All wizards unite!

maandag 21 oktober 2019 om 13:59
Haha ik noem het Harry Pokémon of Harry Potter Go.
Ik heb vandaag helaas een paar portkeys van 10km opgepakt. Dus ik heb er vast een zilveren sleutel in gedaan. Hopelijk kan ik morgenavond de eerste opdracht al gelijk afmaken, zodat de portkeys meetellen voor de tweede opdracht waarin je er 2 moet uitlopen.
Er zijn een paar dingen waar ik benieuwd naar ben, misschien weten jullie meer:
- zou ik eerst de runestones van het eerste deel van het event moeten opmaken, of zou ik de nieuwe dingen kunnen krijgen uit de 'oude' runestones?
- de self-playing harp had eerst bij mij altijd zo'n gele 'flare' erboven, en nu niet meer. Hebben jullie dat ook?
- ik zag pas een plek die én kas én inn was. Gewoon over elkaar heen, of zo. Zou dat vaker zijn, of gewoon een foutje? Lijkt mij super handig.
- Ik had pas dat de game een beetje vastliep terwijl ik in een torenkamer zat. Toen had ik blijkbaar (hoewel dit niet zou moeten kunnen) twee keer de deterioration hex op een tegenstander gesleept. En ging er dus ipv 40 elke keer 80 bij hem af als hij mij aanviel. Benieuwd of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.

dinsdag 22 oktober 2019 om 08:35
En toen was er ook alvast info over het Halloween-event, wat dus 48 uur duurt, ipv 24. Als ik 't goed heb, begint 't bij ons 30 oktober 20:00 uur.
https://wizardsunitehub.info/guide/harr ... t-details/
Hoofddoel lijkt te zijn om die basilisk te vinden in de speciale Halloween-kamer.
https://wizardsunitehub.info/guide/harr ... t-details/
Hoofddoel lijkt te zijn om die basilisk te vinden in de speciale Halloween-kamer.
dinsdag 22 oktober 2019 om 17:02
Hee, dat ziet er ook leuk uit! Maar nu eerst brilliant event deel 2. Ik heb zeven 2 km-portkeys klaar staan om te openen voor 8 uur en een 2-km om uit te lopen als ik de eerste opdrachten af heb. Verder ga ik voor vijf 3 km-. Er staan vier potions klaar om op te halen en genoeg ingrediënten voor twee exstimulo potions. Twee tonics heb ik ook al, dus het feest kan beginnen. @MrsMaisel: volgens mij hoef je die oude runestones niet op te maken; ik durf niet te zeggen of je nieuwe dingen uit oude stenen kunt krijgen. Uit oude portkeys komen in elk geval wel alleen oude dingen. Succes allemaal!

dinsdag 22 oktober 2019 om 19:25
Je moet er sowieso vijf uitlopen voor de fragmenten toch? Dus dan hoef je er maar eentje extra (voor de opdrachten zijn het er zes in totaal).
Ik maak me wel zorgen om die allersterkste estimulo potions. Daar moet je er vijf van gebruiken, maar ik heb er geen een. En ook geen eenhoornhaar om ze te maken
Ik maak me wel zorgen om die allersterkste estimulo potions. Daar moet je er vijf van gebruiken, maar ik heb er geen een. En ook geen eenhoornhaar om ze te maken

dinsdag 22 oktober 2019 om 19:57
Ik maak ze ook leeg hoor, want alleen openen telt niet mee. Je moet ze echt uitlopen (daar ben ik de vorige keer pas achter gekomen). En inderdaad, je moet toch vijf 3 km-portkeys uitlopen voor alle fragmenten. Vandaar dat het handig is om lege plekken te hebben: kun je ervoor kiezen om eerst die 3 km (roze/rood) op te pakken.

dinsdag 22 oktober 2019 om 21:05
Volgens mij moet je eerst 5 basis blauwe, dan 5 middelste blauwe . Niet de zwaarste.fiona2018 schreef: ↑22-10-2019 19:25Je moet er sowieso vijf uitlopen voor de fragmenten toch? Dus dan hoef je er maar eentje extra (voor de opdrachten zijn het er zes in totaal).
Ik maak me wel zorgen om die allersterkste estimulo potions. Daar moet je er vijf van gebruiken, maar ik heb er geen een. En ook geen eenhoornhaar om ze te maken![]()
dinsdag 22 oktober 2019 om 21:18
Heb je je gratis cadeautje al opgehaald? Daar zit een eenhoornhaar in. En je krijgt ook twee potent potions na het voltooien van quest 2.

dinsdag 22 oktober 2019 om 23:26
Je moet eerst de lichtblauwe en dan de potent (dus de donkerste) hebben. Die middelste tellen nergens voor mee.
Ik heb net 7 portkeys opengemaakt en maar liefst 30 eenhoornharen gescoord (waarvan 28 in één portkey). Dus houd hoop! En anders kun je ze nog kopen....
Ik ben lekker bezig. Nu al bezig met de vierde opdracht. Zo heb ik zeker te weten genoeg tijd voor de bonusopdracht. Net eindelijk m'n focus permanent kunnen verhogen met de groene boekjes: chill!
Heb nu twee portkeys met sleutels erin, en ik heb nog 2 zilveren sleutels. Dus hopelijk ergens morgen uiterlijk overmorgen klaar met opdracht 4. Die great spellcasts doe ik tussendoor wel.
Net een paar battles gedaan en ik kwam meteen twee elite foes tegen. Nice! Ik moet er nog 39 voor ik zeven rode boekjes krijg. Dus dat schiet niet hard op. Hopelijk met het Halloween event weer een paar erbij.
En....net m'n trace detection tonic twee keer aangehad en maar liefst 2 fluffy's gezien! Die ga ik deze week dus nog een paar keer aanzetten in de hoop dat ik die pagina kan prestigen. Al moet ik er dan nog altijd 11 vinden ofzo...
Ik heb net 7 portkeys opengemaakt en maar liefst 30 eenhoornharen gescoord (waarvan 28 in één portkey). Dus houd hoop! En anders kun je ze nog kopen....
Ik ben lekker bezig. Nu al bezig met de vierde opdracht. Zo heb ik zeker te weten genoeg tijd voor de bonusopdracht. Net eindelijk m'n focus permanent kunnen verhogen met de groene boekjes: chill!
Heb nu twee portkeys met sleutels erin, en ik heb nog 2 zilveren sleutels. Dus hopelijk ergens morgen uiterlijk overmorgen klaar met opdracht 4. Die great spellcasts doe ik tussendoor wel.
Net een paar battles gedaan en ik kwam meteen twee elite foes tegen. Nice! Ik moet er nog 39 voor ik zeven rode boekjes krijg. Dus dat schiet niet hard op. Hopelijk met het Halloween event weer een paar erbij.
En....net m'n trace detection tonic twee keer aangehad en maar liefst 2 fluffy's gezien! Die ga ik deze week dus nog een paar keer aanzetten in de hoop dat ik die pagina kan prestigen. Al moet ik er dan nog altijd 11 vinden ofzo...

woensdag 23 oktober 2019 om 11:42
Heel goed. Kijk ook goed bij je achievements - special wat er van je verwacht wordt. Zo krijg je meer groene boekjes, punten en andere beloningen.
Ik ben nu klaar met m'n vier opdrachten en ga bezig aan de bonusopdracht. Die kan ik nu lekker op m'n gemakje doen. Vond 't wel zonde van m'n dikke exstimulo-drankjes, maar ja.
Ik ben nu klaar met m'n vier opdrachten en ga bezig aan de bonusopdracht. Die kan ik nu lekker op m'n gemakje doen. Vond 't wel zonde van m'n dikke exstimulo-drankjes, maar ja.

woensdag 23 oktober 2019 om 15:48
Wat leuk! Als je vrienden wilt worden, dit is mijn FC:. 0828 5043 0454.DianaBerrigan schreef: ↑23-10-2019 11:39Ik doe ook voor het eerst mee aan het evenement. Nouja meedoen, ik vraag me af of dat echt gaat lukken nu ik nog zo laag in het spel zit. Wel probeer ik braaf de paarse gevondelingen te pakken
woensdag 23 oktober 2019 om 16:57
Je moet niet de event-paarse (brilliant) hebben, maar de lichtere paarse (lila).
woensdag 23 oktober 2019 om 17:05
Bij mij telden in elk geval de pixies en de dark wizards mee. Ik ben ook bij deel 3; heb 1 tonic aanstaan en de addities binnen, maar ik denk dat ik de wizarding challenges morgen op m'n gemak achter elkaar ga doen. Ik lig op schema en ik kreeg ook nog een zilveren sleutel vandaag, dus ik denk dat het uitlopen van de portkeys moet lukken. Haal ik hopelijk de bonus nog!

woensdag 23 oktober 2019 om 20:00
Die brilliant portkeys zijn lekker winstgevend. Veel XP uit gehaald.
Ik ben nu bijna klaar met de bonus. Ging snel.
Ik zag vandaag opeens op mijn vaste WU-plekjes heel veel mensen pokemonnen. Daar was blijkbaar een evenement mee. Ik was wel een beetje jaloers dat zij met zo veel zijn en ik zo alleen voel
.
Ik heb eindelijk m'n focus opgehoogd woehoe! Lang leve de groene boekjes.
Ik ben nu bijna klaar met de bonus. Ging snel.
Ik zag vandaag opeens op mijn vaste WU-plekjes heel veel mensen pokemonnen. Daar was blijkbaar een evenement mee. Ik was wel een beetje jaloers dat zij met zo veel zijn en ik zo alleen voel

Ik heb eindelijk m'n focus opgehoogd woehoe! Lang leve de groene boekjes.

woensdag 23 oktober 2019 om 21:51
Dat is goed om te weten, ik heb er net even twee extra opgeraapt.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑23-10-2019 20:00Die brilliant portkeys zijn lekker winstgevend. Veel XP uit gehaald.
@Diana: misschien wil je alles in dit event vangen vanwege de XP? Zo niet, dan heb je maar een bepaald aantal fragmenten nodig om iets vol te krijgen. Dan kun je bijvoorbeeld Sirius Black ook links laten liggen als het je te veel spell energie kost. En je weet dat je vijf portmanteaus/viavia's moet uitlopen voor andere fragmenten die je niet in het wild tegenkomt?

woensdag 23 oktober 2019 om 21:56
Ik was nu nog bezig met part 1/4 3 vreemdigheden vangen. Daar heb ik er nu 2 van, maar eerlijk gezegd weet ik niet helemaal welke dat dan zijnMoWa24 schreef: ↑23-10-2019 21:51Dat is goed om te weten, ik heb er net even twee extra opgeraapt.
@Diana: misschien wil je alles in dit event vangen vanwege de XP? Zo niet, dan heb je maar een bepaald aantal fragmenten nodig om iets vol te krijgen. Dan kun je bijvoorbeeld Sirius Black ook links laten liggen als het je te veel spell energie kost. En je weet dat je vijf portmanteaus/viavia's moet uitlopen voor andere fragmenten die je niet in het wild tegenkomt?

Misschien moet ik Sirius dan inderdaad maar even laten liggen, want van elke keer mislukte pogingen gaat de energie heel hard inderdaad.
Het deel met de viavia/s ben ik nog niet tegengekomen, is dat bij 2/4 of 3/4?
Ik heb wel 1 viavia klaar en 2 bijna klaar. Nog even wachten met die openen dus?

woensdag 23 oktober 2019 om 22:06
Bij deel 2 zitten 2 viavia's en bij deel 4 zitten er 4.
De kunst is dat ze pas meetellen op het moment dat de teller afloopt. Dus alleen openen, telt niet mee. Wat ik heb gedaan is een aantal van 10 km op 8 km laten oplopen en daarna heel gericht de laatste 2 km gedaan toen deel 2 erop stond.
Je wordt er vanzelf handig in, Diana. Er zijn ook veel filmpjes van te vinden op youtube, dat kan helpen.
De kunst is dat ze pas meetellen op het moment dat de teller afloopt. Dus alleen openen, telt niet mee. Wat ik heb gedaan is een aantal van 10 km op 8 km laten oplopen en daarna heel gericht de laatste 2 km gedaan toen deel 2 erop stond.
Je wordt er vanzelf handig in, Diana. Er zijn ook veel filmpjes van te vinden op youtube, dat kan helpen.
woensdag 23 oktober 2019 om 22:55
Je hebt 12 keer Sirius nodig om die 'vol' te hebben. Meer zou ik er dus niet proberen te vangen. Alle andere paarse briljante gevondelingen hoef je voor dit event niet in het wild te vangen. Met vijf uitgelopen briljante viavia's krijg je het portret van Phineas. De rest krijg je door de taken te voltooien en door wizarding challenges.
De briljante viavia die je nu al klaar hebt levert dus 1 van de 5 Phineas-fragmenten op. Maar zoals MrsMaisel zegt, telt die niet mee voor de opdracht in 2/4. Met die twee viavias die je bijna klaar hebt kun je dus beter even wachten met uitlopen tot je in 2/4 zit. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, ik snap het zelf ook allemaal pas net!
De briljante viavia die je nu al klaar hebt levert dus 1 van de 5 Phineas-fragmenten op. Maar zoals MrsMaisel zegt, telt die niet mee voor de opdracht in 2/4. Met die twee viavias die je bijna klaar hebt kun je dus beter even wachten met uitlopen tot je in 2/4 zit. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, ik snap het zelf ook allemaal pas net!
woensdag 23 oktober 2019 om 23:50
Ik ben inmiddels bij deel 4, dus dat gaat ook vlot.
Ik heb net per ongeluk een ketel gehuurd, blijkbaar op geklikt ipv weggeveegd, dus daar zit nu een sterke potion in, ik kwam er toch één tekort. Weet iemand hoe dat werkt? Die ketel heb ik voor 3 uur maar die drank duurt langer...
Ik kwam trouwens ook een Marten Vilijn tegen, die is héél lastig! Kostte me 2 lanterfant drankjes, 3 potions en zeker 25 energie.
Die 9 tegenstanders, per uitdaging heb je 2 of 3 tegenstanders dus je bent snel klaar. Geen 9 uitdagingen dus!
Ik heb net per ongeluk een ketel gehuurd, blijkbaar op geklikt ipv weggeveegd, dus daar zit nu een sterke potion in, ik kwam er toch één tekort. Weet iemand hoe dat werkt? Die ketel heb ik voor 3 uur maar die drank duurt langer...
Ik kwam trouwens ook een Marten Vilijn tegen, die is héél lastig! Kostte me 2 lanterfant drankjes, 3 potions en zeker 25 energie.
Die 9 tegenstanders, per uitdaging heb je 2 of 3 tegenstanders dus je bent snel klaar. Geen 9 uitdagingen dus!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
donderdag 24 oktober 2019 om 01:09