Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heerlijkpuzzelen schreef:
16-01-2019 18:13
Laten we hier niet eeuwig over doorgaan, ik heb gezegd hoe ik hierover nadenk. Ik denk niet dat we iets gaan bereiken als we hierover doorgaan discussiëren, het gaat hier gewoon over twee verschillende beelden over wat de kerstpuzzel moet zijn. Daarnaast denk ik dat ik bozer, gefrustreerder, en/of geïrriteerder overkom dan dat ik daadwerkelijk ben, hetgeen ik namelijk eigenlijk niet heel erg ben.
nogmaals, geen persoonlijke aanval was bedoeld.
Toch nog een vraagje, wisselen jullie in je groep niets uit met elkaar?
En als je alleen puzzelt, en die mensen bestaan, dan vorm je via internet met anderen een soort groepje. Geen antwoorden uitwisselen natuurlijk maar elkaar wat helpen en samen denken.
Dat contact moet wel eerst gezocht worden, op een forum bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 17:29
Er valt dit jaar trouwens heel makkelijk puntjes te missen.. kijk maar naar opgave 8. Als je daar geen 2018 in je antwoord hebt staan ga je al.. ik hoop voor iedereen dat ie de datum aangevuld heeft met het jaartal erbij :there:
Tja als 2018 belangrijk is, dan klopt mijn hint met Augustus ook van geen kanten
Alle reacties Link kopieren
softie schreef:
16-01-2019 18:43
Tja als 2018 belangrijk is, dan klopt mijn hint met Augustus ook van geen kanten
Nee ik bedoel, het antwoord voor de opgave is natuurlijk iets anders dan de hint die erin zin.. als je als antwoord hebt gegeven: “dag en maand” i.p.v. “dag maand en jaar” krijg je waarschijnlijk niet de volle punten. Het Augustus hoeft niet 1 op 1 een verband te hebben met 2018
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 19:11
Nee ik bedoel, het antwoord voor de opgave is natuurlijk iets anders dan de hint die erin zin.. als je als antwoord hebt gegeven: “dag en maand” i.p.v. “dag maand en jaar” krijg je waarschijnlijk niet de volle punten. Het Augustus hoeft niet 1 op 1 een verband te hebben met 2018
Oke duidelijk! Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 19:11
Nee ik bedoel, het antwoord voor de opgave is natuurlijk iets anders dan de hint die erin zin.. als je als antwoord hebt gegeven: “dag en maand” i.p.v. “dag maand en jaar” krijg je waarschijnlijk niet de volle punten. Het Augustus hoeft niet 1 op 1 een verband te hebben met 2018

Zou je echt denken? De puzzel was toch dat je de goede dag en maand beredeneerde. Zou het jaar er bij dan wat uitmaken?
11a, dat is wel een echte instinker maar ik denk dat ze ook daar zelfs coulant zijn.

Zo hebben ze vorig jaar ook de 'verkeerde' bankbiljetten van Oxenaar goedgekeurd.
Alle reacties Link kopieren
lezpuv-dvai schreef:
16-01-2019 19:58
Zou je echt denken? De puzzel was toch dat je de goede dag en maand beredeneerde. Zou het jaar er bij dan wat uitmaken?
11a, dat is wel een echte instinker maar ik denk dat ze ook daar zelfs coulant zijn.

Zo hebben ze vorig jaar ook de 'verkeerde' bankbiljetten van Oxenaar goedgekeurd.
Ok
anoniem_361120 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 06:49
41.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 20:31
Ik heb in 2016 de club van 100 gemist omdat ik in mijn antwoord het enkelvoud had staan i.p.v. het meervoud.. “‘maand” I.p.v. “maanden” dit heeft me toen 1 punt gekost waardoor ik op 99 geëindigd ben. Dus ja ik denk wel dat als je niet het volledige antwoord opgeschreven hebt, dat je niet de volle punten krijgt. Ook al heb je hem goed uitgerekend. Vorig jaar was anders omdat er 2 mogelijkheden waren omdat de vraag niet goed afgebakend was. 11a vind ik geen instinker, om 11c kloppend te maken was er maar 1 mogelijkheid, ik heb in mijn commentaar wel erbij geschreven dat hij heden niet meer het eigendomsrecht bezig maar dat die overgedragen is aan iemand anders.
Zo ben ik erg benieuwd hoe ze het thema gaan nakijken..op perfect themawoord of alles goedkeuren wat er maar op lijkt. Het thema leent zich naar mijn idee voor vele thematitels.
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 20:31
11a vind ik geen instinker, om 11c kloppend te maken was er maar 1 mogelijkheid, ik heb in mijn commentaar wel erbij geschreven dat hij heden niet meer het eigendomsrecht bezig maar dat die overgedragen is aan iemand anders.
De vraag bij 11a is "wie is de maker", dat heeft niks met eigendomsrecht te maken. Dus er is inderdaad een eenduidig antwoord. Maakt 11c wel wat gecompliceerder.
Alle reacties Link kopieren
AnneSoet schreef:
16-01-2019 22:22
De vraag bij 11a is "wie is de maker", dat heeft niks met eigendomsrecht te maken. Dus er is inderdaad een eenduidig antwoord. Maakt 11c wel wat gecompliceerder.
Klopt. Maar het heeft toch alles met eigendomsrecht te maken? Degene aan wie het toebehoort is toch ook de maker?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft iedereen eigenlijk als thema ingevuld?
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
16-01-2019 22:40
Wat heeft iedereen eigenlijk als thema ingevuld?
Drie letters maar ben nu bang dat dat te algemeen is
...
anoniem_187755 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 09:59
0.00% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
16-01-2019 09:42
Mijn antwoord op vraag 16 was:

De lange kerstpuzzel van dit jaar gaat mij niet heel goed af, snel op naar de volgende december.
:hyper: :rolling: geweldig!
laylalala schreef:
16-01-2019 15:01
Nr 16: " Al is mijn hersencapaciteit nog best wel goed, voor de kerstpuzzel mist jammer genoeg de moed"

Ik hoop uiteraard op een puntje voor de rijm, ondanks dat ik bij lange na niet alle letters heb gebruikt :-D

*disclaimer: ik doe het uit mn hoofd dus het was wel zoiets, maar misschien niet exact deze tekst
:cheer2: :cheer: prachtig!
AnneSoet schreef:
16-01-2019 14:45
Mijn vraag 16: "de aivd heeft ons verblijd met de geweldige kerstpuzzel die ons direct sputterend woeste problemen laat ontginnen, we cancelen alles om ontwend puntjes te nummeren in een walmend getob van trotse fanaten."
mooi! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Was trouwens bij 8 ook iedereen in Februari uitgekomen? Ik las namelijk heel vaak dat mensen iets anders hadden dan iemand anders.
Daantje_86 schreef:
17-01-2019 07:07
Was trouwens bij 8 ook iedereen in Februari uitgekomen? Ik las namelijk heel vaak dat mensen iets anders hadden dan iemand anders.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
17-01-2019 07:12
Nee.
Waar ben je dan op uitgekomen :popcorn:
Daantje_86 schreef:
17-01-2019 07:31
Waar ben je dan op uitgekomen :popcorn:
Ik kwam op 26 december uit. Ik heb al meerdere mensen gehoord die dat antwoord ook hadden (pas na de sluitingsdatum). Maar ik hoorde ook mensen die zeiden dat ze op een klaarblijkelijk verkeerd antwoord uit zijn gekomen door verkeerd tellen. Ik moet wel toegeven dat ik het ontzettend priegelig vond om de data te lezen.
rita147 schreef:
16-01-2019 18:31
Toch nog een vraagje, wisselen jullie in je groep niets uit met elkaar?
En als je alleen puzzelt, en die mensen bestaan, dan vorm je via internet met anderen een soort groepje. Geen antwoorden uitwisselen natuurlijk maar elkaar wat helpen en samen denken.
Dat contact moet wel eerst gezocht worden, op een forum bijvoorbeeld.
Maar de AIVD is toch wel duidelijk dat je niet meer dan 4 mensen in een groepje mag hebben, of het nu virtueel is of IRL. Op zich natuurlijk prima om online mensen te vinden om mee samen te werken denk ik, zo lang het er dan maar niet meer dan 4 zijn die onderling informatie uitwisselen. Daar lijkt mij niets mis mee eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
17-01-2019 21:50
Ik kwam op 26 december uit. Ik heb al meerdere mensen gehoord die dat antwoord ook hadden (pas na de sluitingsdatum). Maar ik hoorde ook mensen die zeiden dat ze op een klaarblijkelijk verkeerd antwoord uit zijn gekomen door verkeerd tellen. Ik moet wel toegeven dat ik het ontzettend priegelig vond om de data te lezen.
Spannend.. ik ben geen een keer in december uitgekomen :sigh: die viel bij mij op het begin al af.. toch grappig hoe mensen verschillend kunnen beredeneren :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
17-01-2019 21:59
Spannend.. ik ben geen een keer in december uitgekomen :sigh: die viel bij mij op het begin al af.. toch grappig hoe mensen verschillend kunnen beredeneren :rolling:
Ik kwam ook op 26 december uit. Maar uit de nu gepubliceerde aanwijzingen lijkt dit niet goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
16-01-2019 15:01
Nr 16: " Al is mijn hersencapaciteit nog best wel goed, voor de kerstpuzzel mist jammer genoeg de moed"

Ik hoop uiteraard op een puntje voor de rijm, ondanks dat ik bij lange na niet alle letters heb gebruikt :-D

*disclaimer: ik doe het uit mn hoofd dus het was wel zoiets, maar misschien niet exact deze tekst
Een hele leuke.
Alle reacties Link kopieren
BigShoe schreef:
17-01-2019 22:47
Ik kwam ook op 26 december uit. Maar uit de nu gepubliceerde aanwijzingen lijkt dit niet goed te zijn.
Ik wou net mensen in dit topic wijzen op de gepubliceerde aanwijzingen. Ik merkte gisteravond gek genoeg dat ik me verveelde omdat ik niets te doen had nu de puzzel ingeleverd is. Maar met deze aanwijzingen, puzzel ik dit weekend gewoon lekker nog even verder.
Maar nu eerst m'n baby wat aandacht geven :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn creatieve creatie:
Je moet goed en snel motiveren om veel punten te scoren, dus is ieder jaar de kerstpuzzel een feest en best een uitdaging voor vele in de maand december.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven