Entertainment alle pijlers

Bizarre eters

28-02-2015 10:36 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters

Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.

Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.

Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Flowerspowers schreef op 02 februari 2016 @ 21:18:

[...]

Ken jij hem?vriendin van mij kent hem heel goed
Wat is die begeleidster vreselijk ouwelijk.
Jeroen komt zo niet oprecht over. Onsympathieke jongen. Lijkt wel of hij het fijn vind om zijn eetstoornis in ere te houden.
Always look on the bright side of life
quote:gedanst schreef op 02 februari 2016 @ 21:24:

Wat is die begeleidster vreselijk ouwelijk.Komt door dat brilletje denk ik😁
quote:Flowerspowers schreef op 02 februari 2016 @ 21:27:

Jeroen komt zo niet oprecht over. Onsympathieke jongen. Lijkt wel of hij het fijn vind om zijn eetstoornis in ere te houden.Ik ben ook absoluut geen fan. Doet alles voor aandacht, ook al is het negatieve aandacht. En het lukt, we praten over hem.
Waar is dat restaurant? Weet iemand dat? Ziet er mooi uit.
quote:gemini2009 schreef op 02 februari 2016 @ 21:33:

Waar is dat restaurant? Weet iemand dat? Ziet er mooi uit.zij kwam uit Deventer, dus ik vermoed daar ergens

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:keypers schreef op 02 februari 2016 @ 21:31:

[...]

Ik ben ook absoluut geen fan. Doet alles voor aandacht, ook al is het negatieve aandacht. En het lukt, we praten over hem.

Patricia doet het super daarentegen! Knap hoor, ze heeft echt stappen gemaakt.
quote:Flowerspowers schreef op 02 februari 2016 @ 21:28:

[...]

Komt door dat brilletje denk ik😁

En de kleding, haar kapsel, haar schoenen.......

Alles.
quote:Flowerspowers schreef op 02 februari 2016 @ 21:34:

[...]

Patricia doet het super daarentegen! Knap hoor, ze heeft echt stappen gemaakt.aan haar zie je ook dat ze oprecht is. Zoals zij reageert is niet te spelen. Ik hoop dat ze het redt, ik gun het haar
quote:S0LEIL schreef op 02 februari 2016 @ 21:10:

[...]

Voor mijn geval is hij dan ineens veel ouder geworden

Hoewel ik toen ook niet heel goed gekeken heb.

Raar ook dat het verhaal nu toch ineens anders blijkt te zijn.Hij dronk toen ook al van die drankjes, maar gaf er een draai aan dat het wegens een aandoening was
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb gisteren ook gekeken. Je zal het maar hebben. Die jongen die alleen vloeibaar voedsel dronk. Maar in die flesjes zitten toch ook kleurstoffen en zo? Het risico op diabetes was bij hem ook zeer groot. Dat zal toch ook vast door die drankjes komen.

Ik vond het ook wel heftig dat hij meteen vlees moest gaan eten na het knuffelen van die koeien. Ze zouden voor hem toch ook tofu of zo kunnen maken of groente roosteren op die barbecue. Dan had ie toch al een flinke stap gemaakt naar vast voedsel.

Ik heb zelf lang geleden een vorm van orthorexia gehad. Het is echt niet leuk als eten zo je leven beheerst op een obsessieve manier. Ik ben er gelukkig vanaf !

Trouwens, die chili die Jeroen had gemaakt zag er best oké uit.
Maar hoe zit het dan, eet/at die man nu echt alleen vloeibaar of is dat nep? Want ik vroeg me al af hoe hij in godesnaam pre-diabeet kan zijn door alleen van die drankjes te drinken. Maar ik zag wel dat hij ook cola dronk. Zou hij daar dan veel van drinken? In die nutrivit drankjes zit toch niet teveel suiker? Of komt het omdat hij te weinig eiwitten eet? Maar die zitten toch ook in dat drankje?

Volgens mij is er eerder iemand geweest die alleen vloeibaar at, van die nutrivit drankjes maar kan me niet herinneren of die pre-diabeet was. O wacht, dat was iemand die alleen vloeibaar kan eten, door een aandoening. Maar die was niet zo dun en volgens mij was die nog wel gezond, redelijk.

Misschien denk ik te simpel maar drink dan ook een potje slagroom ofzo erbij, hoppa, kom je meteen flink aan. Misschien is hij wel pre-diabeet omdat hij continue zijn spieren aan het verbranden is omdat hij veel te weinig eet. Kan iemand me uitleggen waarom hij pre-diabeet is, is dat omdat hij faket? Of een andere reden? Ik wist wel dat magere mensen ook gewoon diabetes kunnen krijgen maar ik dacht dat als het door leefwijze komt, dat iemand dan veel suiker moet eten. Of iig teveel koolhydraten bv. Ja toch?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
En idd, die koeien en dat vlees. Da's niks voor gevoelige mensen. En ik vind ook, vlees heeft een lastige structuur voor mensen die geen vast voedsel eten, laat hem dan beginnen met gekookt voedsel. Veel zachter en veel minder sterke smaak. Lijkt mij logischer om daarmee te beginnen. Neem een gekookt ei ofzo, maar een gebakken biefstuk, ik eet vegetarisch en ik vind de lucht alleen al misselijkmakend. Omdat ik het nooit eet waarschijnlijk maar het is ook best een sterke geur. Neutraal smakend voedsel is toch veel makkelijker?

Ik dacht gister even dat die boer zou zeggen, nou, loop maar mee naar achter, dan gaan we de koe slachten, kun je zien waar je eten vandaan komt. Dat kunnen ze beter doen met sla en prei enzo.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Het kan toch niet anders dat het gevaar voor diabetes toch ligt aan zijn eetgedrag. Die drankjes zullen veel kunstmatige suikers bevatten en het is toch wel een rare kronkel dat je bang bent om allerlei ongezonde toevoegingen te krijgen door alleen maar dit soort drankjes te drinken.

Ik zag hem inderdaad ook cola drinken. En dat was geen light cola. Nou, wat zit daar niet allemaal in. Ik geloof per glas al zo'n 4 suikerklontjes.

Het was ook inderdaad een goed idee geweest als die jongen eerst een zacht gekookt eitje kreeg. Ook kan deze jongen kiezen voor biologisch voedsel.

Maar ja, ik ben geen voedingsdeskundige, dus dat gevaar voor diabetes is slechts mijn idee daarover.

Gelukkig dat Patricia wel haar eetprobleem nu aanpakt. Ze was 23 jaar geloof ik. Als je jong bent kan je lichaam nog veel hebben. Ik heb het niet gehoord, maar die mensen zullen toch ook vaak verschrikkelijk moe zijn. Ik weet van mezelf dat ik na een paar dagen minder gezond eten, ik me toch altijd wat duffer voel.
quote:Sapsorrow schreef op 03 februari 2016 @ 14:47:

Maar hoe zit het dan, eet/at die man nu echt alleen vloeibaar of is dat nep? Want ik vroeg me al af hoe hij in godesnaam pre-diabeet kan zijn door alleen van die drankjes te drinken. Maar ik zag wel dat hij ook cola dronk. Zou hij daar dan veel van drinken? In die nutrivit drankjes zit toch niet teveel suiker? Of komt het omdat hij te weinig eiwitten eet? Maar die zitten toch ook in dat drankje?

Volgens mij is er eerder iemand geweest die alleen vloeibaar at, van die nutrivit drankjes maar kan me niet herinneren of die pre-diabeet was. O wacht, dat was iemand die alleen vloeibaar kan eten, door een aandoening. Maar die was niet zo dun en volgens mij was die nog wel gezond, redelijk.

Misschien denk ik te simpel maar drink dan ook een potje slagroom ofzo erbij, hoppa, kom je meteen flink aan. Misschien is hij wel pre-diabeet omdat hij continue zijn spieren aan het verbranden is omdat hij veel te weinig eet. Kan iemand me uitleggen waarom hij pre-diabeet is, is dat omdat hij faket? Of een andere reden? Ik wist wel dat magere mensen ook gewoon diabetes kunnen krijgen maar ik dacht dat als het door leefwijze komt, dat iemand dan veel suiker moet eten. Of iig teveel koolhydraten bv. Ja toch?Nutridrink is bedoeld om mensen die een tekort aan voedingsstoffen hebben "op te krikken". Het levert enorm veel koolhydraten en bevat hoegenaamd geen voedingsvezels. De voedingsstoffen worden dus snel opgenomen. Voeg daar alle cola bij die hij drinkt (er is nergens gezegd hoeveel, maar ik zag wel cola in beeld) en zijn lijf krijgt flinke pieken koolhydraten te verwerken. Dan maakt het niet veel meer uit of je dik of dun bent, je glucosehuishouding doet het daar niet goed op.
Ik vraag me ook af, waaarom nemen die mensen niet gewoon elke dag een multivitamine in? Dan krijg je iig nog de meeste essentiele vitamines en mineralen binnen. Ik heb tijden dat ik slecht eet, en dan neem ik elke dag zo'n knol. En wat ijzer en vitamine D. Zo moeilijk is dat toch niet, om te bedenken dat je van alles mist als je heel eenzijdig eet. Okee, het is niet ideaal maar wel noodzakelijk. Of een vitamine B complex, daar voel je je meteen beter door.

Dat heb ik nu nog niet 1 keer horen benoemen, je kunt natuurlijk wel wat voedingsstoffen vervangen, dmv multivitamines. Ze zijn er tegenwoordig, vroegah niet, ik vind het een ideale uitvinding voor slechte eters. En ik eet vegetarisch, ik neem dan ook speciale multivitamines voor vegetariers. Gewoon bij de kruidvat, voor de zekerheid. Ik ben niet heel erg bewust bezig met genoeg vitamine B binnenkrijgen dmv voeding dus vul ik het wat aan. Helpt trouwens ook tegen angst en depressie-problematiek, je bouwt namelijk vanzelf tekorten op daarmee.

Misschien is dat omdat ze met allemaal voedingsdeskundigen werken, multivitamines zijn niet nodig bij een gevarieerd dieet, maar ja, dat hebben ze (nog) niet. Neem dan iets wat bijna net zo goed is, denk ik dan.
quote:Sapsorrow schreef op 03 februari 2016 @ 18:20:

Ik vraag me ook af, waaarom nemen die mensen niet gewoon elke dag een multivitamine in? Dan krijg je iig nog de meeste essentiele vitamines en mineralen binnen. Ik heb tijden dat ik slecht eet, en dan neem ik elke dag zo'n knol. En wat ijzer en vitamine D. Zo moeilijk is dat toch niet, om te bedenken dat je van alles mist als je heel eenzijdig eet. Okee, het is niet ideaal maar wel noodzakelijk. Of een vitamine B complex, daar voel je je meteen beter door.

Dat heb ik nu nog niet 1 keer horen benoemen, je kunt natuurlijk wel wat voedingsstoffen vervangen, dmv multivitamines. Ze zijn er tegenwoordig, vroegah niet, ik vind het een ideale uitvinding voor slechte eters. En ik eet vegetarisch, ik neem dan ook speciale multivitamines voor vegetariers. Gewoon bij de kruidvat, voor de zekerheid. Ik ben niet heel erg bewust bezig met genoeg vitamine B binnenkrijgen dmv voeding dus vul ik het wat aan. Helpt trouwens ook tegen angst en depressie-problematiek, je bouwt namelijk vanzelf tekorten op daarmee.

Misschien is dat omdat ze met allemaal voedingsdeskundigen werken, multivitamines zijn niet nodig bij een gevarieerd dieet, maar ja, dat hebben ze (nog) niet. Neem dan iets wat bijna net zo goed is, denk ik dan.een multivitamine is geen vervanging voor voeding. Het wordt namelijk lang niet zo goed opgenomen als vitamines uit voeding. Je lichaam heeft bovendien meer nodig dan vitamines en mineralen, namelijk bouwstoffen, brandstoffen, vezels. Dat zag je gisteren ook bij die man. Die leefde op nutridrink (daarin zit eigenlijk alles wat je nodig hebt) en ook hij stond er niet goed voor. er is niets dat gewone, gezonde voeding vervangt.
quote:Flowerspowers schreef op 02 februari 2016 @ 21:17:

Wel gek dat ze iemand die al zo'n verstoorde relatie met eten heeft, ook nog eens met die koeien laten 'knuffelen' en daarna een stukje hamburger geven

Vlees is toch niet noodzakelijk. Leer die jongen dan vegetarisch koken/eten.

Zó mee eens.

Vlees hóeft helemaal niet. Dat scheelt al een hoop stress bij sommige mensen. Het eerste wat die hork van een Dennis die jongen gisteren liet proberen was kip. Terwijl de kandidaat zegt 'ik vind het rot voor het beestje'.

Geef hem dan een stuk kiwi of zo.
Waarom zitten er dan niet gewoon vezels in de nutrivit ofzo? Ik bedoel, dat drankje is een medisch hulpmiddel voor mensen die niet meer kunnen eten om 1 of andere reden, blijkbaar is het toch niet genoeg om echte voeding te vervangen.

Nu ik eraan denk, ik heb dus een docu gezien oid over een man die niet meer kon eten, en om die reden had hij sondevoeding, in een rugtas op zijn rug. Altijd, en die was wel redelijk okee. Volgens mij zei hij wel dat het nadelen had maar die ben ik vergeten. Zal wel zijn dat het toch niet alles kan vervangen. Dat wist ik ook wel hoor maar vind het wel interessant. Eigenlijk zou het wel handig zijn als we wel iets hadden wat echte voeding helemaal kan vervangen, in pilvorm oid. Voor bv alle hongerige mensen in de wereld, en voor astronauten natuurlijk.

Toch snap ik nog steeds niet hoe je dan pre-diabeet kunt worden, met die drankjes. Meds, weet jij dat? Is dat omdat hij alleen 'snelle' suikers eet, omdat het in drankvorm is? 'Langzame' suikers zoals tarwe, kun je blijkbaar niet in drankvorm gieten?
quote:Sapsorrow schreef op 03 februari 2016 @ 19:21:

Waarom zitten er dan niet gewoon vezels in de nutrivit ofzo? Ik bedoel, dat drankje is een medisch hulpmiddel voor mensen die niet meer kunnen eten om 1 of andere reden, blijkbaar is het toch niet genoeg om echte voeding te vervangen.

Nu ik eraan denk, ik heb dus een docu gezien oid over een man die niet meer kon eten, en om die reden had hij sondevoeding, in een rugtas op zijn rug. Altijd, en die was wel redelijk okee. Volgens mij zei hij wel dat het nadelen had maar die ben ik vergeten. Zal wel zijn dat het toch niet alles kan vervangen. Dat wist ik ook wel hoor maar vind het wel interessant. Eigenlijk zou het wel handig zijn als we wel iets hadden wat echte voeding helemaal kan vervangen, in pilvorm oid. Voor bv alle hongerige mensen in de wereld, en voor astronauten natuurlijk.

Toch snap ik nog steeds niet hoe je dan pre-diabeet kunt worden, met die drankjes. Meds, weet jij dat? Is dat omdat hij alleen 'snelle' suikers eet, omdat het in drankvorm is? 'Langzame' suikers zoals tarwe, kun je blijkbaar niet in drankvorm gieten?

Sondevoeding wordt speciaal op jouw behoeften samengesteld, dat is wat anders dan op eigen houtje enkel enkel en alleen nutridrink te drinken. Dat spul is niet bedoeld om volledig en altijd op te leven, maar meer voor korte tijd als aanvulling. Ik begreep trouwens uit het verhaal van Jeroen dat hij (vanwege zijn ziekte?) op doktersadvies met die drankjes begonnen is en toen daar niet meer mee kon stoppen en ook een afschuw kreeg van gewoon voedsel.

Wb de diabetes: er zitten veel koolhydraten in die flesjes, waardoor je glucosegehalte elke keer omhoog schiet. Er wordt dan veel insuline geproduceerd, maar op een gegeven moment raken de cellen daar minder gevoelig voor, waardoor je glucosegehalte hoger blijft (en je lichaam nog meer insuline gaat produceren en zo uiteindelijk je alvleesklier uitput en echt diabetes veroorzaakt).
Die flesjes zijn voor snelle aanvulling, om snel te herstellen van bijvoorbeeld een operatie, of om snel aan te komen na een ziekte. Die zijn dus juist niet heel uitgebalanceerd, maar juist bedoeld om zo snel mogelijk zoveel mogelijk bij te "proppen".
tis weer begonnen
Jakkes al die worstenbroodjes daar word je toch hartstikke beroerd van vooral met zulke hoeveelheden.
Ik kijk ook. Ik ken iemand die haar kent. Heb alleen de eerste 5 minuten ofzo gemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven