Entertainment alle pijlers

Avicii (28) overleden

20-04-2018 19:48 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn manager heeft bekend gemaakt dat de zanger vandaag dood gevonden is in Oman.

Zweedse dj Avicii (28) overleden https://nu.nl/muziek/5232200/zweedse-dj ... leden.html (via @NUnl)
redhead70 schreef:
21-04-2018 20:57
Dat mag en dat doe je dan in je eigen hoofd. En je nagelt niet iemand aan een schandpaal voordat je iets weet.
Ik zie nergens dat iemand aan de schandpaal wordt genageld. Blijkbaar interpreteer jij dingen als schande.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
21-04-2018 21:21
Ik zie nergens dat iemand aan de schandpaal wordt genageld. Blijkbaar interpreteer jij dingen als schande.
Lees het even helemaal terug. Er worden allerlei assumpties gedaan, terwijl je nog niets weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de docu ook bekeken. Ik vond het heel erg heftig. Zo n jonge jongen die steeds weer aangeeft dat hij niet meer kan / wil en iedereen blijft maar aan hem trekken. Allemaal uit op geld. Hoe die daar ligt in dat ziekenhuisbed in Australië en een dag later totaal van de wereld in een auto zit en ze al beginnen over interviews etc. Vreselijk. Een alvleesklierontsteking , dan ben je echt ontzettend ziek. En hij ging maar door. Ik vond het echt dramatisch om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Speculeren is mens eigen, niks mis mee. Iedereen vraagt zich toch af wat er gebeurt is? En echt, de zweedse familie leest echt niet mee op een nikszeggend Nederlands vrouwenforum met alleen maar moraalridders die natuurlijk noooooiiiit zoiets zouden schrijven. Want stel je voor... echt hoor, op het moment dat een beroemdheid sterft vraagt iedereen zich af wat er is gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Jarig Jetske. Hij was op en kon niet meer. Dat straalde aan alle kanten er van af. Burned out maar toch telkens je zelf weer oplappen voor een optreden.

En dan vraag ik mij af: waar waren zijn ouders/vrienden ? Iemand die hem beschermd. Want hij kon niet meer en was niet weerbaar tegen alle druk en het verantwoordelijkheidsgevoel. Niet in staat om voor zichzelf te zorgen in een omgeving waarin mensen ook niet aan hem dachten. Ik denk dan; er had iemand moeten zijn die voor hem zijn grenzen had bewaakt. Die voor hem had opgekomen voor zijn gezondheid.

Erg heftig en confronterend.
Alle reacties Link kopieren
De politie weet de doodsoorzaak al. Dat is bijzonder snel. Ik vermoed dan zelfmoord, want zoiets is snel duidelijk. Bij een natuurlijke dood duurt een onderzoek wat langer.

Zo triest dat hij er niet meer is.
mick87 schreef:
22-04-2018 10:47
De politie weet de doodsoorzaak al. Dat is bijzonder snel. Ik vermoed dan zelfmoord, want zoiets is snel duidelijk. Bij een natuurlijke dood duurt een onderzoek wat langer.

Zo triest dat hij er niet meer is.
Het hoeft niet gelijk zelfmoord te zijn. Lichamelijk was hij ook een tijdje ziek (geweest).
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook denken aan Martin Garrix. Hij werd wereldberoemd toen hij nog maar 17 was. In een keer een heel ander leven, met rijkdom, status en bekendheid. Op zijn tour gaat zijn moeder altijd mee heb ik wel eens gelezen. Om hem een soort van te beschermen en met beide benen op de grond te houden.

Zulke dj's leiden sowieso een onmenselijk leven. Waar gewone popartiesten nog wel eens een periode van relatieve rust hebben, als ze bijvoorbeeld aan een nieuw album werken en niet op tournee zijn, zijn dj's altijd op tournee om te draaien. Nicky Romero heeft ook een zware burn-out gehad: altijd maar onderweg (om de dag in een vliegtuig) iedereen die iets van je wil. Slopend.
mick87 schreef:
22-04-2018 10:55
Ik moet ook denken aan Martin Garrix. Hij werd wereldberoemd toen hij nog maar 17 was. In een keer een heel ander leven, met rijkdom, status en bekendheid. Op zijn tour gaat zijn moeder altijd mee heb ik wel eens gelezen. Om hem een soort van te beschermen en met beide benen op de grond te houden.

Zulke dj's leiden sowieso een onmenselijk leven. Waar gewone popartiesten nog wel eens een periode van relatieve rust hebben, als ze bijvoorbeeld aan een nieuw album werken en niet op tournee zijn, zijn dj's altijd op tournee om te draaien. Nicky Romero heeft ook een zware burn-out gehad: altijd maar onderweg (om de dag in een vliegtuig) iedereen die iets van je wil. Slopend.
Deze Tim had een manager die echt hem zo vreselijk pushte. Zelfs toen hij eigenlijk geopereerd moest worden hebben ze op hem ingepraat dat hij met heel veel medicatie nog maanden heeft opgetreden voor het zo fout ging en hij wel geopereerd moest worden. Daarna weer met zakken vol pijnmedicatie dat podium opsturen want hee hij heeft verantwoording voor alle mensen om hem heen ook.

Hij trad bizar veel op ook.
Terwijl hij dat optreden dus helemaal niet fijn vond. Sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee en daarom. Martin neemt zijn moeder mee. Hardwell heeft ook ouders die hem daarin ondersteunen. Ik zag in die hele docu niemand die voor hem sprak en zei: nu is het genoeg. Iemand die er zorg voor droeg dat er naar hem geluisterd werd. Want hij heeft echt wel meerdere keren aangegeven het niet meer te trekken.

Die vrienden zitten erbij. Krijgen er alles van mee. Zie hem uitgeput zijn maar komen niet voor hem op. Tenminste ik zie er niks van terug.

Zo sneu dit.
mabelle schreef:
22-04-2018 12:17
Nee en daarom. Martin neemt zijn moeder mee. Hardwell heeft ook ouders die hem daarin ondersteunen. Ik zag in die hele docu niemand die voor hem sprak en zei: nu is het genoeg. Iemand die er zorg voor droeg dat er naar hem geluisterd werd. Want hij heeft echt wel meerdere keren aangegeven het niet meer te trekken.

Die vrienden zitten erbij. Krijgen er alles van mee. Zie hem uitgeput zijn maar komen niet voor hem op. Tenminste ik zie er niks van terug.

Zo sneu dit.
Nee zag ik ook amper.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat Nederla dse dj's veel nuchterder zijn. Zo ver bekend, laten ze zich ook niet in met veel drank en drugs. In een docu over Armin zie je ook dat zn ouders ingrijpen en later zn vrouw. Genoeg is genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
22-04-2018 12:30
Denk dat Nederla dse dj's veel nuchterder zijn. Zo ver bekend, laten ze zich ook niet in met veel drank en drugs. In een docu over Armin zie je ook dat zn ouders ingrijpen en later zn vrouw. Genoeg is genoeg.
Dus er grijpt van 'buitenaf' iemand in.


Bij deze jongen is die 'buitenaf' er niet. Iedereen ( manager en entourage en zelfs zijn vrienden) wil dat hij blijft optreden en pompen hem vol met medicatie. Terwijl hij al heel lang duidelijk aangaf niet meer te kunnen en willen. Niemand steunt hem daarin.

Hij heeft uiteindelijk zelf toch zijn zin doorgezet en gestopt met optreden en alles wat hij daarvoor nodig had en nog blijft zijn buitenaf hem pushen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook een aangrijpend moment vond is in die hotelkamer, nadat hij al had aangegeven te willen stoppen met touren, en hoe hij dan zo onwijs in de stress schiet als hem verteld wordt hoeveel shows in Las Vegas hij nog moet doen. Dat je dan toch door blijft pushen als manager/vrienden/etc, onbegrijpelijk.. En zo sneu ook voor hemzelf.

Weet iemand hoe de periode tussen 2016 en nu is geweest? Is hij echt volledig gestopt met touren of nog wel eens een show hier en daar? Wat hierboven ook al iemand schreef, de docu leek een happy end te hebben, maar dat vraag ik me af..
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
22-04-2018 10:55
Het hoeft niet gelijk zelfmoord te zijn. Lichamelijk was hij ook een tijdje ziek (geweest).
Klopt, maar voordat je dat zeker weet zou je obductie moeten doen en voor zover ze dat al doen in het weekend (in NL volgens mij zelden) dan duren die resultaten zeker wel een aantal dagen - op z’n minst.
Kwebbeltje91 schreef:
22-04-2018 10:55
Het hoeft niet gelijk zelfmoord te zijn. Lichamelijk was hij ook een tijdje ziek (geweest).
Als het zelfmoord is wordt dat niet graag bekend gemaakt omdat men bang is dat sommige jeugdige mensen zo'n persoon dan gaan navolgen en óók zelfmoord plegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het zelfmoord was, en eigenlijk denk ik ook niet dat het een verkeerd medicijn gebruik was (misschien wel een verkeerd medicijn met alcohol). Ik gok eerder iets in de richting van zijn alcohol probleem, ben er vrij van overtuigd dat zijn alvleesklier het begeven heeft. Weet niet of hij ooit de operatie gekregen heeft die hem sterk aangeraden werd, wat te zien was in zijn documentaire.

In ieder geval... zijn muziek heeft enorm veel voor me betekent, hij was echt mijn #1 artiest :cry: :cry: ik ga hem missen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?


[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:26
Reden: Ongepast gedrag
36.05% gewijzigd
Wat knap dat je dit getypt krijgt. Ongelooflijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2018 06:56
Reden: quote verwijderd
84.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04

[...]
Syrië boeit je toch ook al niet?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:26
Reden: Quote verwijderd
45.15% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04


[...]
Goed verhaal. En doorrrr. Loser.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:25
Reden: Quote verwijderd
63.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04

[...]
Schei uit. Een depressie is een ziekte en heeft niks met geld te maken
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:25
Reden: Quote verwijderd
57.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-04-2018 20:11
Waarom is het erger als iemand een beetje "bekend" is? Er sterven regelmatig jonge mensen die om welke reden dan ook, het leven niet meer zien zitten, of door overmatig gebruik van middelen. Hoor ik nooit iemand over. Maar als je eenmaal min of meer bekend bent, is het dan opeens tragischer?
Wie zegt dat het erger is? Niemand. Maar als je er niet van hoort kun je iets ook niet erg vinden. Zie je dat dan niet in? Ook als op facebook iets de wereld in gesmeten word van een jong iemand die aan kanker overlijd oid is het erg vreselijk en tragisch. Wanneer ga je weer eens een therapie of wat volgen? Denk dat het je leven een stuk makkelijker maakt en dat jij de wereld om je heen wat beter begrijpt, of iig leert accepteren.
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04


[...]
Tuurlijk.
Fok zoekt je.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:25
Reden: Quote verwijderd
65.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
22-04-2018 21:04


[...]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Doe wat meer research.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:24
Reden: Quote verwijderd
57.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven