wie kan deze kansloze computernerd helpen?

08-10-2010 12:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 2 dagen aan het proberen om poort 21 op mijn router open te krijgen en het lukt niet

Is er iemand die weet hoe dit moet? het is een ASUS RX3041.

Please HELP......
Dat je dat niet weet zeg , het is zo makkelijk dat ik het niet eens vertel
Als je echt een computernerd was dan zou je dat weten want dan was je juist heel goed met computers.
siep,

wat voor melding krijg je? wat voor router? wat voor verbinding? (draadloos of niet) waarom poort 21 openzetten? wat voor besturingssysteem?
je moet even in het speeddial menu doorlinken naar de fire-booster.

Als je dan in dat menu bent moet je via je addapts de keuze aanklikken "uitzetten poort 21", dubbelklikken en uploaden tot 324 MB.

Even resetten en dan de service-pack downloaden van de site ASUS.

Kan niet mis gaan....

Graag gedaan.....
quote:Frankz schreef op 08 oktober 2010 @ 13:04:

siep,

wat voor melding krijg je? wat voor router? wat voor verbinding? (draadloos of niet) waarom poort 21 openzetten? wat voor besturingssysteem?

ik moet iets van een ftp server afhalen maar doordat die poort dicht zit kan ik niet downloaden (is voor werk, niets illegaal) ik krijg alsmaar een timeout als ik het binnen wil halen, nu was ik zelf al zover dat het zeer waarschijnlijk aan die poort ligt maar hoe zet je die open?

Router is een asus rx3041 niet draadloos, computer draait op vista, dit is de 2e comp., hoofd computer draait op xp
quote:Star10 schreef op 08 oktober 2010 @ 13:19:

je moet even in het speeddial menu doorlinken naar de fire-booster.

Als je dan in dat menu bent moet je via je addapts de keuze aanklikken "uitzetten poort 21", dubbelklikken en uploaden tot 324 MB.

Even resetten en dan de service-pack downloaden van de site ASUS.

Kan niet mis gaan....

Graag gedaan..... tuurlijk, doe ik even
Mijn eerste gedacht was dat uw fire-wall niet het programma erkent dat port 21 gebruiken wil.

Of eventueel dat een ander programma al poort 21 gebruikt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 08 oktober 2010 @ 14:18:

Mijn eerste gedacht was dat uw fire-wall niet het programma erkent dat port 21 gebruiken wil.

Of eventueel dat een ander programma al poort 21 gebruikt.Nee dat kan niet .
firewall aan of uit maakt geen verschil, kan beide niet, die rot poort moet gewoon open
Maar wat is nu precies het probleem?

Je weet hoe je in de configuratie van de router moet komen en een poort kan forwarden?
quote:XionZ schreef op 08 oktober 2010 @ 20:09:

Maar wat is nu precies het probleem?

Je weet hoe je in de configuratie van de router moet komen en een poort kan forwarden?ik weet hoe ik in de router moet komen maar niet hoe ik de poort moet forwarden, jij wel?
Niet open zetten. Je zet poorten open als je vanaf internet bereikt wilt worden, dus als je zelf een ftp server hebt die mensen willen benaderen. Om een file te downloaden vanaf een ftp site heb je geen open poort nodig. Elke open poort is een veiligheidsrisico, zeker als je niet weet wat je precies doet.
quote:Shamantha schreef op 08 oktober 2010 @ 22:01:

Niet open zetten. Je zet poorten open als je vanaf internet bereikt wilt worden, dus als je zelf een ftp server hebt die mensen willen benaderen. Om een file te downloaden vanaf een ftp site heb je geen open poort nodig. Elke open poort is een veiligheidsrisico, zeker als je niet weet wat je precies doet.

Fout.

Je moet sowieso poort 21 open hebben voor je TCP control connection. Sommige routers blocken die default.

@TO:

Selecteer in je menu NAT en klik op Port Mapping. Zet bij Server IP het IP adres van je computer en bij Mapping Ports zet je de gewenste poort. Niet vergeten Enabled aan te vinken.
quote:

@TO:

Selecteer in je menu NAT en klik op Port Mapping. Zet bij Server IP het IP adres van je computer en bij Mapping Ports zet je de gewenste poort. Niet vergeten Enabled aan te vinken.

ook dit werkt niet, ik heb de router er ook al tussenuit gehad maar dat mocht ook niet baten.

Zou het kunnen dat er aan de andere kant iets niet goed zit waardoor ik wel kan up-loaden maar niet kan downloaden?
Wat meer info graag. Welke client gebruik je?
Client??? soort ftp prog. denk ik dat je bedoeld?

winscp maar ik heb ook al een ander geprobeerd, en dat geeft hetzelfde probleem.
Niemand??????? er ligt al een baksteen klaar om er doorheen te gooien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven