Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Nadat ik een interview van de actrice die juffrouw Ank speelt had gelezen, was ik enthousiast. Ze houdt zelf van Hertenkamp en alles van Arjan Ederveen, ik ook! Dus dit zou vast leuk zijn. Toch niet. Ik vond het allemaal net niet. Net niet de goede timing, slecht geacteerd en daardoor na 15 min. afgehaakt.
Daar waar the Office (Engelse versie), Hertenkamp, Missie aarde, Arjan Ederveen's 30 minuten of Rondom eenzaam, Van Kooten en de Bie grappig zijn, had ik dit ook bij de Luizenmoeder gehoopt. Zelfde bij Koefnoen, daar waren de imitaties van Floortje Dessing en Chris Zegers nog best grappig maar verder te flauw.
Het concept voor de Luizenmoeder is geweldig en op zich zijn de grappen best grappig mits net iets droger geacteerd want dat cynische vind ik dan weer heerlijk. Misschien moet ik het nog een aflevering geven.
Ik ben eigenlijk wel voor een nieuw topic hier over.

Eentje waarbij het over de serie zelf kan gaan ipv al dat luis gediscuzeur waar al tig topics over geweest zijn.

Juf ank is geniaal!! Super herkenbaar uit mijn eigen schooltijd(jaren '90) en de tijd dat ik op de pabo zat.

Ik zat op de lagere school en middelbare school bij een jongen in de klas, wiens moeder zelfs op de middelbare door ging medezeggenschapsraad e.d. Cherum dat kind!
Iedereen herkent de types moeders. Zo'n moeder wier kinderen allevier op de middelbare zit en zij nog rondhuppt op de basisschool, hebben wij hier net zo!

Auto's te dicht op school geparkeerd
Ouders die speelafspraken als verkapte oppas zien.
Een uitgeblust lerarenteam... Hier is de jongste juf van de basisschool 42 jaar!
Het roken uit het raam en je collega afkraken.
Single juffen die helemaal opgaan in hun vak.

Dat maakt het zo hilarisch.
Gayacat schreef:
28-01-2018 17:20
Nadat ik een interview van de actrice die juffrouw Ank speelt had gelezen, was ik enthousiast. Ze houdt zelf van Hertenkamp en alles van Arjan Ederveen, ik ook! Dus dit zou vast leuk zijn. Toch niet. Ik vond het allemaal net niet. Net niet de goede timing, slecht geacteerd en daardoor na 15 min. afgehaakt.
Daar waar the Office (Engelse versie), Hertenkamp, Missie aarde, Arjan Ederveen's 30 minuten of Rondom eenzaam, Van Kooten en de Bie grappig zijn, had ik dit ook bij de Luizenmoeder gehoopt. Zelfde bij Koefnoen, daar waren de imitaties van Floortje Dessing en Chris Zegers nog best grappig maar verder te flauw.
Het concept voor de Luizenmoeder is geweldig en op zich zijn de grappen best grappig mits net iets droger geacteerd want dat cynische vind ik dan weer heerlijk. Misschien moet ik het nog een aflevering geven.
Ja, ik snap precies wat je bedoelt.
Het heeft z'n momenten (vooral die directeur vind ik geniaal) maar verder ligt het er net iets te dik bovenop.
Het Koefnoen-effect inderdaad. En ook wel een beetje hihi haha kijk ons eens lekker stout niet politiek-correct zijn.
Maar goed, ik blijf het wel volgen denk, ik, voorlopig.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
28-01-2018 18:01
Ja, ik snap precies wat je bedoelt.
Het heeft z'n momenten (vooral die directeur vind ik geniaal) maar verder ligt het er net iets te dik bovenop.
Het Koefnoen-effect inderdaad. En ook wel een beetje hihi haha kijk ons eens lekker stout niet politiek-correct zijn.
Maar goed, ik blijf het wel volgen denk, ik, voorlopig.
De directeur is net mijn directeur :P

Verder herken ik het niet echt van toen mijn kind op de basisschool zat.
Ja leuke serie! niet heel herkenbaar overigens...
Don't cry, buy a bag and move on.
misschien toch wel, van het zwaaien. mijn dochter wil altijd zwaaien al zit ze in groep 4. nu doen wij dat altijd ruim voor dat je les begint maar de juf vond het ook nodig om een opmerking te maken :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
De haaibaaimoeders die het nodig vinden steken onder water te geven dat jij je kind laat overblijven omdat je moet werken. ZIJ doen dat niet, ZIJ zijn er gewoon voor hun kind.

Ik vind het btw raar dat Hannah geacht wordt kinderpsycholoog te zijn. Kweenie, ik stel me dan iemand voor die wat steviger in de schoenen staat. Ik vind haar maar een bang hertje en een voetveeg.
Ja hoor, ik blijf kijken.
Ik vind het alleen maar heerlijk. Puur genieten! :-)
Vandaag de eerste 2 afleveringen gezien.
En ik had echt een beetje medelijden met juf Ank toen al die moeders zo moeilijk gingen doen over dat zwaaien :bye:

Vanavond aflevering 3, ik ben benieuwd hoe de rol van de conciërge verder gaat....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Eerste aflevering vond ik niks. Gisteren de tweede aflevering gekeken en schot ik toch wel regelmatig in de lach.
Ik kijk gewoon de derde terug als ik n keer rustig zit en er zin in heb. Tis ook maar 30 minuten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ja, de conciërge! Ontroerend, maar.....zou zijn PTSS nog gaan opspelen?
Ik vind het ook een beetje jammer dat Hannah kinderpsychologe is. Maar goed, misschien heeft het nog een functie, dat zullen we dan wel zien.
PoasAaier schreef:
28-01-2018 17:25
Ik ben eigenlijk wel voor een nieuw topic hier over.

Eentje waarbij het over de serie zelf kan gaan ipv al dat luis gediscuzeur waar al tig topics over geweest zijn.

Ah joh, daar zijn we toch al lang weer mee gestopt.

Je kan daar gewoon weer veilig over de serie praten hoor...
Die mokken! :mrgreen:
Dat zwaaien schijnt echt overvloedig voor te komen hoor, bij ouders die voor de ramen van het klaslokaal blijven staan. Dat hoorde ik van een vriendin die in het basisonderwijs zit. En ja, dat is dus irritant.
_Isolde_ schreef:
27-01-2018 16:33
Applausje voor Ilse Warringa (juf Ank).

Wat een leuke actrice.
In Toren C was ze ook goed hoor!
iones schreef:
28-01-2018 19:38
In Toren C was ze ook goed hoor!

Nou, wat een komisch talent, verrukkulluk...
iones schreef:
28-01-2018 19:36
Dat zwaaien schijnt echt overvloedig voor te komen hoor, bij ouders die voor de ramen van het klaslokaal blijven staan. Dat hoorde ik van een vriendin die in het basisonderwijs zit. En ja, dat is dus irritant.

Ja, of ouders die bij hun kinderen blijven zitten in de klas. Die liedjes van juf Ank om ze eruit te bonjouren en dan met zo'n hysterisch schrilletje in haar stem, daar blijf je toch in!
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 19:42
0.21% gewijzigd
Maud27 schreef:
28-01-2018 17:30
Iedereen herkent de types moeders. Zo'n moeder wier kinderen allevier op de middelbare zit en zij nog rondhuppt op de basisschool, hebben wij hier net zo!

Auto's te dicht op school geparkeerd
Ouders die speelafspraken als verkapte oppas zien.
Een uitgeblust lerarenteam... Hier is de jongste juf van de basisschool 42 jaar!
Het roken uit het raam en je collega afkraken.
Single juffen die helemaal opgaan in hun vak.

Dat maakt het zo hilarisch.
Ik werk ruim 15 jaar in het basisonderwijs en zo'n beetje alles uit de serie heb ik meegemaakt. Het gedoe om knutselen met wc rolletjes, de directeur die het aanlegde met een moeder (al was dat bij de concurrent), de moeder waar de kinderen niet meer van op school zitten en de ouderraad moeders die zich verheven voelen boven andere ouders.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 28-01-2018 22:07
0.17% gewijzigd
Gatinmijnsok schreef:
28-01-2018 19:42
Ik werk ruim 15 jaar in het basisonderwijs en zo'n beetje alles uit de serie heb ik meegemaakt. Het gedoe om knutselen met wcr olletjes, de directeur die het aanlegde met een moeder (al was dat bij de concurrent), de moeder waar de kinderen niet meer van op school zitten en de ouderraad moederes die zich verheven voelen boven andere ouders.

Vriendinnen van mij hebben gewerkt op basisscholen. En mijn kinderen hebben er natuurlijk ook op gezeten. Het is ZO herkenbaar allemaal!
En dus niet eens heel erg gechargeerd als ik jou zo lees!
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 19:44
0.08% gewijzigd
Ik herken de types anders ook wel hoor. je hebt veel moeders die op hoge poten door het leven gaan.
iones schreef:
28-01-2018 19:44
Ik herken de types anders ook wel hoor. je hebt veel moeders die op hoge poten door het leven gaan.

Die zijn heel erg!
Je hebt ze ook in het voortgezet onderwijs. Zo hadden we op een school waar ik ooit werkte "mailmoeder". Die bemoeide zich met van alles en nog wat, en geen docent deed het goed genoeg voor haar kinderen. Iedereen kreeg te maken met "mailmoeder"!
Vreselijke vrouwen. Kunnen niet relativeren, blazen alles op buiten de proporties. In de serie worden ze heerlijk vernacheld!
iones schreef:
28-01-2018 19:48
Vreselijke vrouwen. Kunnen niet relativeren, blazen alles op buiten de proporties. In de serie worden ze heerlijk vernacheld!

Prachtig!! Ik ben benieuwd of ze zichzelf herkennen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven