Entertainment alle pijlers

Avicii (28) overleden

20-04-2018 19:48 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn manager heeft bekend gemaakt dat de zanger vandaag dood gevonden is in Oman.

Zweedse dj Avicii (28) overleden https://nu.nl/muziek/5232200/zweedse-dj ... leden.html (via @NUnl)
Alle reacties Link kopieren
Ik word er niet warm of koud van.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
20-04-2018 22:42
Op dezelfde manier heeft de dood van Amy Winehouse ook goede dingen op geleverd, omdat haar ouders dit zo goed hebben opgepakt.
Haar vader heeft haar de dood in gejaagd en dan vind jij dat hij zo goed werk heeft gedaan?
anoniem_368158 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 14:41
1.35% gewijzigd
Jammer toch dat dit topic weer zo ontspoort........ Nodigt niet uit om nog n inhoudeijke reactie te geven....
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04


[...]
Wow, wat een naar onaangenaam afschuwelijk persoon ben jij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:24
Reden: Quote verwijderd
59.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04

[...]
Maar verder gaat het wel ?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:24
Reden: Quote verwijderd
65.28% gewijzigd
Letterlijk ziek worden van je eigen succes..........
Heb nog nooit op zijn/haar posts gereageerd, maar nu kan ik het niet laten. Wat lijkt pejeka mij een ongelofelijk domme zeikerd. Dat je nog niet snapt dat de dood van een wereldberoemde artiest veel meer reacties uitlokt van het grote publiek getuigt echt van nul inzicht.

Het is inderdaad tragisch, ook die levensloop met ziektes, verslavingen en zoveel stress. Ik vermoed ook zelfdoding of een of andere vorm van overdosis. Erg jammer, kon zijn melodieën altijd wel smaken.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
23-04-2018 11:53
Letterlijk ziek worden van je eigen succes..........
Letterlijk getergd worden door de gevolgen van de gave om muziek te kunnen maken.
Net de docu gekeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. Niet anders kunnen dan muziek maken maar anderzijds er zoveel leed door hebben. Heel naar om hem zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
23-04-2018 19:37
Ja inderdaad. Niet anders kunnen dan muziek maken maar anderzijds er zoveel leed door hebben. Heel naar om hem zo te zien.
Nou, dat vond ik ook. Vooral omdat hij al zo jong (eerste beelden) die signalen liet zien. Bijzonder eigenlijk hoe deze docu tot stand is gekomen want een groot deel van het beeldmateriaal leek uit zijn prive omgeving te zijn gekomen. Wel mooi om te zien hoe die vaste vriendenclub een basis in zijn leven was. Maar wat een triest beeld van een jong schaap met een gave voor muziek. Kan natuurlijk mijn leeftijd zijn en het feit dat ik ook een moeder ben van jongeman. Maar deze jongen had een zwaar leven met zichzelf ondanks alle weelde, pracht en praal. Je zal toch verdrie zijn moeder zijn en wat een verdriet voor iedereen die zo om hem gaf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-04-2018 13:04
Letterlijk getergd worden door de gevolgen van de gave om muziek te kunnen maken.
Net de docu gekeken.
Dit.
Ik vond ook dat je al vrij snel een "lege" blik in z'n ogen kon zien. Of lag dat aan mij? Voornamelijk als hij van optreden naar optreden haastte.
Zeer triest. Op zo'n jonge leeftijd. Wat ik wel heel goed kan begrijpen is dat het heel lastig is om met faam om te gaan. Alles wat erbij komt kijken. De slangen, de lifestyle, de verwachtingen, de drugs/ drank, overal fans. Ik zou het voor geen miljoen willen, bekend zijn. Ook als je ziet hoe depressief artiesten toch vaak worden en zelfmoord plegen, zich aan middelen vergrijpen etc. Ik denk dat een goede, liefdevolle omgeving echt cruciaal is bij grote artiesten en dat ze dan alleen op beiden benen kunnen staan en vooruit kunnen. Anyway rest in peace Aviccii, ik hoop dat hij rust heeft nu..
Enn schreef:
23-04-2018 23:41
Nou, dat vond ik ook. Vooral omdat hij al zo jong (eerste beelden) die signalen liet zien. Bijzonder eigenlijk hoe deze docu tot stand is gekomen want een groot deel van het beeldmateriaal leek uit zijn prive omgeving te zijn gekomen.Wel mooi om te zien hoe die vaste vriendenclub een basis in zijn leven was. Maar wat een triest beeld van een jong schaap met een gave voor muziek. Kan natuurlijk mijn leeftijd zijn en het feit dat ik ook een moeder ben van jongeman. Maar deze jongen had een zwaar leven met zichzelf ondanks alle weelde, pracht en praal. Je zal toch verdrie zijn moeder zijn en wat een verdriet voor iedereen die zo om hem gaf.
De docu is uit 2017 ;-) ( staat op Netflix)

De managers wilde dat hij meer en meer ging doen en meer op 1 dag.
Hij geeft ook aan toen hij aankondigde te stoppen met touren hij veel weerstand kreeg, maar hij wilde zich weer richten op zijn passie. Muziek producceren.

Triest. Zijn muziek was net anders als veel dj's.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
24-04-2018 13:22
De docu is uit 2017 ;-) ( staat op Netflix)

Ja daar heb ik het niet over. Het beeldmateriaal dat is gebruikt in die docu was zeker niet alleen uit 2017 en dat bedoelde ik. Daar zat zoals ik het inschat dus veel prive materiaal bij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jarig_Jetske schreef:
22-04-2018 05:38
Ik heb de docu ook bekeken. Ik vond het heel erg heftig. Zo n jonge jongen die steeds weer aangeeft dat hij niet meer kan / wil en iedereen blijft maar aan hem trekken. Allemaal uit op geld. Hoe die daar ligt in dat ziekenhuisbed in Australië en een dag later totaal van de wereld in een auto zit en ze al beginnen over interviews etc. Vreselijk. Een alvleesklierontsteking , dan ben je echt ontzettend ziek. En hij ging maar door. Ik vond het echt dramatisch om te zien.
Ja dat stukje vond ik ook schokkend en vooral dat de mensen die zo dicht bij hem stonden niet ingegrepen hebben. Ze hadden hem tegen zichzelf moeten proberen te beschermen. Dat kon ik uit de docu in ieder geval niet opmaken dat iemand dat geprobeerd heeft. Volgens mij was hij met momenten heel eenzaam en angstig. Het leek me een jongen met een goed hart.
Ja en?
snoopylynn schreef:
24-04-2018 15:48
Ja dat stukje vond ik ook schokkend en vooral dat de mensen die zo dicht bij hem stonden niet ingegrepen hebben. Ze hadden hem tegen zichzelf moeten proberen te beschermen. Dat kon ik uit de docu in ieder geval niet opmaken dat iemand dat geprobeerd heeft. Volgens mij was hij met momenten heel eenzaam en angstig. Het leek me een jongen met een goed hart.
Niet tegen zichzelf, tegen z'n managers. Hij werd vreselijk onder druk gezet door z'n managers. Denk dat als je de keuze bij Avicii zelf had gelaten dat hij wellicht wel die operatie destijds meteen gedaan had. Maar hij werd door z'n managers ontzettend onder druk gezet om door te gaan en maar pijnstillers te gaan slikken zodat hij het vol kon houden.
Caledoniaxx schreef:
24-04-2018 17:03
Niet tegen zichzelf, tegen z'n managers. Hij werd vreselijk onder druk gezet door z'n managers. Denk dat als je de keuze bij Avicii zelf had gelaten dat hij wellicht wel die operatie destijds meteen gedaan had. Maar hij werd door z'n managers ontzettend onder druk gezet om door te gaan en maar pijnstillers te gaan slikken zodat hij het vol kon houden.
Die fijne vriendenclub die overal meegingen hebben hem ook niet geholpen. Maar zag ik meerdere malen op hem inpraten. Zelfs toen hij besloot om echt te stoppen met toeren wilde ze hem niet helpen met het persbericht schrijven. Zaten ze ook moeilijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
24-04-2018 17:16
Die fijne vriendenclub die overal meegingen hebben hem ook niet geholpen. Maar zag ik meerdere malen op hem inpraten. Zelfs toen hij besloot om echt te stoppen met toeren wilde ze hem niet helpen met het persbericht schrijven. Zaten ze ook moeilijk te doen.
Ja dat is idd waar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lucifermiauww schreef:
24-04-2018 17:16
Die fijne vriendenclub die overal meegingen hebben hem ook niet geholpen. Maar zag ik meerdere malen op hem inpraten. Zelfs toen hij besloot om echt te stoppen met toeren wilde ze hem niet helpen met het persbericht schrijven. Zaten ze ook moeilijk te doen.
Klopt. Ligt vooral aan de managers en z'n vrienden inderdaad. Avicii kon heel moeilijk nee zeggen en voor zichzelf opkomen, en niemand die hem daarbij te hulp schoot.
Enn schreef:
24-04-2018 15:28
Ja daar heb ik het niet over. Het beeldmateriaal dat is gebruikt in die docu was zeker niet alleen uit 2017 en dat bedoelde ik. Daar zat zoals ik het inschat dus veel prive materiaal bij.
O zo. Als je goed keek zag je ook steeds welk jaar. Je kreeg steeds een fragment waar aangeven werd hoeveel tours hij al had gedaan. Verder vrij logisch dat erg veel prive materiaal bij zit aangezien het een docu over het leven van hem als Avicii is en ontstaan van de carriere. Hij heeft er zelf aan meegewerkt.
Wel vreemd dat familie, zoals ouders of broers/zussen niet aan het woord kwamen. Een keuze misschien, maar zij zien hun zoon ook van onbekend naar succesvol gaan. Ook niet niks.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 24-04-2018 18:50
Reden: Toevoeging
13.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.metronieuws.nl/nieuws/showb ... -ingestort

Avicii is 4 jaar gevolgd door de maker van de documentaire. Zie link.

Zo erg dat Avicii niet de steun heeft kunnen krijgen die hij zo hard nodig had.
R.I.P. Avicii
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... iet-verder


STOCKHOLM - De familie van de vrijdag overleden Avicii heeft een tweede verklaring naar buiten gebracht. In een open brief zegt de familie dat de Zweedse dj niet meer de kracht had om door te gaan.

"Onze geliefde Tim was een zoeker, een breekbare artistieke ziel die zocht naar antwoorden op existentiële vragen. Een perfectionist die reisde en werkte op een tempo dat leidde tot extreme stress", begint de familie. Toen Avicii in 2016 stopte met touren probeerde hij een balans te vinden tussen gelukkig zijn in het leven en doen waar hij het meest van hield: muziek maken.

Avicii's familie onthult dat de dj worstelde met vragen over de betekenis van het leven en geluk. "Hij kon niet langer verder. Hij wilde rust vinden. Tim was niet gemaakt voor de zakelijke machine waarin hij zich bevond. Hij was een gevoelige jongen, die van zijn fans hield maar de spotlights liever meed."

De familie besluit met de woorden dat ze voor altijd van hem zal blijven houden en dat ze hem verschrikkelijk zal missen. "De persoon die je was en je muziek zullen je nagedachtenis in leven houden."

Afgelopen maandag bedankte de familie nog voor alle steunbetuigingen, nadat Avicii dood was aangetroffen in een resort in de Omaanse stad Muscat. De lokale politie liet al weten dat er geen sprake was van een misdrijf, maar de precieze doodsoorzaak is nog niet bekendgemaakt.


Neem aan, zelfmoord..
Wat een vreselijk triest verhaal..
:-(
Wat vreselijk triest.. :(
Alle reacties Link kopieren
Zo ontzettend verdrietig...
Complexe jongen met een complex leven. Hopelijk heeft hij nu de rust waar hij zo naar verlangde.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven