Entertainment alle pijlers

De loterij winnen

29-12-2012 22:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
De enige loterij waar ik aan mee doe is de staatslotterij op oudjaarsavond. Elk jaar is het weer grappig om aan de mensen om je heen te vragen of ze meedoen en (indien ze ja zeggen) of ze een bepaald ritueel hebben.

Er zijn bijv. mensen die een kaarsje opsteken of elk jaar trouw de negen als eindcijfer uitkiezen. Nu vroeg ik me af..

1. Koop je uberhaupt een lot van de staatslotterij?

2. Heb je dan een soort ritueel zoals een geluksnummer uitkiezen, een schietgebedje of een kaarsje aansteken?

(TS gaat vanavond trouwens via internet een lot kopen.. op welk cijfer valt de hoofdprijs meestal? )
Wij ook een halve staatslot. Eindcijfer 13. Vonden we toepasselijk omdat ons jubileum ook op de 13e is in 2013.

Voor de rest geen rituelen.

Bleef gisternacht logeren bij een vriendin die een staatslot had gekocht en bewaarde hem vanaf t moment van aankoop onder de kussen. Good karma noemde zij t.

Ben benieuwd. Hoef zeker de jackpot niet, maar een leuk geldbedrag is mooi meegenomen .
Nou geef die 30 miljoen dan maar aan mij hoor.

Geld maakt misschien niet gelukkig maar je kan wel zelf je leven gelukkig maken.

Ik zou gelijk ontslag nemen, een vakantiehuis in de bergen kopen. Een restaurant beginnen en een kindertehuis opzetten.

En 1 à 2 miljoen lijkt ook veel maar voor je het weet is het gewoon op!
Nou geef die 30 miljoen dan maar aan mij hoor.

Geld maakt misschien niet gelukkig maar je kan wel zelf je leven gelukkig maken.

Ik zou gelijk ontslag nemen, een vakantiehuis in de bergen kopen. Een restaurant beginnen en een kindertehuis opzetten.

En 1 à 2 miljoen lijkt ook veel maar voor je het weet is het gewoon op!
quote:Zespri79 schreef op 30 december 2012 @ 00:12:

Oh met 100 euro ben ik ook blij hoor .. maar om lekker bij weg te zwijmelen past mij die 1 a 2 miljoen wel Vorig jaar 100 euries gewonnen, ons lot eruit gehaald en nog een beetje over! Dit jaar weer lot gekocht met eindcijfer 5, heb ik een goed gevoel over
Ik kocht vroeger wel eens een lot, maar de laatste jaren niet meer. Ik kan het geld wel beter gebruiken en de kans dat je een flink bedrag wint met één lot is zo verschrikkelijk klein. Ook wel jammer hoor, want het is de dagen ervoor altijd leuk om te fantaseren wat je met het geld gaat doen als je wint. Ik heb een enorme studieschuld en moet de belastingdienst nog een bedrag terugbetalen, dus het zou heel goed uitkomen

Ik zou in ieder geval wel een stukje gelukkiger en zorgelozer worden met 30 miljoen op mijn rekening
Wij doen automatisch mee. Nog nooit iets bijzonders gewonnen, als er een prijs op ons lot viel, was het altijd "eigen geld" of minder. Maar ja, het is inderdaad stel je voor, stel je voor...

30 miljoen. Hoef ik echt niet, hoor. Met 1 % daarvan ben ik al heel blij. 1 % maar. Please?
quote:Lafille schreef op 30 december 2012 @ 09:54:

Dit jaar weer lot gekocht met eindcijfer 5, heb ik een goed gevoel over

Heb een half lot met een 5 op het einde. Heb jij de andere winnende helft dan

Ik dacht trouwens dat je alleen het laatste getal kon bepalen en wist niet dat je ook de laatste twee getallen kon bepalen.
Ik vind dat altijd zo'n gezeur, dat je ongelukkig wordt als je een paar miljoen wint. En dat gezondheid niet te koop is en zo. Ja natuurlijk ben ik liever gezond dan rijk, maar o, wat zou ik verschrikkelijk blij zijn met een mega dikke prijs! En met een beetje gezond verstand kun je daar hartstikke gelukkig van worden, hoor! Niet hele idiote dingen gaan doen, niet stoppen met werken (wel minder of bijv. Vrijwilligerswerk doen of zo) en als je het echt niet meer weet, ga je gewoon andere mensen blij maken. Kortom; doe die paar miljoen maar naar mij, ik weet er wel raad mee! Heb dan ook een oudejaarslot en hoop - tegen beter weten in - op de hoofdprijs!!
Ik heb er samen met vriend gekocht, een halve, aangezien we alle 2 redelijk blut zijn. Eindcijfer 25 (mijn leeftijd en de dag dat we een relatie kregen)

We winnen toch niet maar de voorpret is leuk
Internagelaktisch
Heb een (half) Oudjaarslot van mijn moeder gekregen met mijn verjaardag.

Te veel geld winnen maakt niet gelukkig inderdaad. Maar eerlijk gezegd ben ik niet gebaat bij een 'kleiner' bedrag van 10000 Euro bvb. Want dan kan ik dat eerst opmaken en dan krijg ik mijn uitkering pas. Daar schiet dan alleen de overheid wat mee op.

Dus ik ga voor die knaller!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven