Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand een tipje voor 24 voor mij? Is de "verhusseling" vergelijkbaar met 14?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die er eigenlijk genoeg van heeft maar toch niet stopt?
Ik moet 17 nog afmaken, en 15 en 24 wil ik nog proberen. 10 heb ik ook niet maar laat ik wel zitten. Nog een paar dagen!
Alle reacties Link kopieren
rita147 schreef:
12-01-2019 13:32
Ben ik de enige die er eigenlijk genoeg van heeft maar toch niet stopt?
Ik moet 17 nog afmaken, en 15 en 24 wil ik nog proberen. 10 heb ik ook niet maar laat ik wel zitten. Nog een paar dagen!
Heel herkenbaar. De inspiratie is zoek, maar loslaten kan ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook genoeg ervan..
Vorige jaren vaak wel met een half oog gekeken, maar geen echte serieuze poging gedaan en dus ook nooit iets ingestuurd. dit jaar mezelf echt voorgenomen een serieuze poging te doen. Ik heb nog nooit zoveel uren in de puzzel gestopt.. en toch.. Alleen 1a, 2, 4, 7a, 8 en 13
En niet meer het vertrouwen dat ik met een 5 mnd baby dit weekend nog de rust ga krijgen om nog puzzels op te lossen waar ik nu nog niks heb.
Dus ik baal als een stekker, want ik vind eigenlijk dat ik wederom niet genoeg heb om de oplossing in te sturen. :cry:
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
12-01-2019 14:49
Hier ook genoeg ervan..
Vorige jaren vaak wel met een half oog gekeken, maar geen echte serieuze poging gedaan en dus ook nooit iets ingestuurd. dit jaar mezelf echt voorgenomen een serieuze poging te doen. Ik heb nog nooit zoveel uren in de puzzel gestopt.. en toch.. Alleen 1a, 2, 4, 7a, 8 en 13
En niet meer het vertrouwen dat ik met een 5 mnd baby dit weekend nog de rust ga krijgen om nog puzzels op te lossen waar ik nu nog niks heb.
Dus ik baal als een stekker, want ik vind eigenlijk dat ik wederom niet genoeg heb om de oplossing in te sturen. :cry:
Gewoon insturen, kun je volgend jaar je score verdubbelen!
Alle reacties Link kopieren
Oef! Even 24 uitwerken en dan hoef ik er nog maar 1! (15)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en de aanwijzingen....
Alle reacties Link kopieren
dus-ik-zeg schreef:
12-01-2019 14:00
Heel herkenbaar. De inspiratie is zoek, maar loslaten kan ik het ook niet.
Ook niet veel tijd aan kunnen besteden, maar kan hem ook nog niet uit mijn hoofd zetten.
10 is best een moeilijke maar ik zag hem na wat proberen meteen. Baal een beetje dat ik de sudoku niet voor elkaar krijg, al een EXCEL bestand gebouwd waar alles wordt uitgerekend qua aantal letters. Heb ook alle letters in de woorden opgeschreven maar kan daar niets van maken. Zal wel te eenvoudig gedacht zijn. Ik vraag me af of ik het grootste woord wel goed heb ingevuld.
Morgen nog maar eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
BigShoe schreef:
12-01-2019 22:23
Ook niet veel tijd aan kunnen besteden, maar kan hem ook nog niet uit mijn hoofd zetten.
10 is best een moeilijke maar ik zag hem na wat proberen meteen. Baal een beetje dat ik de sudoku niet voor elkaar krijg, al een EXCEL bestand gebouwd waar alles wordt uitgerekend qua aantal letters. Heb ook alle letters in de woorden opgeschreven maar kan daar niets van maken. Zal wel te eenvoudig gedacht zijn. Ik vraag me af of ik het grootste woord wel goed heb ingevuld.
Morgen nog maar eens proberen.
De sudoku vond ik dan weer goed te doen. 10 heb ik wel een ingang, maar geen definitieve oplossing. Wel iets gevonden, maar dat vond ik net niet bevredigend genoeg.
Hier staat nu een programmaatje te draaien in een ultieme poging 17 op te lossen. Ik snap eindelijk het mechanisme, maar om dat nog met de hand te doen is nu teveel werk. Dus straks heb ik als het goed is 100.000 zinnen waar misschien iets zinnigs tussen zit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nog één punt en ik heb (in theorie, als alles goed is) evenveel punten als mijn hoogste score ooit. Owwww nog één succesje aub :frusty:
Daantje_86 schreef:
09-01-2019 18:17
Moet je wel reageren op je privé bericht ;)
Sorry, ik heb mijn privé-berichten totaal over het hoofd gezien. En afgelopen weekend even gedwongen puzzelpauze ... ;-)
Ik heb mijn uitwerkingen ingestuurd. Nu kan ik er ook niets meer aan doen, dat geeft wel rust.
Laylalala, als je weinig tijd hebt en opgave 16 nog niet hebt gedaan, dan zou ik daar even voor gaan zitten. Dat is de creatieve opgave. Met 5 minuten kun je wel tot een degelijke oplossing komen, en als je er nog wat extra tijd aan kan besteden kun je misschien tot een leuke, mooie, grappige, creatieve oplossing komen voor wat extra punten.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een piepklein hintje voor 15?
Ik word gek ervan!
Alle reacties Link kopieren
Puzzelfreakje schreef:
13-01-2019 22:41
Iemand een piepklein hintje voor 15?
Ik word gek ervan!
Ik zit in hetzelfde bootje! Ik denk dat ik wel weet wat het idee van de opgave is, maar ik weet niet welke richting ik moet zoeken voor de key..
Alle reacties Link kopieren
Nou toch... 23b op de valreep. Het moest van verre komen,
maar joechei :cheer:
Alle reacties Link kopieren
BigShoe schreef:
12-01-2019 22:23
Ook niet veel tijd aan kunnen besteden, maar kan hem ook nog niet uit mijn hoofd zetten.
10 is best een moeilijke maar ik zag hem na wat proberen meteen. Baal een beetje dat ik de sudoku niet voor elkaar krijg, al een EXCEL bestand gebouwd waar alles wordt uitgerekend qua aantal letters. Heb ook alle letters in de woorden opgeschreven maar kan daar niets van maken. Zal wel te eenvoudig gedacht zijn. Ik vraag me af of ik het grootste woord wel goed heb ingevuld.
Morgen nog maar eens proberen.
Het grootste woord past er maar op 1 manier in, daarna is hij vrij makkelijk dus ik denk dat je verkeerd zit.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelfreakje schreef:
13-01-2019 22:41
Iemand een piepklein hintje voor 15?
Ik word gek ervan!
Ik heb een goede hint voor 15! Je moet het lekker zelf proberen, en niet andere spelers om hints vragen, dit zijn tenslotte de regels. Treurig gebeuren hier. :'(
Alle reacties Link kopieren
dus-ik-zeg schreef:
12-01-2019 13:00
Heeft er iemand een tipje voor 24 voor mij? Is de "verhusseling" vergelijkbaar met 14?
Je moet je brein husselen en zelf even goed nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2019 12:26
Ik heb een goede hint voor 15! Je moet het lekker zelf proberen, en niet andere spelers om hints vragen, dit zijn tenslotte de regels. Treurig gebeuren hier. :'(
Zo hoort het! Gewoon lekker heerlijk puzzelen! :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker puzzelen!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2019 12:39
Je moet je brein husselen en zelf even goed nadenken.
Hartelijk dank voor deze opbeurende woorden!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2019 12:26
Ik heb een goede hint voor 15! Je moet het lekker zelf proberen, en niet andere spelers om hints vragen, dit zijn tenslotte de regels. Treurig gebeuren hier. :'(
Ik moet helemaal niks. Maak je niet druk. Dat is pas treurig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien leuk om vanaf morgen onze creativiteitsvraag antwoorden te delen?!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-01-2019 16:03
Misschien leuk om vanaf morgen onze creativiteitsvraag antwoorden te delen?!
Waarom niet nu al :P
Alle reacties Link kopieren
Mocht iemand bij 11c een leuke tip hebben... steeds welkom! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven