Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 20 december 2014 @ 12:02:

Is dit het laatste seizoen?

Dat denk ik niet Helga.

Vorig jaar werd dat wel gezegd meen ik mij te herinneren, en zie nu.

Het programma scoort supergoed, 1 miljoen kijkers, dus kom maar op met deel 4.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2014 @ 12:03:

Ik snap niet zo dat zo'n 24jarige dochter nog thuis il wonen bij de famile B. Toen woonde ik al 6 jaar op kamers (met studie financiering en werk) en vertrok ik voor een jaar naar het buitenland. Van mijn eigen geld.

Hei is natuurlijk wel de 2e moeder in het gezin.

Ik denk dat Samantha Baumgard dat niet wil !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bij de wee, ik had al een kind van 7 op die leeftijd.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 11:37:

[...]

Precies mijn gedachten.......Ik heb deze gedachten ook. M.u.v de visie op vader Q, ik heb de indruk dat hij zenuwachtig word als de camera gaat draaien, ook als hij geintervieuwd word. Dan lijkt me het moeilijk om de juiste houding aan te nemen en kan je als kijker een ander beeld krijgen dan de werkelijkheid. Het lijkt me wel een aardige man. Iemand die af en toe een schouderklopje verdient.
Ik blijf alle ouders van deze 3 gezinnen dom en egoïstisch vinden. Als je het beste met je kinderen voorhebt, dan kies je er niet voor om zoveel kinderen te krijgen. Ik vind deze uitzendingen veel slechter dan het vorige seizoen. Ze hadden wat mij betreft net zo goed een stel acteurs kunnen inzetten.
Ja, er zit iid weinig "dagelijks leven" meer in.
Ik dacht toch dat de oudste van de Deijsjes ook tot tegen zijn 30e thuis woonde? Ze sliepen het eerste seizoen toch met 6 op een kamer of zoiets?
quote:Pientjexxxx schreef op 20 december 2014 @ 13:20:

Ik blijf alle ouders van deze 3 gezinnen dom en egoïstisch vinden. Als je het beste met je kinderen voorhebt, dan kies je er niet voor om zoveel kinderen te krijgen. Ik vind deze uitzendingen veel slechter dan het vorige seizoen. Ze hadden wat mij betreft net zo goed een stel acteurs kunnen inzetten.Het allereerste kind kies je toch al puur uit egoïstische overwegingen en niet omdat de buren het leuk zouden vinden. En als je bewust voor geen kinderen kiest zijn het ook meestal de egoïstische motieven die de doorslag geven. Niets mis met een gezonde dosis egoïsme.
quote:HelgaV schreef op 20 december 2014 @ 11:50:

@ Baukje: Volgens moeder waren zel wel 10x gestopt onderweg. En ze stonden al wel een tijdje daar bij de haven bij Texel. Dan vind ik dat geen nood breekt wet. Dat noem ik luiheid en blijkbaar doen ze dit vaker, want er was niemand die dit bijzonder vond. Nou ik wel.Dan ken je mij niet als ik net koffie of thee gedronken heb. Kan ik zo thuis naar de wc gaan en dan een kwartier later mijn blaas wederom op exploderen staan. Sterker nog ik zou nadat ik die hele bumbs kinderen in hun gordels bevestigd had al gelijk nog een keer moeten.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 12:06:

[...]

Hei is natuurlijk wel de 2e moeder in het gezin.

Ik denk dat Samantha Baumgard dat niet wil !!Jeetje Eindeloos wat ben jij negatief over moeder B, ik vind het een leuk gezin en wat er buiten de opnamen afspeelt dat weet niemand toch? Ik vind de fam. Deijs ook keileuk maar ik vind het jammer dat het lijkt dat ze zo dwepen met Jordy maar dat hoeft niet te betekenen dat dat buiten de opnamen ook gebeurt.
quote:baukje schreef op 20 december 2014 @ 13:56:

[...]

Het allereerste kind kies je toch al puur uit egoïstische overwegingen en niet omdat de buren het leuk zouden vinden. En als je bewust voor geen kinderen kiest zijn het ook meestal de egoïstische motieven die de doorslag geven. Niets mis met een gezonde dosis egoïsme.

Ben ik met je eens, maar bij zoveel kinderen kijk je helemaal niet meer naar hun belang. Gelukkig denken de meeste ouders wel na over hoeveel kinderen zij kunnen opvoeden en kunnen geven wat zij nodig hebben. Als je niet eens plek hebt in je huis voor al je kinderen, dan heb je er toch echt teveel. Net zoals het feit dat je je kinderen niet op zwemles doet, omdat het lastig is, geld kost of weet ik om wat voor reden.

Dan heb ik het nog niet eens over het punt dat de samenleving flink moet betalen voor al die gezinnen, waarvan niet één ouder een fulltime baan heeft.
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2014 @ 12:03:

Ik snap niet zo dat zo'n 24jarige dochter nog thuis il wonen bij de famile B. Toen woonde ik al 6 jaar op kamers (met studie financiering en werk) en vertrok ik voor een jaar naar het buitenland. Van mijn eigen geld.Schijnbaar hebben ze het zo slecht thuis nog niet. Hier zijn de oudste drie ook voor hun studie het huis uit gegaan maar de 18 jarige hoeft voor zijn studie niet perse op kamers en dan is het wel net zo voordelig om nog een aantal jaren thuis te wonen. Misschien dat hij over een paar jaar van gedachten verandert en alsnog op kamers wil Kan ik begrijpen, maar als hij zijn studieschuld drastisch wil beperken door thuis te blijven wonen dan begrijp ik dat ook goed.
Volgens mij mogen de B-kids ook nog geen verkering voor ze 30 zijn.

Zonde!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan mij niet voorstellen dat er één kind is bij de familie Q die kan studeren in zo'n huis met herrie. Ik heb werkelijk nog niet één camerashot gezien, waarbij er niet één van die kleintje aan het huilen/brullen/janken was. Op je kamer boven die je met tig kinderen moet delen, is ook geen rustig plekje te vinden. Ik moet er niet aan denken dat ik als puber daar zou moeten wonen. Zo sneu!
quote:Pientjexxxx schreef op 20 december 2014 @ 14:03:

[...]

Ben ik met je eens, maar bij zoveel kinderen kijk je helemaal niet meer naar hun belang. Gelukkig denken de meeste ouders wel na over hoeveel kinderen zij kunnen opvoeden en kunnen geven wat zij nodig hebben. Als je niet eens plek hebt in je huis voor al je kinderen, dan heb je er toch echt teveel. Net zoals het feit dat je je kinderen niet op zwemles doet, omdat het lastig is, geld kost of weet ik om wat voor reden.

Dan heb ik het nog niet eens over het punt dat de samenleving flink moet betalen voor al die gezinnen, waarvan niet één ouder een fulltime baan heeft.

Ik weet niet of het een kwestie is van geen rekening houden met het belang van de kinderen. Ik denk meer een kwestie van andere normen stellen. De een vind dat je pas kinderen kunt nemen als je ze een eigen kamer, een rijbewijs, volledig bekostigen van de studie, dure bruiloft etc kunt bieden. De ander gaat uit van heel andere gegevens. Het is heel gemakkelijk om uit te gaan van je eigen normen hierin, maar of dat voor een ander dan ook altijd maar de doorslag moet geven kun je je afvragen.

Volgens mij verdient zowel de familie B en de familie D hun eigen kost. Als ze dat op parttime basis kunnen zoals de familie B is dat aan hun. En een ieder kan onverwacht werkeloos geraken maar persoonlijk vind ik dan niet dat je net als in het gezin Q kunt stellen door de moeder van ja ik heb gekozen om thuis te blijven. Als de situatie verandert zal je daar als gezin op in moeten spelen. En als ik dan hoor dat die man twee banen aangeboden heeft gekregen maar dat de werktijden hem niet bevielen. Ja zo lang je niets anders hebt heb je na mijn idee niet zoveel te kiezen denk ik dan.
@Baukje, vader B heeft een normale baan zonder bovengemiddeld salaris. Daarmee kun je zonder toeslagen, uitkeringen enz. echt geen gezin met zoveel personen onderhouden. Dan zou je minimaal 60 uur in de week moeten werken.

Voor wat betreft de keuze voor zoveel kinderen ben ik het met je eens dat deze mensen andere normen hebben. Sterker nog, ik denk dat met name de vrouwen beter eens een psycholoog of psychiater hadden kunnen bezoeken. In mijn ogen is er een steekje aan je los als je onbeperkt kinderen op de wereld wil zetten, zeker als dat ook nog eens zo'n beetje ieder jaar is.
quote:lurkert schreef op 20 december 2014 @ 14:03:

[...]

Jeetje Eindeloos wat ben jij negatief over moeder B, ik vind het een leuk gezin en wat er buiten de opnamen afspeelt dat weet niemand toch? Ik vind de fam. Deijs ook keileuk maar ik vind het jammer dat het lijkt dat ze zo dwepen met Jordy maar dat hoeft niet te betekenen dat dat buiten de opnamen ook gebeurt.Ja, goed gezien maar dat is al bekend hoor hier.
Voor de serie 'Een huis vol' begon leek het mij best wel gezellig om uit zo'n groot gezin te komen maar na een paar afleveringen was het mij wel duidelijk dat dat echt niet leuk is. Die kinderen komen persoonlijke aandacht te kort en hebben nergens een plek waar zij zich even terug kunnen trekken. Ook in mijn ogen noodzakelijke dingen zoals zwemles zijn vrijwel onmogelijk. Moeder B is denk ik verslaafd aan zwanger zijn en hoopt via de enorme kinderschare rijk en beroemd te worden. Bij moeder D is het aantal kinderen een beetje uit de hand gelopen maar ik vind haar op zich wel lief voor de kinderen. Moeder Q heeft niet bepaald het buskruit uitgevonden en komt niet veel verder dan stom giechelen. Wat ze in ieder geval met elkaar gemeen hebben is dat ze niet echt snugger zijn.
quote:baukje schreef op 20 december 2014 @ 14:13:

[...]

Ik weet niet of het een kwestie is van geen rekening houden met het belang van de kinderen. Ik denk meer een kwestie van andere normen stellen. De een vind dat je pas kinderen kunt nemen als je ze een eigen kamer, een rijbewijs, volledig bekostigen van de studie, dure bruiloft etc kunt bieden. De ander gaat uit van heel andere gegevens. Het is heel gemakkelijk om uit te gaan van je eigen normen hierin, maar of dat voor een ander dan ook altijd maar de doorslag moet geven kun je je afvragen.

Volgens mij verdient zowel de familie B en de familie D hun eigen kost. Als ze dat op parttime basis kunnen zoals de familie B is dat aan hun. En een ieder kan onverwacht werkeloos geraken maar persoonlijk vind ik dan niet dat je net als in het gezin Q kunt stellen door de moeder van ja ik heb gekozen om thuis te blijven. Als de situatie verandert zal je daar als gezin op in moeten spelen. En als ik dan hoor dat die man twee banen aangeboden heeft gekregen maar dat de werktijden hem niet bevielen. Ja zo lang je niets anders hebt heb je na mijn idee niet zoveel te kiezen denk ik dan.Vader B. is parttime vorkheftruck chauffeur, ik denk niet dat je daar een gezin van 15 personen mee kunt onderhouden.
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 14:33:

[...]

Ja, goed gezien maar dat is al bekend hoor hier.Oke, wist ik niet, ben hier nog niet zo lang Ieder zijn voorkeur hoor maar er wordt veel geknipt en geplakt en ik heb een beetje het idee dat moeder B expres zulke opmerkingen maakt vanwege alle kritiek van vorig jaar. Just mine opinion, mss zit ik er compleet naast hoor! Anyways, ik vind de fam D en B erg leuk en de fam Q wat minder maar mss moet ik er aan wennen
quote:lurkert schreef op 20 december 2014 @ 14:41:

[...]

Oke, wist ik niet, ben hier nog niet zo lang Ieder zijn voorkeur hoor maar er wordt veel geknipt en geplakt en ik heb een beetje het idee dat moeder B expres zulke opmerkingen maakt vanwege alle kritiek van vorig jaar. Just mine opinion, mss zit ik er compleet naast hoor! Anyways, ik vind de fam D en B erg leuk en de fam Q wat minder maar mss moet ik er aan wennen

Geeft toch niet, gewoon lekker blijven meeschrijven hier.

Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening.
quote:Pientjexxxx schreef op 20 december 2014 @ 14:20:

@Baukje, vader B heeft een normale baan zonder bovengemiddeld salaris. Daarmee kun je zonder toeslagen, uitkeringen enz. echt geen gezin met zoveel personen onderhouden. Dan zou je minimaal 60 uur in de week moeten werken.

Ik denk dat er heel veel kleine gezinnen in de problemen komen als alleen al bv de toeslag kinderopvang wegvalt. En hoeveel kleinere gezinnen kunnen ook maar net de eindjes aan elkaar knopen dankzij zorgtoeslag, kinderbijslag ,studietoelage , etc etc.
Ik vind het belachelijk dat de oudere kinderen van de Baumgards geen vriend/vriendin mogen. Ze worden klein gehouden.
Ik vind vader van het gezin Q wel meevallen word zo negatief over hem gesproken.
Vader Deijs beweert dat ie alles zelf kan betalen ook een reis naar Marokko. Wel gek want zwemles of de ortho kan al niet. Ik denk dat de ortho voor Chantal en Kimberley geen overbodige luxe zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven