Entertainment alle pijlers

een huis vol

14-12-2011 11:13 1450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand naar 'een huis vol'? Over die 2 gezinnen met 12 kinderen?
Ik zie vader Deijs nou niet bepaald als een zwakke prooi

Hij vond en vind die media aandacht hartstikke leuk en daar zitten nu eenmaal keerzijdes aan. Maarre...jij was toch die knuffelvriendin van fam. Deijs? Dat mag hoor. Maar andere meningen mogen er ook zijn.

quote:Eindeloos schreef op 11 januari 2012 @ 00:34:

[afbeelding]

Ik moet mij toch even uiten, als ik hier alle reactie's lees, dan schiet mij maar 1 beeld te binnen,

Zie foto,

Hyena's.

Oftewel roofdieren , vallen aan in groepen, meestal op zoek naar een zwakke prooi, in feite zijn het zeer laffe dieren, kunnen uitsluitend opereren in groepsverband. Hmmmmmm.
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
@airwave

Hier alles okay, post ook weer in de bewuste topic. Hoe is het met jou?

@Eindeloos

Begrijp waar je op doelt maarreh pa Deijs is wel een heul gewillig 'slachtoffer'
quote:mini47 schreef op 11 januari 2012 @ 00:43:

Ik zie vader Deijs nou niet bepaald als een zwakke prooi

Hij vond en vind die media aandacht hartstikke leuk en daar zitten nu eenmaal keerzijdes aan. Maarre...jij was toch die knuffelvriendin van fam. Deijs? Dat mag hoor. Maar andere meningen mogen er ook zijn.

[...]

Tuurlijk zijn er keerzijdes, en die moeten er ook zijn.

Maar is het feit ,dat je op een bepaald moment, een publiek figuur bent geworden, voor een ieder een vrijbrief, om de meest inpertinente vragen te stellen?

Jij post hier, wat jouw ook een publiek figuur maakt.

Het www is toch publiek voor iedereen?

Nou, dan heb ik ook een paar vragen,

Kom mini 47, wat verdient jouw man ( als je die hebt) per maand.?Heeft je kind ( indien aanwezig) adhd.?

Wat is je woon situatie?

Hoe vaak masturbeer je per dag?

Of, moet ik vragen per uur?

Hebben jullie schulden?

Een BKR notering?

Hoe vaak ga jij op vakantie ( of niet?)

Klagen je buren over jou, en je eventuele gezinsleden?

Heb je een weed plantage op zolder?

En gaat de stroom daarvoor, over de meter, of tap je die illegaal af?

Knikker jij 's morgens je kind , een creche in, of ben jij een thuismoeder.?

Hebben jullie een lease auto?

Trekt jouw (eventuele) man, zich 's morgens af, onder de douche?'

En wat vindt jij daar van ?

Denkt hij dan aan de mooie poppies van rtl 4 ?

En zie jij dan groen van jaloezie?

Vind jij, je buurvrouw een lekker geil wijf?

En vind je man (indien aanwezig) dat ook?

Steel je wel eens uit een winkel?

En hoe voel jij, je daarbij?

Heb je huurtoeslag?

Of zorgtoeslag?

En hoeveel bedraagt dat dan?

Of een leuk bedrag in box 3?

En geef je dat ook op?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kom op .........................

Hou op met je vooroordelen, en respecteer mijn mening, ja, ik ben een knuffelvriendin van de Fam. Deijs. En wat had jij daarvan.????

Gewoon een vraag, ? Wat had je daar nou van ?...................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rijstkorrel schreef op 11 januari 2012 @ 00:52:

@airwave

Hier alles okay, post ook weer in de bewuste topic. Hoe is het met jou?

@Eindeloos

Begrijp waar je op doelt maarreh pa Deijs is wel een heul gewillig 'slachtoffer'

Okay Rijstkorrel, jij noemt het een slachtoffer,

Ik zie het als een fijne vent, een hardwerkende vader,

25 jaar bij 1 baas, wie zegt hem dat na??

Op zijn fiets, voor dag en dauw,

Een schat van een vrouw thuis, een moppie,

heerlijke kinderen,

Wie van alle forummers, is er al zo ver??

Ik ben benieuwd.?????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Beste Vriendin van fam. D. Al die vragen zijn volledig legitiem omdat vader D een filmploeg in huis heeft gehaald die werkelijk alles mocht filmen. als je jezelf in de etalage zet dan kan je reacties verwachten
@Eindeloos

Wel begrijpend lezen he. Ik noemde pa Deijs een heel gewillig slachtoffer, daarbij doelend op jouw hyena vergelijking. Ik mag aannemen dat hij niet gedwongen deelneemt aan dit virtuele geneuzel.
quote:rijstkorrel schreef op 11 januari 2012 @ 01:42:

@Eindeloos

Wel begrijpend lezen he. Ik noemde pa Deijs een heel gewillig slachtoffer, daarbij doelend op jouw hyena vergelijking. Ik mag aannemen dat hij niet gedwongen deelneemt aan dit virtuele geneuzel.

En daarbij, hij komt toch zelf hier posten, dan kan je vragen verwachten. Als je dat niet wilt is prima maar dan moet je hier niet komen posten lijkt mij.

In het algemeen vind ik, ieder zijn mening en meug. Ze moeten het allemaal zelf weten hoor, maar ik vind het begrijpelijk als je zon ander leven hebt dan de gemiddelde NLer, het ook niet raar als mensen daar niets in zien of vragen hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Spininhoek schreef op 11 januari 2012 @ 00:09:

[...]

Dan zou je eigenlijk deze blog eens moeten bekijken

http://eenvoudigleven.blogspot.com/

Gezin met 10 kinderen, zwaar gelovig, heel erg leuk hoe ze er over schrijft, precies de dingen die jij opnoemt.

Ze maakt alles zelf, van broodbakken, tot sommige groenten kweken in eigen tuin. Traktaties voor school, 12 km (dacht ik) fietsen naar school, en ook weer 12 terug, logeerpartijtjes, kleding doorschuiven, kinderen die in de vakanties en weekenden 1 uur moeten helpen al naar gelang hun leeftijd, 10 minuten gesprekjes op school, 5 in een week, dat soort dingen. Erg leuk!!

OMG!! Dit zou ik met verbazing gaan zitten volgen denk ik, maar ook met afschuw. Want wáárom wíl men, anno 2012 zó leven. Alsof je 200 jaar terug gaat in de tijd. Wáárom zo veel fietsen, wáárom je eigen brood bakken, wáárom wáárom wáárom?

Wij hadden zo'n gezin tegenover ons wonen. Waren van de Noorse Broeders ( googel gerust) die hadden ook 10 kinderen op het laatst, ze plopten er aan de lopende band uit. Er zat amper een jaar steeds tussen. Ik ben een paar keer samen met haar zwanger geweest, maar tegen de tijd dat ik weer een beetje was ontzwangerd had zij alweer een nieuwe baby, serieus. Enfin op den duur zijn ze verhuisd naar een soort commune met allemaal Noorse Broeders. *gruwel*

Dit gezin had geen tv, moeder had een moestuintje en naaide alle jurken van de dochters zélf. De meisjes mochten pertinent geen broeken aan, weer of geen weer, en hadden allemaal lange vlechten op hun rug ( net als moeder, dat hoorde bij de Noorse Broeders ofzo) Pa had een eigen bedrijf. Ma ook. Die deed de kinderen, het huishouden en álles wat daarbij kwam kijken, zonder dat ze een wasdroger had of een tv, oc, mobiele telefoon, auto ( pa had een bus maar die had ie alle dagen mee naar t werk, behalve in het weekend, als alle gezinsleden werden ingeladen om naar de kerk of bevriend koppel binnen de kerkgemeenschap te rijden, stijf in het pak en de dames met hoedjes op. Elk weekend kwam er wel 1 of meerdere busjes bij - geen kleintje- en werden er mede grote gezinnen van de Noorde Broeders uitgelaten om bij hen op bezoek te komen. Meestal met rond de 10 kinderen inderdaad, of meer. En allemaal jong he, Echt van 10 naar 0 en niet van 27 naar anderhalf)

Hoe dan ook ik vind het bijna neigen naar The Amisch. Nog even en ze gaan de weg op met paard en wagen :-)

Ik vind het zo spartaans. Waarom niet gewoon een beetje met je tijd meegaan en het jezelf gemakkelijk maken. Dit hóeft toch helemaal niet meer? Koken op een houtvuurtje, beknibbelen op het gas water en licht door met eigen gebreide schapenwollen vesten te lopen. Geen droger hebben dus continu het huis en de tuin vol wasgoed ( en dat is een dagtaak, wat ik je brom, met zoveel kinderen) Waar halen die vrouwen de tijd vandaan? Als ik een dagje vrij ben ( wat amper gebeurd maar goed) en ik begin even flink door te pakken hier qua huishouden, dan staat na een halve dag het zweet me in de bilnaad, en dan heb ik nog niet een kwart gedaan, wat zeg ik, een zesde, van wat die moeder van 10 op een dag gedaan krijgt. Heeft dat mens 32 uur in een etmaal ofzo? En wáárom wíl iemand dit? Why?????

Een paar kinderen minder is OOK leuk, een school kiezen dichter in de buurt kan ook, de bus nemen of de auto for god'sake, is ook optioneel en als je daar geen geld voor hebt, dan hád je wellicht voor een kind of 5 minder moeten kiezen. Ja het klinkt hard, maar kom op in deze tijd hóeft dat toch niet meer, zóveel kids? en vervolgens een blog beginnen over budgetteren. Ja heel nobel enzo, maar was met de helft minder kinderen wellicht ook niet eens nodig geweest.

Desalniettemin: respect voor de moeder. Ik zou het haar serieus niet na ( willen) doen!!! Ik vind het op een drukke dag met 4 gastkindjes en 3 van mezelf hier al een gekkenhuis ( zeker als ik nog de deur uit moet voor zwemles met het hele spel en heen en weer moet lopen naar school) en dan 's avonds nog moet gaan huishouden. Hell je zou dit élke dag van de week hebben, en dan ook nog eens je eigen brood moeten bakken. No way!!

:-)
Wat een vreselijke foto van die hyena's. Bovendien dekt het totaal de lading van dit topic niet. Ik zie mijnheer D. niet als slachtoffer en ik zie mezelf niet als bloeddorstige hyena.

Mijnheer D. hoeft natuurlijk niet op alle vragen antwoord te geven. Zou ik ook niet doen. Maar om nou zo in de verdediging te schieten. Als je niet tegen kritische vragen kan doe dan niet aan zo'n programma mee.
Wat ik me wel oprecht afvraag is?/

moeder ingrid heet ze toch was 45?? dat ze haar laatste kindje kreeg ..waarom? waarom risisco lopen je weet dat op een bepaalde leeftijd ..je een risico loopt op een ongezond kindje

Als je al 11 kinderen hebt en je bent al op die leeftijd begrijp ik de keuze niet en hoe gelukkig ze nu ook met de kleine zijn en het is ieders benjamin...tuurlijk maar ben even zijn naam kwijt joey geloof ik,,, heeft levenlang zorg nodig....

En moeder heeft het ook zelf gezegd een paar aflv terug; tja op een bepaalde leeftijd weet je dat je een risico loopt;
OMG, Ik heb even op

http://eenvoudigleven.blogspot.com/ gekeken. Wat een energie heeft dat mens!! Ben van het lezen al moe geworden
@Mariamena,

Ieder zijn eigen smaak toch? Mijn zusje (geen kinderen) woont en leeft in de Randstad (klein huisje, grote stad) en is vorig jaar op vakantie in de USA geweest (NY en Amisch land). Zij is nu helemaal weg van die manier van leven en streeft dat ook zoveel mogelijk na. Kookt veel dingen op petroleum, enkele lampen ook op Petroleum, veel quilts in huis, kipjes in tuintje (4 m2), plantbakken op het balkon. Ze wil over een paar jaar buiten gaan wonen met meer dieren en groentetuin en oefent nu vast in het klein. Ze vindt het geweldig! Niet alle gelovigen zijn hetzelfde, bij mijn vriendin met 11 kinderen staan 2 wasmachines en 1 droger, verder hebben ze echt wel laptops en mobieltjes, geen broodbakmachine of groententuin. Je moet dan nml ook nog de ruimte hebben om het in te maken (opslaan) of invriezen. Ik ken wel iemand met 10 kinderen tussen 1-15 jaar die elke week de bakker aan huis heeft, de groenteman bezorgd aan huis, de slager idem dito. Zij is juf geweest en geeft nog vrolijk blokfluitles op de basisschool, doet mee als knutselmoeder en bij schooluitjes. Nu heeft die vrouw een man die een eigen bedrijf heeft en 's morgens eerst de kinderen naar school brengt, voor hij naar het werk gaat. En daar in huis is het niet zo schoon als bij het ander gezin. Ieder zijn eigen keuze he? Toen de laatste was geboren, had ze de laptop al op het nachtkastje liggen, met fotocamera en binnen een uur, had iedereen een mailtje met een foto van haar nieuwe kindje, zo trots waren ze erop. Ik kan het me niet voorstellen, maar iedereen is anders.....
quote:Eindeloos schreef op 11 januari 2012 @ 01:25:

[...]

Maar is het feit ,dat je op een bepaald moment, een publiek figuur bent geworden, voor een ieder een vrijbrief, om de meest inpertinente vragen te stellen?

Kom mini 47, wat verdient jouw man ( als je die hebt) per maand.?Heeft je kind ( indien aanwezig) adhd.?

Wat is je woon situatie?

Hebben jullie schulden?

En gaat de stroom over de meter, of tap je die illegaal af?

Knikker jij 's morgens je kind een creche in, of ben jij een thuismoeder.?

Denkt hij dan aan de poppies van rtl 4 ?

En hoe voelde jij, je daarbij?

Heb je huurtoeslag?

Of zorgtoeslag?

En geef je dat ook op?

Hou op met je vooroordelen, en respecteer mijn mening, ja, ik ben een knuffelvriendin van de Fam. Deijs. En wat had jij daarvan.????

Gewoon een vraag, ? Wat had je daar nou van ?...................Jij bent echt goed:P
quote:rijstkorrel schreef op 11 januari 2012 @ 12:19:

OMG, Ik heb even op

http://eenvoudigleven.blogspot.com/ gekeken. Wat een energie heeft dat mens!! Ben van het lezen al moe geworden

Ja, leuk he! Ik krijg er juist energie van... wat die allemaal doet op een dag! per dag al 2 uur met de was bezig!!

En dan ook nog alles, maar dan ook alles zelf maken, tot en met de limonadesiroop aan toe.

Recepten daarvan zijn wel leuk. Weet nu in ieder geval wel hoe ik limonade moet maken

Alles weckt ze ook. Staan ook foto's op de site van der voorraadkast, met eigen gemaakte groenten enzo, in potten. Niet normaal meer. Maar ik krijg altijd wel zin in om ook zo milieubewust en kostenbesparend bezig te zijn, als ik weer een paar bladzijdes heb gelezen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
@Spininhoek

Hahahaha, wat zijn wij verschillend. Ik heb na het lezen van haar blog besloten vanavond pizza te bestellen en heel de avond de bank te gaan beleggen. Zo hou ik de economie draaiende
Haha

Leuk dat je zoveel energie hebt gestoken in je vragen.

En lief dat je het zo opneemt voor Marcel Deijs als goede vriendin.

Maarre...je vragen zijn niet relevant dus no comment

Je trekt je alles veel teveel aan. Kan nooit goed voor je zijn.

Hopelijk gaat vader Deijs er beter mee om. Anders houdt hij zijn drang naar publiciteit nooit vol.

quote:Eindeloos schreef op 11 januari 2012 @ 01:25:

[...]

Nou, dan heb ik ook een paar vragen,

Wat is je woon situatie?

Hebben jullie schulden?

Een BKR notering?

En gaat de stroom daarvoor, over de meter, of tap je die illegaal af?

Knikker jij 's morgens je kind , een creche in, of ben jij een thuismoeder.?

Denkt hij dan aan de mooie poppies van rtl 4 ?

En hoe voel jij, je daarbij?

Heb je huurtoeslag?

Of zorgtoeslag?

En hoeveel bedraagt dat dan?

En geef je dat ook op?

Gewoon een vraag, ? Wat had je daar nou van ?...................
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
Jeetje wat voelen mensen zich aangevallen en aangesprokdn in dit topic.

Die familie Deijs is niet heilig dus dat verafgoden is ook niet nodig.
Het is inderdaad een apart gebeuren. Denk niet dat mijn vrienden op dezelfde wijze zouden reageren.

Ze zouden hoogstwaarschijnlijk niet reageren....
Oh my God ik raak ook echt niet geïnspireerd van wat die vrouw allemaal doet. Integendeel. Ik word plaatsvervangend moe zelfs!!!
Ik krijg wel inspiratie, nog even gekeken en gelijk besloten een lekkere pan uiensoep te maken..mjammie!
quote:mini47 schreef op 11 januari 2012 @ 14:43:

Haha

Leuk dat je zoveel energie hebt gestoken in je vragen.

En lief dat je het zo opneemt voor Marcel Deijs als goede vriendin.

Maarre...je vragen zijn niet relevant dus no comment

Je trekt je alles veel teveel aan. Kan nooit goed voor je zijn.

Hopelijk gaat vader Deijs er beter mee om. Anders houdt hij zijn drang naar publiciteit nooit vol.

[...]

Ik heb er helemaal geen ernergie in gestoken, die bewaar ik voor dingen, die mij echt aanstaan.

En hoezo zijn de vragen niet relevant.?

Grappig, dat een forummer, de relevantie van een vraag/vragen bepaalt

Hier wordt aan vader D. gevraagd, of hij geen last heeft met de gemeente, Jeugdzorg, etc, betreffende de woonsituatie.

Hoe hij later denkt, de studie's van de kinderen te gaan bekostigen.

Daar schijnt men zich hier nogal zorgen over te maken.

Vind jij dat wel relevante vragen?

Ben benieuw hoe je daar over denkt.

Ervan uitgaande, dat je nèt zo publiekelijk bent als vader D., vind ik je antwoord nogal flauw.

Het feit, dat ik een vriendin van de familie ben, doet er mijn inziens niet zoveel toe.

Ja mini, met je antwoord , doe je je naam best eer aan.
Maar dat is dus je denkfout, want mini47 ís niet zo publiekelijk als vader D. Althans, ik zie haar en haar gezin niet op tv en ik zie haar niet allerlei details over haar gezin het www op gooien. Sterker nog, we weten niet eens wie ze is. Je vergelijking gaat echt compleet mank.
quote:astrape schreef op 11 januari 2012 @ 16:23:

Maar dat is dus je denkfout, want mini47 ís niet zo publiekelijk als vader D. Althans, ik zie haar en haar gezin niet op tv en ik zie haar niet allerlei details over haar gezin het www op gooien. Sterker nog, we weten niet eens wie ze is. Je vergelijking gaat echt compleet mank.

Nah ja, maar dan nog. Volgens mij kun je de vragen gewoon stellen, maar de ander is niet verplicht om antwoord te geven. Hoef je niet in de verdediging te schieten...

Ik vind het wel raar als je overal super open over bent en je hele leven laat filmen, maar vragen die dat oproept niet wil beantwoorden.
@ Astrape, dat mag jij vinden.

Wel publiekelijk, of niet, is volgens mij helemaal de issue niet.

( trouwens, op een forum discussieëren, vind ik vrij publiekelijk,.)

.Maar dat terzijde.

Het gaat mij om de inpertinente vragen, plus de onbeschoftheid ervan.

Dan is het ook nog een kwestie, van lekker scoren, bij je medeforummers.

Wie stelt, de meest grove vraag.

Leuk, over de rug van een ander.

Als je zo geinteresseert ben, in het reilen en zeilen van de familie, kun je ook een brief naar de NCRV schrijven.

Bij wijze van spreken.

Enfin, i rest my case,

Vader D heeft dat al lang gedaan, en als goede vriendin zijnde, sluit ik mij graag bij hem aan.
Als dit een spelletje 'Wie ben ik?' zou zijn, zou ik nu hysterisch op de grote, rode knop drukken en gillen:

Eindeloos, jij bent pa Deijs!!!

Maar je bent je case gaan resten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven