Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Alle reacties Link kopieren
Chronologisch klopt het ook niet helemaal volgens mij.

Dan komt de fam Q. terug van Texel en gaan ze eten bij de snackbar, hebben ze ineens allemaal weer dezelfde kleren als de dag van de fotoshoot.. of zag ik het nou verkeerd?
Ja verrek! Ik heb het terug zitten kijken, en ze hebben inderdaad allemaal de fotoshootkleding aan.

Klopt dus geen hout van.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Er wordt zelfs gezegd, na de vakantie in Texel, komt de familie weer aan op de thuisbasis in Heerlen, en wat smaakt er na zo'n reis beter dan een portie frieten... Vaag.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Tussen de oudste twee kinderen van familie Q zit gewoon 4 jaar!!! Destijds hebben ze het wel rustig gehad. Wie had dat nou ooit gedacht denken misschien de familieleden. Dat houdt wel in dat er maar weinig ouderen kinderen zijn, om eventueel mee te helpen.

Iemand had het over aannames. Maar bijna alles is een aanname wat we hier zeggen, we krijgen toch niet alles te zien. Ik zou echt nooit meedoen aan iets op tv. Ze knippen en plakken maar. Voor je het weet zetten ze neer als lui of weet ik veel wat. Stel dat de familie Q toevallig 3 keer iets ' verkeerd' heeft gegeten en de overige maanden dat ze al aan het filmen zijn is het gezond, dan zit het er nu wel vertekend uit. Bij wijze van he.
Zit er 4 jaar tussen de oudste kinderen van Q.? Nu heb ik nog meer medelijden met het oudste kind, eerst lekker je ouders 4 jaar voor jezelf, dan krijg je een broertje/zusje (geen idee wie dan de oudste is) en dan ineens besluiten je ouders om ieder jaar een nieuw kind te krijgen als je gaat puberen en iedere keer als je net gewend bent aan de baby poept ma er een nieuwe uit. Wat moet die oudere kinderen zich soms (of misschien wel altijd) het buitenbeentje voelen want de kleintjes gaan voor en je moet nog verplicht op ze passen ook want je zegt geen nee natuurlijk.

Wat dat betreft hebben familie B. en D. dat beter aangepakt qua leeftijdverschillen hoewel 30 en 5 of 24 en 2 natuurlijker een groter gat is, daar hebben ze het wel beter verspreid en krijgt iedereen nog steeds de aandacht die men nodig heeft denk ik. Bij Q. is het meer pubers of baby/peuter/kleuter.

En ik zou ook niet aan zo'n programma mee doen want ze kunnen het knippen en plakken zoals ze willen dus van een mug kan een olifant gemaakt zijn. Nu lijkt het ook net of het allemaal prima is dat een 32 jarige een relatie heeft met een 15 jarige want dat is gewoon strafbaar. Ze zei erover dat haar ouders het eerst niet leuk vonden en dat lijkt me logisch. Kan mij voorstellen dat er flink ruzie over is geweest maar soms kun je er als ouder weinig aan doen denk ik.
Fam. B. Wat is die Samantha een over het paard getild mokkel zeg. Echt alles moet om haar draaien. En dan die kinderen die volgens mij zo gedresseerd zijn. Volgens mij heeft ze ze geïnstrueerd om voor de camera lief, netjes en beleefd te zijn met als beloning de vakanties, uitjes en de extra's. En volgens mij is Samantha zo lui als de neten. Een normaal servies wat ze zou moeten afwassen, nee dat wil madame niet.

Fam.Q. Nou wat een aanwinst is deze familie zeg. Het draait echt alleen om die kleintjes. Ik vind die oudste zoon zo zielig en volgens mij voelt hij zich ook zo. Ik weet niet, maar bij vader Q heb ik ieder moment het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Een soort van tikkende tijdbom die als de camera uitstaat behoorlijk agressief kan zijn. Ik vind hem ook vies. Ik heb in ieder geval geen goed gevoel over hem. Dat van diezelfde kleren kan ook komen omdat Nadine daar ook een wasmachine tot haar beschikking had.

Fam.D. Wat vind ik dit een heerlijk gezin. Al vanaf het eerste seizoen. Er straalt zoveel liefde en warmte uit dit gezin en je kunt ook echt zien dat ze allemaal gelukkig zijn. Ook als vader en moeder D over hun kinderen praten straalt er warmte en liefde uit. Bij de andere gezinnen heb ik dat gevoel niet zo. Daar komt het een beetje over als " kijk ons toch eens een gelukkig gezin zijn".

Wat me wel opvalt is dat geen van de gezinnen een grote eettafel heeft. Dat is toch het mooiste moment van de dag om met je kinderen aan een tafel te zitten en de dag door te nemen.

Als er nog een seizoen komt zou het inderdaad wel leuk zijn om eens te zien hoe het er echt aan toegaat. Kinderen die uit bed geschopt moeten worden om op tijd op school te komen, ruziënde kinderen, ruziënde ouders, examens, tentamens, bijbaantjes, een op een momenten met de kinderen, wordt er geholpen met het huiswerk, worden er spelletjes gedaan en ga zo maar door.

Want die kadootjes, uitjes, vakanties e.d. begin ik wel een beetje beu te worden.
Ja maar is dat niet een beetje een illusie in een groot gezin met zijn allen aan de eettafel. Wij hebben dan een eettafel waar we wel met zijn allen aan passen (oke een beetje krap maar toch). En wij zijn dan een veel kleiner gezin maar die keren dat we tegelijkertijd eten zijn echt meer uitzondering dan regel. Met alle sporten/hobby's/andere afspraken/lange reistijden etc is het hier in ieder geval zelden mogelijk om allemaal samen te eten.

En wat betreft het eten van groentes, ik weet niet hoe het met jullie kinderen zit maar hier hebben we nu enkel nog pubers en volwassenen en eten ze heel veel, maar toen ze klein waren kreeg ik er soms met geen mogelijkheid een hap groentes in. Het verbaast mij dus niets dat er bij de familie Q er nu niet echt heel veel groentes doorheen gaan met nog zoveel hele kleine kinderen.

Ik vind het verder wel leuk om de gezinnen te volgen. En natuurlijk heb ik bij heel veel zaken mijn bedenkingen (zoals ik waarschijnlijk ook bij elk willekeurig ieder gezin groot of klein zou hebben). Ik had het wel leuker gevonden om veel meer de normale dagelijkse gang van zaken te zien ipv die speciale uitstapjes. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor een camera man niet om bijhouden is.

Dat langzaam praten van de familie Q is toch typisch Limburgs? Tenminste alle Limburgers die ik ken praten op deze manier. Ook opvallend hoe hier steeds over het uiterlijk van de gezinnen wordt gesproken. Lekker belangrijk of je kinderen het schoonheid ideaal benaderen of niet en of dat je er zelf jong of oud voor je leeftijd uit ziet.

Het enigste wat me echt stoort is het hier al zo vaak beschreven grijpen naar die armpjes. Maar ik schrik er iedere keer weer oprecht van in die zin dat ik iedere keer echt verwacht een geluxeerde ellenboog of schouder te zien.
In het eerste seizoen ging het meer om de gewone alledaagse dingen. Dan zag je Ingridt om 6uur 's ochtends een kop koffie drinken, want dat was haar enige moment even alleen. Je zag haar de was doen (!). Ook zag je toen bij familie B het ochtendritueel, waarbij pa B het hele gezin het bed uittrommelde.

Ik hou wel van dat soort taferelen, maar ik denk niet dat je daar veel kijkcijfers mee blijft halen. Het zou er meer in mogen van mij.
Heeft iemand die schandalige opmerking van vader Q gehoord? Zijn oudste dochter is nog mollig. Tilt hij haar van dat paard af en zegt 'Je bent nog zwaarder dan dat paard!'
Hij vond zichzelf in elk geval heel lollig op dat moment ;)
Ma B komt ook dit seizoen zo egoïstisch over bah.
quote:intheheart schreef op 20 december 2014 @ 10:25:

Heeft iemand die schandalige opmerking van vader Q gehoord? Zijn oudste dochter is nog mollig. Tilt hij haar van dat paard af en zegt 'Je bent nog zwaarder dan dat paard!'Ja, ik heb hem gehoord en ik durf daar niks over te zeggen. Ik weet niet of hij dat vaker doet of dat dit een eenmalig grapje is. Ik vond het grapje niet leuk. Maar ik vind het taalgebruik in de fam Q over het algemeen niet leuk.
Marcel Deijs is echt een domme man hoor. Kan mij nog herinneren dat hij hier op het forum op alles en iedereen reageerde en in discussie ging, nou, hij doet nu hetzelfde in zijn besloten groep op Facebook. Overal en op iedereen reageren, en ze zijn van plan te stoppen want ze zijn beledigd dat ze te weinig in beeld kwamen in Marokko en ze zijn over de rooie dat de familie Q ze na-aapt met dat huwelijksaanzoek en die hartjes op het strand. Plus dat Marcel en fam blijkbaar dingen niet mochten voor deze serie die de familie Q nu wel gaat doen. Hij beweert dat ze niet van te voren weten wat er in de uitzending komt en wat de andere families hebben gedaan. Ingridt is laaiend schrijft hij. Ook reageert hij beledigd als iemand zich afvraagt hoe hij alles betaalt. Echt hij is dom bezig, iemand schrijft dat de fam. Baumgard verstandig is door niet op internet in discussie te gaan, hup, wie springt ergelijk bovenop, Marcel Deijs. Echt ik vind het een vreselijke man in zijn reacties. Nee hij klaagt niet hij heeft een mening volgens hemzelf

175 Reacties en hij heeft het net verwijderd allemaal

Oja ik verwacht hem hier ook wel weer binnenkort, denk dat ie zich haast niet in kan houden, weet zeker dat hij hier meekijkt.
Welke besloten groep is dat dan?
Dat moet je even vertellen voordat hij het allemaal verwijdert

Ik zit op een besloten groep van hen: Fansite Familie Deijs, bedoel je die?
quote:intheheart schreef op 20 december 2014 @ 10:25:

Heeft iemand die schandalige opmerking van vader Q gehoord? Zijn oudste dochter is nog mollig. Tilt hij haar van dat paard af en zegt 'Je bent nog zwaarder dan dat paard!'Dat was inderdaad een hele nare opmerking.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja die site is het. Ik weet niet dat hij het gaat verwijderen . Gisteravond was die discussie en vanmorgenvroeg ook nog maar nu is het item verwijderd. Ging over de uitzending van gisteravond en daar waren vanmorgen 175 reacties op. Waarvan een groot deel door Marcel.
- dubbel.
Ik zit ook op de site van de familie Q. Echt die Nadine

Klein stukje:

ja las ook ergens dat mensen en opmerking maakte waarom ik niet naast lorena zat toen ze wagenziek was ben vaak over die stoel heengeklommen om bij mijn kinderen te komen als er wat was en we haaden echt 10 of meer tussenstops gehad voor de kinderen wc ff frisse lucht enctr we deden echt 7 uurtjes over om bij die boot in den helder te komen door al die tussenstops maar ook dat werd niet uitgezonden vandaar dat we de boot van 1600 u hadden gemist en daar nog een uur moesten wachten en shenna haar plas niet kon ophouden een uur lang is ook niet goed voor de blaas.
quote:prada schreef op 20 december 2014 @ 06:58:

Fam. B. Wat is die Samantha een over het paard getild mokkel zeg. Echt alles moet om haar draaien. En dan die kinderen die volgens mij zo gedresseerd zijn. Volgens mij heeft ze ze geïnstrueerd om voor de camera lief, netjes en beleefd te zijn met als beloning de vakanties, uitjes en de extra's. En volgens mij is Samantha zo lui als de neten. Een normaal servies wat ze zou moeten afwassen, nee dat wil madame niet.

Fam.Q. Nou wat een aanwinst is deze familie zeg. Het draait echt alleen om die kleintjes. Ik vind die oudste zoon zo zielig en volgens mij voelt hij zich ook zo. Ik weet niet, maar bij vader Q heb ik ieder moment het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Een soort van tikkende tijdbom die als de camera uitstaat behoorlijk agressief kan zijn. Ik vind hem ook vies. Ik heb in ieder geval geen goed gevoel over hem. Dat van diezelfde kleren kan ook komen omdat Nadine daar ook een wasmachine tot haar beschikking had.

Fam.D. Wat vind ik dit een heerlijk gezin. Al vanaf het eerste seizoen. Er straalt zoveel liefde en warmte uit dit gezin en je kunt ook echt zien dat ze allemaal gelukkig zijn. Ook als vader en moeder D over hun kinderen praten straalt er warmte en liefde uit. Bij de andere gezinnen heb ik dat gevoel niet zo. Daar komt het een beetje over als " kijk ons toch eens een gelukkig gezin zijn".

Wat me wel opvalt is dat geen van de gezinnen een grote eettafel heeft. Dat is toch het mooiste moment van de dag om met je kinderen aan een tafel te zitten en de dag door te nemen.

Als er nog een seizoen komt zou het inderdaad wel leuk zijn om eens te zien hoe het er echt aan toegaat. Kinderen die uit bed geschopt moeten worden om op tijd op school te komen, ruziënde kinderen, ruziënde ouders, examens, tentamens, bijbaantjes, een op een momenten met de kinderen, wordt er geholpen met het huiswerk, worden er spelletjes gedaan en ga zo maar door.

Want die kadootjes, uitjes, vakanties e.d. begin ik wel een beetje beu te worden. Precies mijn gedachten.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb als volwassenen zelfs weleens tijdens een file naast de auto geplast. Nood breekt wetten hoor. Was allang blij dat ik het kwijt was en wat een ander er dan vind had ik op dat moment echt geen boodschap aan.
Ik vraag me af waarom ma Deijs zo boos is of fam Q.

Deijs: Week naar Marakesh, buikdansles, kookworkshop, te gast bij berber gezin, lekker eten bij eetkraampjes etc.

Q: Weekendje Texel, familiefoto, uit eten bij de friettent en pannenkoekenhuis, feestje met zanger.

B: Uit eten bij een wok restaurant, bruiloft, vrijgezellenfeest.

Ik denk dat familie Q het goedkoopst uit is en ik gok D. het duurst alhoewel die bruiloft en de huur van die kerk waarschijnlijk ook niet bepaald goedkoop is van familie B.

En ik blijf het raar vinden dat familie B. van plastic servies eet. Dat moet toch een hele berg plastic zijn iedere week. Vind het belachelijk. Als je niet van afwassen houd dan koop je een grote vaatwasser of je maakt een rooster voor de kinderen. Hoop dat ze in ieder geval recyclebaar plastic gebruiken. En wat ik ook een beetje raar vond is dat ze altijd moeten eten wat de pot schaft, niks mis mee op zich maar het kan toch dat iemand iets echt niet lust of bijvoorbeeld een allergie heeft?
@ Baukje: Volgens moeder waren zel wel 10x gestopt onderweg. En ze stonden al wel een tijdje daar bij de haven bij Texel. Dan vind ik dat geen nood breekt wet. Dat noem ik luiheid en blijkbaar doen ze dit vaker, want er was niemand die dit bijzonder vond. Nou ik wel.
Is dit het laatste seizoen?
Ik snap niet zo dat zo'n 24jarige dochter nog thuis il wonen bij de famile B. Toen woonde ik al 6 jaar op kamers (met studie financiering en werk) en vertrok ik voor een jaar naar het buitenland. Van mijn eigen geld.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven