Entertainment alle pijlers

AIVD kerstpuzzel 2016

19-12-2016 17:29 660 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kwam net ter sprake in een ander topic, of er geen topic over moest. Dus bij deze .

Hier kunnen we met elkaar praten over de puzzel, maar let op: geen antwoorden delen!, dan gaat namelijk een deel van het plezier verloren .

Ik ben gisteren begonnen, opgave 1a en 20 zijn me inmiddels gelukt. Hoe gaat het bij jullie?

Hier kun je de puzzel vinden.
23b nee, snap ik niets van

7b nee, snap ik ook niets van.
Joehoe, ik zo zocht naar een oplossing voor 11, maar vond die van 15b...

Ik heb nu:

1, 2, 3b en c, 14, 15b en c, 22, 25 bijna, 26 en 27.

Voor wie tips wil uitruilen, PB maar!
Yes, ik heb 16 eindelijk helemaal

Dan zit ik nu op 23 punten (als ik alles goed heb).

Mijn doel dit jaar was minimaal 30 punten, dus ik moet nog even doorpuzzelen.
Die dertig wil ik ook halen...

Ik heb nu 1a, 1b, 3c, 4a, 4b, 5a, 6, 15c, 17a, 17b, 18b, 19a, 19b, 19c, 26

Weet zeker dat ik 2, 3a, 3b (heb ik bijna), 7a, 14 (heb ik bijna) binnen kan halen met mijn huidige kennis.

Voor de rest kan ik wel wat hints gebruiken. Dus als je hints wilt ruilen, laat maar weten
Hahaha ik weet van 8 toevallig denk ik 1 woord, omdat ik het patroon herken. Maar alsnog geen idee hoe ik de rest kan ontcijferen...

Is dit voldoende voor een hint? Dan mag je me een pb sturen.

Als ruil graag een hint voor 2, 5 of 13. Vooral 13 vind ik het interessantst
quote:Moestuinier schreef op 20 december 2016 @ 09:44:

Ik zie dit pas voor het eerst, wist niet dat het bestond! Ik zou ook graag mee willen doen, maar het ziet er wel eeerg lastig uit. Mag je hem ook laten controleren als je niet overal een antwoord hebt?Ja hoor dat mag.
Zit helemaal vast op de veerboot en de rood-witte bolletjes. Veel andere vragen heb ik al wel, dus als iemand een hintje wil ruilen, hoor ik het graag..
Hey hey hey, here I go now, here I go into new days.
Misschien handig om je instellingen te wijzigen zodat je privé berichten kan ontvangen...
quote:Jozefszoon schreef op 05 januari 2017 @ 14:53:

Misschien handig om je instellingen te wijzigen zodat je privé berichten kan ontvangen...Goed punt..
Hey hey hey, here I go now, here I go into new days.
quote:B3lly schreef op 05 januari 2017 @ 08:38:

Iemand een hint voor 23b?

Bij 25c zijn bij het woord "DEN" toch meerdere mogelijkheden?Klopt, maar niet heel veel ...
quote:emma-b schreef op 05 januari 2017 @ 15:41:

[...]

Klopt, maar niet heel veel ...Ik krijg net alles in orde, behalve 'DEN'. Tenzij ik volledig mis ben...Iemand die hem al volledig heeft, waarmee ik mag afchecken?
Voor iemand die 17 al heeft, ik zit nu te denken dat het iets met (wit) RGB-colorcodes te maken heeft.

Zit ik dan op de goede weg, of moet ik dat loslaten?
quote:kalandro schreef op 05 januari 2017 @ 17:01:

[...]

Ik krijg net alles in orde, behalve 'DEN'. Tenzij ik volledig mis ben...Iemand die hem al volledig heeft, waarmee ik mag afchecken?Stuur maar een pm
.
anoniem_324175 wijzigde dit bericht op 05-01-2017 17:36
Reden: Oops
% gewijzigd
Ik heb hetzelfde met die DEN...
quote:AnAppleADay schreef op 05 januari 2017 @ 17:11:

Voor iemand die 17 al heeft, ik zit nu te denken dat het iets met (wit) RGB-colorcodes te maken heeft.

Zit ik dan op de goede weg, of moet ik dat loslaten?

Ha, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar ik heb me er verder nog niet in verdiept. Ik vraag me wel af hoe je daar een oplossing mee zou kunnen vinden.

Oh wacht, ik heb een idee.... shit ik zit niet achter de computer maar forum mobiel. Later maar eens achter de computer kruipen.

Ik heb het virus helemaal te pakken haha, jammer dat het zo laat komt, volgend jaar ga ik meteen vol overgave aan de slag :D
quote:AnAppleADay schreef op 05 januari 2017 @ 17:11:

Zit ik dan op de goede weg, of moet ik dat loslaten?Loslaten, het is veel simpeler.
En ook 8 is inmiddels binnen...
Bij 25c... ik verwacht daar 2x hetzelfde oja-gevoel als bij a en b.

Klopt dat?
25c vind ik wel veel moeilijker omdat je twee stappen moet doen...ben heel ver op weg maar heb nog niet alle antwoorden en dan weet ik dus nog steeds niet zeker of mijn theorie klopt. Dat weet je pas echt als je ze allemaal zeker hebt.

Ben nog op zoek voor DEN en VRUCHT
O en ik lees je vraag nu pas goed...o ja gevoel komt maar 1x...
quote:mmmoi25 schreef op 05 januari 2017 @ 21:10:

25c vind ik wel veel moeilijker omdat je twee stappen moet doen...ben heel ver op weg maar heb nog niet alle antwoorden en dan weet ik dus nog steeds niet zeker of mijn theorie klopt. Dat weet je pas echt als je ze allemaal zeker hebt.

Ben nog op zoek voor DEN en VRUCHTAls je de eerste twee of drie hebt dan weet je al meteen dat je goed zit.
Iemand 11 of 21 al gevonden?

Ik heb bij 11 al van alles geprobeerd maar niks klopt. (wit)ik zoek het bij 11 in iets met enen, maar binair lukt niet
en opeens lukt 17c...

Voorlopige stand:

1a-1b-2-3a-3b-3c-4a-4b-5a-6-7a-8-10-12a-12b-13-14-15a-15c-16-17a-17b-17c-18b-19a-19b-19c-22-24a-24b-25a-25b-25c-26
Yes.... Nummer 11 gevonden. Ik zie vanaf nu geen rode en witte bolletjes meer overal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven