Wie heeft er nog een printer?

23-02-2024 13:49 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag die bij mij op kwam.

Ik heb zelf een smartphone en bijpassende laptop etc van het bekend appelmerk. Ik hou van alles digitaal en in de cloud, scheelt onwijs veel papier en ruimte en administratief gesodemieter.

Echter ervaar ik voor de tweede keer in korte tijd dat een bedrijf vraagt om een kopie of print. Opdrachtgever die kopie identiteitsbewijs wil; hier heb je hem digitaal per mail. Maar dat was niet goed, want het moest een print zijn. Aangezien ze zelf een printer op kantoor hebben, vriendelijk gevraagd dan mijn toegezonden kopie uit te printen. 🤣

En nu weer een ding voor dochterlief; die krijgt voor haar bijbaan een contract toegestuurd per mail dat ze thuis dient uit te printen en te ondertekenen. En dat vind ik best bijzonder. Voor een grote supermarktketen is het toch geen rare verwachting dat ze een geprint contract van hen krijgt?

Afijn. Ik heb dus geen printer en ben helemaal niet voornemens er eentje aan te schaffen.

Hebben mensen zo’n apparaat überhaupt nog?
away wijzigde dit bericht op 23-02-2024 16:44
9.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Epson. Ik wil niet zonder printer.
Alle reacties Link kopieren Quote
punthoofd schreef:
29-02-2024 13:48
Printers. Bedacht en ontworpen om met de methoden "papier vast, inkt op, printer niet gevonden, printer offline" en vreemde geluiden zelfs de meest chille mensen binnen enkele momenten tot een kookpunt te brengen.

Nou idd..daar zou je een punthoofd van krijgen ;-)
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
28-02-2024 20:57
Ik moest gisteren iets met de gemeente.

Er waren twee opties: of via het digitale loket maar dan kon alléén mijn man het doen, ikzelf niet. Of een papieren brief uitprinten en op de post doen.

Tja, en als man elders bezig is en ik zou dit akkefietje even afhandelen, dan wordt het dus een papieren brief.

En genoeg organisaties die zo achttiende-eeuws zijn dat alleen mijn man er in kan loggen. Aegon ook. Volgens Aegon ben ik een achterlijk vrouwtje en is het inloggen bij de grote centjes website alleen toevertrouwd aan de man des huizes. En vroeger konden we dat oplossen door elkaar het wachtwoord door te geven, maar tja, dan kunnen die achterlijke vrouwtjes alsnog zelf bij de grote centjes website, dus nu doen ze het met tweetrapsauthenticatie op mans telefoon.

En bij de gemeente is het dus niet heel veel beter. Want alleen menéér Ginevrus mag inloggen bij het serieuze grotemensenloket.

En dan ben je dus toch weer aangewezen op papieren post, als achterlijk vrouwtje zijnde.
Gewoon alleenstaand blijven, dan mag je wel bij de grote mensen centjes én zelf inloggen bij de gemeente :proud: .
Heb je spontaan geen printen meer nodig.
(Zet op lijstje: mocht ik toch per ongeluk tegen een partner aanlopen, even zorgen dat hij een printer mee neemt…)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
28-02-2024 11:35
Hebben jullie geen kinderen dan? Hier gaan er liters en liters aan inkt en toner op aan kleurplaten, kleurplaten en nog eens kleurplaten, sommenvelletjes, lijstjes en weet ik wat nog meer. En gelukkig maar, ik probeer ze juist weg te krijgen van die schermpjes.

Op reis print ik tegenwoordig ook alles weer uit, dat is er tijdens de corona-pandemie weer ingeslopen (toen je van van alles een kopietje mee moest slepen) en dat bevalt eerlijk gezegd beter dan alles 'hip' op m'n telefoon.

Ik ben juist heel blij met mijn laserprinter!
Ook dit.

Bovendien zijn retour-pakketten niet digitaal maar gewoon ouderwets van karton waar je retourbon moet uitprinten.
Van leveranciers krijgen we altijd een geprinte pakbon meegeleverd. Soms ook een factuur, in de doos met artikel. Tegenwoordig verzenden ze de factuur meestal via E-Mail.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
29-02-2024 17:57
Gewoon alleenstaand blijven, dan mag je wel bij de grote mensen centjes én zelf inloggen bij de gemeente :proud: .
Heb je spontaan geen printen meer nodig.
(Zet op lijstje: mocht ik toch per ongeluk tegen een partner aanlopen, even zorgen dat hij een printer mee neemt…)

https://www.bol.com/nl/nl/p/oneiro-pro- ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren Quote
ManaGes schreef:
29-02-2024 20:16
Ook dit.

Bovendien zijn retour-pakketten niet digitaal maar gewoon ouderwets van karton waar je retourbon moet uitprinten.
Van leveranciers krijgen we altijd een geprinte pakbon meegeleverd. Soms ook een factuur, in de doos met artikel. Tegenwoordig verzenden ze de factuur meestal via E-Mail.
Dan kun je het retour-adres er gewoon met stift op zetten en bij afgifte laat je de code van het te printen label scannen en dan plakken ze het er daar op.

Hoeft niet hoor, maar het kán zonder printen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter zat tot een half jaar geleden nog op een school waar werkstukken geprint en in een snelhechter ingeleverd moesten worden, anders een punt aftrek. Aangezien wij geen printer hebben, was dat altijd wel een gedoe. Zeker met last minute werk was het niet altijd mogelijk om op school te printen, dus dan moest het bij een vriendin of bij haar vader.
Ik heb ooit wel een printer gehad, maar die deed het nooit als het moest.
Alle reacties Link kopieren Quote

Dat ziet er veelbelovend uit!
Zonder inkt ook nog.

Draadloos en via app (dus een printer met wifi) is vaak problematisch omdat ze willen dat je een abonnement neemt voor de inkt. Duur en je zit er aan vast. Via wifi kunnen ze ook delen van de printer uitschakelen als je een abonnement weigert.

Maar als er geen inkt wordt gebruikt dan ben je als consument beter af.
Of zit er ergens toch een addertje onder het gras?

Heel duur en speciaal papier?
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
02-03-2024 15:01
Mijn dochter zat tot een half jaar geleden nog op een school waar werkstukken geprint en in een snelhechter ingeleverd moesten worden, anders een punt aftrek. Aangezien wij geen printer hebben, was dat altijd wel een gedoe. Zeker met last minute werk was het niet altijd mogelijk om op school te printen, dus dan moest het bij een vriendin of bij haar vader.
Ik heb ooit wel een printer gehad, maar die deed het nooit als het moest.
Als het altijd gedoe gaf, waarom kocht je dan geen nieuwe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Quincy2 schreef:
02-03-2024 16:04
Als het altijd gedoe gaf, waarom kocht je dan geen nieuwe?
Ik heb er drie gehad in vier jaar. Altijd ellende met die dingen. Plus dat ik er niet echt ruimte voor heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
02-03-2024 15:19
Dat ziet er veelbelovend uit!
Zonder inkt ook nog.

Draadloos en via app (dus een printer met wifi) is vaak problematisch omdat ze willen dat je een abonnement neemt voor de inkt. Duur en je zit er aan vast. Via wifi kunnen ze ook delen van de printer uitschakelen als je een abonnement weigert.

Maar als er geen inkt wordt gebruikt dan ben je als consument beter af.
Of zit er ergens toch een addertje onder het gras?

Heel duur en speciaal papier?
Thermisch papier is wel vrij duur (ong. €20 voor 200 vel), maar ik vraag me vooral ook af hoe lang het goed blijft. Bonnen worden ook op thermisch papier gedrukt, maar dat vervaagt over tijd. Prima voor een retour label of kleurplaat, maar weet niet of ik er wat op zou printen wat lang mee moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bonnen (op thermisch papier) kun je daarna nog een keer scannen middels phone en digitaal bewaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedenk me ineens dat wij ook veel scoreblokjes van spellen zelf printen omdat we dat veel spellen en zo echt veel geld besparen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fairway schreef:
28-02-2024 11:35
Hebben jullie geen kinderen dan? Hier gaan er liters en liters aan inkt en toner op aan kleurplaten, kleurplaten en nog eens kleurplaten, sommenvelletjes, lijstjes en weet ik wat nog meer. En gelukkig maar, ik probeer ze juist weg te krijgen van die schermpjes.

Op reis print ik tegenwoordig ook alles weer uit, dat is er tijdens de corona-pandemie weer ingeslopen (toen je van van alles een kopietje mee moest slepen) en dat bevalt eerlijk gezegd beter dan alles 'hip' op m'n telefoon.

Ik ben juist heel blij met mijn laserprinter!
Eh nee... Ik had wel kinderen gewild maar geen zin om een printer aan te schaffen dus laat dan maar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
29-02-2024 13:55
Nou idd..daar zou je een punthoofd van krijgen ;-)
Dat ja :lol:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven