Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best wel een interessant programma. Ik kende het nog niet maar ik heb nu net een paar afleveringen gezien via uitzending gemist nav dit topic.

Zelf kom ik ook uit een groter gezin (10 biologische kinderen en nog enkele pleegkinderen) maar bij ons ging het er toch wel anders aan toe. Ik denk ook niet dat ze van ons een televisie programma hadden willen maken, veel te saai. Zo spannend waren wij niet.

Grote gezinnen waren in mijn omgeving ook niet heel uitzonderlijk. Wij zijn christelijk en bij ons in de kerk en op school waren er wel meer grote gezinnen. Hoewel de meeste gezinnen wel kleiner waren dan ons gezin. Maar 5 of 6 kinderen was niet heel bijzonder.

Ik herken dan bijvoorbeeld ook meer bij de Duggars hoe het bij ons ging al is dat natuurlijk een veel groter gezin dan wij en zijn die ook wel gericht op de media.

Het ging er bij ons juist heel ordelijk aan toe, veel regels, vast schema en zo en dus ook niet zo veel chaos ondanks meer dan gemiddeld aantal kinderen. Wij aten ook elke avond met elkaar aan tafel.

Ik vond opgroeien in een groot gezin heel leuk maar ik denk niet dat ik zelf zoveel kinderen zou willen. Ik vind het een hele verantwoordelijkheid. Ik heb nu drie kinderen en ben net zwanger van de vierde en ik vind het enorm leuk om een wat groter gezin te hebben maar 10 kinderen of meer vind ik echt enorm veel.
Overigens hadden mijn ouders weinig geld. Ze hebben een boerderij en daardoor hadden we wel genoeg ruimte en altijd genoeg verse groenten en eieren en zo maar hun inkomen was niet zo heel hoog.

Een eigen kamer had ik niet maar dat vond ik ook niet heel erg. Ik had wel echt mijn eigen plekje op mijn kamer en in en rond de boerderij waren er genoeg plekjes om je terug te trekken. Er was een plekje op de zolder in een van de stallen waar ik vaak zat te lezen. Ik had daar met kussen en oude lappen en stoel gemaakt en dan zat ik daar heel vaak met een stapel boeken, limonade en koekjes.

Onze slaapkamer was ook heel gezellig. Mijn ouders zijn vrij handig en mijn moeder hielp ons bijvoorbeeld met leuke kussens en gordijnen te maken en mijn vader timmerde bureautjes voor ons.

Voor sportclubjes en vakanties was er inderdaad eigenlijk geen geld maar ik heb dat niet als een groot gemis ervaren. In de vakanties gingen we vaak logeren bij onze oma en opa en dat was dan vakantie.
quote:liefbeest schreef op 20 december 2014 @ 10:29:

Ma B komt ook dit seizoen zo egoïstisch over bah.Gisteren voor de grap geturfd hoeveel keer ze het woordje 'ik' en 'mijn' noemde. Dat was wel meer dan 35 keer tijdens het programma. Ze is erg 'ik' gericht, dat blijkt wel.
quote:fruityjuice schreef op 20 december 2014 @ 15:52:

[...]

Gisteren voor de grap geturfd hoeveel keer ze het woordje 'ik' en 'mijn' noemde. Dat was wel meer dan 35 keer tijdens het programma. Ze is erg 'ik' gericht, dat blijkt wel.

Ik moet nog steeds denken aan die keer dat alle kinderen helemaal geen zin meer hadden in rijst e.d. en dat ma B gewoon friet naar binnen zat te werken en niets wilde delen met de kinderen.

Sindsdien heeft ze het voor mij verpest.
quote:liefbeest schreef op 20 december 2014 @ 16:17:

[...]

Ik moet nog steeds denken aan die keer dat alle kinderen helemaal geen zin meer hadden in rijst e.d. en dat ma B gewoon friet naar binnen zat te werken en niets wilde delen met de kinderen.

Sindsdien heeft ze het voor mij verpest.

Ja, dat moment was voor mij ook het absolute dieptepunt.

Ze had zich nog verstopt ook, om in haar uppie te schransen.........

De kinderen vonden haar toch.

Zooooo schaamteloos
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In Suriname staan nl niet zulke dikke bomen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ook met taart proeven.

"Ze kunnen allemaal wel zeggen welke ze het lekkerst vinden, IK bepaal toch"
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat het passen van die trouwjurken betreft. Het is als een vlag op een modderschuit. Geen gezicht. Samantha is veel te dik en veel te oud om zich in zo'n in zo'n gewaad te wurmen.
quote:malu3 schreef op 20 december 2014 @ 16:35:

Wat het passen van die trouwjurken betreft. Het is als een vlag op een modderschuit. Geen gezicht. Samantha is veel te dik en veel te oud om zich in zo'n in zo'n gewaad te wurmen.Ja maar Malu, eh eh eh eh, zij WIL het (!)

En het is inderdaad geen porum, vraag mij af hoe de bruiloftgasten dit gaan trekken, zonder 1 druppel alcohol.

Want dat wil Samantha ook niet.

Alcohol op feestjes........
quote:calvijn1 schreef op 20 december 2014 @ 16:30:

Ook met taart proeven.

"Ze kunnen allemaal wel zeggen welke ze het lekkerst vinden, IK bepaal toch"Jullie mogen allemaal kiezen , maar ik bepaal
Het was meer een zeemeermeer dan een zeemeermin.
Het is wel een bridezilla idd

Prachtig figuur heeft haar oudste dochter trouwens in haar jurk
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 12:06:

[...]

Hei is natuurlijk wel de 2e moeder in het gezin.

Ik denk dat Samantha Baumgard dat niet wil !!Ja, maar jij heb ook een beetje een obsessie met dat moeder B, dus het verbaast me niet dat jij dat denkt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2014 @ 17:00:

[...]

Ja, maar jij heb ook een beetje een obsessie met dat moeder B, dus het verbaast me niet dat jij dat denkt.

Nee obsessie kun je het niet noemen, die heb ik alleen met leuke dingen, of interessante mensen.

Ik vind haar zooo dom, en zoooo zelfingenomen, en zooooo egoistisch.

Griezelig gewoon. * gruwelt*
quote:calvijn1 schreef op 20 december 2014 @ 16:56:

Het is wel een bridezilla idd

Prachtig figuur heeft haar oudste dochter trouwens in haar jurkSchitterend , ik vond ze er alle 3 beeldschoon uitzien.
Baukje, dat over dat allemaal samen vaak niet lukt bedacht ik me ook toen ik het schreef. Maar eet dan in ieder geval met diegene die thuis zijn samen aan tafel.
Over die familie bij de boot,de boot heeft nog een paar minuten en dan is ie er al en gaan de hele fam nog even kijken en terwijl ze nog in de auto moeten en dit is van te voren gezegd want er gaat een bandje af.De uitjes die hebben gedaan lijkt wel gesponserd omdat het best redelijk duur is om met zijn 13en op de huifkar te zitten.

Met die pizza's die ze besteld hadden is ook niet erg goedkoop dat weet ik omdat ik daar zelf wel eens gehaald heb dus ook gesponserd lijk me.

Maar merk over dat aan die armen trekken dat moeder dat ook doet en ze zegt er helemaal niks van.

Wat ik weet de fam Deijs stopt er na dit seizoen mee omdat ze niet geresecteerd worden en meer een overgang fam voelen omdat de nieuwe fam meer aandacht krijgt in de serie dan de fam Deijs.

Over de Baumgard vind die moeder erg egioistisch over vooral met dat taart proeven en zei ze het is niet erg als de kinderen de taart niet lekker vinden als IK het maar lekker vind kan IK de restjes op peuzelen met name het woordje ik en over die jurken het moet allemaal zoals moeder het in haar hoofd heeft en kinderen mogen uitzoeken maar moeder regelt wel welke het wordt.
geresecteerd?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2014 @ 18:16:

geresecteerd?Flauw.
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 18:18:

[...]

Flauw.Hoezo, wat betekent het? Geselecteerd? Maar dat zijn ze toch al? Ik snap het niet.
Ik vond die dochters van Ma B. er ook prachtig uit zien, maar zij.. mens wat doe je je zelf aan met die meermin jurk die veel te strak is zodat je niet eens fatsoenlijk kunt zitten of dansen. Jurk 2 was veel mooier.

Maar welke jurk had ze nu uiteindelijk aan? Had ergens een foto gezien van de bruiloft maar weet niet meer waar.
quote:boebezoebe schreef op 20 december 2014 @ 18:22:

[...]

Hoezo, wat betekent het? Geselecteerd? Maar dat zijn ze toch al? Ik snap het niet.Ik neem aan dat ze "gerespecteerd" bedoelde
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 18:24:

[...]

Ik neem aan dat ze "gerespecteerd" bedoelde Oh jezus, natuurlijk. Had ik echt niet door!
Wat een nare mensen zijn hier toch! Echt walgelijk hoe er word gesproken over Samantha. Leuk ook voor de oudere kinderen die die allemaal ook lezen. Schaam jullie diep!!!
quote:aliyah0 schreef op 20 december 2014 @ 18:29:

Wat een nare mensen zijn hier toch! Echt walgelijk hoe er word gesproken over Samantha. Leuk ook voor de oudere kinderen die die allemaal ook lezen. Schaam jullie diep!!!Kom op zeg, dat roept ze toch echt zelf over zich af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven