Entertainment alle pijlers

Een jaar van je leven - SBS6

29-08-2022 20:05 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me een soort BigBrother.

Wie gaat er kijken?
(De live streams mogen ook besproken worden in dit topic)

De kick-off van ’Een jaar van je leven’ is op zondag 4 september om 21.30 uur te zien op SBS 6. Vanaf maandag 5 september is het programma elke werkdag om 18.20 uur te volgen op SBS6 en vanaf zondagavond 4 september zijn er twee livestreams te volgen bij Videoland.

In het nieuwe reality-programma ’Een jaar van je leven’ gaan veertig deelnemers, allemaal vreemden voor elkaar, een jaar lang samenleven zonder enig contact met de buitenwereld en met alleen beschikking over de strikt noodzakelijke basisvoorzieningen.

De veertig mannen en vrouwen zijn vreemden voor elkaar. Ze komen uit alle hoeken van ons land en hebben de meest uiteenlopende achtergronden: van een bekende TikTokker, een kapster en een ex-militair tot een Syrische vluchteling, een horeca-ondernemer en een hovenier. De kandidaten nemen in de kick-off-aflevering voor een jaar lang afscheid van familie en vrienden.

Op de locatie zijn alleen de hoogstnoodzakelijke basisvoorzieningen aanwezig. De deelnemers krijgen opdrachten waarmee ze geld kunnen verdienen voor de huishoudpot. Is die pot leeg, maar wil de groep toch iets bestellen? Dan kúnnen ze de grote prijzenpot van één miljoen euro aanspreken. Het gevolg is wel dat aan het eind van het jaar de uiteindelijke winnaar met een lagere prijs naar huis gaat. Pakken ze euro’s uit de pot of houden ze vol met wat ze hebben?

Naast de verdienopdrachten spelen de deelnemers ook eliminatieopdrachten. De groep stemt wie van de deelnemers die opdracht moet spelen. Als de opdracht mislukt, dan moet die deelnemer het programma verlaten. Lukt het wel, dan moet hij of zij iemand aanwijzen die moet vertrekken… Elke eliminatie maakt de groep kleiner en de kans om aan het einde de gigantische prijzenpot mee naar huis te nemen, groter.

Ze moeten opdrachten uitvoeren, samenwerken, strijden en vooral volhouden tot het jaar voorbij is. Bij iedere eliminatieopdracht moet er een deelnemer naar huis. De winnaar wint één miljoen euro, Hima: dat is dus niet zo, want er gaat ook geld uit de pot een prijs die dus wel een jaar van zijn of haar leven kost.
himalaya wijzigde dit bericht op 14-09-2022 07:27
76.16% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TVP
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk ook mee :popcorn:

Martin is een druk baasje, maar wel een goeie gast denk ik.

Het zijn vrijwel stuk voor stuk mensen met wie ik zelf in het begin wel moeite zou hebben, maar niemand aan wie ik me echt irriteer, behalve Berend. Iemand die alleen maar commentaar heeft en dat op een bijzondere manier uit.

Verder erg benieuwd naar de spellen, hoe ze omgaan met geld en wat er allemaal van die pot afgaat.

Tot nu toe vermakelijk
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Is Berend die man met die enorme baard?
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
07-09-2022 11:51
Is Berend die man met die enorme baard?
Ja klopt
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben afgehaakt. Big brother1 vond ik nog wel leuk. Want nieuw. Maar hier kan ik echt niet naar kijken.

Want ik me dan wel afvraag, hoe houden ze dit een jaar vol? Ze hebben niks te doen dat trekt toch niemand?

Maar goed, ik haak dus af.
Alle reacties Link kopieren Quote
BB 1 was nieuw inderdaad, maar ik vond dit wel interessant juist omdat het een jaar is.

Maar ja, of ik het ga volhouden om een jaar te volgen… ik blijf nog even aangehaakt
Hier kom ik nog op terug
Ik vond de eerste big brother ook geweldig, voor mij zat de kracht daarin dat niemand in het huis wist wat de impact buiten was en wat er zou gebeuren.

Nu hoor je ze al speculeren over wie, wat, wanneer en soms zijn ze zich ook echt bewust van de camera. Sommigen zijn nu ook al echt bezig met complotten over ik wil met die en die naar de finale enzo. Na 2 dagen van de 365 🙈
Dat haalt voor mij de charme er wel een beetje af.
Al blijft de groepsvorming wel interessant, dat vind ik dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dumptiedum schreef:
07-09-2022 16:41
Ik vond de eerste big brother ook geweldig, voor mij zat de kracht daarin dat niemand in het huis wist wat de impact buiten was en wat er zou gebeuren.

Nu hoor je ze al speculeren over wie, wat, wanneer en soms zijn ze zich ook echt bewust van de camera. Sommigen zijn nu ook al echt bezig met complotten over ik wil met die en die naar de finale enzo. Na 2 dagen van de 365 🙈
Dat haalt voor mij de charme er wel een beetje af.
Al blijft de groepsvorming wel interessant, dat vind ik dan weer wel.
Dat vind ik ook interessant en nu omdat het een jaar is. Dan moet je volgens mij op een gegeven moment al die complotten en het feit dat er camera’s hangen etc wel loslaten en ga je echt leven met elkaar.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het leuk.
Ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen

Die Berend vind ik erg aanwezig op een niet fijne manier.

Die Jeanette met haar "je broekje uitspoelen onder de douche" zou mij ook op mijn zenuwen werken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Las op Fok dat de bewoners al een week eerder het huis zijn ingegaan, dus niet afgelopen zondag.
Zal wel kloppen, want er staan ook verslagen van de livestreams en die lopen ook ver voor.
Zo heb ik al gelezen wie er het huis heeft verlaten (en waarom)..

Er zijn zeker een aantal types bij waar ik me snel aan zou irriteren zoals die Berend.
Ik snap alleen nog niet hoe vaak er mensen weg gestuurd worden, misschien 1x per maand of zo? Anders kun je geen 52 weken programma vullen denk ik, als er nog maar een paar mensen over zijn wordt het vast enorm saai. Er van uitgaande dat er geen nieuwe bewoners bijkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die Quincy is een gluipertje zeg
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
08-09-2022 21:04
Die Quincy is een gluipertje zeg
Nou, zeg dat!

Johan vind ik een engerd.

Ik had enorm te doen met Martin na zijn bekentenis dat hij zich altijd alleen voelt als hij in bed ligt. Ik ben te sentimenteel voor zulke programma’s ;-)
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
nienkejj schreef:
08-09-2022 16:47
Las op Fok dat de bewoners al een week eerder het huis zijn ingegaan, dus niet afgelopen zondag.
Zal wel kloppen, want er staan ook verslagen van de livestreams en die lopen ook ver voor.
Zo heb ik al gelezen wie er het huis heeft verlaten (en waarom)..

Er zijn zeker een aantal types bij waar ik me snel aan zou irriteren zoals die Berend.
Ik snap alleen nog niet hoe vaak er mensen weg gestuurd worden, misschien 1x per maand of zo? Anders kun je geen 52 weken programma vullen denk ik, als er nog maar een paar mensen over zijn wordt het vast enorm saai. Er van uitgaande dat er geen nieuwe bewoners bijkomen.
Dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Het lijkt me niet eerlijk als er later nog mensen bij komen. Maar dan zou het kunnen dat ze al vrij snel met maar een klein clubje mensen over blijven. Denk namelijk dat er heel veel uit zichzelf zullen afhaken. Zeker als er zo weinig te eten is.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
nienkejj schreef:
08-09-2022 16:47
Las op Fok dat de bewoners al een week eerder het huis zijn ingegaan, dus niet afgelopen zondag.
Zal wel kloppen, want er staan ook verslagen van de livestreams en die lopen ook ver voor.
Zo heb ik al gelezen wie er het huis heeft verlaten (en waarom)..

Er zijn zeker een aantal types bij waar ik me snel aan zou irriteren zoals die Berend.
Ik snap alleen nog niet hoe vaak er mensen weg gestuurd worden, misschien 1x per maand of zo? Anders kun je geen 52 weken programma vullen denk ik, als er nog maar een paar mensen over zijn wordt het vast enorm saai. Er van uitgaande dat er geen nieuwe bewoners bijkomen.
Net op de livestream, donderdag, zei iemand dat ze er nu 9 dagen zitten. Dit betekent dat ze er woensdag 31 augustus in zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kingsqueen schreef:
08-09-2022 21:59
Nou, zeg dat!

Johan vind ik een engerd.

Ik had enorm te doen met Martin na zijn bekentenis dat hij zich altijd alleen voelt als hij in bed ligt. Ik ben te sentimenteel voor zulke programma’s ;
-)
Heel mooi en dapper om zich zo kwetsbaar op te stellen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit topic alleen voor de tv-uitzendingen of ook voor de livestreams op Videoland?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeg ik mij ook af. Op de livestreams zijn ze al veel verder. Die heb ik op de achtergrond aanstaan tijdens allerlei klusjes op het werk of in huis.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Vivamensje schreef:
09-09-2022 17:34
Is dit topic alleen voor de tv-uitzendingen of ook voor de livestreams op Videoland?
Maakt mij niet uit
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Johan er uit. Wesley er uit. Veel beginnende stelletjes. Ik kijk af en toe de stream dus ik weet al meer, maar voel toch een drempeltje om hier te melden of over te kletsen. Misschien een nieuw topic openen waar ook live stream en spoilers in wordt gezet?

Weet nog niet wie ik nu het leukst/minst leuk vind. Berend ben ik wel leuker gaan vinden.
Hier kom ik nog op terug
Kingsqueen schreef:
12-09-2022 19:14
Johan er uit. Wesley er uit. Veel beginnende stelletjes. Ik kijk af en toe de stream dus ik weet al meer, maar voel toch een drempeltje om hier te melden of over te kletsen. Misschien een nieuw topic openen waar ook live stream en spoilers in wordt gezet?

Weet nog niet wie ik nu het leukst/minst leuk vind. Berend ben ik wel leuker gaan vinden.
Mag ik vragen hoe je op de stream komt? Ik heb wel videoland maar kan de stream niet vinden.. 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Dumptiedum schreef:
12-09-2022 23:40
Mag ik vragen hoe je op de stream komt? Ik heb wel videoland maar kan de stream niet vinden..
Je gaat naar het grote overzicht op Videoland (bij home) en scrollt naar boven. Op de 17e rij, tussen “met zorg uitgezocht” en “Nederlandse films” staan stream 1 en 2.
Vivamensje schreef:
13-09-2022 01:30
Je gaat naar het grote overzicht op Videoland (bij home) en scrollt naar boven. Op de 17e rij, tussen “met zorg uitgezocht” en “Nederlandse films” staan stream 1 en 2.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kingsqueen schreef:
12-09-2022 19:14
Johan er uit. Wesley er uit. Veel beginnende stelletjes. Ik kijk af en toe de stream dus ik weet al meer, maar voel toch een drempeltje om hier te melden of over te kletsen. Misschien een nieuw topic openen waar ook live stream en spoilers in wordt gezet?

Weet nog niet wie ik nu het leukst/minst leuk vind. Berend ben ik wel leuker gaan vinden.

Van mij mag het hier hoor. Dat halve uurtje ‘s avonds, 5 keer per week schiet ook niet op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Okee dan. Op dit moment live: Bert gaat er uit zo om half 11 dacht ik.

Dus hij is bezig met zijn laatste uurtjes. Heeft in zijn leven 2 grote depressies gehad en wil niet risico lopen tijdens EJVJL nog 1 te krijgen. Gek dat mensen met een dergelijke psychische kwetsbaarheid door de voorrondes zijn gekomen.

Nadir heeft het moeilijk gehad en Tommy Lee heeft het ook zwaar.

Met verdienopdracht gisteren 0 euro gewonnen dus er breken (nog) mager(de)e dagen aan… iedereen is al flink wat kilo’s afgevallen. Veel gesprekken gaan over eten.

Zoe heeft met Nadir een paar keer gezoend. Gisteren vertelde hij haar dat hij haar gebruikt heeft op het moment dat hij het moeilijk had en dat ze dat niet verdient. Hij gaat het niet weer doen. Ze zei: geeft niks, ik heb jou ook gebruikt he. Maar gisteravond kon ze het over niks anders hebben dan hoe Nadir haar had gebruikt.

Verder valt het me op dat er veel geroddeld wordt, op zich logisch, maar Mexx spant de kroon. De hele tijd fluisteren. Die heeft dat gedurende haar leven heeeeeel veel gedaan al. Een geoefende roddelaarster. Laat ik daar nou een bloedhekel aan hebben, dus dat kind mag er van mij uit.
Morgen waarschijnlijk weer een eliminatieopdracht.

Ik hoop dat men van de organisatie die mensen wel af en toe wakker schudt voor wat leuke spellen waarbij ze bv een week lang een pakje kaarten ofzo kunnen winnen. Dat soort dingen.

Benieuwd wat anderen nog is opgevallen, maar het zou ook maar zo kunnen dat ik 1 van de 10 Nederlanders ben die kijkt haha
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ik vind het vermakelijk dus heb regelmatig de livestream aan staan op de achtergrond tijdens klusjes in huis en thuiswerken. Het is een beetje alsof je op kantoor gekeuvel om je heen hebt
Hier kom ik nog op terug

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven