Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw 2018 - deel 2

05-11-2018 14:34 2954 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het nieuwe Boer zoekt vrouw topic, editie 2018 - deel 2!

Afbeelding

Deel 1: entertainment/boer-zoekt-vrouw-2018/lis ... #p29209782
jeskanana schreef:
08-11-2018 19:40
Jammer dat je zo'n beeld van de melkveehouderij hebt. Ik kan wel van alles neer typen (het gros melkt zonder robot, een automatisch voersysteem heeft echt een enkeling) maar dat zal jouw beeld vast niet veranderen. Jammer. Ik zal m'n koeien vanavond wel een extra aai over hun bol geven, dat zijn ze namelijk gewend.
Ik denk zomaar dat het gros niet meer met de hand melkt, en dat andere functies in het bedrijf ook geautomatiseerd zijn. Ik geloof direct dat je je dieren een warm hart toe draagt en af en toe een aai geeft, maar je wil toch niet serieus beweren dat het nog een boerderij is zoals vroeger? Ik kan me ook niet voorstellen bijvoorbeeld dat een varkenshouder met alle (hoeveel honderden/duizenden) varkens in zijn stallen een persoonlijke band heeft, sorry.. dat zijn gewoon productiedieren en meer niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Trek je er maar niet teveel van aan. Ik ben vrij boerkritisch (vanwege arbeiderskind uit Oost-Groningen), maar met dit soort generalisaties doe je een hoop boeren echt ernstig tekort.
Dahlia74 schreef:
08-11-2018 17:30
De boeren willen wel, maar vele consumenten weigeren vooralsnog het dubbele te betalen voor hun eten. Dus moeten boeren investeren in grote stallen, om efficiënt te kunnen draaien. Onder grote stallen hoeft het dierenwelzijn zeker niet te leiden.

En vakantie? Voor sommige hier is vakantie heilig, leven ze het gehele jaar naar toe. Maar er zijn ook veel mensen (en niet alleen boeren) die helemaal geen behoefte hebben aan vakantie. Als je een mooi bedrijf hebt in een groene (rustige) omgeving, waar je elke dag geniet van alle som je heen. Waarom zou je dan op vakantie gaan als je het thuis prima hebt. Vakantie is gewoon voor veel mensen niet zaligmakend. Als de behoefte er echt is kunnen de boeren best op vakantie. Het kost gewoon wel geld en goede vertrouwde mensen vinden is lastig.
Dit!!! Wij blijven liever gewoon dicht bij huis en bij het bedrijf .
We wonen vrij, grote tuin midden in de natuur bij bos en strand .
Wij hebben geen behoefte aan lange vakanties
Pumps_italiaans schreef:
07-11-2018 22:34
Ik vind eigenlijk vooral het forum en het topic saai.
En bedankt weer. @(
En het vervolg van je bericht is vervolgens een lap tekst waarvan je 3/4 deel besteedt aan letterlijk beschrijven wat er gebeurd is in de aflevering. Eh...?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
08-11-2018 19:47
En bedankt weer. @(
En het vervolg van je bericht is vervolgens een lap tekst waarvan je 3/4 deel besteedt aan letterlijk beschrijven wat er gebeurd is in de aflevering. Eh...?
Ik vind die berichten altijd zo vaag . Kan er echt geen touw aan vastknopen
:cheers:
pejeka schreef:
08-11-2018 19:45
Ik denk zomaar dat het gros niet meer met de hand melkt, en dat andere functies in het bedrijf ook geautomatiseerd zijn. Ik geloof direct dat je je dieren een warm hart toe draagt en af en toe een aai geeft, maar je wil toch niet serieus beweren dat het nog een boerderij is zoals vroeger? Ik kan me ook niet voorstellen bijvoorbeeld dat een varkenshouder met alle (hoeveel honderden/duizenden) varkens in zijn stallen een persoonlijke band heeft, sorry.. dat zijn gewoon productiedieren en meer niet.
De meeste boeren melken inderdaad gewoon "handmatig": Met de hand het melkstel onder hangen, in de melkput. Natuurlijk is de boerderij niet zoals vroeger, dat hoeft ook niet, omdat het vroeger niet beter was. Het zou ook vreemd zijn als de hele wereld geautomatiseerd wordt, maar de veehouderij (die fysiek juist erg belastend is) daar niet aan mee zou mogen doen.
jeskanana schreef:
08-11-2018 18:09
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij wél achter de landbouw staat en zich daarom niet kritisch hoeft te uiten..
Het verbaast me dat Yvonne wel uitgelicht moest worden, maar dat over de publieke mensen van de tegenpartij gezwegen wordt. Vandaar: Blijkbaar is het normaal om kritiek te uiten op boeren.
Ik weet niet of Antionette voor haar Wakker Dier activiteiten betaald wordt, in tegenstelling tot Yvon. Die laatste staat al drie jaar op de loonlijst bij ForFarmers. De kritiek zit op het geld ontvangen ervoor, en daar niet heel open over zijn in eerste instantie. Het gaat om het geld, niet om de kritiek op de boeren, ds doe niet net alsof dat dát het zou zijn. Genoeg BN'ers die bepaalde goede doelen of gropen (gratis) op hun bekendheid mee laten liften inderdaad.

Boeren hebben mijn sympathie verder gewoon, ik heb er genoeg in de familie, dus daar gaat het niet om. Maar Yvon is gewoon niet netjes hiermee omgesprongen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Boeren hebben ook mijn sympathie en vind al die boetes voor mest belachelijk. De politiek laat stinkende industriefabrieken toch ook niet halveren? Ben juist blij dat er nog weilanden zijn met beesten ipv dat helemaal alles wordt volgebouwd.
boebezoebe schreef:
08-11-2018 20:17
Ik weet niet of Antionette voor haar Wakker Dier activiteiten betaald wordt, in tegenstelling tot Yvon. Die laatste staat al drie jaar op de loonlijst bij ForFarmers. De kritiek zit op het geld ontvangen ervoor, en daar niet heel open over zijn in eerste instantie. Het gaat om het geld, niet om de kritiek op de boeren, ds doe niet net alsof dat dát het zou zijn. Genoeg BN'ers die bepaalde goede doelen of gropen (gratis) op hun bekendheid mee laten liften inderdaad.
Volgens mij is het nooit een geheim geweest, het is alleen wel als zodanig gepresenteerd door Lubach. Antoinette is getrouwd met de oprichter van de Vegetarische Slager, die heeft direct belang bij een slecht beeld van de agrarische sector tonen.
In datzelfde straatje kan ik er echt nog wel een paar opnoemen hoor.

Edit: Voorbeeld:
Afbeelding
Suggestief plaatje, kan ik niet zoveel mee. Hoe komen die laatste pijlen daar?
https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2017/ ... -hilversum
Oh het gaat hier niet echt meer over het programma zie ik. Ik denk dat de consument (zoals wij dat allemaal zijn) het verpest voor de boer (op zijn beurt ook consument) èn zijn dieren. Dus zeg maar de gehele mensheid en de boer zelf maken dat het is geworden zoals het is. En dat daar een hele hoop ellende voor dieren bij komt kijken wordt blijkbaar gezien als collateral damage. Wij mensen zijn vreselijk. GELUKKIG hebben we het programma BZV om dat even te vergeten. Oh wacht...
Dat artikel uit 2017 zit vol onwaarheden. Als je naar de Programmaraad en Programma Adviesraad kijkt (is gewoon publieke informatie: https://www.ntr.nl/site/tekst/Programma ... iesraad/30) dan zitten daar helemaal niet de controversiele personen in die dat artikel suggereerd (ik doel nu op Roos Vonk en Diederik Stapel). Stapel zit sinds zijn gejokkebroek is uitgekoken soweiso nergens meer in. Dus Eline Vedder geeft daar (bewust?) een verkeerde voorstelling van zaken.

Wel grapig dat dat geschreven is door die Eline Vedder die zelf ook graag op tv komt als 'typische boerin' en die zelf ook in de lokale politiek zit (wat uiteraard mag , maar daar is ze ook niet altijd even open in als de als 'typische boerin' ergens haar verhaal doet).
boebezoebe wijzigde dit bericht op 08-11-2018 21:49
6.96% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
redbulletje schreef:
08-11-2018 20:25
Boeren hebben ook mijn sympathie en vind al die boetes voor mest belachelijk. De politiek laat stinkende industriefabrieken toch ook niet halveren? Ben juist blij dat er nog weilanden zijn met beesten ipv dat helemaal alles wordt volgebouwd.
Er is ook genoeg regelgeving voor de vervuilende industrie hoor. Raar dat je doet alsof dat niet bestaat.

Afijn, het gaat nu wel erg off topic. Ik heb niks tegen Yvon als presentratrice an sich, maar ze is commercieel gehaaid genoeg (haar serviesje pluggen terwijl ze tafeldame was bij DWDD, centjes krijgen van Forfarmers en een programma 'afdwingen' onder de dreiging anders geen BzV meer te doen)
jeskanana schreef:
08-11-2018 20:48
Volgens mij is het nooit een geheim geweest, het is alleen wel als zodanig gepresenteerd door Lubach. Antoinette is getrouwd met de oprichter van de Vegetarische Slager, die heeft direct belang bij een slecht beeld van de agrarische sector tonen.
Huh? Die was getrouwd met Marianne Thieme en dit jaar gescheiden. Nu alweer hertrouwd dan?
Ps tvp
autumn schreef:
08-11-2018 21:13
Oh het gaat hier niet echt meer over het programma zie ik. Ik denk dat de consument (zoals wij dat allemaal zijn) het verpest voor de boer (op zijn beurt ook consument) èn zijn dieren. Dus zeg maar de gehele mensheid en de boer zelf maken dat het is geworden zoals het is. En dat daar een hele hoop ellende voor dieren bij komt kijken wordt blijkbaar gezien als collateral damage. Wij mensen zijn vreselijk. GELUKKIG hebben we het programma BZV om dat even te vergeten. Oh wacht...
Het is bijna weer zondag. Tot die tijd scroll ik er maar wat overheen 😜
pejeka schreef:
08-11-2018 19:08
Boeren zijn allang geen boeren meer in Nederland. Kon je tot enkele decennia geleden nog een bestaan halen uit 10 of 20 koeien en wat hectares land, dat kan allang niet meer. Veel boeren van dat kaliber zijn dus al van de kaart geveegd. Blijft over een aantal boerenbedrijven dat het nog heeft gered, maar dat zijn tegenwoordig meer industriële ondernemingen dan boeren. Ook al hebben ze de boerderij geërfd, dan nog is er geen sprake meer van een oprecht boerenbestaan in de ware zin des woords, maar zijn het gewoon bedrijven waar toevallig levende dieren of gewassen een rol in spelen. Echte boeren bestaan in Nederland niet meer, in de zin van het rustieke idee dat men (en blijkbaar ook vele zich aanmeldende vrouwen) ervan heeft.
Veel boeren in ons land moeten neven-activiteiten erbij doen, zoals een boerencamping, kinderfeestjes, boerengolf etc. om de kop boven water te houden. Of ze moeten goedkope arbeidsmigranten huisvesten. Wat ook een grote kostenpost kan zijn.
missie_m wijzigde dit bericht op 08-11-2018 23:29
0.51% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Eva_1983 schreef:
08-11-2018 19:44
Ik durf met recht te zeggen dat mijn man met ontzettend veel passie zijn werk doet . (Akkerbouw)

Ik doe mijn petje af voor die boeren.
LOEP ME MAAR aub.
pejeka schreef:
08-11-2018 19:45

De tijd staat nou eenmaal niet stil. Jij tikt toch ook geen brief meer op een gewone typemachine. En je mail schrijf je ook niet met inkt en een kroontjespen. Ik durf een wedje te wagen dat jij een electrische wasmachine gebruikt en je wasgoed niet handmatig wast in een wasteil en wasbord. En hang jij je wasgoed buiten op de wasdraad of in de wasdroger? Zoals vroeger?
LOEP ME MAAR aub.
Dahlia74 schreef:
08-11-2018 17:30
De boeren willen wel, maar vele consumenten weigeren vooralsnog het dubbele te betalen voor hun eten. Dus moeten boeren investeren in grote stallen, om efficiënt te kunnen draaien. Onder grote stallen hoeft het dierenwelzijn zeker niet te leiden.

En vakantie? Voor sommige hier is vakantie heilig, leven ze het gehele jaar naar toe. Maar er zijn ook veel mensen (en niet alleen boeren) die helemaal geen behoefte hebben aan vakantie. Als je een mooi bedrijf hebt in een groene (rustige) omgeving, waar je elke dag geniet van alle som je heen. Waarom zou je dan op vakantie gaan als je het thuis prima hebt. Vakantie is gewoon voor veel mensen niet zaligmakend. Als de behoefte er echt is kunnen de boeren best op vakantie. Het kost gewoon wel geld en goede vertrouwde mensen vinden is lastig.

Precies. Ik ben geen boer, maar ik hou ook niet van lange vakanties.
LOEP ME MAAR aub.
|Courage| schreef:
08-11-2018 19:47
En bedankt weer. @(
Dit zit ervoor.
Het gaat toch over boeren die een partner zoeken.
Eentje bij Marnix zocht een boerderij. Vrouw zocht boer erbij.

De rest van de ver van het programma af gaande discussie...
Moest een stafje zijn. Doe ik toch even. :)
Pumps_italiaans schreef:
09-11-2018 02:22
Dit zit ervoor.
Het gaat toch over boeren die een partner zoeken.
Eentje bij Marnix zocht een boerderij. Vrouw zocht boer erbij.

De rest van de ver van het programma af gaande discussie...
Moest een stafje zijn. Doe ik toch even. :)
:woa: proost!
coolpack2 schreef:
08-11-2018 22:55
Het is bijna weer zondag. Tot die tijd scroll ik er maar wat overheen 😜
Goed idee! Ik dacht: ik zit in het verkeerde topic joh!
Ik doe mijn petje af voor de hardwerkende en met bezieling voortploeterende boer en zijn gezin/familie.

@Eva, wat heb jij een mooi onderschrift!! Ik zou hem heel graag willen pikken. Doe dat niet, echter vind hem echt te gek!
Ttroeteltje schreef:
09-11-2018 08:06
Ik doe mijn petje af voor de hardwerkende en met bezieling voortploeterende boer en zijn gezin/familie.

@Eva, wat heb jij een mooi onderschrift!! Ik zou hem heel graag willen pikken. Doe dat niet, echter vind hem echt te gek!
Troetel: (liefzoontje hier) .
Mooi hè!!
Ooit schreef een juf op de basisschool dit voor mij in een boekje en ik ben het nooit meer vergeten!
Mijn favoriete motto!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven