Entertainment alle pijlers

De Verraders

14-03-2021 10:20 516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kletst er mee over De Verraders?

Afbeelding

De Verraders heeft iets weg van Wie is de Mol? en het spannende gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam. In een sfeervol kasteel in Zuid-Limburg komen achttien bekende Nederlanders samen voor een adembenemend spel waarin ze samen een grote zilverschat kunnen winnen. Drie van hen willen echter de schat niet delen en worden Verraders. Zij doen er alles aan om zelf met de buit naar huis te gaan, zetten de groep tegen elkaar op en ‘vermoorden’ elke nacht een medekandidaat.

De andere kandidaten - de Getrouwen - weten niet wie de Verraders zijn en moeten hen zo snel mogelijk zien te ontmaskeren. In de dagelijks terugkerende 'Raad' moeten ze de Verraders proberen weg te stemmen. Maar zitten ze wel op het juiste spoor? Voor de kijkers is het wél duidelijk wie welke rol vervult.

En om de chaos compleet te maken moeten alle deelnemers ook nog samenwerken in missies om het zilver bij elkaar te verdienen. Maar wie gaat er uiteindelijk met die schat vandoor, een Verrader of een Getrouwe?
sun.lover wijzigde dit bericht op 14-03-2021 10:25
11.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren gekeken en moet er wel even aan wennen.
Ik had wel hoge verwachtingen door WIDM.
Maar ik vond het toch leuk en ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Ik heb het ook gezien en vond het niet te vergelijken met wie is de mol.
Leuk zo de eerste aflevering, maar geen idee of ik het na 4 afleveringen nog leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het ook nog niet...
Op zich wel leuk.. maar weinig uitdagende opdrachten... ook omdat ze met zn allen samen moeten werken. En dat vind ik bij widm leuk dat er ook tegenwerking is, wat je verdacht maakt. Ook al is je intentie goed maar mislukt een opdracht of zo.

Ik had Gaby er nog even in gehouden. Ze is rustig genoeg. Ik denk dat ze nu sinnan eruit gooien..
mabelle wijzigde dit bericht op 14-03-2021 20:33
9.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
14-03-2021 10:23
Ik heb het ook gezien en vond het niet te vergelijken met wie is de mol.
Leuk zo de eerste aflevering, maar geen idee of ik het na 4 afleveringen nog leuk vind.
Het is zeker niet te vergelijken. Ze doen wel opdrachten, maar dan zonder te saboteren en er is wel een psychologisch effect. Ik kan me voorstellen dat meedoen wel leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Het is een real-life versie van Weerwolven. Wel met beperkte karakters. 2. Bij Weerwolven heb je nog extra karakters wat het een stuk interessanter en spannender zou maken.

Ik vond het wel vermakelijk om naar te kijken.
Ik vond het best leuk om naar te kijken. Alleen ik trek die Tijl niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel vermakelijk. Inderdaad wel met beperkte karakters, dat had ik wel anders verwacht met zo'n grote groep. Ik vraag me af of het voor ons als kijker misschien leuker was geweest om niet te weten wie de verraders zijn, aan de andere kant is het zien van hun 'spel' ook wel interessant. Ik denk wel dat Diederik vrij snel de pineut gaat zijn nu
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
14-03-2021 10:47
Ik vond het best leuk om naar te kijken. Alleen ik trek die Tijl niet zo goed.
Ik vind Tijl in dit programma wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Het kon mij niet echt boeien, te veel deelnemers en te veel gepraat. En iedereen moet z’n ogen dichtdoen als Tijl de verraders aanwijst, ehhh, is dat niet een risico waar het hele spel mee valt of staat?
Alle reacties Link kopieren
Het is even wennen. Ons verstandelijk beperkt kind kijkt altijd met veel plezier naar Wie is de mol maar voor haar was de Verraders lastiger te volgen , zij haakte na 30 minuten af. Dus voor ons zal dit niet het programma worden waar we met ons gezin de komende weken naar gaan kijken. Gelukkig zijn er terugkijk mogelijkheden.
Ik vond het psychologisch effect wel leuk evenals de groepsdynamiek.
Een afspiegeling van het huidige leven
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het leuk, maar zou volgens mii echt helemaal gek worden als ik zelf mee zou doen.
Ik vind het tactische ook wel leuk. Hoe zorg je dat je er in blijft?

Ik had zelf Francis of Jurgen er uit gestemd, om de simpele reden dat je kans de nacht te overleven dan weer iets groter wordt. Zeker als je het toch nog niet kunt inschatten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Misschien lag het aan de eerste aflevering, maar voor mij ging het eigenlijk nergens over. Elkaar eruit stemmen op basis van... niks. Denk niet dat me genoeg kan boeien om hier tijd aan te besteden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af, zou die Geert-Jan misschien niet weten wat het woord 'grotesk' betekent? Ik hoop het want ik vond het echt beledigend om een operazangeres grotesk te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet goed wat ik er van vind. Ik had het denk ik wel leuker gevonden als we niet wisten wie de verraders waren.

Verder vond ik het niet echt spannend en traag van tempo, al die gesprekjes hoeven van mij niet. Ik hoop volgende week meer en spannendere opdrachten
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
14-03-2021 11:07
Ik vroeg me af, zou die Geert-Jan misschien niet weten wat het woord 'grotesk' betekent? Ik hoop het want ik vond het echt beledigend om een operazangeres grotesk te noemen.
Ik vond hem sowieso wat zuur overkomen. Maar ik ken die hele man niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag, ze zeiden dat alles in het kasteel kraakt. Hoe komen dan de verraders hun kamers uit om te overleggen wie ze vermoorden, zonder dat de getrouwen ze horen vertrekken?
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
14-03-2021 11:16
Wat ik mij afvraag, ze zeiden dat alles in het kasteel kraakt. Hoe komen dan de verraders hun kamers uit om te overleggen wie ze vermoorden, zonder dat de getrouwen ze horen vertrekken?
Dit vroeg ik mij ook al af. Net als hoe ze het doen met dat niemand samen gaat buurten op een kamer. Dan weet je dus wel wie niet de verrader is.

Ik weet nog niet wat ik er van vindt, kijk volgende week nog een keer.
friezinnetje2014 schreef:
14-03-2021 10:23
Ik heb het ook gezien en vond het niet te vergelijken met wie is de mol.
Leuk zo de eerste aflevering, maar geen idee of ik het na 4 afleveringen nog leuk vind.
Dat was ook helemaal niet de bedoeling toch?
Haley schreef:
14-03-2021 11:07
Ik vroeg me af, zou die Geert-Jan misschien niet weten wat het woord 'grotesk' betekent? Ik hoop het want ik vond het echt beledigend om een operazangeres grotesk te noemen.
Vent is zo'n man die nogal neerkijkt op de vrouwtjes.
Ik weet echt ook nog niet, idee is inderdaad echt beetje Weerwolven en kan heel leuk zijn.

Maar manier van produceren vind ik chaotisch en echt, Tijl kan dat presenteren echt niet.

Waarom Art dit niet doet is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
14-03-2021 11:16
Wat ik mij afvraag, ze zeiden dat alles in het kasteel kraakt. Hoe komen dan de verraders hun kamers uit om te overleggen wie ze vermoorden, zonder dat de getrouwen ze horen vertrekken?
Ja, dat vroeg ik me ook af.
Er stond een klok op 1 uur toen ze bij elkaar kwamen, lijkt me op een gegeven moment opbreken als je elke nacht rond die tijd nog moet overleggen...
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Haley schreef:
14-03-2021 11:07
Ik vroeg me af, zou die Geert-Jan misschien niet weten wat het woord 'grotesk' betekent? Ik hoop het want ik vond het echt beledigend om een operazangeres grotesk te noemen.
Die kent dat woord gewoon niet. Zuur type ook.
Ik ben zo gek op Sinan! Hij is echt net zo lui als ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd als alle verraders er achter elkaar uitgestemd worden, worden er dan nieuwe gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet had geweten wie de verraders waren denk ik niet dat ik ze eruit gehaald had.
Maar dan had je de nachtelijke bijeenkomst moeten missen.

Bij weerwolven van wakkerdam (wvw) spelen we altijd met zoveel mogelijk rollen, ik vind dat leuk.
De ziener en de heks zouden in een groep echt geen voordeel hebben denk ik, iedereen speelt op veilig. Je hoeft er maar eentje te suggereren en iedereen doet mee, blij dat ze zelf buiten schot blijven.

Ik denk dat dat nog wel gaat veranderen als ze verder in het spel zijn. Als kandidaat zou ik net als bij Robinson de rivalen weg willen hebben, waar je niet tegenover wil staan in de finale.
Je wil toch winnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven