De loterij winnen
zaterdag 29 december 2012 om 22:46
De enige loterij waar ik aan mee doe is de staatslotterij op oudjaarsavond. Elk jaar is het weer grappig om aan de mensen om je heen te vragen of ze meedoen en (indien ze ja zeggen) of ze een bepaald ritueel hebben.
Er zijn bijv. mensen die een kaarsje opsteken of elk jaar trouw de negen als eindcijfer uitkiezen. Nu vroeg ik me af..
1. Koop je uberhaupt een lot van de staatslotterij?
2. Heb je dan een soort ritueel zoals een geluksnummer uitkiezen, een schietgebedje of een kaarsje aansteken?
(TS gaat vanavond trouwens via internet een lot kopen.. op welk cijfer valt de hoofdprijs meestal? )
Er zijn bijv. mensen die een kaarsje opsteken of elk jaar trouw de negen als eindcijfer uitkiezen. Nu vroeg ik me af..
1. Koop je uberhaupt een lot van de staatslotterij?
2. Heb je dan een soort ritueel zoals een geluksnummer uitkiezen, een schietgebedje of een kaarsje aansteken?
(TS gaat vanavond trouwens via internet een lot kopen.. op welk cijfer valt de hoofdprijs meestal? )
zaterdag 29 december 2012 om 22:50
Ik heb een heel lot met jackpot. Koop altijd als eindcijfer mijn geboortedag. Is een beetje een traditie in onze familie om je geboortedag als eindcijfer te nemen, maar ook omdat ik van mijn moeder altijd te horen krijg dank een gelukskind ben omdat ik een zondagskind ben.
Bij ons is meestal de vraag wat we zouden doen als we een grote prijs winnen en dat is bij mij als antwoord altijd mijn droomreisje naar Amerika
Bij ons is meestal de vraag wat we zouden doen als we een grote prijs winnen en dat is bij mij als antwoord altijd mijn droomreisje naar Amerika
zaterdag 29 december 2012 om 22:56
quote:missdory schreef op 29 december 2012 @ 22:52:
Ik hoorde net dat er vandaag elk uur circa 53.000 loten zijn verkocht
Ja grappig is dat.. Een lot kopen kan vrij prijzig zijn. Zeker voor mensen met een laag inkomen. Toch kopen mensen massaal loten.
Ik vermoed dat men toch wat extra geld uitgeeft (hoewel de meeste loten na oudjaarsavond enkel verspild papier zijn) omdat ze toch hopen dat ze een prijs winnen.
Ik hoorde net dat er vandaag elk uur circa 53.000 loten zijn verkocht
Ja grappig is dat.. Een lot kopen kan vrij prijzig zijn. Zeker voor mensen met een laag inkomen. Toch kopen mensen massaal loten.
Ik vermoed dat men toch wat extra geld uitgeeft (hoewel de meeste loten na oudjaarsavond enkel verspild papier zijn) omdat ze toch hopen dat ze een prijs winnen.
zaterdag 29 december 2012 om 23:22
Zo denkt mijn vriend dus ook Liesse, Stel , stel!
De kans dat je iets wint met oudjaar is nog kleiner, als al met de gewone maanden. Zoveel mensen spelen mee, en er gaat maar 1 hoog bedrag uit ( als die er al uit gaat)! waarom niet 1 miljoen voor 25 mensen dan? Maar goed, Nee. We hebben het jaren gedaan, dit jaar niet. ( Denk ik, kan goed dat vriendlief er nog mee thuiskomt!) maar goed, Ik koop bijna altijd een lot in Januari, ik denk altijd; Veel mensen besteden dan minder, minder mensen spelen mee, meer kans, maar dat is bijgeloof misschien hahah!
De kans dat je iets wint met oudjaar is nog kleiner, als al met de gewone maanden. Zoveel mensen spelen mee, en er gaat maar 1 hoog bedrag uit ( als die er al uit gaat)! waarom niet 1 miljoen voor 25 mensen dan? Maar goed, Nee. We hebben het jaren gedaan, dit jaar niet. ( Denk ik, kan goed dat vriendlief er nog mee thuiskomt!) maar goed, Ik koop bijna altijd een lot in Januari, ik denk altijd; Veel mensen besteden dan minder, minder mensen spelen mee, meer kans, maar dat is bijgeloof misschien hahah!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 29 december 2012 om 23:41
Wij hebben 3 halve loten (voor ieder gezinslid een ) niet met een speciaal eind cijfer o.i.d.
Uiteraard maak ik me geen illusies dat ik iets win, maar we doen het ieder jaar vooral omdat het de avond net een extra speciaal tintje geeft; fantaseren over wat we met het geld gaan doen (onder het genot van een fles bubbels uiteraard )
Uiteraard maak ik me geen illusies dat ik iets win, maar we doen het ieder jaar vooral omdat het de avond net een extra speciaal tintje geeft; fantaseren over wat we met het geld gaan doen (onder het genot van een fles bubbels uiteraard )
zaterdag 29 december 2012 om 23:42
DEN HAAG - Staatsloten met het eindcijfer 9 leveren verreweg het meeste geld op bij oudejaarstrekkingen, ook al worden die loten vrij weinig verkocht. Dat blijkt uit cijfers van de Staatsloterij over de laatste jaren.
© ANP
In de afgelopen 2 jaar zijn ruim 878.000 loten met het eindcijfer 9 verkocht. Die leverden de deelnemers een bedrag van bijna 32,5 miljoen euro op. Dat is gemiddeld 37 euro prijzengeld per lot. Eindcijfer 9 was vorig jaar goed voor de hoofdprijs van 30 miljoen euro.
Eindcijfer 7 wordt het meest verkocht in Nederland, anderhalf keer zo veel als de 9, maar levert in totaal minder op. Eindcijfer 2 brengt bij de laatste jaarwisselingen het minste geluk: loten met dat getal leveren gemiddeld maar 6,5 euro op.
De verschillen berusten op toeval, voegt de Staatsloterij toe, bij trekkingen heeft elk eindcijfer evenveel kans op de hoofdprijs.
Bron: nu.nl
Wij hebben een half lot (eindcijfer 8)
© ANP
In de afgelopen 2 jaar zijn ruim 878.000 loten met het eindcijfer 9 verkocht. Die leverden de deelnemers een bedrag van bijna 32,5 miljoen euro op. Dat is gemiddeld 37 euro prijzengeld per lot. Eindcijfer 9 was vorig jaar goed voor de hoofdprijs van 30 miljoen euro.
Eindcijfer 7 wordt het meest verkocht in Nederland, anderhalf keer zo veel als de 9, maar levert in totaal minder op. Eindcijfer 2 brengt bij de laatste jaarwisselingen het minste geluk: loten met dat getal leveren gemiddeld maar 6,5 euro op.
De verschillen berusten op toeval, voegt de Staatsloterij toe, bij trekkingen heeft elk eindcijfer evenveel kans op de hoofdprijs.
Bron: nu.nl
Wij hebben een half lot (eindcijfer 8)
zaterdag 29 december 2012 om 23:56
Ik ken iemand die ooit 21 miljoen gewonnen heeft maar die is er niet gelukkiger van geworden. In het begin was hij natuurlijk hartstikke blij maar hij kon niet meer zo genieten toen hij alles zo maar kon kopen. Hij had het overigens geheim willen houden maar zoiets lekt toch wel uit. Hij wilde zijn werk niet opgeven maar zijn collega's maakten de hele tijd flauwe opmerkingen over zijn rijkdom en zelfs werd hem verweten dat hij een werkplek bezet hield want iemand anders had dit veel harder nodig. Vriendschappen kwamen onder druk te staan, je wilt niet weten hoeveel mensen bij hem aanklopten om geld "want hij kon het toch best missen". Zijn vrouw had een goedlopende kledingwinkel; die is nu gesloten. Toen het even wat minder ging stopte ze ermee want voor het geld hoefde ze het niet meer te doen. Ik kan nog wel even doorgaan maar dit is echt zo'n voorbeeld van (te veel) geld maakt niet gelukkig....., Overigens heb ik wel een Staatslot maar ik staar me niet blind op de hoofdprijs. Een wat minder hoog bedrag zou best leuk zijn. Niet zo hoog dat je hele leven op z'n kop gaat staan...
zondag 30 december 2012 om 00:11
Hier automatisch meespelen met 1 lot + jackpot en een extra lot gekocht. Eindcijfer 2 en 7... waarom geen idee heb ze zo gekregen niets zelf aangevinkt als eindcijfer..
We zullen zien
Ik hoef inderdaad niet de 30miljoen, ik denk dat ik net als diegene in t verhaaltje hierboven daar niet gelukkiger van ga worden. 1 a 2 miljoen zou mij wel leuk lijken. Mooi huis kopen , winkelpand kopen zodat partner geen huur meer hoeft te betalen. Leuke vakantie maar er wel een paar uur bij blijven werken. Denk dat dat goed is
We zullen zien
Ik hoef inderdaad niet de 30miljoen, ik denk dat ik net als diegene in t verhaaltje hierboven daar niet gelukkiger van ga worden. 1 a 2 miljoen zou mij wel leuk lijken. Mooi huis kopen , winkelpand kopen zodat partner geen huur meer hoeft te betalen. Leuke vakantie maar er wel een paar uur bij blijven werken. Denk dat dat goed is