Entertainment alle pijlers

Bizarre eters

28-02-2015 10:36 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters

Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.

Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.

Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En die hoeveelheden snoep?? Echt bizar. Dat arme kind van haar, eet nooit groente en fruit. Zag je hoe hij die pannenkoek naar binnen werkte, hij kauwde niet eens.. Ik heb gewoon medelijden met dat jochie.
Always look on the bright side of life
Wat een ongelooflijk lui rotjong die Luc . Bah. 19 jaar en dan al zo zeiken... Pffff.
Bianca lijkt ook stukken ouder dan 32
Wel knap dat ze zo haar best doet, ondanks haar weerstand tegen eten.
O jee, dat kindje van Bianca zal ook wel een gestoord eetpatroon krijgen ben ik bang. Ik vind dat Bianca wel snel vooruit gaat.

Die Luc is echt erg. Hij moet z'n moeder bellen om te vragen wat stoffen en zuigen betekent.
Die scene in het volkstuintje

Kulcommentaar ; Luc had geen moeite met groente om naar te kijken maar wel om het in zijn mond te stoppen....."

Juist, datzelfde heb ik met vliegen.
Achgos.... Mams is trots op Bianca. Mag ook, want ze doet wel serieus haar best. Vind ik.
Volle asbak op tafel.
Dat geprak....
Wat een nukkige pubert is die Luuk zeg. Pffff.....
Lekker hoor, geprakte pieper met jus uit een pakje en groenteroomsaus uit een pakje...
Ik tel mijn zegeningen nog maar eens: mijn kinderen (en mijn man en ikzelf) eten gewoon goed. Groente, fruit, vlees, aardappels, pasta, rijst en granen: 't gaat er allemaal in. Ook als de maaltijd eens iets minder geslaagd is. Wat heb ik een goed leven!
Je moet toch wel een engelengeduld hebben met zo'n jongen. Ik denk dat ik na maanden pruilen aan tafel het helemaal zat zou zijn. Maar ik denk dat dat volgens die psychologe zeer zeker averechts zou werken.
Het is wel heel vervelend ook voor jezelf maar goed als je het niet weg krijgt. Ik heb niet alles meegekregen maar at die wel gewoon brood?
quote:Superhuisvrouw schreef op 09 februari 2016 @ 22:36:

Het is wel heel vervelend ook voor jezelf maar goed als je het niet weg krijgt. Ik heb niet alles meegekregen maar at die wel gewoon brood?Nee hij at 12 worstenbroodjes (voorverpakte kleffe troep uit de supermarkt) en alleen het vlees bij het avondeten.
Maar die moeder van die worstenbroodjesman kookte ook behoorlijk smerig. Allemaal prakzooi en pakzooi en dan groenten snotgaar zonder iets, op de pakjes saus na. Brrrr....
quote:mienbillekesjeuken schreef op 10 februari 2016 @ 14:16:

Maar die moeder van die worstenbroodjesman kookte ook behoorlijk smerig. Allemaal prakzooi en pakzooi en dan groenten snotgaar zonder iets, op de pakjes saus na. Brrrr....

Dat viel mij ook op, halfzwarte gehaktballen, alles tot snot gekookt en maizena-papjes enzo, brrr. Mijn vriend at ook erg eenzijdig, dat vond ik suf, tot ik bij zijn moeder ging eten. Die kan een gebakken ei nog laten mislukken. Misschien tijd voor een nieuw programma: bizar slecht kokende ouders. Sommige selectieve eetstoornissen komen gewoon door de ouders, volgens mij. Dan zou ik dus ook niks lusten waarschijnlijk. Goddank kon mijn moeder redelijk koken. Ik weet iig dat je beter vers kunt nemen, 'from scratch' koken en niet te lang moet koken. Hoeveel moeite is het om even te prikken he?

Ik zie op tv heel vaak van die prut-prakkies, bij man bijt hond ook vaak. Aardappen, groente, vlees, is niet bepaald gezond met veel vette jus, sausjes en appelmoes eroverheen natuurlijk.

Wat ik wel gek vond, was dat zijn bloeddruk zo hoog was. Ik ben het niet met de arts eens dat dat komt door het hoge zoutgehalte in de worstenbroodjes. Ik ben in mijn jeugd/puberteit namelijk min of meer verslaafd geweest aan zout, ik at alles met veel zout. En op mijn 18e had ik gewoon 120/60, terwijl ik at echt belachelijk veel zout, bij alles. Op mijn 22e had ik dezelfde bloeddruk. Dus ik denk dat er een erfelijke component meespeelt of stress/roken/alcohol oid, niet alleen het zout. Dat lijkt me stug op je 18e, je moet eerst nog veel meer doen voor je een torenhoge bloeddruk krijgt op die leeftijd. Hele dikke kinderen hebben bv wel een hoge bloeddruk maar hij was niet eens dik.

Die arts zegt ook letterlijk twee zinnen over iemands gehele medische toestand, beetje mager hoor. Die vrouw had een lichaam van een vrouw van 47, hebben ze dat uitgerekend op die site, wat is je echte leeftijd ofzo? Heb nog nooit een arts zoiets horen zeggen, tenzij het over osteoporose ging ofzo. En waar bleek dat dan uit, want een vrouw van 47 kan toch een prima bloeddruk en waardes hebben?

Nou ja, daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik weet dat de schade aan het lichaam pas veel later echt voor problemen gaat zorgen, tenzij iemand morbide obees is ofzo. Je organen en vaten enzo kun je erg lang mishandelen voor ze echt voorgoed stuk zijn. Kijk maar naar hoe oud Herman Brood is geworden. De mensch is taai hoor. Denk dat ze dat erbij doen om 'bewijs' te hebben voor de deelnemers hoe slecht het voor ze is. Dat is er niet altijd dus dan zeggen ze maar iets algemeens. Dat het rete-ongezond is kan iedere jojo zo ook wel bedenken maar dat zorgt voor angst en dat is vaak een goeie motivator he.

Ik vond de worstenbroodjesman wel schattig, je zag echt dat hij gewoon van het begin af aan moest leren eten. Dan denk ik wel, tja, als je nu iets strenger was geweest toen hij 2-3 was, was het nooit zo ver gekomen. En dat hij de boel belazerd had, tja, het is een recalcitrante jongen van 18. Eigenlijk hadden ze dat in moeten calculeren want zijn moeder gaat hem niet genoeg motiveren want dat is eerder ook nooit gelukt. En dan moet ie toch wat eten he, anders is het zielug, zucht. Meestal wonen ze ook niet meer bij hun moeder.

Ik ken ook iemand die tot haar 27e ofzo alleen maar snoep en de drie p's at. Ze is er zelf uitgekomen, door te leren koken, en kookt nu elke dag voor zichzelf. Ze is wel van het ene in het andere uiterste geschoten want nu moet alles gezond. En ze durft nog steeds niet voor anderen te koken. Maar goed, ze is een stuk gezonder nu gelukkig. Zal eens vragen hoe ze dat deed in den beginne, zonder therapeut is het haar wel gelukt.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
De jongen die alleen worstenbroodjes at, vond ik erg zijn best doen. Mijn indruk was dat ze het verleden (altijd al moeite met eten, maag-operatie) niet meenamen in hun beoordeling. En dan op het einde zeggen dat hij liegt vond ik absurd. Hij at mee met het avondeten, ook al waren het maar vijf happen. En als je zag wat die moeder kookte, dan was het nog een wonder (aangebrand vlees, alles doorgekookt) dat hij at. Verder viel me op dat hij tijdens therapie vaak sperziebonen kreeg. Maar er zijn toch meer groenten dan dat ? Als je al weet dat hij daar moeite mee heeft, waarom dan toch steeds die sperziebonen ?
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Ja ik vraag me ook af hoe ze erachter komen wat je "werkelijke" leeftijd is. Zou dat wel eens uitgelegd willen zien.

En inderdaad zeg wat zag dat eten van die worstenbrood jongen er vies uit zeg! Ik zou ook direct besluiten niks meer te lusten. Is niet aardig om te zeggen maar het was echt opvallend.

Al die sperziebonen is jammer inderdaad. Er valt zoveel meer te variëren met groenten. Hij stond er voor open dus best kans dat hij andere dingen wel lekker vond.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ben nu aan het terugkijken. Die Bianca vind ik echt triest, dat ze haar kind zoveel slecht eten voorschotelt. Dat je nou zelf een eetprobleem hebt oke, maar ze verpest dat kind gewoon. En dat is gewoon puur luiheid. Haast kindermishandelijk eigenlijk.
In het begin van het programma zei de moeder van de worstenbroodjes jongen dat hij altijd al moeilijk was. Dat toen hij van een 6 maanden potje naar een 8 maanden potje moest, het problemen gaf. Waarom dan toch zo doordrammen ? Kon dat niet geleidelijk gaan ? En veel last hebben van maagzuur en uiteindelijk geopereerd worden aan je maag is blijkbaar ook heel normaal voor een kind. Nee, een beetje inleven is erg moeilijk voor zijn familie en de makers van het programma. De psychologe hield daar verder ook geen rekening mee. Maar zeggen dat hij liegt vind ik belachelijk. In zijn beleving eet hij mee met het avondeten, ook al waren het maar vijf happen. Ieder mens zou spontaan niets meer lusten als je zag hoe beroerd die moeder kookt.
Mijn moeder kookte ook altijd alles tot snot en groente uit potjes enzo. Bah, ik lustte ook geen enkele groente. Toen ik op mezelf ging wonen ben ik die groenten opnieuw gaan ontdekken. Nu eet ik ze zo knpperig mogelijk, echt zó'n verschil in smaakbeleving! Dus inderdaad, een eetprobleem is zo snel gemaakt.

Ik vind die psychologe echt waardeloos. Ze behandelt de onderliggende problemen totaal niet. Zoals bij dat vleestrauma van die dame van vorige week, of die man die een enorm probleem in zelfvertrouwen had. Of de worstenbroodjongen die vast een behoorlijke knau heeft gekregen van zijn verstopping- en maagzuurproblemen.

Voor dat trauma stuurde ze door naar een andere therapeut, maar ze had ook prima zelf kunnen behandelen. En bij die man deed ze uberhaupt niks. Ze nam hem praktisch kwalijk dat hij vegetarisch was gworden, terwijl ze ook had kunnen focussen op wat je dán aan voedselvariatie kunt innemen.

Volgens mij kent zij maar 1 trucje en voert ze dat dag in dag uit, uit. Zo zonde, want echt niet iedereen is gebaat bij deze tactiek.

En dat ze zo hamerden op het liegen van die 18-jarige knul is ook jammer. Die jongen heeft zijn hele leven geleerd dat je moet bluffen, als je je huiswerk niet hebt gemaakt. Docenten namen nooit genoegen met het feit dat je zo eerlijk bent, als je het niet hebt gedaan. Dus dat is wat hij nu doet. Ze hadden hem ook mee kunnen nemen in het feit dat het bij een psychologische behandeling anders werkt. Dat je dan eerlijk mag vertellen wat wel en niet is gelukt, zelfs als dat aan je inzet heeft gelegen.
Mooi gezegd kwartje.
zitten we weer klaar
waarom worden zij ondertiteld?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven