College Tour
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:24
Ik zit op de bank en kijk naar college tour.
Ik erger me aan de manier waarop sommige van de vragenstellers jij-en en jouwen, alsof ze met Holleeder in de zandbak gespeeld hebben vroeger.
De presentator tutoyeert hem niet. Klinkt een stuk beter.
Ik vind dat iemand met u aanspreken een bepaalde afstand schept, wat mij in dit geval sowieso vrij gepast lijkt, maar die snotneuzen hem zo aan te horen spreken komt echt arrogant over.
Ik erger me aan de manier waarop sommige van de vragenstellers jij-en en jouwen, alsof ze met Holleeder in de zandbak gespeeld hebben vroeger.
De presentator tutoyeert hem niet. Klinkt een stuk beter.
Ik vind dat iemand met u aanspreken een bepaalde afstand schept, wat mij in dit geval sowieso vrij gepast lijkt, maar die snotneuzen hem zo aan te horen spreken komt echt arrogant over.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:14
quote:geheimtaal schreef op 12 oktober 2012 @ 22:08:
Holleeder gaf daar geen antwoord op. Hij zei alleen dat ze dachten dat het voor 3 dagen zou zijn. Dat is natuurlijk geen antwoord. In die drie dagen had hij ook voor een beetje meer comfort kunnen zorgen.
Tuurlijk.
Ik bedoel, ik ben de laatste die dit gaat vergoeilijken.
Maar ieder weldenkend mens begrijpt toch dat dit niet iets is waar de organisatie achter deze ontvoering mee bezig was? Die waren gefocust op andere zaken.
En daar heeft Holleeder wel degelijk over gezegd, dat er dingen anders hadden gemoeten, of niet hadden mogen gebeuren.
Maar dat is wel lang erna.
Holleeder gaf daar geen antwoord op. Hij zei alleen dat ze dachten dat het voor 3 dagen zou zijn. Dat is natuurlijk geen antwoord. In die drie dagen had hij ook voor een beetje meer comfort kunnen zorgen.
Tuurlijk.
Maar ieder weldenkend mens begrijpt toch dat dit niet iets is waar de organisatie achter deze ontvoering mee bezig was? Die waren gefocust op andere zaken.
En daar heeft Holleeder wel degelijk over gezegd, dat er dingen anders hadden gemoeten, of niet hadden mogen gebeuren.
Maar dat is wel lang erna.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:16
quote:geheimtaal schreef op 12 oktober 2012 @ 21:44:
[...]
Een van de studenten vroeg of hij vond dat zijn criminele gedrag aangeleerd was of aangeboren en toen antwoordde hij dat het niet aangeboren was omdat niemand zo wordt geboren.
Het viel me op dat hij een paar keer zei 'Iedeen wordt wel eens kwaad. Niemand wordt zo geboren. Iedereen heeft een geweten'. Dat soort dingen. Alsof hij ook mar een gewoon mens is die nou eenmaal een paar slechte dingen hep heeft gedaan.Ik denk (mijn perceptie van wat ik zag) dat hij zelf nu ook wel graag als 'mens' (en dus niet als crimineel) gezien wil worden. Hij zat daar ook heel onbeholpen vond ik, ondanks zijn stoerdoenerij. Wist zich geen raad met zijn handen, constant aan zijn gezicht en neus frummelen, z'n gezicht bedekken, aan z'n kin trekken.. en zat dan weer wijdbeens met z'n hand op z'n kruis. Nu hij crimineel af is en z'n straf uitgezeten heeft, lijkt hij zich niet goed raad te weten met wie hij nu eigenlijk is. Vond hem stuntelig en hulpeloos, met een sausje van misplaatste stoerheid.
[...]
Een van de studenten vroeg of hij vond dat zijn criminele gedrag aangeleerd was of aangeboren en toen antwoordde hij dat het niet aangeboren was omdat niemand zo wordt geboren.
Het viel me op dat hij een paar keer zei 'Iedeen wordt wel eens kwaad. Niemand wordt zo geboren. Iedereen heeft een geweten'. Dat soort dingen. Alsof hij ook mar een gewoon mens is die nou eenmaal een paar slechte dingen hep heeft gedaan.Ik denk (mijn perceptie van wat ik zag) dat hij zelf nu ook wel graag als 'mens' (en dus niet als crimineel) gezien wil worden. Hij zat daar ook heel onbeholpen vond ik, ondanks zijn stoerdoenerij. Wist zich geen raad met zijn handen, constant aan zijn gezicht en neus frummelen, z'n gezicht bedekken, aan z'n kin trekken.. en zat dan weer wijdbeens met z'n hand op z'n kruis. Nu hij crimineel af is en z'n straf uitgezeten heeft, lijkt hij zich niet goed raad te weten met wie hij nu eigenlijk is. Vond hem stuntelig en hulpeloos, met een sausje van misplaatste stoerheid.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:16
quote:geheimtaal schreef op 12 oktober 2012 @ 22:12:
Ze vroeg inderdaad door, maar dat komt ook omdat hij geen antwoord op haar vraag gaf.Ze zei het nogal dom en daar speelde hij op door. En toen had zij zich moeten corrigeren, maar bleef hameren op die "drie sterren". Tja, moet hij daar dan nog een zinnig antwoord op gaan geven? Het is gebeurd, hij kan het niet meer terugdraaien en boetedoening komt niet in zijn milieu voor. Hij kan nu moeilijk gaan zeggen dat ze de mannen beter op iemand z'n zolder verborgen hadden moeten houden. En al zou hij wel boetedoening willen doen; dan was dat weer niet goed geweest. Damned if you do damned if you don't.
Ze vroeg inderdaad door, maar dat komt ook omdat hij geen antwoord op haar vraag gaf.Ze zei het nogal dom en daar speelde hij op door. En toen had zij zich moeten corrigeren, maar bleef hameren op die "drie sterren". Tja, moet hij daar dan nog een zinnig antwoord op gaan geven? Het is gebeurd, hij kan het niet meer terugdraaien en boetedoening komt niet in zijn milieu voor. Hij kan nu moeilijk gaan zeggen dat ze de mannen beter op iemand z'n zolder verborgen hadden moeten houden. En al zou hij wel boetedoening willen doen; dan was dat weer niet goed geweest. Damned if you do damned if you don't.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:17
quote:Perel schreef op 12 oktober 2012 @ 22:14:
[...]
Tuurlijk.
Maar dat is wel lang erna.Ja ik snap heel goed dat het hun niks interesseert dat Heineken en Doderer op een dun matrasje sliepen. Maar als hij dat nou gewoon had gezegd..... Maar hij zei steeds dat ze dachten dat het maar voor 3 dagen was. Ik kan me voorstellen dat je dan gaat doorvragen.
[...]
Tuurlijk.
Maar dat is wel lang erna.Ja ik snap heel goed dat het hun niks interesseert dat Heineken en Doderer op een dun matrasje sliepen. Maar als hij dat nou gewoon had gezegd..... Maar hij zei steeds dat ze dachten dat het maar voor 3 dagen was. Ik kan me voorstellen dat je dan gaat doorvragen.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:18
quote:Twinkle1001 schreef op 12 oktober 2012 @ 22:16:
[...]
Ik denk (mijn perceptie van wat ik zag) dat hij zelf nu ook wel graag als 'mens' (en dus niet als crimineel) gezien wil worden. Hij zat daar ook heel onbeholpen vond ik, ondanks zijn stoerdoenerij. Wist zich geen raad met zijn handen, constant aan zijn gezicht en neus frummelen, z'n gezicht bedekken, aan z'n kin trekken.. en zat dan weer wijdbeens met z'n hand op z'n kruis. Nu hij crimineel af is en z'n straf uitgezeten heeft, lijkt hij zich niet goed raad te weten met wie hij nu eigenlijk is. Vond hem stuntelig en hulpeloos, met een sausje van misplaatste stoerheid.Ik keek er heel anders naar. Ik vond hem vooral onverschillig.
[...]
Ik denk (mijn perceptie van wat ik zag) dat hij zelf nu ook wel graag als 'mens' (en dus niet als crimineel) gezien wil worden. Hij zat daar ook heel onbeholpen vond ik, ondanks zijn stoerdoenerij. Wist zich geen raad met zijn handen, constant aan zijn gezicht en neus frummelen, z'n gezicht bedekken, aan z'n kin trekken.. en zat dan weer wijdbeens met z'n hand op z'n kruis. Nu hij crimineel af is en z'n straf uitgezeten heeft, lijkt hij zich niet goed raad te weten met wie hij nu eigenlijk is. Vond hem stuntelig en hulpeloos, met een sausje van misplaatste stoerheid.Ik keek er heel anders naar. Ik vond hem vooral onverschillig.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:20
Ik vond hem wel charismatisch overkomen en erg intelligent. Tuurlijk is hij bijdehand maar hij is niet voor een gat te vangen en laat zich geen woorden in de mond leggen. Ook 'pakte' hij de vraagsteller vaak terug op zijn woorden omdat de vraag niet duidelijk was gesteld of een open deur of al een aanname had in de vraagstelling.
Vandaar dat ik zeg dat hij intelligent is. De vragen vond ik op een enkele na tenenkrommend slecht trouwens.
Je hoeft helemaal geen zoete broodjes met hem te bakken, en harde vragen mogen zeker gesteld worden maar 'driesterrenhotelsetting' noemen in een vraag? Waar gaat dit over, dat woord bestond niet eens toen Heineken ontvoerd werd.
Vandaar dat ik zeg dat hij intelligent is. De vragen vond ik op een enkele na tenenkrommend slecht trouwens.
Je hoeft helemaal geen zoete broodjes met hem te bakken, en harde vragen mogen zeker gesteld worden maar 'driesterrenhotelsetting' noemen in een vraag? Waar gaat dit over, dat woord bestond niet eens toen Heineken ontvoerd werd.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:23
De vragen waren echt niet zo knullig. Misschien moet degene hierboven zelf even van z'n high horse stappen. Het zijn studenten, leerlingen in opleidingen. Er word hier op dit topic meerdere keren herhaald dat de vragenstellens zelf arrogant waren etc. Maar dat zijn jullie hier vooral, alsof je het beter kunt. Kom nou, we leren allen. Ten tweede, waar word hier op gefocust op dit topic????? Eentje dier hier meld dat er veel werd geje- en jouwd. Nee. 1 persoon stelde meerdere vragen met je en jouw. En laat ik even dit zeggen: ja, als jongere....spreek je ouderen aan met u. Maar in dit programma zijn er studenten zoals door het programma zelf stelt geïnspireerd' teworden. En vaak doet dit programma dat, behalve deze keer. Zelf Twan Huys, kan niets met deze man, hij had geen charisma, geen persoonlijkheid en beantwoordde elke vraag met woorden en niet met (relevante) antwoorden. Voor de genen die menen, ja maar wat had je verwacht van hem, dat hij ging bekennen. Ik zeg nee. Maaaar, de programmamakers hebben heb uitgenodigd, en daarvoor zijn de mensen die zich hiervoor dus aanmelden en komen met een bepaalde verwachting zwaar teleurgesteld, want hij word niet gevraagd voor het gene dat Holleeder ons gegeven heeft, niets dus. 1. Holleeder weet wat voor programma collegetour is en en 2. programmamakers van dit programma willen ook een interressant programma maken. het was duidelijk te merken dat Zowel zelfs Twan Huys en het programma zelf meer van hem verwacht hadden. Er was dus niets mis met de verwachting van de aanwezigen en kijkers maar met die van hem die hem hebben uitgenodigd. Zij weten nu ook dat ze hem als gast zwaar overschat hebben. Voor Holleeder zelf was dit makkelijke geld. Wat betreft het u-verhaal...Het is op meerdere scholen, vooral universiteiten, gewoonlijk dat je als leerling ook met u word aangesproken, dit heeft te maken met het opbouwen van wederzijds respect, en het groeien naar je beroep toe, het leren omgaan dat je in veel beroepen zo geadresserd zal worden ongeacht je leeftijd. Informeel is dit niet nodig, maar daar gaat het juist niet om. Het is een 'eer' om voor collegetour gevraagd te worden en de gast probeert dit soms terug te geven aan het feit dat hem/haar een platform word geboden om anderen te inspireren. Echter Holleeder kwam hier niet om te inspireren, hij was laf in z'n antwoorden en kwam er gewoon makkelijk geld verdienen. Zo hebben wij er aan toe bij gedragen omdat we als makke lammeren gewoon geïnterresseerd zijn. Holleeder is geen u, maar ze vragenstellers hebben hem echt niet met 'disrespect' aangesproken. Waarom denkt dat de lokatie gewijzigd was de dag ervoor...zeker niet omdat anderen hem op straat met respect willen benaderen. Hij mag blij zijn met was hij rijgt, namelijk een onverdiend platform om te 'inspireren'.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:23
Ben het niet met je eens hoor Twinkle dat hij hulpeloos erbij zat. Hij zat er zelfverzekerd bij en had ook een hele duidelijke boodschappen voor wie de boodschappen bestemd zijn. Nee er wordt mij niets ten laste gelegd, als dat zo is, kom dan maar met bewijzen (advocaat heeft dit zelf gezegd) en nee ik ben voor niemand bang (dit op nationale televise te zeggen). Als dat geen zelfverzekerde boodschappen zijn...
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:24
quote:Perel schreef op 12 oktober 2012 @ 22:22:
Ja, ik vond hem ook onverschillig. Hij was vastbesloten niet echt inhoudelijk te antwoorden op de vragen.
Ja vond ik ook. Nou had ik ook echt niet verwacht dat hij openlijk spijt zou betuigen en zou zeggen hoe erg hij het vond wat hij allemaal had gedaan en zou willen dat het anders was gelopen. Maar deze houding was wel erg zwakjes. Beetje 'tja het is niet anders, het is nou eenmaal zo gegaan en ik had sommige dingen anders willen doen'.
Als je echt spijt hebt uit je dat anders.
Ja, ik vond hem ook onverschillig. Hij was vastbesloten niet echt inhoudelijk te antwoorden op de vragen.
Ja vond ik ook. Nou had ik ook echt niet verwacht dat hij openlijk spijt zou betuigen en zou zeggen hoe erg hij het vond wat hij allemaal had gedaan en zou willen dat het anders was gelopen. Maar deze houding was wel erg zwakjes. Beetje 'tja het is niet anders, het is nou eenmaal zo gegaan en ik had sommige dingen anders willen doen'.
Als je echt spijt hebt uit je dat anders.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:26
quote:satsuma schreef op 12 oktober 2012 @ 22:23:
Ben het niet met je eens hoor Twinkle dat hij hulpeloos erbij zat. Hij zat er zelfverzekerd bij en had ook een hele duidelijke boodschappen voor wie de boodschappen bestemd zijn. Nee er wordt mij niets ten laste gelegd, als dat zo is, kom dan maar met bewijzen (advocaat heeft dit zelf gezegd) en nee ik ben voor niemand bang (dit op nationale televise te zeggen). Als dat geen zelfverzekerde boodschappen zijn...Hij sprak inderdaad stoere woorden, maar zijn lichaamstaal zond iets heel anders uit..
Ben het niet met je eens hoor Twinkle dat hij hulpeloos erbij zat. Hij zat er zelfverzekerd bij en had ook een hele duidelijke boodschappen voor wie de boodschappen bestemd zijn. Nee er wordt mij niets ten laste gelegd, als dat zo is, kom dan maar met bewijzen (advocaat heeft dit zelf gezegd) en nee ik ben voor niemand bang (dit op nationale televise te zeggen). Als dat geen zelfverzekerde boodschappen zijn...Hij sprak inderdaad stoere woorden, maar zijn lichaamstaal zond iets heel anders uit..
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:28
Inderdaad wat een stel arrogante studenten met een air van ik-zal-holleeder-wel-even-het-vel-over-de-oren-trekken.... Die ene student met haar boxspring vraag, echt! Mag hopen dat voordat ze echt advocaat worden leren dat ie niet allerlei aannames moet doen en gesloten vragen hoort te stelle op de manier zoals dat nu ging.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:29
Opvallend want zo is hij bij mij in ieder geval niet overgekomen als hulpeloos. Hij bepaalde duidelijk het gesprek en de sfeer, hij stotterde niet, niet veel eh, niet paniekerig om hem heen kijken.
Ja hij zat met zijn handen over elkaar en wiebelde wat op de stoel. Ik zie hier geen hulpeloosheid in.
Ja hij zat met zijn handen over elkaar en wiebelde wat op de stoel. Ik zie hier geen hulpeloosheid in.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:31
Ja maar Boarn is dat op zijn verzoek geweest of op verzoek geweest van de redactie? Hij loopt heel relaxed in Amsterdam, eet op een terrasje, komt met zijn motor aan. Hij heeft wel een bodyguard bij zich (ookal ontkende hij dat) dat vond ik nu wel opvallend en helaas is daar niet verder op ingegaan!
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:32
quote:satsuma schreef op 12 oktober 2012 @ 22:31:
Ja maar Boarn is dat op zijn verzoek geweest of op verzoek geweest van de redactie? Hij loopt heel relaxed in Amsterdam, eet op een terrasje, komt met zijn motor aan. Hij heeft wel een bodyguard bij zich (ookal ontkende hij dat) dat vond ik nu wel opvallend en helaas is daar niet verder op ingegaan!Dat zegt hij dat hij heel relaxed rondloopt. Maar wie zegt dat dat ook zo is?
Ja maar Boarn is dat op zijn verzoek geweest of op verzoek geweest van de redactie? Hij loopt heel relaxed in Amsterdam, eet op een terrasje, komt met zijn motor aan. Hij heeft wel een bodyguard bij zich (ookal ontkende hij dat) dat vond ik nu wel opvallend en helaas is daar niet verder op ingegaan!Dat zegt hij dat hij heel relaxed rondloopt. Maar wie zegt dat dat ook zo is?
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:35
quote:satsuma schreef op 12 oktober 2012 @ 22:29:
Ja hij zat met zijn handen over elkaar en wiebelde wat op de stoel. Ik zie hier geen hulpeloosheid in.Hij zat niet met z'n handen over elkaar. Was constant zijn gezicht achter een van z'n handen aan het verbergen, zat steeds aan zijn neus, kin, nek enz. te frummelen, had geen rustige blik en uitdrukking (zoals Twan Huys wél had bv.).. zat onrustig op z'n stoel enz.
Ja hij zat met zijn handen over elkaar en wiebelde wat op de stoel. Ik zie hier geen hulpeloosheid in.Hij zat niet met z'n handen over elkaar. Was constant zijn gezicht achter een van z'n handen aan het verbergen, zat steeds aan zijn neus, kin, nek enz. te frummelen, had geen rustige blik en uitdrukking (zoals Twan Huys wél had bv.).. zat onrustig op z'n stoel enz.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:39
quote:Boarn schreef op 12 oktober 2012 @ 22:36:
Als men hem hadden willen omleggen dan hadden "ze" daar al lang de gelegenheid voor gehad.
En wie zou hem nu nog willen vermoorden? Al zijn "vrienden" en vijanden uit die tijd die leven niet meer....
Ik denk dat er nog wel wat mensen zijn die een appeltje met hem te schillen hebben.
Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat hij niet bang is. En daarom vond ik hem ook zo onverschillig. Hij deed alsof het koud liet. En dat geloof ik dus niet.
Als men hem hadden willen omleggen dan hadden "ze" daar al lang de gelegenheid voor gehad.
En wie zou hem nu nog willen vermoorden? Al zijn "vrienden" en vijanden uit die tijd die leven niet meer....
Ik denk dat er nog wel wat mensen zijn die een appeltje met hem te schillen hebben.
Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat hij niet bang is. En daarom vond ik hem ook zo onverschillig. Hij deed alsof het koud liet. En dat geloof ik dus niet.
Aaaa dankje rococo. Veel typfouten *schaam. En ik las net dat Holleeder er niet voor betaald werd, maarrrrrrrrr, geloof niet alles. Niet betaald worden, kan alleen maar betekenen niet betaald worden. Andere compensaties....misschien wel misschien niet. Maar Holleeder doet me niet aan als iemand, who changed his ways. Hij was erg overwegend, omdat hij dondersgoed weet, dat versprekingen of ondoordachtheid voor een hele hoop heisa kan zorgen. Verwar onverschilligheid niet met verdachte overwegendheid en dan bedoel ik niet het soort overwegendheid zoals Mosckowitz (spel ik het goed), zich uitspreekt, maar meer zoals iemand die nog flink betrapt kan worden en daarvoor mogelijk komt te betalen. Dat ruikt naar zaken die al die tijd verborgen zijn gebleven. Hij kan geen dingen ontkennen die al openbare en feitelijk kennis zijn, maar hij kan zeker nog wegblijven van dingen die hem alsnog in problemen kon brengen. En zo gedroeg hij zich. Hij kon dus ook op niets inhoudelijk antwoorden. Daarvoor dus een nutteloze uitzending van collegetour. Collegetour beroept zich op inspiratie, niet sensatie en dit keer hebben ze ich laten verblinden en ze in de kont gebeten.