Entertainment alle pijlers

All wizards unite!

23-06-2019 12:36 2221 berichten
Sla je reismantel om, houd je toverdrankrecepten bij de hand en je toverstaf in de aanslag!

All wizards unite here!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag weinig tijd om te spelen. Ga zo m'n eerste Tonic aanzetten, moet nog vier keer Fred (hier was George de bovenliggende partij). Zojuist 4 potions gebruikt in een Wizarding Challenge (Dark 3, met z'n tweeën, het scheelde een paar seconden maar net niet gelukt). Ik snap die focus voor het team en zo nog niet echt, want ik vocht eigenlijk altijd alleen. Is daar een simpele tip voor, of moet ik me er gewoon zelf even in verdiepen?
MoWa24 schreef:
02-05-2020 20:05
Ik had vandaag weinig tijd om te spelen. Ga zo m'n eerste Tonic aanzetten, moet nog vier keer Fred (hier was George de bovenliggende partij). Zojuist 4 potions gebruikt in een Wizarding Challenge (Dark 3, met z'n tweeën, het scheelde een paar seconden maar net niet gelukt). Ik snap die focus voor het team en zo nog niet echt, want ik vocht eigenlijk altijd alleen. Is daar een simpele tip voor, of moet ik me er gewoon zelf even in verdiepen?

Wat mij heeft geholpen is kijken welke vijanden bij mijn professie horen. Degene die je t best kan verslaan staan een groen teken bij, gemiddeld is blauw en slecht is rood. Als alle spelers zich in eerste instantie focussen op de tegenstander die zij t best kunnen verslaan, is dat heel helpend
LilyAldrin schreef:
02-05-2020 20:07
Wat mij heeft geholpen is kijken welke vijanden bij mijn professie horen. Degene die je t best kan verslaan staan een groen teken bij, gemiddeld is blauw en slecht is rood. Als alle spelers zich in eerste instantie focussen op de tegenstander die zij t best kunnen verslaan, is dat heel helpend
Bedankt, op die tekens had ik dus nog nooit gelet. Ik probeerde al wel als Magizoologist eerst de dieren te verslaan.

Zo, dat roze drankje werkt als een tierelier zeg! Ik werd overspoeld met de Weasly-tweeling. Nu nog 1 Angelina en klaar...
Goede tip voor de tovenaaruitdagingen! Thnx. LilyAldrin.

Ik heb een aantal van de nieuwe mensen toegevoegd.

Heb een tijdje niet meegeschreven, had het erg druk. Wel veel wizard unite gespeeld, met al die leuke events! Zo fijn die community day.
En die tonic voor spoordetentie werkt echt goed voor al die opdrachten. Blij met de nieuwe fundties :)
Zo heb echt veel gedaan met het event.
Ben naar zilver en daar is ook alles compleet behalve dan de ledenlijst maar die komen wel.
Ook echt heel veel potions gebrouwd wat een enorme versnelling. Half uur voor een sterke en een uur voor de krachtige. Ben ook echt wakker gebleven tot 00.00 gisteren om gelijk 4 krachtige aan te zetten ideaal.
Heb nu 90 sterke en 40 krachtige fijn!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wauw ibi, ik ben jaloers! Ik had na het vorige event al geen drankjes meer en heb gisteren alles gebruikt wat ik maakte, dus mijn kluis is helemaal leeg.

Over de uitdagingen, waar zie je die kleurtjes dan? Ik weet wel welke ik eerst moet verslaan maar heb nog nooit kleurtjes gezien.
Ik heb 'm op goud gekregen!

Over het battelen in torens: een korte cursus.

Zorg ten eerste voor een goede samenstelling. Dus minstens van elke professie één en liever niet 3 dezelfde. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 professor, 2 magizoo en 2 aurors. Of één hele goeie magizoo en een extra professor.

Professor
Ben je professor? Zet dan gelijk eerst een schild op jezelf en als het lukt de magizoo. Hopelijk krijg je focus van de aurors (die kunnen dat uitdelen) waardoor je hen ook van een schild kunt voorzien. Heb je iedereen van een schild voorzien en nog 7 focus over? (dit is meestal pas later in het spel) geef dan iedereen die proficiency boost. Als je met meerdere professors in een kamer zit kun je deze taken verdelen.

Vervolgens pak je eerst pixies en daarna weerwolven. Laat dark wizards en death eaters zo veel mogelijk met rust. Als je even niets te doen hebt, pak dan een spin en evt een irkling. Ga gerust ook weer er even uit als je die aan het vechten bent. Dan kan een ander die weer overnemen. Als je nog focus over hebt, zet je de deterioration hex aan op moeilijke vijanden.

Auror
Als auror deel je je focus uit aan de professors, zodat die iedereen van een schild kunnen voorzien. De bat-bogey curse werkt pas nadat iemand de eerste aanval heeft gedaan op een vijand, dus zet die niet te vroeg erop. Aurors hebben nog een hex, ik weet niet welke, maar hij is super useful. Dus als iedereen een schild heeft (kun je zien aan de groene vierkantjes) en de proficiency is geboost, zet dan al je hexes op de vijanden. Een schild in combinatie met een van deze auror hexes zorgt ervoor dat je helemaal geen schade lijdt als je wordt aangevallen.

Als auror pak je eerst de dark wizards en de death eaters. En daarna evt weerwolven en pixies. Spinnen en irklings laat je zo veel mogelijk links liggen.

Magizoo
Als je een magizoo bent, kun je iedereen healen en extra uithoudingsvermogen geven. Zorg dus dat je regelmatig checkt of iedereen nog genoeg heeft! Het is vaak beter om iemand 'dood' te laten gaan en dan weer te reviven, dan om extra stamina te geven. Extra stamina kost 2 focus en een revive maar 1. Bovendien ben je na een revive weer vol en na extra stamina niet.
Je hebt ook nog een hex om iedereen beter te maken tegen elites. Zet die zsm in. Die kost 7 focus.

Als magizoo pak je eerst de irklings en de spinnen, daarna death eaters en dark wizards en pas als laatste weerwolven en pixies. Ben je in een lang gevecht, loop dan af en toe even weg om te checken of iemand revived moet worden.

En dan nu het ALLERBELANGRIJKSTE. Er is een bug. Als de éérste persoon die een kamer in gaat (met het rode icoontje) dood gaat, vliegt iedereen de kamer uit. Dat is die bug dat je dus ineens eruit gezet wordt. Je moet dus zorgen dat de eerste persoon NOOIT dood gaat. Als magizoo moet je die dus continu 'verzorgen'.

Ik ben er nu zo vaak uitgevlogen met incompetente spelers, dat ik zorg dat ik er altijd als eerste in zit. Dan kan ik altijd een healing potion nemen als de magizoo niet oplet.

Orange Wizard heeft hele handige charts hiervoor maar plaatjes plakken is niet mijn specialiteit.
anoniem_381356 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 18:29
1.44% gewijzigd
Oh en als je professor bent, dan kan je ook geboost worden door 'enhancements'. Daarmee bedoelen ze die hexes van bijv de magizoo of van de professor zelf.

Maarrrrr daar worden óók dingen als tonic for trace detection en baruffio meegeteld.

Als je die drankjes aan hebt staan en je gaat een kamer in, dan ben je dus sterker dan zonder. Dat was bij de poacher ook zo. Ik was sterker tegen de poacher als ik een tonic aan had dan zonder.

Pokefodder legt dit allemaal uit in z'n laatste video's.
Jeetje mmm, dat wist ik allemaal niet. Ik val gewoon aan wat kan. Sleep wel altijd dingen er op.

Maar het weekend was wel leuk. Heb gelukkig wel veel potions kunnen brouwen, want die vlogen weg. Maar daarna was voorraad grondstoffen op. Vandaag gelukkig weer wat gevonden. Morgen avond begint er weer event. Is er al bekend wat we moeten doen. En of we potions moeten klaarzetten?

En zwarte kat, heb je een uitnodiging gestuurd... d..31.

Zat trouwens laatst met een Friend tegelijk in een gevecht. Strings attached volgens mij was jij dat.
Vind t ook verslavend, maar geloof dat ik nog veel moet leren...
Tonic for traces moeten we klaar maken in onze ketels!
Twee tonics maar, dat valt mee. MMM: bedankt voor de korte cursus. Ik ben dus zo'n incompetente Magizoo, haha. Ik zal mijn leven beteren en ook een paar filmpjes gaan kijken. Ben nu zonder enige theoretische kennis wel tot en met Dark III gekomen, maar als ik teamleden kan helpen dan is het wel prettig om te weten hoe dat moet.
Mijn community day is op zich wel goed gegaan. Heb hem ook op zilver gekregen en daar Fred, George en Parvati daar compleet ingevuld. Moet alleen nog een aantal Angeliques en SVP-lijsten. Heb nog wel wat portkeys verzameld om de lijsten aan te vullen maar helaas niet genoeg. Het zal nog wel even duren voordat ik de pagina op goud heb!

Ik heb ook te maken met drankjes-schaarste, gelukkig heb ik m'n exstimulo voorraad wel weer een beetje aan kunnen vullen afgelopen zaterdag. Daar ga ik nu even verder mee aan de slag in de hoop dat ik de zwerkbalpagina's tijdens het zwerkbalweekend van 29 mei zo ver mogelijk kan opvullen... En dan hebben we tussendoor ook nog de zwerfbalcup evenementen om te voltooien.
Ik zal straks weer even wat mensen toevoegen🙃
Mijn naam daar begint met een P.

Ik haal alles opdrachten prima maar ik vind de events wel snel na elkaar komen. Gewoon even 2 weken gewoon spelen (en potions brouwen) zou ik persoonlijk erg fijn vinden.
Hmmm, volgens Orange Wizard gaan ze de fragmenten aanpassen per pagina. Volgens mij ook met terugwerkende kracht. Geen idee precies wat dit gaat betekenen. Op zijn insta heb je een plaatje van de nieuwe waardes. Het komt vooral neer op veel minder van alles vangen.

Komt heel binnenkort. Ben benieuwd wat dit voor m'n pagina's gaat betekenen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-05-2020 09:02
Hmmm, volgens Orange Wizard gaan ze de fragmenten aanpassen per pagina. Volgens mij ook met terugwerkende kracht. Geen idee precies wat dit gaat betekenen. Op zijn insta heb je een plaatje van de nieuwe waardes. Het komt vooral neer op veel minder van alles vangen.

Komt heel binnenkort. Ben benieuwd wat dit voor m'n pagina's gaat betekenen.
Ik vind dit echt heel heel jammer.
Ik vind het zo bevredigend om een plaatje te plaatsen bij 36 wezens ofzo. Heel kinderachtig maar baal daar echt een beetje van. De triomf is dan enorm.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Oh dat vind ik ook erg jammer! Nu is het juist een uitdaging. Als je straks alle pagina's daardoor al vol hebt, dan valt er toch niets meer te vangen?
Tja in sómmige gevallen zou het wel chill zijn. Ik moet bijvoorbeeld nog 8 vd 11 Quidditch Hermione's. Ik heb er pas 3 en meer ben ik er in al m'n gameplay ook niet tegen gekomen. Dan is 11 gewoon best wel veel om een pagina te kunnen prestigen.

M'n 200 doxy's heb ik nu ook al. En die zijn feitelijk ook niet moeilijk te verkrijgen: gewoon op tijd opstaan en ze vliegen overal.
Tja als je er zo over denkt is de nieuwe verdeling wel logischer. Bijna al mijn pagina's hangen op de meest zeldzame, straks zijn ze wel iets meer in verhouding.
We gaan het zien.

Hebben jullie al veel pensieves gezien? Die zouden nu ook meer tevoorschijn moeten komen nu. Ik hoop het, want dan kan ik die pagina ook eindelijk eens prestigen.

Ook daar heb ik er nog maar 5 van gezien (en gevangen) in praktisch een heel jaar. Zou fijn zijn als ik er minstens 6 kan vangen.

Ga straks in m'n lunchwandeling maar eens wat drankjes aanzetten.
Ik heb nog geen een pensieve gezien. Überhaupt nog nooit.
Ik ben ze nu ook nog niet tegengekomen.....balen. De update heb ik ook nog niet.

Blijkbaar kan het lonen om nu niet te prestigen... maar er wordt nogal veel gespeculeerd.

Ik ga 't allemaal wel zien.
Ohwwww en toen had ik alles geüpgraded voor ik de update heb.... Schijnt niet best te zijn en dat er dan veel verloren gaat. Maar er wordt ook gewerkt aan een oplossing.

Al met al ben ik niet al te down, want ik heb een flink aantal pagina's kunnen upgraden en stickers kunnen plaatsen.

Ook heb ik net alle stickers (na de update) uit alle voorgaande brilliant events nog even kunnen plaatsen: bijna 100.000 XP. Toch lekker.
Ik heb de update al. Zoals ik het begrijp gaat alles wat je 'teveel' hebt gevangen 'mee' naar een volgend level.
Het is wel iets ingewikkelder geworden, maar ik verwacht dat het een verbetering is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ja, ik heb de update nu ook. Maar ik had alles al geprestiged vóór de update er was. Dat was dus niet slim.

Nu heb ik de foundables op de geprestigede pagina's allemaal op 0 staan.
Jup, hier hetzelfde helaas MMM.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven