Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
redbulletje schreef:
11-03-2019 10:03
Voor mijn gevoel werkt het ook eerder in je nadeel dat je liever op school met je kinderen neuzelt dan dat je je inzet voor je carriere. Zeker als de vrouw in kwestie de barensleeftijd nog niet volledig gepasseerd is.
Voor jouw gevoel is alles met een kind een nadeel. :proud:
herfstappeltaart schreef:
11-03-2019 07:46
Waar in de serie dan ook feilloos op ingehaakt werd door Anton de kamer binnen te laten komen met "goeiesmorges" :mrgreen:

Goeiemoggel.
Such fun!1
Ik help op school, omdat school veel dingen niet kan doen zonder ouders (uitstapjes/leesgroepjes etc). Wel vaak puzzelen, want werk gaat voor en ik werk 32 uur. MR doe ik ook en dat staat misschien wel goed op cv, maar dat is niet de reden dat ik het doe (ik vind het ook leuk en interessant).

Deze aflevering vond ik (net als vorige week) erg leuk en herkenbaar (meestal tenenkrommend herkenbaar).
Sophiever schreef:
11-03-2019 10:09
Nee maar klassenmoeder, een of andere raad enzo. Dat zeker wel.
Ik ben klassenmoeder geweest en ben nu luizenmoeder. Daar kan ik natuurlijk niet mee aan komen op mijn CV!
redbulletje schreef:
11-03-2019 10:03
Voor mijn gevoel werkt het ook eerder in je nadeel dat je liever op school met je kinderen neuzelt dan dat je je inzet voor je carriere. Zeker als de vrouw in kwestie de barensleeftijd nog niet volledig gepasseerd is.
Mr-achtige taken niet hoor. De ouderraad, het bestuur. Allemaal CV-waardige taken.
Ik ben al ruim 8 jaar luizenpluis moeder (zoals wij dat noemen) Ik zal er geen indruk mee maken tijdens een sollicitatie.. hoeft ook niet. Ik heb al een super leuke werkplek.
Daarnaast hoeft ook niet alles dat ik doe ter opbouw en ere&glorie van mezelf te zijn..
Ik vind dat nogal een arme instelling.
@Redbulletje, naar mijn weten heb jij zowel geen baan en geen kinderen.. dus waar oordeel jij nou eigenlijk over???
Ik ken rechters die pleinwacht zijn op de school van hun kinderen. Kan prima met die baan.

Mijn leidinggevende (dertiger) werkt part-time. Die heeft structureel zijn papadag.

Kanniet ligt op het kerkhof en Wilniet ligt ernaast. Wij deden schoonmaken en af en toe kids voor een uitstapje vervoeren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
MarindaH schreef:
11-03-2019 10:10
Goeiemoggel.
Ow was dat het :rofl: . Ik wist alleen nog dat het zo'n popiejopie t.v.term was.
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 08:46
Ik vond die studiedag echt tenenkrommend goed. Rode blosjes herkenbaar.
Ik wil die zonnestralen wel waar je dan in moet staan!!!!
Lijkt me fantastisch om mijn lastigste klas vol pizzakoeriers eens mee te treiteren
(ik heb ze ook al een valentijnsgroet voor hun buurman laten maken en ze moeten elkaar vaak een compliment geven. 'je bent er' is heeeeeel herkenbaar :rofl: )
Serieus! Ik zou echt nooit ‘klassenmoeder, leesmoeder, bibliotheekmoeder en lid ouderraad’ op mijn CV zetten....
Snoesje666 schreef:
11-03-2019 11:56
Ik ken rechters die pleinwacht zijn op de school van hun kinderen. Kan prima met die baan.

Mijn leidinggevende (dertiger) werkt part-time. Die heeft structureel zijn papadag.

Kanniet ligt op het kerkhof en Wilniet ligt ernaast. Wij deden schoonmaken en af en toe kids voor een uitstapje vervoeren.
In de thuisblijf/bbh werkende(n) (vrouwen) topics is het zo dat juist diegenen het meest vrijwilligerswerk te doen (schijnen cijfers van te zijn).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Moeder Ursula 'maar het toch zielig dat de klasgenootjes van Isa alleen maar als compliment zeggen dat ze veel kleren heeft en veel schoenen enz.'

Juf Ank 'Ja dat is ook zielig, fijne dag Ursula.'
:-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
11-03-2019 13:41
Moeder Ursula 'maar het toch zielig dat de klasgenootjes van Isa alleen maar als compliment zeggen dat ze veel kleren heeft en veel schoenen enz.'

Juf Ank 'Ja dat is ook zielig, fijne dag Ursula.'
:-D
Ja, ondertussen vind ik Isa best een leuk kind.
Ik vond het toch wel weer leuk. Heb beroepsmatig met scholen en dus leerkrachten en ouders en leerlingen te maken en herken ook wel veel.

Nancy is wel heel erg maar ik moest ook zo lachen toen ze allemaal thee ging opnoemen en de fotografe zei "heb je ook koffie".
dolfje schreef:
11-03-2019 13:50
Ik vond het toch wel weer leuk. Heb beroepsmatig met scholen en dus leerkrachten en ouders en leerlingen te maken en herken ook wel veel.

Nancy is wel heel erg maar ik moest ook zo lachen toen ze allemaal thee ging opnoemen en de fotografe zei "heb je ook koffie".

Ja ze had echt zo'n "doe effe normaal mens" houding. :mrgreen:
11-03-2019 07:46
Waar in de serie dan ook feilloos op ingehaakt werd door Anton de kamer binnen te laten komen met "goeiesmorges" :mrgreen:
Nee hoor met goeiemoggel...

Heerlijke aflevering weer! Veel te kort alleen...
redbulletje schreef:
11-03-2019 09:10
Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn ;-D

Ik bedoelde de complimentjes over de bal :)

Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?
Ik zou nooit vrij nemen om te helpen maar als het me uitkomt vind ik het altijd leuk/gezellig om iets op school te doen.
Maar wij hebben dan ook geen vaders als Karel op school :-)
Lacuba schreef:
11-03-2019 14:34
Nee hoor met goeiemoggel...

Heerlijke aflevering weer! Veel te kort alleen...
jaja daar had iemand anders me ook al op gewezen.
Goeiemoggel, zeg maar :proud:
Such fun!1
watdachtjehiervan schreef:
11-03-2019 10:14
Ik ben klassenmoeder geweest en ben nu luizenmoeder. Daar kan ik natuurlijk niet mee aan komen op mijn CV!
Nee, je bent afgedaald op de ladder van je carrière als schoolleider. Luizenmoeder staat onderaan 😀
11-03-2019 15:05
jaja daar had iemand anders me ook al op gewezen.
joh!
dolfje schreef:
11-03-2019 13:50

Het waren ook niet zomaar theesoorten; het was alleen maar zweefthee. Venkel, camille, lavendel, dat soort werk... :rofl:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
11-03-2019 18:16
Het waren ook niet zomaar theesoorten; het was alleen maar zweefthee. Venkel, camille, lavendel, dat soort werk... :rofl:
Je vergeet de zweverigste: yogi-thee :proud:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Oh ja, dat is echt wel mooie-mensenthee :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
MarindaH schreef:
11-03-2019 16:33
Goeiemoggel, zeg maar :proud:
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven