Entertainment alle pijlers

Blind Getrouwd (MAFS Vlaanderen)

17-02-2021 14:19 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie er gek wordt van al het gerek en de drama van de Nederlandse versie is de Vlaamse deze week weer begonnen.

Hier te bekijken:
https://vtm.be/vtmgo/blind-getrouwd~p03 ... /seizoen-6
apppie schreef:
26-04-2021 21:27
@MrsLady: maar dan geef je dat toch aan? Dan ga je toch niet iemand continue lopen afsnauwen, om pas als jouw en zijn dochter erbij zijn te zeggen dat het al lang niet meer te redden was? O ja, en dan ook nog geen vriendelijk woord je strot uit krijgen over Sven tegen die dochter. Stijlloos gewoon.

Als ze enige zelfkennis had gehad, had ze geweten dat ze ongeschikt is voor dit programma. Ze is zo flexibel als een loden deur, dan gaat het nooit werken. Soms zag je even dat ze een aardige vrouw kán zijn: namelijk wanneer dingen precies in haar straatje passen.

Ze kunnen met de montage natuurlijk flink wat sturen, maar de manier waarop ze met de gevoelens met een ander omgaat vind ik gewoon belabberd. Daar valt weinig aan te knippen en te plakken.
duidelijk gezegd en goed omschreven.
mammezel schreef:
26-04-2021 21:16
Mrs Lady, ofwel ben jij gewoon Veerle zelf, ofwel haar dochter, of je bent één van de experten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jij een 'gewone' Nederlandse vrouw bent, die Veerle een leuke, aangename vrouw vindt, die met iedere man een goeie match zou zijn, behalve met Sven.

Je hebt gelijk als je zegt dat bovenstaande post van mij van weinig respect getuigt, ten opzichte van Veerle. Gelukkig heb je dat goed aangevoelt, want het is zo ook. Voor een vrouw als Veerle heb ik geen respect.
Akkoord, dat Veerle (nog) niet bereid was om al te tongzoenen bij de fotoshoot. En dat recht heeft ze. Maar het is een vrouw van 56, ik mag aannemen dat ze al wel eens 'iets' met een man heeft gedaan. Waarom zeg ik dat? Ik vind het niet normaal dat ze 5 weken na het beruchte 'incident' nog altijd lastig is op Sven vanwege wat er tijdens de fotoshoot is gebeurd. Want geef toe: hij kon niks, maar dan ook niks goed doen bij haar!
Zij besliste waar het huishoudgerief zou staan, terwijl ik haar nauwelijks voor eten heb zien zorgen of de tafel heb zien klaarzetten. Sven was altijd 'de man van dienst'.
Zij zegde toen ze net van huwelijksreis terugwaren en ze zaten te ontbijten, dat het de laatste keer was dat er bij hen wit brood op tafel zou staan. Terwijl ze dan enkele minuten later zegt dat ze als ontbijt nooit brood neemt.
Zij gaat thuiswerken in haar eigen huis, terwijl ze dat even goed vanop het gezamenlijk appartement had kunnen doen.

En als je zegt dat ze haar paadje niet kwam schoonvegen in de uitzending van gisteren, wees daar maar zeker van. Zij heeft de voorbije weken ook op alle fora en sociale media gelezen hoe de mensen over haar dachten en hoe ze haar karakter zagen. En dat heeft zij gisteren (met het meest hypocriete gezicht) trachten recht te lullen. En dan zo eens schijnheilig op Sven zijn been tikken: Wij zien mekaar nog he. En Sven was eigenlijk dit en dat, allemaal positief. Maar aan tafel zat ze zo ver mogelijk van Sven weg. Kan ook aan hem gelegen hebben natuurlijk.
Zoals ik in een post van weken geleden al schreef: Veerle zocht een man met wie ze haar oude dag op de meest luxueuze manier kon doorbrengen. Niet door haar inbreng, maar door die van hem. Heb je gezien in wat voor klein huisje ze woonde? Geen probleem voor mij hoor, maar zij zocht iets meer dan een huwelijksfotograaf en dan was die tongkus op de eerste dag slechts een fait-divers geweest.
Wat een aannames weer. Jij bent wel goed in kortzichtige conclusies trekken, zeg. Ik ben gewoon een Nederlandse kijker die nog nooit ook maar een heel klein beetje met de tv-wereld te maken heeft gehad. Dat ik gewoon een simpele kijker ben had je ook kunnen zien als je me even geloept had. Ik heb nergens gezegd dat ik Veerle een leuke, aangename vrouw vind. Ik heb gezegd dat ik me ook in haar kan verplaatsen en dat jouw post heel kortzichtig is. Bizar dat als iemand iets anders zegt dan wat jouw mening is dat je dan die persoon zelf wel moet zijn. Ik zou eerder zeggen dat ik gewoon wat minder kortzichtig ben en het vanuit meerdere perspectieven probeer te bekijken.

Ze heeft een kind, dus neem aan dat de aanname dat ze al eens iets met een man heeft gedaan van jou in ieder geval wel een juiste is. Dat wil toch niet zeggen dat hij daar niet vol over haar grenzen gegaan kan zijn? En dat zij op dat moment te perplex stond om daar iets van te zeggen? Sven kon niks goed doen inderdaad bij haar, maar hij gaf haar ook niet de ruimte waar zij meermaals om vroeg bijvoorbeeld. Dan werkt het toch twee kanten uit? Ik vind ook dat ze van een mug een olifant maakte. Maar ik weet ook hoe ik ben als ik me erger aan iemand en dat ik dan precies hetzelfde kan doen. Ze kon niet uit de situatie zoals ik wel zou doen in zo'n situaties. Natalie en Dennis gingen ook thuis werken in hun eigen huis. Dat is toch niet raar als je elkaar nog niet heel goed kent? Los daarvan kan niet iedereen thuis werken waar anderen bij zijn. Een appartement is toch een vrij kleine ruimte om met wat privacy te kunnen zitten om goed thuis te kunnen werken. Ik snap best dat ze dat thuis ging doen. Buiten corona om zou je toch ook gewoon naar het werk gaan en elkaar de hele dag niet zien tijdens de samenwoonfase? Veerle maakt van een mug een olifant, maar jij toch ook wel behoorlijk.

Je laatste alinea ga ik niet eens op in. Dat zijn alleen maar aannames. Daar staat werkelijk niets in wat je hebt kunnen baseren op de aflevering van gisteren. Gewoon volledig je eigen invulling is dat die puur op jouw irritaties over Veerle gebaseerd zijn vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Al met al vind ik dat de Belgische kandidaten respectvoller met elkaar omgaan dan de Nederlandse kandidaten. Veerle daargelaten. Kijk eens naar het gekissebis in de laatste Nederlandse aflevering. Bijna altijd een ijzige ruzie-achtige sfeer. Dat voelde ik bij de Belgen geheel niet en daar heb ik respect voor,
apppie schreef:
26-04-2021 21:27
@MrsLady: maar dan geef je dat toch aan? Dan ga je toch niet iemand continue lopen afsnauwen, om pas als jouw en zijn dochter erbij zijn te zeggen dat het al lang niet meer te redden was? O ja, en dan ook nog geen vriendelijk woord je strot uit krijgen over Sven tegen die dochter. Stijlloos gewoon.

Als ze enige zelfkennis had gehad, had ze geweten dat ze ongeschikt is voor dit programma. Ze is zo flexibel als een loden deur, dan gaat het nooit werken. Soms zag je even dat ze een aardige vrouw kán zijn: namelijk wanneer dingen precies in haar straatje passen.

Ze kunnen met de montage natuurlijk flink wat sturen, maar de manier waarop ze met de gevoelens met een ander omgaat vind ik gewoon belabberd. Daar valt weinig aan te knippen en te plakken.
Maar het stomme is dat we niet weten of ze dat niet eerder heeft aangegeven. Ik heb Sven geen woord er over zeggen dat ze dat pas zei toen de dochters er bij waren. Sven gaf haar ook geen ruimte op ieder moment dat ze aangaf dat zij ruimte nodig had. Zij geeft aan dat ze gewoon snel alleen wil ontbijten 's ochtends. Sven luistert daar niet naar en staat alsnog gelijk met haar op. Dat is toch ook irritant gedrag? En echt... ik snap het vanuit Sven, want hij wilde blijven proberen om er iets van te maken. Maar dat hij daarmee haar alleen maar verder van zich af duwde snap ik ook.

Dat ze ongeschikt was voor dit programma ben ik met je eens hoor. Maar dat vind ik ook een fout van de experts. Daarnaast had ze zichzelf ook niet aangemeld maar haar dochter. Kan me daar ook nog wel het een en ander bij voorstellen dat ze het een kans wil geven als haar dochter dit voor haar wil. Gezien hoe close zij met haar dochter is en dat ze haar dochter ook tevreden wil stellen. Is dat een goede reden? Nee, totaal niet. Maar daar hadden de experts doorheen moeten prikken.

Qua omgaan met de gevoelens van de ander blijf ik erbij dat ik denk dat het vanuit haar irritatie kwam. Je zag dat namelijk pas echt sterk komen vanaf de samenwoonfase. En wat betreft dingen uitspreken was Sven ook in de stukjes alleen voor de camera veel aan het afgeven op Veerle en besprak hij die irritaties ook niet met haar (van wat we hebben kunnen zien). Hij had ook zijn irritaties over hoe zij zich opstelde, maar leek daar wat meer overheen te kunnen stappen. Hij maakte het echter ook niet bespreekbaar, dus dat kunnen ze ook beiden zichzelf verwijten.
Bergje65 schreef:
26-04-2021 22:03
Al met al vind ik dat de Belgische kandidaten respectvoller met elkaar omgaan dan de Nederlandse kandidaten. Veerle daargelaten. Kijk eens naar het gekissebis in de laatste Nederlandse aflevering. Bijna altijd een ijzige ruzie-achtige sfeer. Dat voelde ik bij de Belgen geheel niet en daar heb ik respect voor,
Ja dat sowieso echt hoor. Sowieso hoe ze in de Belgische versie vol voor het experiment gaan. Ze weten daar waar ze aan beginnen en dat de bedoeling is dat ze dat gewoon af maken. In Nederland hoor je altijd "dit jaar gaan ze echt allemaal samenwonen" en dan besluiten nog de helft van de koppels om dat niet te doen. De Belgische kandidaten leren elkaar zo veel beter kennen en kunnen een veel betere beslissing maken daarna. Nederlandse versie is echt gewoon op sensatie gericht in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Iets helemaal anders: ben ik de enige die struikelt over de eye roll van Marijn wanneer Candice aangeeft dat ze ook dieren heeft?

Als ze samenblijven zal het toch zij zijn die bij hem moet komen wonen. Op zich niet geheel onbegrijpelijk want hij woont tijdelijk in het huis van zijn moeder tot zij binnen een jaar of 2-3 terugkomt uit het buitenland, las ik ergens.

Raar hoe hij voor sommigen de ideale man lijkt en dat zag ik eerst ook, maar soms zie ik toch wat neerkijken op haar.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet welke dieren hij nog meer heeft behalve de hond en poezen maar mss zijn haar dieren makkelijker te verplaatsen dan de zijne?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
27-04-2021 09:50
Iets helemaal anders: ben ik de enige die struikelt over de eye roll van Marijn wanneer Candice aangeeft dat ze ook dieren heeft?

Als ze samenblijven zal het toch zij zijn die bij hem moet komen wonen. Op zich niet geheel onbegrijpelijk want hij woont tijdelijk in het huis van zijn moeder tot zij binnen een jaar of 2-3 terugkomt uit het buitenland, las ik ergens.

Raar hoe hij voor sommigen de ideale man lijkt en dat zag ik eerst ook, maar soms zie ik toch wat neerkijken op haar.
Ik heb dat gevoel ook. Vond haar eerst wat inhoudloos maar daar kom ik wel op terug. Haar speech was niet inhoudloos. Marijn geeft ook erg af op Antwerpen. Zogenaamd grappig maar hij zit haar gewoon te pushen. Alles wat hij zegt, kan hij net zo goed tegen zich zelf zeggen. Zij laat merken dat ze van het stadse houdt. Wil hij zo'n levendige dame nu echt naar zn saaie dorp trekken? Zij wil volgens mij wel een compromis maar hij wil alleen in zn stomme dorp wonen en hij lijkt voorbij te gaan aan haar behoeftes. Ik snap haar wel. Zit ze zonder haar vriendinnen daar met zn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dennis heeft zich heel kwetsbaar opgesteld. Mooi om te zien. Jammer dat zij zich niet heeft kunnen geven of miss heeft ze het idd niet gevoeld. Hij was anderzijds nu ook wel zo ver dat hij aangaf niet te wachten. Vind het wat onduidelijk met Nathalie. Dan wel zo aan hem hangen en knuffelen maar tegelijk die afstand. Ik weet het niet. Miss durft ze gewoon niet. Denk iig dat er genoeg andere vrouwen voor Dennis zijn gevallen inmiddels haha. Nathalie vind ik toch een beetje een ijskonijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
27-04-2021 22:07
Dennis heeft zich heel kwetsbaar opgesteld. Mooi om te zien. Jammer dat zij zich niet heeft kunnen geven of miss heeft ze het idd niet gevoeld. Hij was anderzijds nu ook wel zo ver dat hij aangaf niet te wachten. Vind het wat onduidelijk met Nathalie. Dan wel zo aan hem hangen en knuffelen maar tegelijk die afstand. Ik weet het niet. Miss durft ze gewoon niet. Denk iig dat er genoeg andere vrouwen voor Dennis zijn gevallen inmiddels haha. Nathalie vind ik toch een beetje een ijskonijn denk ik.
Ik vond het juist erg akward. Hij keek steeds zo zielig, zo treurig. Alsof hij elk moment in tranen kon uitbarsten.

En hij was steeds diegene die naar haar toe kwam om haar vast te pakken en - in mijn ogen - iets te forceren. Want als je Natalie s gezicht goed bekijkt, dan heeft ze daar niet altijd trek in. En zij neemt ook niet of nauwelijks initiatief tot knuffelen en aanraken.

Dat gezucht van die Dennis, ik zou er ook van opdrogen 🤭

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven