Entertainment alle pijlers

Anouk Songfestival

17-10-2012 14:43 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anouk. Echt, ik hou van je. Wat een heerlijk mens ben je, en wat een topartiest. Maar het songfestival?! Echt? WHY!? Wiens carrière heeft dat goed gedaan de laatste jaren, als je voor Nederland uitkomt?

Anouk op Facebook

Goed idee?

Totaal aantal stemmen: 56

Ja, met Anouk gaan we winnen (30%)
Ja, het zal de bekendheid van Anouk goed doen (4%)
Nee, we verliezen toch weer (48%)
Nee, ik zal met mijn handen voor mijn ogen kijken uit angst (18%)
Gordon is altijd bang..hij schreeuwt zo hard omdat hij eigenlijk erg onzeker is.
Dat geloof ik ook wel.
Ik vind het een reden om wel te kijken, maar ik ben al jaren fan van Anouk dus zo gek is dat niet voor haar bekendheid zal het niet zoveel uitmaken denk ik want ze heeft toch een horde trouwe fans om zich heen.
ik kijk elk jaar eurosongfestival, omdat heerlijk trashbaar is
Wanneer is het eigenlijk?
Ik vind het een goede keus!

De Tros treedt wel buiten zichzelf. Geen volendams gejengel.

Het zou mij dan ook niets verbazen als er nog een reality soap met Anouk gemaakt wordt. Lijkt mij een stuk interessanter dan jan smit.
Gelukkig eerst het Glazen Huis, en daarna duurt het nog heeeeeeeul lang voordat we kunnen genieten. Maar zal me niet verbazen als Anouk voor die tijd alweer afzegt. Omdat ze ongesteld is, of net verlaten, of zo.
quote:frizzy schreef op 17 oktober 2012 @ 15:24:

Ik zocht eigenlijk de reportage die Frank Evenblij heeft gemaakt over Anouk. Maar die is nergens meer beschikbaar helaas.Die is in delen te zien op youtube volgens mij heeft ene wenneke het erop gezet. succes
quote:Julus schreef op 17 oktober 2012 @ 20:59:

Gelukkig eerst het Glazen Huis, en daarna duurt het nog heeeeeeeul lang voordat we kunnen genieten. Maar zal me niet verbazen als Anouk voor die tijd alweer afzegt. Omdat ze ongesteld is, of net verlaten, of zo.Contractbreuk? Daar staat ze niet om bekend, toch?
quote:frizzy schreef op 17 oktober 2012 @ 15:13:

Ja. Ik vind haar echt geweldig. Is dat raar?Nee hoor, ik vind het niet raar dat je haar geweldig vindt. Ik vind de term "heerlijk mens" alleen zo raar. Als mens lijkt ze me vooral een moeilijk mens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Heerlijk om naar te kijken en luisteren. Weet niet of ze mijn vriendin zou zijn nee.
quote:very__cherry schreef op 17 oktober 2012 @ 21:50:

[...]

Nee hoor, ik vind het niet raar dat je haar geweldig vindt. Ik vind de term "heerlijk mens" alleen zo raar. Als mens lijkt ze me vooral een moeilijk mens.Ik denk dat ze zeker 'moeilijk' is. Over het algemeen wordt het niet gewaardeerd als je je eigen gang gaat en er een duidelijke mening op na houdt. Maar ik vind dat juist wel verfrissend.
Al zouden we Maxima sturen, winnen doen we nooit meer.

Simpelweg vanwege alle politieke achterliggende gronden. Vriendjespolitiek. Bovendien sluit de performance, het uiterlijk en de muziek van totaal niet aan bij de landen die voor de Oost-Europese landen die de laatste jaren de dienst uitmaken.

Dus wij hier in Nederland kunnen wel blij zijn met het feit dat ze meedoet, maar het wordt niets.
Het is voor een deel vriendjespolitiek, maar als je echt een goed liedje hebt dan maakt het niet uit waar je vandaan komt. Dit jaar heeft Zweden gewonnen, misschien zouden de Denen en Noren op hun stemmen..maar verder? Daarvoor Azerbadjian een land dat vrij geïsoleerd ligt en niet geliefd is door de buurlanden.

Wil je ver komen bij het Eurovisiesongfestival dan moet je veel geld investeren in jouw act. Met de beste componisten, liedjesschrijvers, muzikanten, choreografen, etc. Nederland doet dat (terecht) niet. De enige hoop is dat het een liedje wordt dat veel mensen meteen aanspreekt. Met een liedje als 'girl' of 'lost in this world' kan ze ver komen maar met een dertienineendozijnnummer heeft het weinig zin.
Ik heb hier eigenlijk geen mening. Ik heb niets met de muziek van Anouk, maar ik vind haar wel een goed performer. En het Eurovisie vind ik afgrijselijk, nog nooit zoveel slechte muziek bij elkaar gehoord. Ik gun Anouk en de Nederlandse kijkers zeker de overwinning, ik denk dat ze muzikaal beter zal zijn dan bijna alle bijdragen uit andere landen.
Ik ben dól op het festival, heb niks met Anouk maar ik vind het leuk dat ze mee gaat doen.

Zeker dat ik ga kijken.
Maar goed, ik keek altijd al.
Ik vind Anouk ook een geweldige artiest. Geweldige stem en heel veel persoonlijkheid. En dat terwijl ik normaal niet van haar soort muziek hou.

Uit de oude doos:

http://www.youtube.com/watch?v=bTEhA-o0ZAc

Hier is ze 23 en wordt voor een publiek van tienduizenden bekogeld met eieren. Ze heeft er gewoon 100% maling aan en speelt alles plat. Ben veel op pinkpop geweest maar heb weinig optredens gezien die beter waren dan deze.
quote:frizzy schreef op 17 oktober 2012 @ 13:46:

[...]

Ja ik vind het ook een goed nummer. Maar toch vind ik het niet echt songfestivalachtig, en geen idee hoe ze eruit ziet (ik keek niet).Moet 't per sé songfestivalachtig zijn dan? Elk jaar wint er een ander soort nummer. Vorig jaar een prachtig duet, Duitsland in 2010 met een MTV-achtig nummer, Noorwegen in 2009 met weer iets totaal anders, enz. Elk land kan winnen, en het is echt geen Oostblokfeestje.
quote:registreerjenu schreef op 18 oktober 2012 @ 11:08:

Al zouden we Maxima sturen, winnen doen we nooit meer.

Simpelweg vanwege alle politieke achterliggende gronden. Vriendjespolitiek. Bovendien sluit de performance, het uiterlijk en de muziek van totaal niet aan bij de landen die voor de Oost-Europese landen die de laatste jaren de dienst uitmaken.

Dus wij hier in Nederland kunnen wel blij zijn met het feit dat ze meedoet, maar het wordt niets.

Speciaal voor mensen die denken dat Oost-Europa de dienst uitmaakt op het songfestival:

2005 won Griekenland

2006 won Finland

2009 won Noorwegen

2010 won Duitsland

2012 won Zweden

Beter je huiswerk doen voordat je wat neerschrijft! Elk land, ja ook Nederland, (zie junior songfestival) kan winnen.
Kalm maar, het is bekend dat veel buurlanden elkaar punten geven en dat is bij de oostblokkers bijvoorbeeld erg opvallend.

Het is allemaal erg veranderd sinds televoting er bij is gekomen.
quote:Murdoch schreef op 17 oktober 2012 @ 16:52:

Djiez die Facebook, wat een niveau, wat een aandachtsgeilheid. Ik vermoed op z'n minst narcisme.

Maar ze zingt absoluut beter dan Sieneke, en is meer mainstream.

Eens. God god. Anouk komt Nederland redden van een nieuwe songfestival-ondergang. Ze is even afgedaald naar het niveau van het plebs om ons te leiden naar tophoogten.

Zo komt het filmpje bij mij over.

En heel Nederland vindt het weer fantastisch!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Anouk ook een goede artiest. Maar we moeten er niet meer van maken dan het is: Anouk is gewoon een binnenlandse popartiest die het tot op heden nog niet gelukt is om ook maar 1 been in het buitenland te krijgen. Iets wat ze zo graag wil bereiken.

(Artiesten als Borsato hebben dat nooit geambieerd en zijn in mijn ogen ook veel groter, en tot meer succes in staat.)

Haar bereik voor een songfestival wordt ook nog eens enorm overschat.

Wordt wederom een mislukking.
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd, hoe Anouk gaat reageren als ze ergens onderaan eindigt. Zien we haar dan een jaar lang niet meer? Of interesseert het haar geen ene ruk?
Ik denk dat het haar geen ruk interesseert.
Dat iemand het nog durft... om voor NL uit te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven