Wie heeft er nog een printer?

23-02-2024 13:49 165 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag die bij mij op kwam.

Ik heb zelf een smartphone en bijpassende laptop etc van het bekend appelmerk. Ik hou van alles digitaal en in de cloud, scheelt onwijs veel papier en ruimte en administratief gesodemieter.

Echter ervaar ik voor de tweede keer in korte tijd dat een bedrijf vraagt om een kopie of print. Opdrachtgever die kopie identiteitsbewijs wil; hier heb je hem digitaal per mail. Maar dat was niet goed, want het moest een print zijn. Aangezien ze zelf een printer op kantoor hebben, vriendelijk gevraagd dan mijn toegezonden kopie uit te printen. 🤣

En nu weer een ding voor dochterlief; die krijgt voor haar bijbaan een contract toegestuurd per mail dat ze thuis dient uit te printen en te ondertekenen. En dat vind ik best bijzonder. Voor een grote supermarktketen is het toch geen rare verwachting dat ze een geprint contract van hen krijgt?

Afijn. Ik heb dus geen printer en ben helemaal niet voornemens er eentje aan te schaffen.

Hebben mensen zo’n apparaat überhaupt nog?
away wijzigde dit bericht op 23-02-2024 16:44
9.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een printer/scanner/kopieermachine en die wordt ook regelmatig gebruikt.

Man en kind printen bladmuziek uit.
Man print notulen, offerte uit etc.
Ik print retourlabels, recepten uit etc. Koken met een tablet vind ik onhandig. Zit je met je vette handen dat scherm weer te unlocken... En ik ben zo'n ouderwetse muts die concertkaarten en reserveringen uitprint en op het prikbord hangt. Naast de uitgeprinte afvalkalender, uitgeprint rijschema voor hobby kind. En ja, het zit ook in apps, agenda etc. Dat is mijn backup en vaak sneller dan door mijn telefoon zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog een printer, die steeds minder gebruikt wordt, maar soms toch handig/ nodig blijkt.
Doet me denken aan deze oude commercial:

https://youtu.be/13GTbEW0bco?si=PDbpsHf-yRhueoh-
MevrouwJack schreef:
23-02-2024 18:27
Yes, hier ook dus. Ik zie wel langzamerhand meer muzikanten met tablets maar ik zie mezelf die stap voorlopig nog niet zetten, nog even los van de kosten.
De kosten staan mij wat tegen. Al zie ik wel de voordelen en ook veel tevreden gebruikers. Maar met drie mensen in huis met verschillende partijen is een printer een veel goedkopere oplossing (voor mijzelf zou ik echt A4-formaat willen, ik speel in noodgevallen van de iPad, maar dat is het net niet voor mij).
anoniem_65f028dcedbdc wijzigde dit bericht op 23-02-2024 20:29
12.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn printer onlangs weg gedaan, had hem al een paar jaar niet gebruikt.
Als ik eens iets moet printen (retourlabel oid) doe ik dat op m'n werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog wel een printer. Voor retourlabels, maar ook voor kind haar schoolwerk (werkstuk bijvoorbeeld), of pretparktickets die perce geprint moeten zijn. Heel af en toe is hij nodig. En dan heb ik hem graag gewoon thuis ipv op het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor onlangs een nieuwe gekocht.
Ik print voor mijn hobby regelmatig dingen uit op (foto) papier maar sowieso moet je soms toch wat printen als retourlabel of als je een afspraak hebt en gegevens mee moet nemen.

Scannen, kopiëren doe ik ook nog wel.

Tijdje geprint in de bieb maar vond dat niet prettig ik vind het fijn om thuis gewoon te printen wanneer ik wil.

Overigens print ik tegenwoordig ook wel dingen uit voor mensen die zelf geen printer meer hebben. Ook handig voor hun.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit een printer gehad, sinds ik niet meer studeer heb ik hem nooit meer nodig. Toevallig laatst voor het eerst sinds jaren dat ik een retourlabel moest printen omdat ik per ongeluk de retourkabel die erbij zat kapot had gescheurd bij het open rukken maken van mijn pakje. Dan doe ik dat gewoon op werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
23-02-2024 20:47
… maar sowieso moet je soms toch wat printen als retourlabel of als je een afspraak hebt en gegevens mee moet nemen.

Scannen, kopiëren doe ik ook nog wel.
Retourlabels zitten gewoon bij je bestelling en waarom zou je papieren gegevens mee moeten nemen naar een afspraak? Je hebt toch een telefoon?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor dit soort dingen heb ik nog een printer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hier! En sinds ik studeer heb ik een grotere gekocht, want ik print me helemaal lens. Zoveel....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
23-02-2024 20:52
Retourlabels zitten gewoon bij je bestelling en waarom zou je papieren gegevens mee moeten nemen naar een afspraak? Je hebt toch een telefoon?
De tijd dat ik nog solliciteerde printte ik me toch écht rot aan bijvoorbeeld CV's.

Nogal lastig om je telefoon maar op tafel te smijten en te zeggen "lees hier maar".
De helft van de recruiters en HR-personeel "vond mijn CV" op zo'n moment immers toch echt niet.
Dan was ik blij dat ik zo'n ding in 5-voud mee had.

Zelfde bij artsen.
Verslagen van arts 1 belanden zelden - en op tijd - bij arts 2.
Al helemaal als er 2 verschillende ziekenhuizen of huisarts-ziekenhuis mee zijn gemoeid.
Dus neem ik dat verslag / die verslagen als ik ze zelf heb gelijk maar op papier mee. Scheelt een berg gedoe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
23-02-2024 20:52
Retourlabels zitten gewoon bij je bestelling en waarom zou je papieren gegevens mee moeten nemen naar een afspraak? Je hebt toch een telefoon?
Niets moet natuurlijk, maar ik vind dat soms ook wel fijner. En is het niet met een afspraak, dan zijn het weleens tickets. Of nog even de vacature printen voor je naar een sollicitatie gaat. Dat laatste is iets dat ik liever niet op mijn werk print, en de tickets zijn meestal op momenten dat ik niet op mijn werk ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n beetje iedereen doet het overigens.
Maar in principe kan een werkgever "printen op het werk om privé-redenen" gewoon als diefstal van papier en inkt zien. Een nogal hevige baas zou je hier dus om kunnen ontslaan.

Laatst nog een verhaal gelezen van iemand die af en toe wat paperclips mee nam van kantoor om thuis voor een hobby-project te gebruiken en die ontslagen werd.
Want als iedereen elke maand een doos paperclips mee naar huis neemt wordt het toch écht een dure hobby voor de werkgever.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
23-02-2024 20:52
Retourlabels zitten gewoon bij je bestelling en waarom zou je papieren gegevens mee moeten nemen naar een afspraak? Je hebt toch een telefoon?
nee hoor bij bv temu zat dat er niet bij. En ik heb b.v. binnenkort een afspraak waarbij ik geprint een reiskostenvergoeding formulier moet meenemen.
Misschien kan ik dat daar ook krijgen hoor maar ik vind het fijn om dat vast in te kunnen vullen en meenemen.

Ik vind het trouwens heel vervelend als iemand op mijn telefoon moet gaan lopen turen.

Voor vergaderingen print ik b.v. ook de agenda gewoon uit zodat ik niet steeds hoef te schakelen op mijn telefoon tussen de besproken stukken/notulen/binnengekomen mails en de agenda.
Er zijn genoeg mensen die vervolgens op mijn geprinte papieren mee kijken dus ben zeker niet de enige die dat toch wel fijn vind.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind geprinte dingen tijdens vergaderingen juist altijd zo onhandig. Ik wil snel even een word search kunnen doen, of ik typ gelijk al mee met iets dat gezegd wordt. Maar ik heb wel twee grote schermen, dus ik heb alles altijd open op scherm. Ook handiger als je even je scherm met de anderen moet delen. Soms gaan wij live door stukken heen om edits en aantekeningen te maken. Ik zit vaak remote in vergaderingen, maar als ik er live ben dan heb ik altijd mijn laptop open bij de hand.

In zie codes voor pakketten niet anders dan kaartjes voor concerten etc. Je zorgt dat je de code op scherm hebt als je ‘m nodig hebt. Verder zien ze niets van van je telefoon.

Maar het is een kwestie van voorkeur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja. Ik gebruik hem ook
En er komen geregeld mensen langs met de vraag of ze even wat mogen printen of scannen. Dan denk ik wel eens: koop zelf een printer :P
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat daar pas over na te denken. Ik werk nu ruim 2 jaar bij mijn huidige werkgever (kantoorbaan) en heb daar precies 1x een A4tje geprint. Best een gek idee eigenlijk, als je bij ons kantoor naar binnen kijkt is er niks zichtbaar van het werk wat we doen, het hangt allemaal ergens in de lucht ;-D.

Heb zelf geen printer, als het écht moet print ik bij m'n ouders (1x per jaar ofzo).
Ik krijg ook maar weinig post, wanneer mogelijk geef ik aan alles digitaal te willen ontvangen. En ik heb mappen vol belangrijke documenten, maar kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik daaraan voor het laatst iets heb toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds corona nooit meer wat geprint voor werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nog een printer. Gebruik hem vooral voor vinted verzendlabels en roosters etc voor mijn vrijwilligers werk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
23-02-2024 21:15
Zo'n beetje iedereen doet het overigens.
Maar in principe kan een werkgever "printen op het werk om privé-redenen" gewoon als diefstal van papier en inkt zien. Een nogal hevige baas zou je hier dus om kunnen ontslaan.

Laatst nog een verhaal gelezen van iemand die af en toe wat paperclips mee nam van kantoor om thuis voor een hobby-project te gebruiken en die ontslagen werd.
Want als iedereen elke maand een doos paperclips mee naar huis neemt wordt het toch écht een dure hobby voor de werkgever.
Er zijn natuurlijk ook een hoop werkgevers waar het gewoon mag. Mijn leidinggevende vindt het prima, dus dan is het geen diefstal. En in elk geval in Nederland wil ik wel een werkgever meemaken die een ontslagvergunning krijgt op grond van diefstal van een printje. Er staan wel eens van die ‘iemand nam een fles water mee en werd ontslagen’ verhalen in de krant, maar daar blijkt vrijwel altijd meer achter te zitten, of het gaat om een hele specifieke beroepsgroep.
Zou wel een uitkomst zijn, het is in Nederland soms best lastig om iemand straks ontslaan. Als dat echt zo makkelijk zou zijn om een privé printje of een balpen die in een tas is blijven zitten, zou at werkgevers regelmatig een hoop gedoe schelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik. Maar zo irritant dat de inkt uitgedroogd is op de zeldzame momenten dat ik hem nodig heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
En meer on topic: ik heb geen printer meer. Ik gebruikte hem zo weinig dat elke keer als ik wel iets wilde printen, de inkt weer ingedroogd was.
Ik print privé ook echt zelden. Voor mijn werk soms wel eens een artikelen omdat ik dat wil lezen terwijl ik ergens moet wachten, en ik dat niet prettig vindt lezen op mijn telefoon. En ik moet nogal eens ergens een sticker op plakken, dus dan printen we de stickers.
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwJack schreef:
23-02-2024 18:27
Yes, hier ook dus. Ik zie wel langzamerhand meer muzikanten met tablets maar ik zie mezelf die stap voorlopig nog niet zetten, nog even los van de kosten.
Ik speel al jaren met een iPad. Ga binnenkort de overstap maken naar een grote variant (zie mijn topic over de refurbished iPad-Pro) met voornamelijk als doel bladmuziek lezen. Mijn ogen worden slechter, dus alles moet wat groter ;-D

Ik vind het echt heel erg fijn werken: 1x inscannen en daarna kan ik er aantekingen op maken, aantekeningen weer weghalen, met kleurtjes de herhaling, DS en Coda markeren en niet onbelangrijk: ik kan een deel omcirkelen, zodat ik thuis weet welk deel ik ook al weer moest repeteren.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nutella schreef:
23-02-2024 23:12
Ik speel al jaren met een iPad. Ga binnenkort de overstap maken naar een grote variant (zie mijn topic over de refurbished iPad-Pro) met voornamelijk als doel bladmuziek lezen. Mijn ogen worden slechter, dus alles moet wat groter ;-D

Ik vind het echt heel erg fijn werken: 1x inscannen en daarna kan ik er aantekingen op maken, aantekeningen weer weghalen, met kleurtjes de herhaling, DS en Coda markeren en niet onbelangrijk: ik kan een deel omcirkelen, zodat ik thuis weet welk deel ik ook al weer moest repeteren.
Ja ik snap de voordelen hoor. Maar ik zit al veel teveel op schermpjes te kijken, mijn orkestrepetitie houd ik lekker offline en zonder extra apparaten. En heb aan alleen een potloodje ook genoeg qua aantekeningen. Het enige dat ik met papier lastig vind is het eeuwige omslaan terwijl het nergens kan. Dan vind ik vooral die tablets in combinatie met een voetpedaal er wel erg relaxed uitzien ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
23-02-2024 20:52
Retourlabels zitten gewoon bij je bestelling en waarom zou je papieren gegevens mee moeten nemen naar een afspraak? Je hebt toch een telefoon?
Niet bij elke webwinkel hoor. Heb echt nog wel eens dat ik hem moet printen. En soms dus tickets voor bijvoorbeeld een pretpark of show ofzo. Daar staat dan bij dat het niet op de telefoon mag, maar geprint moet zijn. Bij toverland werkt de parkeerautomaat veel beter als je het ticket geprint hebt dan via de telefoon, dus die print ik ook zodat ik de rij achter me niet sta op te houden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven