De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 11 maart 2019 om 21:49
+ 1
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 11 maart 2019 om 22:25
redbulletje schreef: ↑11-03-2019 09:10Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn
Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?
Nou hier niet hoor. De ouders die helpen werken weinig tot niet of thuis, waardoor ze zelf hun werktijden kunnen bepalen.
Ik vind het niet echt geloofwaardig in de serie, een psycholoog die parttime gaat werken om meer op school te kunnen helpen. En ik zou dat soort taken never nooit niet in m’n cv zetten, zou niet eens in me opkomen!
maandag 11 maart 2019 om 23:21
Wat dan?
maandag 11 maart 2019 om 23:26
Nee hoor, vorig seizoen was ze ook al gescheiden en werkte ze nog wel meer. In het begin van dit seizoen zei Anton tegen Nancy dat Hannah minder was gaan werken zodat ze meer op school kon zijn. Een goed voorbeeld van een betrokken ouder volgens hem
dinsdag 12 maart 2019 om 22:13
Ik vond dat Ank heel goed de "curlingmoeder" Ursuala de waarheid vertelde over Isa vertelde.
(dat ze misschien wel lief en aardig is, maar dat kinderen dat niet zien door de dure schoenen en merkkleding heen).
Dat ze dan weer zo geforceerd vraagt om voor Ahmed een ander compliment te verzinnen dan dat hij goed kan voetballen, is ook typisch voor juf Ank.
Ik vond eigenlijk jammer dat Ank en Helma ruzie kregen.
Ze zouden juist 1 front moeten vormen tegen die rare plannetjes van Anton.
(en het valt mij tegen van Helma, ik dacht dat zij zich nergens iets van aantrok).
(dat ze misschien wel lief en aardig is, maar dat kinderen dat niet zien door de dure schoenen en merkkleding heen).
Dat ze dan weer zo geforceerd vraagt om voor Ahmed een ander compliment te verzinnen dan dat hij goed kan voetballen, is ook typisch voor juf Ank.
Ik vond eigenlijk jammer dat Ank en Helma ruzie kregen.
Ze zouden juist 1 front moeten vormen tegen die rare plannetjes van Anton.
(en het valt mij tegen van Helma, ik dacht dat zij zich nergens iets van aantrok).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 12 maart 2019 om 22:28
Ik vind Ank wat minder leuk geworden, erg uptight. Helma zal het allemaal aan haar reet roesten en wil juist alles wat losser. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor haar leerlingen. Daarom dat ze het niet trekt wanneer ze Ank op zo'n opgedrongen manier voor de klas ziet staan.
Zo zie ik het
Ik vond de studiedag met twee leerkrachten, de conciërge, één directeur en één vrijwilliger wel karig voor een basisschool. Snap dat het lastig is om er ineens leraren bij te proppen maar dit was ook wat raar.
Zo zie ik het
Ik vond de studiedag met twee leerkrachten, de conciërge, één directeur en één vrijwilliger wel karig voor een basisschool. Snap dat het lastig is om er ineens leraren bij te proppen maar dit was ook wat raar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 12 maart 2019 om 23:12
Nou ik zet mijn OR en daarna MR taken niet op mijn cv nee. Ook mijn luizenmoedergedoe niet...Ghost79 schreef: ↑11-03-2019 22:25Nou hier niet hoor. De ouders die helpen werken weinig tot niet of thuis, waardoor ze zelf hun werktijden kunnen bepalen.
Ik vind het niet echt geloofwaardig in de serie, een psycholoog die parttime gaat werken om meer op school te kunnen helpen. En ik zou dat soort taken never nooit niet in m’n cv zetten, zou niet eens in me opkomen!
Maar eerlijk: de meeste betrokken ouders op onze school zijn toch wel de werkende hoor. Ken zat thuisblijfmoeders die echt niks doen.
tsja.....
dinsdag 12 maart 2019 om 23:54
Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
O ja, en Hanna kwam ook nog even binnenvallen met haar lege usb stick.. de school was toch gesloten?
Nee, van die laatste scene klopte echt niks.
dinsdag 12 maart 2019 om 23:59
Waarom zouden die niet meedoen met een teambuildingsgedoe?Pindakaasjes schreef: ↑12-03-2019 23:54En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
Echt wat doen ze tijdens die studiedagen?
dinsdag 12 maart 2019 om 23:59
Gelukkig is het maar toneel. Ik zou me rot schrikken als het onderwijs in Nederland echt zo slecht was.Pindakaasjes schreef: ↑12-03-2019 23:54Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
O ja, en Hanna kwam ook nog even binnenvallen met haar lege usb stick.. de school was toch gesloten?
Nee, van die laatste scene klopte echt niks.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
woensdag 13 maart 2019 om 06:24
Met een paar duizend kinderen die legaal thuis zitten zonder recht op onderwijs kun je inderdaad stellen dat het onderwijs in Nederland slecht is...haarklover schreef: ↑12-03-2019 23:59Gelukkig is het maar toneel. Ik zou me rot schrikken als het onderwijs in Nederland echt zo slecht was.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 13 maart 2019 om 09:59
woensdag 13 maart 2019 om 12:45
Als onze school een studiedag heeft dan krijgen we vooraf een mailtje met het onderwerp (fijne reminder:)) en meestal staat er achteraf in het maandbulletin een kort berichtje over wat ze geleerd hebben.
Of het ondersteund personeel op onze school meedoet lijkt me niet, want laatste keer was het onderwerp ''digitaal & didactiek'' maar voor de cast vd luizemoeder zou het wel heel karig zijn als het alleen met Anton, Helma en Ank is
woensdag 13 maart 2019 om 13:13
En maar twee juffen. De curlingmoeder van Isa was teleurgesteld/boos dat Isa wéér juf Ank kreeg. Ze had juf Helma gewild?Pindakaasjes schreef: ↑12-03-2019 23:54Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
woensdag 13 maart 2019 om 13:20
Vooral Karel inderdaad, ik vond dat vorig jaar nog een leuke karakter.Boogschutter10 schreef: ↑13-03-2019 12:58Leuke serie, behalve dan dat de karakters van m.n. Anton en Karel steeds ongeloofwaardiger worden en daarmee irritanter.