Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Madrid87 schreef:
18-11-2018 11:08
Oh ik had zoveel momenten dat ik vol schoot. Dat Mary langs kwam in Duitsland en de hele scène in de regen. Dat hij voor de spiegel stond vlak voor het concert en dat je who wants to live forever, hoorde. Wetende dat hij aids heeft. Het ayo moment op live Aid. Dat hij naar zijn ouders gaat vlak ervoor.
Dat hij op de piano zingt: I don't wanna die, I sometimes wish I've never been born at all.
Die revalatie die hij dan krijgt gaf me echt kippenvel. Ik vind dat zo'n prachtig stukje tekst, zo herkenbaar ook.

En zo waren er nog wel meer momenten. Dat het publiek love of my life, voor hem zong.
Maar ja ik ben een softie, ik zit altijd helemaal in een film en deze raakte me gewoon erg. Ik jank sowieso snel.
Denk dat ik morgen nog eens ga. :biggrin:

Dat waren voor mij ook allemaal kippevel momenten.
snorriemorrie schreef:
18-11-2018 11:16
Klopt maar ergens klopte het niet, omdat het ondergebit van Freddie ook schots en scheef was en dat hadden ze dan weer niet gedaan. maargoed dat is ook heel erg lastig natuurlijk dat begrijp ik
En Freddie had in het echt gewoon een onderlip. Die was bij de film Feddie op een of andere manier verdwenen, waardoor hij een vreemd konijnenbekkie kreeg. Het werd een karikatuur. Jammer want verder leek hij wel enorm goed.

Mijn favoriete personage was trouwens Mary. Geen idee of zij goed leek, want ik ken de echte niet. Maar wat een schatje en wat een mooie meid. En die platenbaas die op de zanger van de Cats leek, vond ik ook geweldig.
.
snorriemorrie schreef:
18-11-2018 11:16
Klopt maar ergens klopte het niet, omdat het ondergebit van Freddie ook schots en scheef was en dat hadden ze dan weer niet gedaan. maargoed dat is ook heel erg lastig natuurlijk dat begrijp ik
Tja dat kan je toch ook niet precies namaken? Ik ken Rami wel goed en heb me geen moment aan de tanden gestoord. Of aan het feit dat zijn ogen niet de juiste kleur hadden. Hij was voor mij gewoon Freddie. De acteurs die Brian en John speelden leken qua uiterlijk wel het meest op de echte.

Maar ik vond het helemaal geen karikatuur.
Maar wat vond je van de film over all Impala? Ben je blij dat je hem toch bent gaan kijken?
Madrid87 schreef:
18-11-2018 11:26
Tja dat kan je toch ook niet precies namaken? Ik ken Rami wel goed en heb me geen moment aan de tanden gestoord. Of aan het feit dat zijn ogen niet de juiste kleur hadden. Hij was voor mij gewoon Freddie. De acteurs die Brian en John speelden leken qua uiterlijk wel het meest op de echte.

Maar ik vond het helemaal geen karikatuur.
Maar wat vond je van de film over all Impala? Ben je blij dat je hem toch bent gaan kijken?
Ja hoor ik heb me prima vermaakt. Ik had me eroverheen gezet dat het niet het echte verhaal was. Ik vond de film nog gladder en oppervlakkiger dan ik had verwacht, en Freddie nog gepolijster waardoor ik juist de essentie miste van wie hij was. Maar de muziek was heerlijk en ik heb echt veel gelachen, dat maakte veel goed. Maar ik hoef niet nog een keer :P
.
impala schreef:
18-11-2018 11:18
En Freddie had in het echt gewoon een onderlip. Die was bij de film Feddie op een of andere manier verdwenen, waardoor hij een vreemd konijnenbekkie kreeg. Het werd een karikatuur. Jammer want verder leek hij wel enorm goed.

Mijn favoriete personage was trouwens Mary. Geen idee of zij goed leek, want ik ken de echte niet. Maar wat een schatje en wat een mooie meid. En die platenbaas die op de zanger van de Cats leek, vond ik ook geweldig.

Dat was Mike Myers en dat vond ik nou een karikatuur. Moest steeds aan Austin Powers denken als hij aan het woord was :rofl:
Star² schreef:
18-11-2018 11:32
Dat was Mike Myers en dat vond ik nou een karikatuur. Moest steeds aan Austin Powers denken als hij aan het woord was :rofl:
Haha, net zo!
Afbeelding
Wel anders ja :)
Ook een lievere/vriendelijkere versie. Zo op het eerste gezicht.
.
Star² schreef:
18-11-2018 11:32
Dat was Mike Myers en dat vond ik nou een karikatuur.
Ja klopt maar ik zag de hele film als een karikatuur. Dus dat paste perfect, heerlijk over de top.
.
Ik ben gister geweest en heb echt genoten van de film. In wat een heerlijke tijd hebben zij geleefd :heart:
Pindakaasjes schreef:
15-11-2018 15:12
Misschien ben ik nu ontzettend flauw.. meer ben haast opgelucht te zien dat ik niet de enige ben die als vanzelf, freddy schrijft i.p.v Freddie!
De enige keer dat ik het fout schreef.
In mijn eerdere posts staat Freddie. ;-)
https://twitter.com/ThatEricAlper/statu ... 9959463943
Voor de Queen fans: morgenavond komt de Days of our lives, documentaire op RTL 8.
Uiteraard op de avond dat ik niet thuis ben, maar gelukkig kan ik het opnemen.

Heb meteen mijn DVD teruggestuurd naar bol.com. Scheelt weer twee tientjes. Had hem net besteld maar duurde 10 dagen voor ik hem zou krijgen. Kon de bestelling annuleren.
Puur toeval dat hij nu op TV komt.

Ben benieuwd. Ik was dinsdag bij Night of the proms en had gehoopt dat ze zouden afsluiten met Bohemian Rhapsody net als de vorige keer dat ik er was maar helaas, niks van Queen gehoord.
Madrid87 schreef:
22-11-2018 09:48
Voor de Queen fans: morgenavond komt de Days of our lives, documentaire op RTL 8.
Uiteraard op de avond dat ik niet thuis ben, maar gelukkig kan ik het opnemen.

Heb meteen mijn DVD teruggestuurd naar bol.com. Scheelt weer twee tientjes. Had hem net besteld maar duurde 10 dagen voor ik hem zou krijgen. Kon de bestelling annuleren.
Puur toeval dat hij nu op TV komt.

Ben benieuwd. Ik was dinsdag bij Night of the proms en had gehoopt dat ze zouden afsluiten met Bohemian Rhapsody net als de vorige keer dat ik er was maar helaas, niks van Queen gehoord.
Thanks voor de tip. Recorder ingesteld!
En goeie actie om die dvd af te zeggen :proud:
.
Haha tja het is toch weer 2 tientjes en ik zit al zo krap. Maar als ik iets echt wil hebben dan komt het er ook, of het nou slim is financieel of niet. Dit was beduidend slimmer. Dat heb ik altijd met mijn obsessies, dan ga ik er zo in op dat ik er alles van wil hebben en wel nu. Maar dat is gewoon even niet haalbaar. Goddank komt RTL met een gratis docu. :proud:

Ik wil de dvd nog wel hebben maar dat kan nu wachten.

Er zijn trouwens zoveel geweldige nummers van Queen waarvan ik niet eens wist dat ze van Queen waren. Crazy little thing called love, bijvoorbeeld. Ik dacht altijd dat Elvis dat zong. :$
Hij staat volgens mij ook op Youtube ;-)
*
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 10:03
Reden: is al gezegd
0.00% gewijzigd
Ja klopt, maar dat vind ik niet zo lekker wegkijken, ik heb een trage laptop die steeds blijft hangen en ik kijk liever op de grote TV. DVD erin en klaar. En de versies op youtube die ik ervan zag had Spaanse ondertitels. Dan kan ik me niet concentreren op wat ze zeggen.
Ik kijk liever met Engelse subtitles.

Ik ben trouwens fan van Brian May's songteksten. Bijna al mijn favoriete Queen nummers komen uit zijn pen. :proud:
En Roger's I'm in love with my car, is gewoon geweldig. :rofl:
Zo goed dat ik dit topic bekijk, de docu is nu bij mij ook ingepland.
Volgens mij heb ik m al gezien maar toch bedankt!!
Carpe Diem
snorriemorrie schreef:
22-11-2018 09:57
Hij staat volgens mij ook op Youtube ;-)
Een redelijk goede versie van het originele Lif Aid concert Queen optreden staat ook op YouTube.

Dan zie je ook hoe ze voor de film ook beelden hiervan doorheen hebben gemixed.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Opname ingepland! Bedankt voor de tip!
Graag gedaan!

Ik heb de docu gisteren gezien. Ik vond hem mooi maar had er wat meer van verwacht. Wat meer persoonlijke interviews zou leuk geweest zijn. Het ging mij net iets teveel over de muziek en te weinig over hun persoonlijke levens.
Desondanks zat ik op het eind wel te janken. Maar ik vond 20 euro wel teveel voor deze documentaire dus ben blij dat ik hem niet gekocht heb.
Madrid87 schreef:
22-11-2018 09:54
Haha tja het is toch weer 2 tientjes en ik zit al zo krap. Maar als ik iets echt wil hebben dan komt het er ook, of het nou slim is financieel of niet. Dit was beduidend slimmer. Dat heb ik altijd met mijn obsessies, dan ga ik er zo in op dat ik er alles van wil hebben en wel nu. Maar dat is gewoon even niet haalbaar. Goddank komt RTL met een gratis docu. :proud:

Ik wil de dvd nog wel hebben maar dat kan nu wachten.

Er zijn trouwens zoveel geweldige nummers van Queen waarvan ik niet eens wist dat ze van Queen waren. Crazy little thing called love, bijvoorbeeld. Ik dacht altijd dat Elvis dat zong. :$
Meen je dat nou? O_O
De stem van Freddie en de stem van Elvis zijn totaal verschillend
Beiden prachtig, maar niet met elkaar te vergelijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
26-11-2018 10:53
Meen je dat nou? O_O
De stem van Freddie en de stem van Elvis zijn totaal verschillend
Beiden prachtig, maar niet met elkaar te vergelijken
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook een tijd gedacht heb.
Ik hoor idd het verschil wel tussen Freddie en Elvis. Maar ik zie dat het nummer uit 1980 is, toen was Elvis al overleden dus hij kan het ook niet gecoverd hebben :rofl:
Net de docu gezien. Met natte ogen.
Confronterend om Bowie, George Michael en Freddie te zien zingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven