Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Ik was zo gelukkig dat ik zelf op de fiets mocht. Door gebrek aan fietsenstandaards en ruimte in het fietsenhok moesten kinderen die de afstand konden lopen zonder fiets komen.

Ouders mochten niet mee om te zwaaien, want dat was niet stoer.
Er waren ook geen problemen met auto's van ouders en zo.
Alleen de leraren kwamen met de auto als ze van ver kwamen.
Alleen als iemand voor langere tijd op reis ging dan werd er op die manier gezwaaid.
Je zou er iets van gaan denken.

De kinderen in die serie lijken het allemaal erg leuk te vinden. Je ziet ze genieten.
Dacht ik. Het lijkt zo. Dat die kinderen ervan genieten van de acterende ouders.
Ik heb een ringtone gemaakt van Hallo Allemaal van juf Ank :hihi: :rofl:
Cateye schreef:
23-01-2018 11:36
Haha supergrappig. Zij is echt de beste. Niet staren, niet staren, dat is namelijk hééél onbeleefd (zeg je dan, als mensen je raar aankijken vanwege je ringtone :-D )
pussywillow schreef:
23-01-2018 11:45
Haha supergrappig. Zij is echt de beste. Niet staren, niet staren, dat is namelijk hééél onbeleefd (zeg je dan, als mensen je raar aankijken vanwege je ringtone :-D )
Precies :rofl:
Ze krijgt al vele fans, die juffrouw Ank! Ze is de populairste personage uit de serie.
Waar kan je aan die ringtone komen?
Ik moet zeggen dat ik nog geen hele aflevering gezien heb, wel al wat fragmenten. Maar op basis daarvan verbaast het me dat het zo populair lijkt te zijn. Het kwam op mij over als een soort Koefnoen scenes maar dan in serievorm. En Koefnoen vond ik op een gegeven moment echt niet grappig meer.
Nothing happens for a reason
iones schreef:
22-01-2018 21:20
Aflevering gisteren was leuk maar minder sterk dan de eerste. Een vriendin van mij is onderwijzeres en die herkent het ook. Ook de zwaaiende ouders en hoe irritant dat is. De serie is inderdaad de realiteit maar dan uitvergroot.

En het gaat er gewoon anders aan toe dan vroeger. Ouders zetten ons af aan de poort van het schoolplein. Klaar. Zwaaien voor het klaslokaal is echt iets van nu.
Hier nog steeds hoor. Alleen kleuters worden naar binnen gebracht. Vanaf groep 3 mogen de ouders niet meer mee naar binnen gelukkig! Op de vorige school mocht dit wel en daar was geen doorkomen aan. Overvolle gangen met buggy’s, kinderwagens en maxi-cosi’s. En dan nog alle ouders en kinderen die er langs moesten, chaos! Ligt dus echt aan het beleid van de school. Op de nieuwe school zijn er ook drie in- en uitgangen voor onder-, midden- en bovenbouw. Zo kan het dus ook.
Ghost79 schreef:
24-01-2018 09:31
Hier nog steeds hoor. Alleen kleuters worden naar binnen gebracht. Vanaf groep 3 mogen de ouders niet meer mee naar binnen gelukkig! Op de vorige school mocht dit wel en daar was geen doorkomen aan. Overvolle gangen met buggy’s, kinderwagens en maxi-cosi’s. En dan nog alle ouders en kinderen die er langs moesten, chaos! Ligt dus echt aan het beleid van de school. Op de nieuwe school zijn er ook drie in- en uitgangen voor onder-, midden- en bovenbouw. Zo kan het dus ook.
Hier mag je wel mee. Maar weet je, in groep 3 rekenen kinderen daar zelf al snel mee af.. niet stoer enzo.. En daar leren kinderen dus ook iets van, namelijk zich op een natuurlijke manier losmaken van hun ouders i.p.v. opgelegd door school. ‘t Is maar net wat de insteek is.
Ghost79 schreef:
24-01-2018 09:31
Wij mogen tot en met groep 8 mee naar binnen. Je ziet dat dat vanaf groep 3 vanzelf minder wordt gedaan. Alle ouders zijn om half 9 weg en de juf kan optijd beginnen. We hebben 4 ingangen.
Wij mogen ook gewoon mee naar binnen.
Zoon zit in groep 3 daar zie je bijna alle ouders wel even meekomen. Als de bel gaat zijn de ouders uit de klas.
Maar iedere daar zijn er wel ouders in de gang, o.a. om te lezen met de kinderen.

Dochter zit op een andere locatie in groep 6. Zij wil graag dat ik minimaal 1x per week meeloop naar haar klas om iets te laten zien ofzo.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bij ons gaan alleen de ouders van de jongste kleuters mee naar binnen. De kinderen gaan gewoon op het plein spelen en als de bel gaat, gaan ze in de rij en dan met de juffen mee naar binnen.

Toen dochter begon op school werden de kleuters (groep 1/2 combi) nog naar binnen gebracht (ouders gingen niet mee in de klas). Dat was erg druk in de smalle gang en erg onhandig. Gelukkig vond de juf dat ook :). Zij ging het jaar daarna met groep 2 gewoon op het plein ‘s morgens. Groep 1 mocht tot in de klas gebracht worden (andere juf). Daardoor kregen kleuters juist moeite met afscheid nemen. Na een paar weken op de ouderavond stelde juf voor om groep 1ook op het plein te brengen ‘s morgens. En daar waren alle ouders blij mee.

Als het regent mogen de kinderen meteen naar binnen. Als ik dan met mijn dochter (nu groep 2) mee loop krijg ik de vraag ‘Waarom ben jij hier?’. Zodra ze de school in loopt is ze mij vergeten.
Labalade schreef:
23-01-2018 17:23
Waar kan je aan die ringtone komen?
Ik heb het liedje opgezocht via Programma gemist, en toen met mijn telefoon het fragment opgenomen.
Cateye schreef:
24-01-2018 11:10
Ik heb het liedje opgezocht via Programma gemist, en toen met mijn telefoon het fragment opgenomen.
Ah, dank je!
Ik heb hard geschaterd om alle scenes rondom die ondoorgrondelijke conciërge! Vooral met die gitaar! En Dutchbat! :rofl:
lisaviva schreef:
21-01-2018 16:16
Vriendin en ik werden gevraagd om klassenouder te zijn vorig jaar, snap nog steeds niet waarom....
We hielden eerst de boot af, maar na een smeekbede van juf toch maar ingestemd.
Volgens mij was het voornamelijk haar bedoeling dat er zo min mogelijk pottenkijkers in de klas waren en er niet werd 'gebemoeiald.'
We vergaten ook gerust dat de juffen jarig waren.
En inderdaad, als beloning mochten we mee op schoolreis, waar we beiden vriendelijk doch beslist voor hebben bedankt. Wat ons de nodige verbaasde blikken opleverde, kennelijk is het een eer om mee te mogen.
Ik denk dat het een beetje in je bloed moet zitten, het leuk vinden om mee te helpen op school.
Hè! Was gezellig hè? Samen klassenouders zijn.
Verjaardagen vergaten we, maar we schreven wel braaf elk einde schooljaar alle kindernamen op een beker/theedoos/iets anders.
(Of zijn er meer juffen die zulke ouders uitzoeken?)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Java schreef:
24-01-2018 11:37
Ik heb hard geschaterd om alle scenes rondom die ondoorgrondelijke conciërge! Vooral met die gitaar! En Dutchbat! :rofl:
Hahaha, ja! Een soort rattenvanger van Hamelen, die conciërge :-D
Ik heb nu de twee afleveringen helemaal teruggekeken en dan is het toch leuker dan de losse fragmenten doen vermoeden.
Dat schoolhoofd ook... pijnlijk herkenbaar neergezet. Vreselijk type, dat je helaas niet alleen in het onderwijs tegenkomst :nooo:
Die scene ook waarin hij op die ouderavond helemaal enthousiast is over de "smeltkroes" van verschillende culturen op "zijn" school en dat ie dan trots naar die ene donkere vader en die vrouw met dat zwarte haar kijkt, die wtf?! blik van haar :rofl: heerlijk
Nothing happens for a reason
pussywillow schreef:
22-01-2018 09:05
Echt hilarisch hoe juf Ank die ouders de klas uit bonjourd :rofl:

'Dit vind ik heel gek! Wat gebeurt er nu?'

:rofl: :rofl:
Vind het heel grappig en ik ben dolblij dat ik nooit aan die basisschoolellende hoef mee te doen.
Ja, die conciërge met die kettingzaag. :biggrin:

Er bestaan elektrische luizenkammen. Geen idee hoe zo'n ding werkt.
Wat een heerlijke serie! Zo herkenbaar ook, ookal wordt het natuurlijk uitvergroot. Maar hier op de basisschool gaat het precies zo.
Maar ik heb zo gelachen. kijk uit naar as zondag!
Gatti schreef:
24-01-2018 10:03
Wij mogen ook gewoon mee naar binnen.
Zoon zit in groep 3 daar zie je bijna alle ouders wel even meekomen. Als de bel gaat zijn de ouders uit de klas.
Maar iedere daar zijn er wel ouders in de gang, o.a. om te lezen met de kinderen.

Dochter zit op een andere locatie in groep 6. Zij wil graag dat ik minimaal 1x per week meeloop naar haar klas om iets te laten zien ofzo.
In groep 6 gaan ze toch allang alleen naar school?
Cateye schreef:
23-01-2018 11:36

Oh echt!!!, die wil ik ook!!!!!!
pipootje schreef:
25-01-2018 08:39
In groep 6 gaan ze toch allang alleen naar school?
Jij weet toch helemaal niet waar of hoever die school is?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
"Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent....."
https://www.youtube.com/watch?v=2mz165_R4fo

Waarschuwing; het gaat niet meer uit je hoofd :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven