Wokkel-draai in adobe Illustrator

24-09-2014 13:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie kan me helpen? Ik wil van een simpele vectorvorm in Illustrator CS5 een soort wokkeldraai maken. Verder dan een kronkel (met gelijknamend gereedschap) kom ik niet en via google kan ik het ook niet vinden. Iemand een idee? Ik heb evt ook Photoshop tot mijn beschikking en ben verder behoorlijk handig hiermee (alleen dit lukt ff niet...)

Thanks alvast!
Een rechte lijn maken, dan naar effect, zig zag. Dit zo maken zoals je wilt en dan de lijn kopieëren en spiegelen. Dan heb je een soort van wokkel. Maar of dit precies is wat je bedoeld?
Nee, ik bedoel dat er echt halverwege een soort draai in zit.

Ik heb geprobeerd om een rechte lijn te vervormen met het kronkelgereedschap, maar ik wil graag dat de vorm in het midden een draai maakt. Snap je? Echt als een wokkelchipje of fussilli pasta.
Nou nou alle effecten een paar keer geprobeerd te hebben ben ik erachter gekomen dat het allemaal eigenlijk heel simpel is... Ik heb met het pennetje een vorm getekend die gedraaid is. klaar!

Pfff, uuuuren verder!
Haha, herkenbaar, dat soort worstelingen! Positief hieraan is wel dat je deze methode nooit meer zult vergeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven