Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gingen, voor de kinderen, regelmatig naar een B&B. Maar altijd wat luxer, in ieder geval luxer dan deze tweede, en altijd met een eigen ingang. O ja en, uiteraard, een eigen badkamer.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Nooit van gehoord, maar ik doe ook niet aan carnaval
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:bubbelwijn schreef op 19 februari 2016 @ 21:55:

Nooit van gehoord, maar ik doe ook niet aan carnaval



Niets gemist.

Hoewel dochter 't leuk vind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Dat soort kampvuuravonden met gitaar vind ik dan altijd wel weer wat hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar nogmaals, ik heb een aantal van die afleveringen gezien, met name vorige seizoenen, en schrok soms echt van de prijzen die gevraagd werden. Ik bedoel, bij B&B heb ik altijd zoiets gehad van "netjes, maar eenvoudig, en goedkoper dan een hotel". Dus in mijn gedachten zit je dan op prijzen rond de 40 tot hooguit 60 euro per nacht, in elk geval veel minder dan een echt hotel. Tot mijn verbazing waren er best veel mensen die 100 tot 120 euro rekenden. Sorry hoor, maar dan zit je op de prijzen van een viersterrenhotel in Nederland, een Best Western, of een Holiday Inn, of een NH Hotels. En dan zónder de faciliteiten die je in die hotels wél hebt, dus voor dat geld lig je in principe in de opgeknapte logeerkamer van iemand. Is toch raar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een beetje rabbig zooitje
Wow dit is net zo duur als die vorige BB, dan zou ik het wel weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel mooi maar ook kil.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi huis zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:bubbelwijn schreef op 19 februari 2016 @ 22:05:

Wow dit is net zo duur als die vorige BB, dan zou ik het wel weten.Ik nog niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik hou wel van een beetje luxe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook, maar ik vind dit te stijf en te kil.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Glaasje Glassex?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ze alle drie niet echt iets.

De eerste is leuk als je met je paard komt trainen.

De tweede echt een pension.

De derde te kil en ongezellig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 19 februari 2016 @ 22:08:

Ik ook, maar ik vind dit te stijf en te kil.



Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het wel een groot verschil wat je krijgt voor hetzelfde geld. Bonbonnetjes, wijntje, wat meer verwennerij ipv een ontbijt waar je de tafel zelf moet dekken.

Maar dat kampvuur avondje met gitaar zou ik wel missen. Iets ertussen zou leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
En de kriebels van dat stomme belletje.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat voor 60 euro.
Oei ze geven wel heel veel onder de vraagprijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:bubbelwijn schreef op 19 februari 2016 @ 22:18:

Oei ze geven wel heel veel onder de vraagprijs.Ja 15 euro is wel veel dat kan natuurlijk nooit uit 45 euro voor 2 personen, maar goed dat vonden zij het waard. Bij die Hetty en Tieko kreeg je veel meer luxe natuurlijk en zag er ook beter uit. Het is maar net waar je van houdt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het lekker verdiend voor de mensen die zeg maar 100 euro vragen.



Zeker als je in een streek woont waar je regelmatig boekingen hebt.



Even rekenen. Stel dat je slechts gemiddeld 20 nachten per maand een boeking hebt. Is 2000 euro. Nou, je gooit er een flesje wijn van de supermarkt tegenaan, een ontbijtje van 5 euro per persoon (immers, je maakt het zelf klaar met spullen uit de supermarkt), is lekker verdienen voor je opgeknapte logeerkamer, of niet? Want verdere kosten heb je vrijwel niet, je verhuurt die kamer gewoon in je bestaande huis, dus dat kost niks extra, OK, misschien een beetje energie en water extra, omdat die mensen douchen en even lezen in bed bij een lampje, maar dat is het dan wel.



En dan ga ik maar uit van één kamer. Stel dat je kinderen uit huis zijn en je verhuurt 2 kamers, zit je al gauw aan 3000 of 4000 euro per maand. Even binnentikken. Kassa. Terwijl je misschien best netjes alles verzorgt, maar een hotel is het niet. Lekker verdienen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn wel inkomsten waar je nog belasting over betaald de tijd die weer in het schoonmaken gaat zitten. De was die je ervan hebt als ze maar 1 nacht blijven kan je de boel er weer vanaf halen.

En vraag me altijd af hoeveel bezettingen die bed en breakfasts altijd hebben , .
Dat schuine dak boven je bed, vreselijk!



(verkapte Tvp)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond dat dat ene stel met die luxe B&B met bonbons en wijn echt zwaar onderbetaald werden. Die kamers waren wel meer dan 60 euro waard. Dat bij elkaar geraapte jaren 70 zooitje vond ik overpriced voor wat ze boden. Manege was gewoon leuk voor mensen die met een paard komen en niet veel luxe willen. Persoonlijk vind ik dat 'n B&B een eigen badkamer moet voorzien.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 19 februari 2016 @ 23:27:

Ik vond dat dat ene stel met die luxe B&B met bonbons en wijn echt zwaar onderbetaald werden. Die kamers waren wel meer dan 60 euro waard. Dat bij elkaar geraapte jaren 70 zooitje vond ik overpriced voor wat ze boden. Manege was gewoon leuk voor mensen die met een paard komen en niet veel luxe willen. Persoonlijk vind ik dat 'n B&B een eigen badkamer moet voorzien.Volledig mee eens, maar ik denk dat het ook de plek is want de kamers met bonbons waren in de randstad 100+ euro geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het noorden willen mensen er wel even snel een nachtje tussenuit, maar niet teveel betalen. En het maakt ze ook echt niet uit in welke B&B ze dan slapen. Vond het in dat opzicht ook niet vreemd dat de luxe en de absoluut niet luxe B&B hetzelfde vroegen. Heeft ook niets met de stad te maken. Het is daar waar je hoofd een kussen kan raken en wat de gek ervoor vraagt. Maar zou ¤120,00 ook geen slecht bedrag vinden voor de luxe die je voor een nacht krijgt. Maar goed, zoals de vrouw al zei:"Het is gewoon mijn hobby". Tja, er zijn vreemdere hobby's. Maar ik ben persoonlijk wel benieuwd of hun bed beter slaapt dan mijn eigen bed. Zag er wel zo lekker fluffy uit. Ik zou bijna 20 km de provincie ingaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven