Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Waar vind ik die documentaire van Queen en die van Whitney? Ik ben wel benieuwd. Linkje?
https://www.dailymotion.com/video/x3ipoxp

https://www.dailymotion.com/video/x59acfk
de andere docu zie ik alleen maar kleine stukjes

Bij de bovenste link zie je nog meer kijktips te voorschijn komen.
Ik heb zelf gewoon op YouTube gezocht;

The Freddie Mercury story
Who wants to live forever
https://youtu.be/IsKuk7rriR8

The story of Queen;
Mercury rising
https://youtu.be/0OWPADFASFM

Inside the Rhapsody-Queen
https://youtu.be/m4qYBqIieEk

Queen BBC documentary
https://youtu.be/ZNILEvCH-zA
Isabellarose- schreef:
12-11-2018 14:46
Waar vind ik die documentaire van Queen en die van Whitney? Ik ben wel benieuwd. Linkje?
Whitney was paar maanden geleden in de bioscoop. Denk niet dat hij ergens gratis online staat.
.
Over aids: ik herinner me dat rond 1983 AIDS snel om zich heen begon te grijpen. Er was mysterieuze sterfte onder homoseksuele mannen, zo werd er verteld.

Seks met een condoom was in die tijd iets voor watjes. Je had de pil, dus waarom moeilijk doen? Het was niet vanzelfsprekend condooms te gebruiken, al werden ze wel verkocht (ik werkte destijds in een drogist en soms werd er om gevraagd).

Wat Mary Austin betreft: zij heeft Freddies huis ge-erft.
Madrid87 schreef:
11-11-2018 06:53

Hoe hij met zijn katten omging vond ik ook zo schattig, ze opbellen om met ze te ''praten'' ahh. Dat heb ik ook wel eens gedaan met mijn kat. :$
ik vond dat zo leuk, die katten, ik en mijn vriendin zaten de hele tijd van : kittty, kitty, kitty!!!! :flirting: :flirting:

vond het jammer dat veel beelden die in de trailer zaten niet in de film zaten.

btw wisten jullie dat Adam Lambert een mini rol heeft in de film, ik hoorde het achteraf van iemand :hihi:

niet alleen het huis ook het meeste van zijn erfenis heeft Mary gekregen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb hem gezien, en ben helemaal om. Een prachtfilm, een feest van herkenning. De nadruk lag duidelijk op de vriendschap in de band, als je alles had willen vertellen had die film minstens vier uur geduurd.

Een mooi eerbetoon aan een van de grootste talenten ooit.
@Rouge, wat heb jij dan in de trailer gezien dat niet in de film zat? Volgens mij zat alles erin toch? Ik hoop dat de DVD uitkomt met super veel extra's, interviews, bloopers en nog veel meer.
Ik moet mezelf echt tegenhouden om niet nog een keer naar de bios te gaan, maar ik zit al krap deze maand en ga al met mijn moeder naar de nieuwe Fantastic Beasts volgende week dus doe het niet. Maar ik ga zo graag nog een keer. Ik vond het in IMAX echt geweldig met het geluid, je zat echt in de liedjes.

Ja Adam Lambert speelde de trucker met de snor hoorde ik, grappig detail ja. Jammer dat Brian May en Roger Taylor zelf geen gastrol hadden maar dat had lastig geworden aangezien de acteur die Brian speelde echt enorm veel op hem leek.
Ja de katten waren echt top, al die bakjes voer op de grond, hoe hij ze allemaal hun eigen kamer gaf. Geweldig.

Ik had gelezen dat niet alleen John Deacon maar ook Brian May Freddie's dood erg moeilijk kon verwerken. Hij scheen depressief en suicidaal geweest te zijn. Vreselijk dat de pers mensen zo lastig valt als ze het moeilijk hebben, arme mannen. Dat lijkt me echt afschuwelijk. Het schijnt dat Freddie ook tot zijn laatste dag bij zijn eigen huis werd gestalkt door de pers.
Ik vond die persconferentie in de film ook echt heel heftig om te zien. Dat was goed gefilmd en kwam echt binnen.

Wat zijn trouwens de mooiste Queen concerten om te kopen voor op DVD? Kan ik wat op mijn kerstlijstje zetten.
Die docu's ga ik ook eens kijken op een vrije dag. Ben benieuwd.
mick87 schreef:
12-11-2018 11:47
Volgens mij was de film maken, voor de acteurs ook wel een feestje. In de huid kruipen van rocklegendes, gekke kostuums aandoen, ander haar, legendatische videoclips nadoen etc. Ik zou wel eens een making-off willen zien.
Het lijkt mij behalve leuk ook echt dood en doodeng. Vooral de mannen die Brian en Roger spelen aangezien de echte Brian en Roger over hun schouder meekeken bij het maken van de film. Maar natuurlijk helemaal voor Rami. Hoe speel je zo iemand? Een man zo uniek kan eigenlijk niet vervangen worden. Je moet er maar aan gaan staan als acteur.
En mensen zeiken erover hoor, zijn oogkleur klopt niet, hij is te dun om Freddie te zijn, zijn tanden zijn te gemaakt. Maar niemand kan zeggen dat hij niet bewoog zoals Freddie, dat hij niet met elke adem Freddie belichaamde en niet Rami.
Ik weet zeker dat Freddie daarboven dik en dik tevreden is over hoe hij is neergezet.

Oh en trouwens, de kleine jongetjes bij mij in de zaal maakte walgende geluiden toen er twee mannen zoenden op het scherm. Ik vind het prima dat er geen echte seks in voorkwam, het was overduidelijk dat hij dat deed toch? Uit de beelden ook. Er lag cocaine op tafel, moet hij het dan echt zijn neus in schieten voordat mensen tevreden zijn? Het is geen aflevering van Game of Thrones. Het is een film voor 12 jaar en ouder en ik vind het prima dat het wat binnen de lijntjes bleef. De essentie van Freddie's leven was duidelijk genoeg. In veel landen zijn die kusscene's eruit geknipt trouwens, want ja stel je voor.
Rouge__ schreef:
12-11-2018 21:59
ik vond dat zo leuk, die katten, ik en mijn vriendin zaten de hele tijd van : kittty, kitty, kitty!!!! :flirting: :flirting:

vond het jammer dat veel beelden die in de trailer zaten niet in de film zaten.

btw wisten jullie dat Adam Lambert een mini rol heeft in de film, ik hoorde het achteraf van iemand :hihi:

niet alleen het huis ook het meeste van zijn erfenis heeft Mary gekregen
Adam Lambert was toch die vrachtwagenchauffeur die verscheen toen Freddie met Mary belde? Zoiets heb ik gelezen. Ik heb de film inmiddels 2x gezien, maar Adam was onherkenbaar.
Madrid87 schreef:
13-11-2018 07:50
(...)Het schijnt dat Freddie ook tot zijn laatste dag bij zijn eigen huis werd gestalkt door de pers.
Klopt, ik herinner me goed dat de geruchten in het jaar van zijn dood niet van de lucht waren. Ik herinner me ook nog de bekendmaking, de dag voor zijn dood, en zijn overlijden. Door de vele geruchten kwam dat niet meer als een verrassing, maar het was wel een schok.
Wat zijn trouwens de mooiste Queen concerten om te kopen voor op DVD? Kan ik wat op mijn kerstlijstje zetten.
Die docu's ga ik ook eens kijken op een vrije dag. Ben benieuwd.
Ik ben vooral fan van de eerste jaren van Queen. A Night At Bohemia is een absolute must als je van die tijd houdt. Het komt uit 1975.
Op Youtube is ook veel te vinden.
Ja hij was die vrachtwagenchauffeur inderdaad!

Arme Freddie, laat die man toch met rust. Vreselijk die aasgieren bij je huis.

Ik zal eens googlen naar die DVD's. Via youtube kan ook inderdaad maar ik prefereer DVD's. Helaas heb ik geen mooi surround system.
impala schreef:
08-11-2018 18:17
Ik zag de trailer en wat fragmenten, en dacht nee dit is het niet. Toen las ik de ene na de andere recensie die precies dat gevoel dat ik kreeg bevestigde, plus veel over de inhoud van de film die dus niet conform de waarheid is.
Ik heb net even imbd gecheckt. Zelden een film gezien waarbij de publieksscore en de critics-score zo ver uiteen lagen. Meta critics 4.9 en publiek 8.4.
Het is maar net wat je van een film verwacht denk ik. En waarschijnlijk ook hoeveel je van Queen en Freddie weet, hoe je deze film waardeert.

Welnee, het is maar net hoe je erin staat. Ik heb me sinds mijn 14e helemaal sufgelezen over Queen omdat het mijn favoriete band is en ja, er zijn dingen veranderd voor de film. Maar ik vond hem evengoed prachtig! Echt een prestatie die de acteurs neerzetten. Tranen in mijn ogen bij het Live Aid concert en ik ga zeker weten nog een keer.
De filmmakers hebben ervoor gekozen Live Aid als de climax van de film neer te zetten en ja, dan mis je strikt historisch gezien de diagnose van een paar jaar later. Maar ik kan uit cinematografisch oogpunt goed begrijpen dat ze dat wel mee wilden nemen. Dan moet je gaan schuiven met de chronologie. Er zullen nu mensen zijn die denken dat Freddie het in 1985 al wist: er zijn ergere dingen. En misschien raken ze door de film zo geïnteresseerd dat ze erachter komen hoe het wel zat.
Deze film herinnert je eraan hoe bijzonder een nummer als Bohemian Rhapsody eigenlijk was (is), al vinden sommigen het nu afgezaagd omdat hij natuurlijk helemaal grijsgedraaid is door de decennia heen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
*** Never Mind
Chronologisch gezien klopt ie wel niet helemaal, maar ik vond het een fantastische film. Ook hebben we genoten van de muziek, waarschijnlijk ga ik binnenkort nog een keer.
Carpe Diem
Ik ken Queen al vanaf de hit Killer Queen in de jaren '70.
Een van de beste bands aller tijden.
De docu ooit op tv gezien en musical We Will Rock You in Londen. Al had die niets met Queen zelf te maken, maar alleen die geweldige muziek.
Vorige week de film en genoten.
Heb ook mooie herinneringen aan Live Aid waar we met een groep vrienden naar keken op tv.
Moest bij de beginscene van de film als je Freddie op de rug gezien Wembley ziet binnen lopen een traantje wegpinken. En later nog meer.
Vond het een tragische man.
Mijn man en ik zeiden na de film tegen elkaar dat het fijn was dat hij de laatste levensjaren nog gelukkig geweest is met zn nieuwe vriend.
Mooi ook om te zien dat Brian, John en Roger hem omarmden bij de hereniging. Warme mensen zijn dat, ware vrienden.
In de bioscoop stond niemand meteen na afloop op. Iedereen bleef, onder de indruk, zitten tot na de lange aftiteling. Heb ik alleen eerder meegemaakt bij Schindlers List.
Toen ik de film voor het eerst zag stond iedereen op bij de aftiteling. Bij de tweede keer bleef iedereen zitten.
Bij ons bleef ook iedereen zitten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
...
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 12:12
99.01% gewijzigd
Dit weekend gaan we voor de tweede keer. Het is ook echt een film om op een groot scherm te zien met goed geluid. Dat wordt weer genieten.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Pindakaasjes: Het is FreddIE, geen FreddY.... Toch wel een dingetje als je zegt van hem te houden...
...
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 12:11
98.39% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
14-11-2018 22:26
Oei, schande!
Ik zal voor straf in de hoek gaan staan.

Schrijf ik die arme Freddie zijn naam verkeerd. Goed dat jij me even op de vingers tikt :whip:

Nog meer foutjes in mijn tekst te vinden?
Tja, kan je zo doen... Maar jij zegt dat je van hem en zijn muziek houdt. Kan je toch op zijn minst zijn naam goed schrijven? Vind ik toch sneu staan als je dat met zo'n uitspraak niet doet.
....
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 12:11
97.56% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
14-11-2018 22:39
Over sneu gesproken?
Ga lekker een eind fietsen Lilie1504
Yo, dikke doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven