Boer zoekt vrouw 2018 - deel 2
maandag 5 november 2018 om 14:34
Welkom op het nieuwe Boer zoekt vrouw topic, editie 2018 - deel 2!

Deel 1: entertainment/boer-zoekt-vrouw-2018/lis ... #p29209782
Deel 1: entertainment/boer-zoekt-vrouw-2018/lis ... #p29209782
donderdag 8 november 2018 om 08:20
Ja, snap niet dat mensen dat niet begrijpen.Eva_1983 schreef: ↑08-11-2018 07:38Er wordt natuurlijk zo min mogelijk personeel ingehuurd als je het zelf op kan lossen.
Een bedrijf moet gewoon draaiende blijven. Je kan niet zomaar drie weken op vakantie.
In loondienst werken veel mensen van 8.30 uur tot 17.00.
Als je voor jezelf werkt en er is veel werk dan laat je niet zomaar alles uit je handen vallen omdat je op vakantie wil of omdat het 17 uur is .
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 8 november 2018 om 08:28
Uh.....waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb zelf boeren in mijn familie (twee ooms), ben alleen niet zo van de bioindustrie. Het lijkt me erg lastig boer te zijn tegenwoordig en ik begrijp ook heus dat ze af en toe gek worden van de regelgeving.
Uiteindelijk weten we allebei niet wat er in haar contract staat, maar je krijgt geen zak met geld om je stil te houden natuurlijk. Veel bekende mensen worden ook gesponsord met kleding, Charlie Theron werd een ker op haar vingers getikt door een sponsor omdat ze steeds andere orloges droeg, niet het merk dat haar sponsorde.
Het is niet gek dat er vragen bij Yvon Jaspers wereden gesteld. Als ik een programma over electisch rijden zou maken voor de publieke omroep, betaald door publiek geld, en ik zou bij Tesla op de loonlijst staan zonder dat de melden, dan zou men daar terecht over vallen. Al noem ik het merk nooit in het programma, ik heb er dan kennelijk elang bij om electrisch rijden positief af te schilderen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

donderdag 8 november 2018 om 08:43
Dan leef je dus om te werken ipv dat je werkt om van te leven.Eva_1983 schreef: ↑08-11-2018 07:38Er wordt natuurlijk zo min mogelijk personeel ingehuurd als je het zelf op kan lossen.
Een bedrijf moet gewoon draaiende blijven. Je kan niet zomaar drie weken op vakantie.
In loondienst werken veel mensen van 8.30 uur tot 17.00.
Als je voor jezelf werkt en er is veel werk dan laat je niet zomaar alles uit je handen vallen omdat je op vakantie wil of omdat het 17 uur is .
Best lullig dat als je met 3 familieleden die toko runt, dat men dan niet om de beurt 'ns op vakantie kan.
donderdag 8 november 2018 om 08:45
redbulletje, jij bent toch van het paardrijden en zo? Het verbaasd me echt dat jij niet meer feeling hebt voor het boerenleven en je hier zo over verbaasd. Mischien dat die programma's van Yvon Jaspers dan echt nodig zijn.

donderdag 8 november 2018 om 08:51
De manegemanager en zijn vrouw gingen ook gewoon op vakantie. Vind het best lullig dat die boerderijen blijkbaar zo slecht draaien dat ze niet 'n paar weken kunnen opvangen met personeel om er zelf even uit te kunnen.boebezoebe schreef: ↑08-11-2018 08:45redbulletje, jij bent toch van het paardrijden en zo? Het verbaasd me echt dat jij niet meer feeling hebt voor het boerenleven en je hier zo over verbaasd. Mischien dat die programma's van Yvon Jaspers dan echt nodig zijn.
Denk dat boerin Bertie het financieel een stuk beter doet. Zij kon ook een maand in Robinson zitten tenslotte. Dus zij kan blijkbaar wél delegeren.
donderdag 8 november 2018 om 08:58
Bertie heeft gewoon veel onroerend goed. Daar kun je pech of geluk mee hebben als je dat erft. Als je een beetje de afgelopen 10-15 jaar de actualiteiten rond boerderijen hebt bijgehouden weet je hoe moeilijk ze het hebben. Vogelgriep, mond-en-klauwzeer, BSE, en noem maar op hebben daar niet aan bijgedragen. Daarbij hebben de supermarkten veel macht waardoor boeren niet veel geld voor hun producten krijgen en er subsidie bij moet. Lees jij nooit een krant of zo? Of kijk je wel eens een actualiteitenprogramma?redbulletje schreef: ↑08-11-2018 08:51De manegemanager en zijn vrouw gingen ook gewoon op vakantie. Vind het best lullig dat die boerderijen blijkbaar zo slecht draaien dat ze niet 'n paar weken kunnen opvangen met personeel om er zelf even uit te kunnen.
Denk dat boerin Bertie het financieel een stuk beter doet. Zij kon ook een maand in Robinson zitten tenslotte. Dus zij kan blijkbaar wél delegeren.
Bij dit soort reacties denk ik echt: is rb nou gewoon onbenullig en ligt ze de helft van de tijd onder een steen, of is dit een express naïve reactie en doet ze het er om?

donderdag 8 november 2018 om 09:04
Ja, ik weet van de financiele tegenslagen, maar je blijft jezelf toch niet failliet werken? Dan ga je toch wat anders doen als je die beesten hebt geruimd/verkocht? Die boerderijen zijn meestal geerfd en hypotheekvrij, dus wel lekker landelijk wonen en er 'n baantje naast gaan doen. Grond verhuren aan mensen die hun paarden willen weiden. Dat soort dingen.boebezoebe schreef: ↑08-11-2018 08:58Bertie heeft gewoon veel onroerend goed. Daar kun je pech of geluk mee hebben als je dat erft. Als je een beetje de afgelopen 10-15 jaar de actualiteiten rond boerderijen hebt bijgehouden weet je hoe moeilijk ze het hebben. Vogelgriep, mond-en-klauwzeer, BSE, en noem maar op hebben daar niet aan bijgedragen. Daarbij hebben de supermarkten veel macht waardoor boeren niet veel geld voor hun producten krijgen en er subsidie bij moet. Lees jij nooit een krant of zo? Of kijk je wel eens een actualiteitenprogramma?
Bij dit soort reacties denk ik echt: is rb nou gewoon onbenullig en ligt ze de helft van de tijd onder een steen, of is dit een express naïve reactie en doet ze het er om?
donderdag 8 november 2018 om 09:26
Weet je wat in Nederland de grootste beroepsgroep onder miljonairs is? Boer.
Ik kan nooit zoveel medelijden opbrengen met met boeren. Geen enkele andere ondernemer die niet met z'n tijd meegaat, kan z'n hand ophouden bij de regering. Ja, de regelgeving verandert steeds, dat kan echt wel beter opgevangen worden.
Maar het is al zo lang duidelijk dat we duurzamer willen leven, diervriendelijker, meer oog voor het milieu. Dan is het gewoon niet slim om miljoenen te investeren in bijvoorbeeld een megastal. Dan anticipeer je niet echt op de toekomst.
Ik kan nooit zoveel medelijden opbrengen met met boeren. Geen enkele andere ondernemer die niet met z'n tijd meegaat, kan z'n hand ophouden bij de regering. Ja, de regelgeving verandert steeds, dat kan echt wel beter opgevangen worden.
Maar het is al zo lang duidelijk dat we duurzamer willen leven, diervriendelijker, meer oog voor het milieu. Dan is het gewoon niet slim om miljoenen te investeren in bijvoorbeeld een megastal. Dan anticipeer je niet echt op de toekomst.
Such fun!1
donderdag 8 november 2018 om 11:09
https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Ar ... s-194031E/MarindaH schreef: ↑08-11-2018 09:26Weet je wat in Nederland de grootste beroepsgroep onder miljonairs is? Boer.
Allemaal leuk en aardig, maar zo makkelijk is het voor de boeren toch echt niet hoor. Ook niet voor de rijke boeren.
Ik ken er zelf ook redelijk wat, de meeste kunnen wel eens op vakantie maar zomaar even 6 weken is niemand gegeven hoor.
donderdag 8 november 2018 om 11:47
Die boer Theo uit een eerder seizoen verhuurt zich nu als ‘knecht’ voor als iemand hulp nodig heeft of op vakantie wil. Dat deed ‘ie ook toen Geert naar Curacao ging. Maar dat kost natuurlijk wel poen. Die Theo werkt natuurlijk ook niet gratis.redbulletje schreef: ↑08-11-2018 08:51De manegemanager en zijn vrouw gingen ook gewoon op vakantie. Vind het best lullig dat die boerderijen blijkbaar zo slecht draaien dat ze niet 'n paar weken kunnen opvangen met personeel om er zelf even uit te kunnen.
donderdag 8 november 2018 om 14:39
Takkie1 schreef: ↑08-11-2018 11:09https://www.boerderij.nl/Boerenleven/Ar ... s-194031E/
Allemaal leuk en aardig, maar zo makkelijk is het voor de boeren toch echt niet hoor. Ook niet voor de rijke boeren.
Ik ken er zelf ook redelijk wat, de meeste kunnen wel eens op vakantie maar zomaar even 6 weken is niemand gegeven hoor.
Inderdaad. Een beetje boer moet veel geld betalen (bijvoorbeeld een beregeningsinstallatie, en allerlei nieuwste snufjes) om een beetje boer te blijven. Soms is de nieuwste technologie onpraktisch. En de boeren zitten aan allerlei regeltjes vast. Bijvoorbeeld bij boer Agnes die in een moeilijke situatie kwam door die mestwet.
Ik doe mijn petje af voor boeren. Voor de lekkere prei, de bloemkolen, boerenkolen enz.
Ik ken een boer die in de zomervakantie met vrouw en kinderen twee weken naar de dichtsbijzijnde camping gaat, maar hij zelf is tussendoor meer op de boerderij dan op de camping. Hij doet het voor de kinderen, die kunnen dan toch genieten van een vakantie op de camping.
Nieuwste digitale technologie te duur en onpraktisch voor boeren https://www.foodlog.nl/artikel/nieuwste ... oor-boeren
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 8 november 2018 om 14:52
7 nov.2018:
Boerin Agnes moet vechten voor boerengeluk https://www.ditjesendatjes.nl/slecht-ni ... ekt-vrouw/
Boerin Agnes moet vechten voor boerengeluk https://www.ditjesendatjes.nl/slecht-ni ... ekt-vrouw/
LOEP ME MAAR aub.

donderdag 8 november 2018 om 17:30
De boeren willen wel, maar vele consumenten weigeren vooralsnog het dubbele te betalen voor hun eten. Dus moeten boeren investeren in grote stallen, om efficiënt te kunnen draaien. Onder grote stallen hoeft het dierenwelzijn zeker niet te leiden.
En vakantie? Voor sommige hier is vakantie heilig, leven ze het gehele jaar naar toe. Maar er zijn ook veel mensen (en niet alleen boeren) die helemaal geen behoefte hebben aan vakantie. Als je een mooi bedrijf hebt in een groene (rustige) omgeving, waar je elke dag geniet van alle som je heen. Waarom zou je dan op vakantie gaan als je het thuis prima hebt. Vakantie is gewoon voor veel mensen niet zaligmakend. Als de behoefte er echt is kunnen de boeren best op vakantie. Het kost gewoon wel geld en goede vertrouwde mensen vinden is lastig.
donderdag 8 november 2018 om 18:06
Jij krijgt ook een loon uit een koopwoning?

De waarde van een agrarisch bedrijf is miljoenen waard ja. Daar kun je niet van eten, dat heb je nodig voor je bedrijf en om voedsel te produceren (voor mensen die het niet waarderen). Pas als je het verkoopt is er geld, maar de huidige bedrijven zijn vaak zo groot qua waarde dat ze onverkoopbaar zijn. En in het geval van een opvolger wordt echt niet de marktwaarde betaald.
En met alleen biologische landbouw kunnen we de wereld niet voeden.
jeskanana wijzigde dit bericht op 08-11-2018 18:20
0.85% gewijzigd
donderdag 8 november 2018 om 18:09
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij wél achter de landbouw staat en zich daarom niet kritisch hoeft te uiten..boebezoebe schreef: ↑08-11-2018 08:28Uh.....waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb zelf boeren in mijn familie (twee ooms), ben alleen niet zo van de bioindustrie. Het lijkt me erg lastig boer te zijn tegenwoordig en ik begrijp ook heus dat ze af en toe gek worden van de regelgeving.
Uiteindelijk weten we allebei niet wat er in haar contract staat, maar je krijgt geen zak met geld om je stil te houden.
Het verbaast me dat Yvonne wel uitgelicht moest worden, maar dat over de publieke mensen van de tegenpartij gezwegen wordt. Vandaar: Blijkbaar is het normaal om kritiek te uiten op boeren.
donderdag 8 november 2018 om 18:14
Zo werkt het dus niet als je een bedrijf overneemt, daar ga je echt wel een flinke hypotheek voor aan. Je erft niks gratis. En je vergeet dat boer zijn een lifestyle is, plus dat er wel druk ligt om een boerderij succesvol voort te zetten die al generaties lang in de familie is. Failliet gaan is bij een agrarisch bedrijf echt heel anders dan voor elk ander bedrijf. Zelfmoord onder boeren komt juist daardoor meer voor.redbulletje schreef: ↑08-11-2018 09:04Ja, ik weet van de financiele tegenslagen, maar je blijft jezelf toch niet failliet werken? Dan ga je toch wat anders doen als je die beesten hebt geruimd/verkocht? Die boerderijen zijn meestal geerfd en hypotheekvrij, dus wel lekker landelijk wonen en er 'n baantje naast gaan doen. Grond verhuren aan mensen die hun paarden willen weiden. Dat soort dingen.
donderdag 8 november 2018 om 19:08
Boeren zijn allang geen boeren meer in Nederland. Kon je tot enkele decennia geleden nog een bestaan halen uit 10 of 20 koeien en wat hectares land, dat kan allang niet meer. Veel boeren van dat kaliber zijn dus al van de kaart geveegd. Blijft over een aantal boerenbedrijven dat het nog heeft gered, maar dat zijn tegenwoordig meer industriële ondernemingen dan boeren. Ook al hebben ze de boerderij geërfd, dan nog is er geen sprake meer van een oprecht boerenbestaan in de ware zin des woords, maar zijn het gewoon bedrijven waar toevallig levende dieren of gewassen een rol in spelen. Echte boeren bestaan in Nederland niet meer, in de zin van het rustieke idee dat men (en blijkbaar ook vele zich aanmeldende vrouwen) ervan heeft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

donderdag 8 november 2018 om 19:11
We kunnen om de beurt op vakantie hoor. ..redbulletje schreef: ↑08-11-2018 08:43Dan leef je dus om te werken ipv dat je werkt om van te leven.
Best lullig dat als je met 3 familieleden die toko runt, dat men dan niet om de beurt 'ns op vakantie kan.
Dat doen ze ook, maar niet drie weken.
Gewoon een week.
Er is genoeg omzet, maar dat zit allemaal in het bedrijf en investeringen.. ik weet niet of je weet wat een tractor kost?
Boeren zijn vaak "rijk" qua spullen en machines waar geld in zit.
Maar dan staat er niet veel op de bank hoor.
Pas als je het spulletje verkoopt heb je een goed pensioen ...

donderdag 8 november 2018 om 19:17
Boeren zijn vaak harde werkers en vaak erg begaan met hun bedrijf . Dat is ook één van de redenen dat ze niet vaak drie weken op vakantie gaan of het aan andere overlaten.
Een mislukte oogst kost namelijk echt duizenden euro's.
En de investeringen die er in het bedrijf moeten worden gestopt lopen op in de 100 duizenden euro's
Ze zijn niet zielig hoor maar wel harde werkers vaak.
Een mislukte oogst kost namelijk echt duizenden euro's.
En de investeringen die er in het bedrijf moeten worden gestopt lopen op in de 100 duizenden euro's
Ze zijn niet zielig hoor maar wel harde werkers vaak.
donderdag 8 november 2018 om 19:26
"in de ware zin des woords" nog wel. En het toevallig aanwezig zijn van plant en dier.. Wat een bijzondere uitspraak. Juist die plant en dat dier is de passie voor het vak, anders zou niemand boer zijn.pejeka schreef: ↑08-11-2018 19:08Boeren zijn allang geen boeren meer in Nederland. Kon je tot enkele decennia geleden nog een bestaan halen uit 10 of 20 koeien en wat hectares land, dat kan allang niet meer. Veel boeren van dat kaliber zijn dus al van de kaart geveegd. Blijft over een aantal boerenbedrijven dat het nog heeft gered, maar dat zijn tegenwoordig meer industriële ondernemingen dan boeren. Ook al hebben ze de boerderij geërfd, dan nog is er geen sprake meer van een oprecht boerenbestaan in de ware zin des woords, maar zijn het gewoon bedrijven waar toevallig levende dieren of gewassen een rol in spelen. Echte boeren bestaan in Nederland niet meer, in de zin van het rustieke idee dat men (en blijkbaar ook vele zich aanmeldende vrouwen) ervan heeft.
donderdag 8 november 2018 om 19:32
Passie voor plant en dier bestaat allang niet meer, in de zin van de boeren die tot voor kort bestonden. Waar het om gaat is quota, opbrengst, maximalisatie, verhoging van het resultaat, enz. De dieren en planten zijn productiemiddelen geworden, en niet langer meer de objecten van passie of liefde. Vrijwel geen boer raakt zijn koeien nog met de hand aan, ze worden gemolken door een robot, gevoerd door een robot, de stal wordt geveegd door een robot, en het enige waar het om gaat is zo veel mogelijk melk uit het koeienlijf te persen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 8 november 2018 om 19:40
Jammer dat je zo'n beeld van de melkveehouderij hebt. Ik kan wel van alles neer typen (het gros melkt zonder robot, een automatisch voersysteem heeft echt een enkeling) maar dat zal jouw beeld vast niet veranderen. Jammer. Ik zal m'n koeien vanavond wel een extra aai over hun bol geven, dat zijn ze namelijk gewend.pejeka schreef: ↑08-11-2018 19:32Passie voor plant en dier bestaat allang niet meer, in de zin van de boeren die tot voor kort bestonden. Waar het om gaat is quota, opbrengst, maximalisatie, verhoging van het resultaat, enz. De dieren en planten zijn productiemiddelen geworden, en niet langer meer de objecten van passie of liefde. Vrijwel geen boer raakt zijn koeien nog met de hand aan, ze worden gemolken door een robot, gevoerd door een robot, de stal wordt geveegd door een robot, en het enige waar het om gaat is zo veel mogelijk melk uit het koeienlijf te persen.

donderdag 8 november 2018 om 19:40
pejeka schreef: ↑08-11-2018 19:32Passie voor plant en dier bestaat allang niet meer, in de zin van de boeren die tot voor kort bestonden. Waar het om gaat is quota, opbrengst, maximalisatie, verhoging van het resultaat, enz. De dieren en planten zijn productiemiddelen geworden, en niet langer meer de objecten van passie of liefde. Vrijwel geen boer raakt zijn koeien nog met de hand aan, ze worden gemolken door een robot, gevoerd door een robot, de stal wordt geveegd door een robot, en het enige waar het om gaat is zo veel mogelijk melk uit het koeienlijf te persen.
Ja, want "vroeger" toen alles nog beter was deden de boeren niets anders dan knuffelen met hun vee.

Trouwens, jij als patricier kunt toch helemaal niets zeggen over hoe de boeren vroeger waren, wat weet jij nou van dat plebs.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 19:45
0.06% gewijzigd

donderdag 8 november 2018 om 19:41
jeskanana schreef: ↑08-11-2018 19:40Jammer dat je zo'n beeld van de melkveehouderij hebt. Ik kan wel van alles neer typen (het gros melkt zonder robot, een automatisch voersysteem heeft echt een enkeling) maar dat zal jouw beeld vast niet veranderen. Jammer. Ik zal m'n koeien vanavond wel een extra aai over hun bol geven, dat zijn ze namelijk gewend.
Laat je niet zo opnaaien door PJK, die doet het erom.

donderdag 8 november 2018 om 19:44
Ik durf met recht te zeggen dat mijn man met ontzettend veel passie zijn werk doet . (Akkerbouw)pejeka schreef: ↑08-11-2018 19:32Passie voor plant en dier bestaat allang niet meer, in de zin van de boeren die tot voor kort bestonden. Waar het om gaat is quota, opbrengst, maximalisatie, verhoging van het resultaat, enz. De dieren en planten zijn productiemiddelen geworden, en niet langer meer de objecten van passie of liefde. Vrijwel geen boer raakt zijn koeien nog met de hand aan, ze worden gemolken door een robot, gevoerd door een robot, de stal wordt geveegd door een robot, en het enige waar het om gaat is zo veel mogelijk melk uit het koeienlijf te persen.