Entertainment alle pijlers

AIVD kerstpuzzel 2016

19-12-2016 17:29 660 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kwam net ter sprake in een ander topic, of er geen topic over moest. Dus bij deze .

Hier kunnen we met elkaar praten over de puzzel, maar let op: geen antwoorden delen!, dan gaat namelijk een deel van het plezier verloren .

Ik ben gisteren begonnen, opgave 1a en 20 zijn me inmiddels gelukt. Hoe gaat het bij jullie?

Hier kun je de puzzel vinden.
quote:Ciala schreef op 17 februari 2017 @ 13:53:

haha wat goed

overigens is mijn limerickje wel genoemd bij de uitwerkingen! daar ben ik dan wel weer trots op!

Mijn kerstgelinkte creativiteitsopgave was niet voldoende voor een vermelding

"stalk-rendier rent alvast dooornat door, naar de stal voor aanstaand kerst dronken te vieren rond de stille kersttafelkribbe."

Het stalkende rendier was echt druipend, doorweekt & drijfnat, vandaar de lichte overdrijving om een extra o toe te voegen in "dooornat". :-)
quote:Ciala schreef op 17 februari 2017 @ 14:43:

Jouw limerick is veel veel mooier
Wow die limerick is wel echt mooi!

Hoe hebben jullie die opdracht aangepakt? Ik vond het echt heel moeilijk!

Ik heb een excelletje geschreven dat de verschillende letters telde maar daarna was het nog steeds heel veel trial and error...
thanks!

ik had een app gedownload die de lettercount constant liet zien. Verder ontzettend veel woorden proberen en de 'e' mijden, want die komt toch wel vanzelf!
Ik had ook een Excel gemaakt, waar ik een zin kon typen in 1 cel. (Voor een limerick/rijm/versje moest je even concatineren)

Daarna liet hij me zien hoeveel keer elke letter voorkwam, zodat ik snel kon zien welke letter ik 1x meer of minder moest gebruiken.

Eigenlijk had ik op 't einde een MEGA-Excel, met in elke tabblad een andere opgave
Het antwoord op 5b is 6842105263157894736842105263157. Ik begrijp dat dit een priemgetal is. Ik weet ook wat een priemgetal is en hoe je dat moet onderzoeken. (Heb Wiskunde gestudeerd). Alleen even praktisch, dit is een zo’n groot getal is er ergens een mogelijkheid op internet om dit snel te onderzoeken met de zeef van Eratosthenes? Of hebben jullie het ook met proberen gedaan?
Blijkbaar zijn er speciale sites voor. Vb wolframalpha
Ik heb inderdaad Wolfram Alpha gebruikt;

"Is 6381746183451352142 prime? " intypen, en dan zegt hij van niet. Cijfer erachter typen en weer op enter drukken voor de volgende.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2018 18:28
Reden: spam
96.05% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven