zijn. Aangezien ze zelf een printer op kantoor hebben, vriendelijk gevraagd dan mijn toegezonden kopie uit te printen. 🤣

En nu weer een ding voor dochterlief; die krijgt voor haar bijbaan een contract toegestuurd per mail dat ze thuis dient uit te printen en te ondertekenen. En dat vind ik best bijzonder. Voor een grote supermarktketen is het toch geen rare verwachting dat ze een geprint contract van hen krijgt?

Afijn. Ik heb dus geen printer en ben helemaal niet voornemens er eentje aan te schaffen.

Hebben mensen zo’n apparaat überhaupt nog?
away wijzigde dit bericht op 23-02-2024 16:44
9.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Retourlabels worden meestal meegestuurd, of je gebruikt bij het afleverpunt de retourcode en ze plakken het er daar voor je op. Daarvoor heb ik in ieder geval geen printer nodig.
Ik, een samsung zwartwit laserprinter. Die kan maanden /jaren niks doen zonder dat de inkt uitdroogt en af en toe heel handig als ik adreslabel oid moet uitprinten
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 23-02-2024 15:12
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
23-02-2024 14:36
dat heb ik helemaal nooit meer, dat is in korte tijd enorm gedigitaliseerd
Ik ga verhaal halen.
vivapimpelmees schreef:
23-02-2024 14:41
Noodzaak ja. Bejaarde klanten zonder internet dus zonder mailadres krijgen de factuur via de ouderwetse post.
En als zoon (gymleraar) buitenlessen verzorgt is een velletje papier plastificeren best handig.
Voor dat laatste lijkt me dat werkgever (school?) een printer moet hebben, toch? Of print ie dat zelf? (Maakt mij verder niet uit, maar ik zou toch geen printer aanschaffen voor werkprintjes.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
23-02-2024 15:16
Voor dat laatste lijkt me dat werkgever (school?) een printer moet hebben, toch? Of print ie dat zelf? (Maakt mij verder niet uit, maar ik zou toch geen printer aanschaffen voor werkprintjes.)

Ik schreef al eerder... ons plastificeerding is beter dan die op zijn werk. En een printer hebben we vanwege eigen bedrijf man. En dat plastificeerding ooit gekocht voor opleiding van de kinderen.

Edit: zoon geeft les op 3 verschillende scholen. Doet aan buitenschoolse activiteiten en geeft zwemles. Gaat niet elke dag uit school naar kantoor. Dus dan is thuis kunnen printen wel zo handig.
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 23-02-2024 15:22
17.56% gewijzigd
Oh, had ik gemist.
Voor een eigen bedrijf begrijp ik idd wel dat een printer nodig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij printen zelden, maar hij doet t nog (of in ieder geval een paar maanden geleden). Het is een laserjet dus de inkt droogt ook niet uit.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een jaar weer een printer, vanwege een naar school gaand kind op het voortgezet onderwijs. Ze hebben geen printers op school (don't ask).
Fox off!
Lila-Linda schreef:
23-02-2024 14:20
ik zie niemand Noodzaak zeggen, maar zal wel slecht lezen (misschien even de pagina printen?)
wel dat er soms om gevraagd wordt, contracten etc
Dat het letterlijke woord niet gebruikt wordt betekent niet dat mijn vraag uit de lucht komt vallen. Vind je het zelf erg belangrijk of ik mijn vraag stel, en hoe ik die stel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker een printer!
Word ook dagelijks gebruikt
Eigen bedrijf waar diverse printjes nodig zijn. 3 school gaande kinderen met werkstukken en boekverslagen (die de oudste ook op school kunnen printen maar tja thuis kan je het dan gelijk inbinden en afwerken enzo..)
Knutsels en kleurplaten 👌 en de nodige vinted labels 👍
Dus alles bij elkaar zou ik het ook nog noodzaak noemen bij ons
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
23-02-2024 14:08
Grappig hoeveel reacties zeggen dat je soms wel moet printen. Geloof ik direct hoor, maar ik herken het niet. Zowel met werk als privé heb ik al een paar jaar niets geprint
Kinderen voor school, ik zelf voor mijn hobby, voor sommige pakketdiensten soms.
Maar heel veel is het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
23-02-2024 15:07
Dat kan je smartphone ook. Ik gebruik de gratis versie van Geniusscan. Handig met direct kunnen mailen / appen / opslaan.
Gratis kan nooit gratis zijn. Niemand werkt gratis zonder inkomen ook al zegt hij gek op je te zijn.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
23-02-2024 14:55
We hebben er een, maar die staat nog in de doos.
Ervaring is dat voortdurend de inkt uitdroogde. Andere mensen die daar een oplossing voor hebben?
Wij hebben een laserjet ipv inkjet. Die gebruikt toner, dat droogt minder uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog een printer. Ben niet altijd op kantoor of bij de bieb in de buurt en niet altijd zin om te wachten, dus wel praktisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanillana schreef:
23-02-2024 15:52
Wij hebben een laserjet ipv inkjet. Die gebruikt toner, dat droogt minder uit.
Idd wij hebben ook laserjet 👌
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik niet. Als ik wel eens wat moet printen dor ik dat als ik op kantoor ben (1 of 2 keer per maand). Mijn werkgever vindt dat geen probleem gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb simpelweg gewoon echt weinig te printen. Ik zou de laatste keer dat ik iets geprint heb eigenlijk niet meer weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor, hier ook een printer. Tieners hebben nu eenmaal de neiging om om 22.48 uur te bedenken dat ze nog iets moeten printen dat de volgende dag om 8 uur mee moet. Dan is de copyshop en mijn werk dicht.

Verder gebruik ik 'm zelf ook voor best veel. Papieren die mee moeten op vakantie als backup voor digitale zooi bijvoorbeeld. Ik teken vaak dingen na dus dan print ik voorbeelden, dingen met veel tekst die ik moet bestuderen, recepten die ik gewoon op een blaadje wil, foto's, instructies voor oudere ouders voor apparaten of digitale zaken, enzovoort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
23-02-2024 15:34
Dat het letterlijke woord niet gebruikt wordt betekent niet dat mijn vraag uit de lucht komt vallen. Vind je het zelf erg belangrijk of ik mijn vraag stel, en hoe ik die stel?
Ja, de juiste vraag stellen zorgt ervoor dat je antwoorden krijgt waar je wat aan hebt.

Blijkbaar wordt er nog verrekte veel geprint
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er nog eentje en gebruik hem dagelijks.
Verkoop veel via Vinted momenteel en die digitale labels doen het niet altijd of zorgen ervoor dat je pakketje zoekraakt.
Daarnaast zijn er bedrijven of instanties die dingen per se op papier willen. Of dat je een of ander formulier moet invullen maar dat dat niet digitaal kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo'n miniprinter, zo'n label geval. Gebruik ik af en toe voor retouren als er geen label bij zit hoewel je meestal ook een code kunt laten scannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, we hebben er een, voor de paar keer per jaar dat we moeten printen.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlaBla schreef:
23-02-2024 14:55
We hebben er een, maar die staat nog in de doos.
Ervaring is dat voortdurend de inkt uitdroogde. Andere mensen die daar een oplossing voor hebben?
Koop een laserprinter i.p.v. een inktjet. Een laserprinter werkt met poeder,dat kan niet uitdrogen. Hier een laserprinter, maar die wordt sinds de kinderen uit huis zijn heel sporadisch gebruikt, dus ik denk dat ik geen nieuwe meer koop als deze de geest geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
23-02-2024 14:10
Voor mijn studie print ik alles wat ik online aangeboden krijg. Dan kan ik markeren, onderstrepen, erbij schrijven, makkelijk terugbladeren, enz. enz.
Overigens gebruik ik mijn printer vaker als kopieerapparaat.
Daar kan ik wel helemaal inkomen. Ik lees liever papier dan scherm, als het om studie en boekwerk gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat er nog best veel geprint wordt.

Wat ik ook wel vooruitgang vind is dat marktplaats labels tegenwoordig op de pakketplek worden geprint.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven