BN'ers in therapie
vrijdag 1 juni 2018 om 13:12
Ja, mij ook. Het verbaast me eerlijk gezegd hoelang deze man, die toch erg bescheiden en stabiel lijkt, het uithoudt met Patty Brard (die toch op zijn zachtst gezegd het tegendeel is). Gevalletje opposites attract, blijkbaar.watdachtjehiervan schreef: ↑01-06-2018 10:32Net als bij Patricia mis ik bij Patty ook haar eigen deel in de ruzie met haar zus en dochter. Lekker makkelijk om steeds maar een ander de schuld te geven. Ze schoot volop in de slachtofferrol.
Ik vind het wel knap hoe Patty haar schulden heeft afgelost door kei hard te werken.
Die Antoin lijkt me wel een geschikte kerel.
Nothing happens for a reason
vrijdag 1 juni 2018 om 13:55
Ik vond Patty voor wat betreft haar zus en dochter vrij vlak, maar goed dat is natuurlijk wel erg persoonlijk en ik vind het begrijpelijk dat ze met name over de relatie met Priscilla niet de diepte in gaat.
Haar gevoelens over het faillissement kan ik wel begrijpen. Ze ging van sky high naar bij wijze van spreke bijstandsniveau. En net als de meeste ouders wil je je kind zo goed mogelijk begeleiden in het volwassen worden en er voor hen zijn en moet je dan laveren tussen het ouderschap en zorgen dat de schoorsteen kan branden. Om jarenlang allerlei schnabbels aan te nemen die onder haar niveau waren hebben haar geholpen de schulden te vereffenen maar Priscilla heeft zich daardoor blijkbaar erg eenzaam en vergeten gevoeld. Erg jammer en pijnlijk dat dit tot deze scheiding van contact heeft gezorgd.
Antoine lijkt me Patty's rots in de branding. Het 'doe bij mij maar normaal' type, die kan relativeren en waarbij Patty gewoon helemaal zichzelf kan zijn.
Wel even wat anders dan die ex Rene Muthers die nogal op zichzelf gericht was.
Hoe is het eigenlijk met die Peute verder gelopen?
Haar gevoelens over het faillissement kan ik wel begrijpen. Ze ging van sky high naar bij wijze van spreke bijstandsniveau. En net als de meeste ouders wil je je kind zo goed mogelijk begeleiden in het volwassen worden en er voor hen zijn en moet je dan laveren tussen het ouderschap en zorgen dat de schoorsteen kan branden. Om jarenlang allerlei schnabbels aan te nemen die onder haar niveau waren hebben haar geholpen de schulden te vereffenen maar Priscilla heeft zich daardoor blijkbaar erg eenzaam en vergeten gevoeld. Erg jammer en pijnlijk dat dit tot deze scheiding van contact heeft gezorgd.
Antoine lijkt me Patty's rots in de branding. Het 'doe bij mij maar normaal' type, die kan relativeren en waarbij Patty gewoon helemaal zichzelf kan zijn.
Wel even wat anders dan die ex Rene Muthers die nogal op zichzelf gericht was.
Hoe is het eigenlijk met die Peute verder gelopen?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

vrijdag 1 juni 2018 om 16:31
Ik neem altijd wel mijn petje af voor Patty. Ze heeft het inderdaad wel ff geflikt door de hele schuld af te betalen. Tien jaar van je leven is niet niks en ik kan mij voorstellen dat het wel een trauma is geworden. Angst om kwijt te raken, de controle willen houden. Jammer dat haar dochter nog steeds het contact zo af houdt. Maar ja er is natuurlijk wel meer gebeurd. Heb me wel altijd afgevraagd of de vader van Priscilla nog iets heeft gedaan voor zijn dochter. Volgens mij stond Patty er voor het grootste deel alleen voor.
Ik zie gelijkenissen met de dochter van Patricia Paay (eenzame jeugd enzo) terwijl er toch verschil zit in de moeders. Ik heb het gevoel dat het bij La Paay altijd om de glitter en glamour gaat. Patty zie ik in gympen en spijkerjas , is minder buitenkant denk ik.
En Antoine komt sympathiek over. (Hoewel : als iets te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook zo). Mocht het toch over gaan tussen hem en Patty, dan mag hij bij mij een beschuitje komen eten.
Google: Viva forum en Romy en PB mij maar
Ik zie gelijkenissen met de dochter van Patricia Paay (eenzame jeugd enzo) terwijl er toch verschil zit in de moeders. Ik heb het gevoel dat het bij La Paay altijd om de glitter en glamour gaat. Patty zie ik in gympen en spijkerjas , is minder buitenkant denk ik.
En Antoine komt sympathiek over. (Hoewel : als iets te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook zo). Mocht het toch over gaan tussen hem en Patty, dan mag hij bij mij een beschuitje komen eten.
Google: Viva forum en Romy en PB mij maar

vrijdag 1 juni 2018 om 19:43
Dus zij staat nu elke dag 8 uur te poetsen in een bedrijfshal ofzo? Schiet toch op! Zij pakt gewoon weer een andere schnabbel mee waar ze 10.000 euro voor krijgt voor een uurtje haar snuit op TV, en hatsa. Veel mensen die buiten hun eigen toedoen in de schulden zijn geraakt zouden willen dat ze dat kunnen, want die moeten wél een jaar ergens poetsen om heel misschien als het meezit die 10.000 euro bij elkaar te kunnen sprokkelen. Als DIE mensen hun schulden weten af te betalen, petje af. En als La Brard nu ook elke dag aan de lopende band zou staan, of in de schoonmaak, om er bovenop te komen, zou ik ook petje af zeggen. Maar die kan gewoon weer ergens in een panel gaan zitten of interessant gaan zitten doen bij RTL Late Night, vangt ze per uur zo ongeveer waar andere mensen meerdere maanden voor moeten werken, en dan moet ik er respect voor hebben dat ze haar financiën op orde krijgt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

vrijdag 1 juni 2018 om 20:57
Ik ook niet, maar spreek me dan niet van dat ze met pijn en moeite haar schulden heeft afgelost. Een bijstandsvrouw die wél 8 uur per dag achter een lopende band werkt, en dan in de avond nog 2 of 3 uur kantoren schoonmaakt, om zo snel mogelijk uit de narigheid te komen, die moet echt sappelen om uit de schulden te komen. Brard niet, die gaat 3 keer per maand in een talkshow zitten en doet 2 keer per maand mee aan één of ander flutprogramma, en dan harkt ze met 6 uurtjes werken méér binnen dan een ander met 3 of 4 maanden werk verdient. Dus echt geen medelijden.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑01-06-2018 20:11En waarom zou ze achter de lopende band gaan zitten voor 9 euro per uur als ze met televisie veel meer verdient? Ik had niet anders gedaan.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:12
Dat is wel makkelijk gezegd maar een bijstandsmoeder heeft in de meeste gevallen gewoon een dak boven haar hoofd en haar eigen vertrouwde spulletjes om zich heen.
Als je Patty in het programma hoorde is echt alles verkocht en stond ze op straat. Dan sta je er toch echt wel wat slechter voor dan de gemiddelde bijstandsmoeder.
En ja ze verdient meer dan de gemiddelde medemens maar haar schulden waren ook hoger dan die van de gemiddelde medemens.
Patty heeft het echt niet altijd makkelijk gehad. Ik vind haar een sterke vrouw die respect verdiend.
En ja haar dochter zal te weinig aandacht hebben gehad omdat ze zo vaak weg was. Gewoon 2 mensen die het best moeilijk hebben (gehad), door omstandigheden die waren zoals ze waren en waar ze beiden het beste van hebben gemaakt.
Als je Patty in het programma hoorde is echt alles verkocht en stond ze op straat. Dan sta je er toch echt wel wat slechter voor dan de gemiddelde bijstandsmoeder.
En ja ze verdient meer dan de gemiddelde medemens maar haar schulden waren ook hoger dan die van de gemiddelde medemens.
Patty heeft het echt niet altijd makkelijk gehad. Ik vind haar een sterke vrouw die respect verdiend.
En ja haar dochter zal te weinig aandacht hebben gehad omdat ze zo vaak weg was. Gewoon 2 mensen die het best moeilijk hebben (gehad), door omstandigheden die waren zoals ze waren en waar ze beiden het beste van hebben gemaakt.
vrijdag 1 juni 2018 om 23:26
sugarmiss schreef: ↑01-06-2018 23:12Dat is wel makkelijk gezegd maar een bijstandsmoeder heeft in de meeste gevallen gewoon een dak boven haar hoofd en haar eigen vertrouwde spulletjes om zich heen.
Dat had Patty dan toch aan zichzelf en aan haar levensstijl te danken? Schiet op zeg.
En die schulden zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
Sorry, allemaal geen medelijden mee. Ze heeft genomen van het leven wat haar in de schoot werd geworpen, ze is op haar gat gegaan, maar ze heeft nog geen dag in haar leven om 6 uur op hoeven staan omdat ze om 8 uur op haar baantje moest zijn en de hele dag zwoegen en poetsen en sloven om dan uiteindelijk om 6 uur weer thuis te zijn, met een loontje van 1400 per maand. Tonnen heeft ze verdiend en tonnen heeft ze uitgegeven en ze is op haar bek gegaan, en tegenwoordig hoeft ze alleen haar snuit maar 4 keer in de maand op TV te laten zien om al meer te verdienen dan een ander in een heel jaar. Kan er niet wakker van liggen omdat het zo zielig is.
En dat haar dochter te weinig aandacht heeft gehad, is ook een keuze. Keuze voor je dochter of voor je carrière. Nou, blijkbaar lagen voor Patty die keuzes bij andere dingen dan haar dochter. Dan moet je achteraf niet gaan huilen, maar gewoon rechtuit zeggen dat je het shit hebt aangepakt.

zaterdag 2 juni 2018 om 00:46
Patty heeft altijd haar eigen geld verdiend en elke cent van de schulden die ze had terug moeten betalen. Die schuld was meer dan een miljoen gulden. Dan lig je met 10K voor een schnabbel net zo krom als Truus met haar relatief kleine schuld.pejeka schreef: ↑01-06-2018 23:26Dat had Patty dan toch aan zichzelf en aan haar levensstijl te danken? Schiet op zeg.
En die schulden zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
Sorry, allemaal geen medelijden mee. Ze heeft genomen van het leven wat haar in de schoot werd geworpen, ze is op haar gat gegaan, maar ze heeft nog geen dag in haar leven om 6 uur op hoeven staan omdat ze om 8 uur op haar baantje moest zijn en de hele dag zwoegen en poetsen en sloven om dan uiteindelijk om 6 uur weer thuis te zijn, met een loontje van 1400 per maand. Tonnen heeft ze verdiend en tonnen heeft ze uitgegeven en ze is op haar bek gegaan, en tegenwoordig hoeft ze alleen haar snuit maar 4 keer in de maand op TV te laten zien om al meer te verdienen dan een ander in een heel jaar. Kan er niet wakker van liggen omdat het zo zielig is.
En dat haar dochter te weinig aandacht heeft gehad, is ook een keuze. Keuze voor je dochter of voor je carrière. Nou, blijkbaar lagen voor Patty die keuzes bij andere dingen dan haar dochter. Dan moet je achteraf niet gaan huilen, maar gewoon rechtuit zeggen dat je het shit hebt aangepakt.
Wat is dat toch dat afgeven op mensen die op een eerlijke manier veel geld hebben verdiend/verdienen? Waarom is het voor Truus wel sneu en voor iemand die veel geld verdiend heeft niet? Waar komt je enorme afgunst vandaan? Jij kan ook veel geld verdienen, als je het ervoor over hebt, het is een keuze.
Wat haar dochter betreft vraag ik mij wel af of Priscilla van plan is ooit nog volwassen te worden? Ja Patty heeft fouten gemaakt. Elke moeder maakt fouten. Haar moeder heeft zich keihard weer opgekrabbeld en weer wat opgebouwd voor haar en haar dochter. Priscilla heeft als student een dure prive opleiding gevolgd in Zwitserland wat ze graag wilde. Ze waren periodes dikke vriendinnen. Patty heeft haar steeds weer in huis genomen als het haar uitkwam, en vrij recent weer aan een baan geholpen. Priscilla moet echt eens een weekje meelopen bij Veilig Thuis, misschien dat dan het kwartje valt. Ouders maken fouten, het zijn net mensen. Zolang het geen naar vals gedrag, verwaarlozing, mishandeling, misbruik, en al dat ergs is, wordt het eens tijd voor Priscilla om te kijken naar wat Patty allemaal wel voor haar gedaan heeft en nog kan doen (omdat ze er hard voor werkt. Als ze zo vreselijk is, waarom dan wel als het uitkomt weer bij haar gaan wonen. En waarom moeder’s kruiwagens gebruiken voor het krijgen van een baan als moeder niet deugt.

zaterdag 2 juni 2018 om 12:10
Helemaal met je eens!Tampaxropeje schreef: ↑02-06-2018 00:46Patty heeft altijd haar eigen geld verdiend en elke cent van de schulden die ze had terug moeten betalen. Die schuld was meer dan een miljoen gulden. Dan lig je met 10K voor een schnabbel net zo krom als Truus met haar relatief kleine schuld.
Wat is dat toch dat afgeven op mensen die op een eerlijke manier veel geld hebben verdiend/verdienen? Waarom is het voor Truus wel sneu en voor iemand die veel geld verdiend heeft niet? Waar komt je enorme afgunst vandaan? Jij kan ook veel geld verdienen, als je het ervoor over hebt, het is een keuze.
Wat haar dochter betreft vraag ik mij wel af of Priscilla van plan is ooit nog volwassen te worden? Ja Patty heeft fouten gemaakt. Elke moeder maakt fouten. Haar moeder heeft zich keihard weer opgekrabbeld en weer wat opgebouwd voor haar en haar dochter. Priscilla heeft als student een dure prive opleiding gevolgd in Zwitserland wat ze graag wilde. Ze waren periodes dikke vriendinnen. Patty heeft haar steeds weer in huis genomen als het haar uitkwam, en vrij recent weer aan een baan geholpen. Priscilla moet echt eens een weekje meelopen bij Veilig Thuis, misschien dat dan het kwartje valt. Ouders maken fouten, het zijn net mensen. Zolang het geen naar vals gedrag, verwaarlozing, mishandeling, misbruik, en al dat ergs is, wordt het eens tijd voor Priscilla om te kijken naar wat Patty allemaal wel voor haar gedaan heeft en nog kan doen (omdat ze er hard voor werkt. Als ze zo vreselijk is, waarom dan wel als het uitkomt weer bij haar gaan wonen. En waarom moeder’s kruiwagens gebruiken voor het krijgen van een baan als moeder niet deugt.
De schulden kwamen door haar ex partner maar omdat het bedrijf van die vent op haar naam stond kon zij ervoor opdraaien.Zij heeft er 10 jaar keihard voor gewerkt om ALLE schulden te betalen daar heb ik meer respect voor dan als men de schuldsanering ingaat en de schuldeisers afschud met een minimum aan schuldaflossing. Je maakt zelf schulden dus betaal ze dan ook netjes terug.
zaterdag 2 juni 2018 om 13:33
Ik heb er ook veel respect voor hoe Patty dit heeft gedaan. Jeetje, ik kan me echt niet voorstellen op een dag met je kind op straat te staan zonder spullen. Wat traumatisch!
Helemaal alleen eruit gekomen. En nu een leuke man getrouwd.
Wat Priscilla betreft denk ik niet dat we te snel conclusies mogen trekken. We weten niet wat er is gebeurd. Natuurlijk maken alle ouders fouten. Maar sommige fouten kunnen heel veel kapot maken, of de fouten in de basis liggen.
Ik gun ze wel beiden een hereniging en daardoor rust.
Helemaal alleen eruit gekomen. En nu een leuke man getrouwd.
Wat Priscilla betreft denk ik niet dat we te snel conclusies mogen trekken. We weten niet wat er is gebeurd. Natuurlijk maken alle ouders fouten. Maar sommige fouten kunnen heel veel kapot maken, of de fouten in de basis liggen.
Ik gun ze wel beiden een hereniging en daardoor rust.
zaterdag 2 juni 2018 om 16:39
En waarom stond dat bedrijf op haar naam? Ben je dan een beetje dom of is het wat anders?Habbekratz schreef: ↑02-06-2018 12:10Helemaal met je eens!
De schulden kwamen door haar ex partner maar omdat het bedrijf van die vent op haar naam stond kon zij ervoor opdraaien.Zij heeft er 10 jaar keihard voor gewerkt om ALLE schulden te betalen daar heb ik meer respect voor dan als men de schuldsanering ingaat en de schuldeisers afschud met een minimum aan schuldaflossing. Je maakt zelf schulden dus betaal ze dan ook netjes terug.
zaterdag 2 juni 2018 om 21:17
woensdag 13 juni 2018 om 21:06
De aflevering met Ismail Ilgun, de "tuigvlogger" is heel apart. Veel van zijn daden komen volgens hem voort uit het feit dat hij na zijn 9e zonder zijn vader is opgegroeid. Die verliet namelijk het gezin. (Voor mij twee verschillende zaken maar hij koppelt ze.) Hij komt hier slimmer over dan de irritante man die je Juliliette Rot ziet intimideren. Ik vind hem hier bijna sympathiek. Bijna. Want ik geloof het allemaal niet zo. Het komt op mij over als een heel bewust doordachte verzoenende houding.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
woensdag 13 juni 2018 om 21:14
Je daden zijn altijd je eigen verantwoordelijkheid. Jouw keuze. Jouw beslissing om een positieve wending aan je leven te geven of een rotzak te worden. Dus iedereen die dat afschuift op een vader die het gezin verliet, of andere vage dingen uit zijn verleden, vind ik waardeloos. Deal ermee, zoek desnoods hulp om ermee te dealen, maar gebruik het niet als excuus voor je eigen slechte gedrag.SweetFirefly schreef: ↑13-06-2018 21:06De aflevering met Ismail Ilgun, de "tuigvlogger" is heel apart. Veel van zijn daden komen volgens hem voort uit het feit dat hij na zijn 9e zonder zijn vader is opgegroeid. Die verliet namelijk het gezin. (Voor mij twee verschillende zaken maar hij koppelt ze.) Hij komt hier slimmer over dan de irritante man die je Juliliette Rot ziet intimideren. Ik vind hem hier bijna sympathiek. Bijna. Want ik geloof het allemaal niet zo. Het komt op mij over als een heel bewust doordachte verzoenende houding.