Entertainment alle pijlers

Eenvoudig leven blog

13-08-2019 11:20 259 berichten
[url][https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1/url]. Er is ook een FB pagina over Teunie Luijk.
Vakantie en slecht weer. Al zoekend stuitte ik (opnieuw) op het blog van Teunie Luijk, christelijke moeder van heel veel kinderen.
Ik smul een beetje van de berichten van deze vrouw die zo n ander leven heeft dan ik. Ze timmert ook aan de weg als schrijfster en workshopgever. Daarnaast runt ze samen met echtgenoot Willem ( die best een lieverd is) dat enorme gezin waar de kinderen ook nog eens allemaal ADHD hebben en een dochter ook nog anorexia heeft.
Mijn gevoel is dubbel. Aan een kant is Teunie best okay. Maar aan de andere kant ...
Als je zin hebt, kijk eens en wat is jouw mening ?
( ik zou graag haar foto plaatsen maar weet niet hoe je plaatsjes moet plakken)
aikidoka schreef:
14-08-2019 17:31
Mooi dat het blog jou iets brengt. Maar heel eerlijk, ik vraag me af hoe accepterend ze is als 1 van haar kinderen uitspreekt op hetzelfde geslacht te vallen. Mijn ervaringen zijn dat deze kerkstromingen hier zeer veroordelend in zijn en ervan overtuigd dat het af te leren is etc.
Uit alles blijkt echte liefde en interesse voor ieder van die kinderen. Ook krijg ik de indruk dat ieder kind in haar/zijn waarde gelaten wordt. Maar hoe ver gaat dat?
We zullen nooit weten of een van de tien LHBT is, maar maakt deze hypothetische kwestie deze blogs minder fijn om te lezen?
Ik ga ook om met mensen die over levenskwesties anders denken dan ik.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
14-08-2019 19:00
Jeetje daar heb ik nou nog nooit over nagedacht.

Ik ook niet. Wat een gemiep.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
14-08-2019 17:31
Mooi dat het blog jou iets brengt. Maar heel eerlijk, ik vraag me af hoe accepterend ze is als 1 van haar kinderen uitspreekt op hetzelfde geslacht te vallen. Mijn ervaringen zijn dat deze kerkstromingen hier zeer veroordelend in zijn en ervan overtuigd dat het af te leren is etc.
En dus? Ik ken ook kerkelijken, die weinig moeite hebben met de LHBTI-gemeenschap omarmt
Zij maakt duidelijk andere keuzes dan ik, wellicht ook op de gebied. Maakt het voor mij interessant, ik vind andermans denkbeelden interessant.
Net als het voorbeeld dat ik gisteren gaf, de syrische vrouw, die dolgelukkig was, dat haar man de 'bijvrouw' naar nederland kon halen
Niet mijn leven, niet mijn keuzes, hoe denkt iemand die zo denkt. Waar komt gedachtegoed vandaan
Alle reacties Link kopieren
Dat jij je dat afvraagt waterman als je dat blog leest.

Ik lees het omdat ik het leuk en ontspannend vind. Niet om me daarna het hoofd te breken over hoe diegene op evt levensvragen zal reageren.

Bedoel, nu jij dat zo zegt en hun religie er zo bij betrekt vraag ik me af hoe ze de ziekte van haar dochter dan ziet in het licht van hun geloof.
Maar eigenlijk boeit het antwoord me niet. Ik vind het fijn om te lezen dat het beter met haar gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een mooi boek. Het is geschreven door de christelijke queer Mounir Samuel.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 20:12
En dus? Ik ken ook kerkelijken, die weinig moeite hebben met de LHBTI-gemeenschap omarmt
Zij maakt duidelijk andere keuzes dan ik, wellicht ook op de gebied. Maakt het voor mij interessant, ik vind andermans denkbeelden interessant.
Net als het voorbeeld dat ik gisteren gaf, de syrische vrouw, die dolgelukkig was, dat haar man de 'bijvrouw' naar nederland kon halen
Niet mijn leven, niet mijn keuzes, hoe denkt iemand die zo denkt. Waar komt gedachtegoed vandaan
Ik vind andermans denkbeelden ook interessant, maar lees daarvan dan weer weinig in haar blog, ik vind het vooral opsommingen van wat ze gedaan heeft. Ik ben dus geen fan. Overigens is het afwijzen van homoseksualiteit in haar geloof voor mij geen reden in het wel of niet volgen van haar blog. Het was een reactie op jou die haar vermogen tot accepteren roemde. Dat is, uit ervaring, nou niet bepaald de eerste gedachte die bij mij opkomt bij deze kerkstroming.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
14-08-2019 21:48
Ik vind andermans denkbeelden ook interessant, maar lees daarvan dan weer weinig in haar blog, ik vind het vooral opsommingen van wat ze gedaan heeft. Ik ben dus geen fan. Overigens is het afwijzen van homoseksualiteit in haar geloof voor mij geen reden in het wel of niet volgen van haar blog. Het was een reactie op jou die haar vermogen tot accepteren roemde. Dat is, uit ervaring, nou niet bepaald de eerste gedachte die bij mij opkomt bij deze kerkstroming.
Je hebt varianten in Accepteren, wat Teunie doet, is accepteren wat op haar pad komt

En ik snap ook niet, hoe iemand zijn kind niet zou kunnen accepteren. Moet zeggen dat ik absoluut niet kerkelijk ben, maar als ik vroeger wel eens met een tante maar de kerk ging. Was dat echt zo'n PPR-kerk, vol God is liefde etc.
Voor mijn beeld Hoe ik vroeger God beleefde, past daar geen homohaat oid in. Maar goed, dat is mijn godsbeeld
Iemand hier zei dat er geen vlees werd gegeten in het gezin. Nu zit ik nog in jaar 2011 en ik lees toch dat er elke dag vlees wordt gegeten.
Hamlap schreef:
14-08-2019 22:47
Iemand hier zei dat er geen vlees werd gegeten in het gezin. Nu zit ik nog in jaar 2011 en ik lees toch dat er elke dag vlees wordt gegeten.


Nee, iemand zei hier dat Teunie geen vlees eet, en sommige andere gezinsleden ook niet. Maar de meesten wel, en dat is hier ook geschreven.
Marana schreef:
14-08-2019 22:51
Nee, iemand zei hier dat Teunie geen vlees eet, en sommige andere gezinsleden ook niet. Maar de meesten wel, en dat is hier ook geschreven.
Ok bedankt
Er was weer nieuws. Koos is geopereerd.
Jaaaaa. En dan de wachttijd in het ziekenhuis gebruiken om geconcentreerd e mails te versturen. Hoe efficiënt kan je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door Teunie heb ik vandaag een grote schaal appelmoes gekookt.
:yum:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat wordt smikkelen!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-08-2019 00:18
Geïnspireerd door Teunie heb ik vandaag een grote schaal appelmoes gekookt.
:yum:
Haha appelmoes is zo iets wat uit pot veeeel lekkerder is!
sam1968 schreef:
18-08-2019 09:11
Dat wordt smikkelen!
Hahaha.
Ik ben aan het haken. Werkt echt heel rustgevend. Alleen weet ik niet het worden moet.
lilalinda schreef:
18-08-2019 10:43
Haha appelmoes is zo iets wat uit pot veeeel lekkerder is!
Niet!
Waterman26 schreef:
18-08-2019 11:04
Hahaha.
Ik ben aan het haken. Werkt echt heel rustgevend. Alleen weet ik niet het worden moet.
Zelf de wol gesponnen? ;)

Vandaag geen nieuws want zondag. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-08-2019 10:43
Haha appelmoes is zo iets wat uit pot veeeel lekkerder is!
Echt niet. :nope:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Iemand die emoij's in blogs gebruikt kan ik onmogelijk serieus nemen. Valt nog meer dat de tekst niet in Comic Sans gescheven is. Beetje sneu ook dat het leven van die kinderen breed uitgemeten worden.
Niks voor mij dus, gestopt met lezen na 1 pagina.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
14-08-2019 12:57
Zij "doorwerkt" haar verdriet.
Dat vind ik heel boeiend. Zoals ze dat beschrijft. Ik ga liggen en slapen, zij gaat het huishouden doen.
Wasbaar maandverband is denk ik juist heel erg "hip" qua milieu.
En het programma "in de beste families" (op tv) is ook heel boeiend. Dat als tip.
Ze schreef eens: werken, eten, slapen dat is het beste voor een mens zeker in tijden van diep verdriet. Ik vind dat ze gelijk heeft, in veel dingen trouwens. Ik heb door de jaren ontzettend veel aan haar blog gehad. Een aantal van haar kinderen hebben dezelfde leeftijd als die van ons en maken dezelfde levensfases door, ik heb veel tips van haar ten harte genomen. En haar recepten! Onder andere haar poffertjes- en satésausrecept zijn hier nog steeds favoriet. Ook heb ik vele kinderattracties nagemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan, haar blog heeft mijn leven verrijkt en versimpeld tegelijk.
Heldens schreef:
18-08-2019 14:25
Iemand die emoij's in blogs gebruikt kan ik onmogelijk serieus nemen. Valt nog meer dat de tekst niet in Comic Sans gescheven is. Beetje sneu ook dat het leven van die kinderen breed uitgemeten worden.
Niks voor mij dus, gestopt met lezen na 1 pagina.

Pff overdrijven is ook een vak. Ik zie nooit emoji's?
lilalinda schreef:
18-08-2019 10:43
Haha appelmoes is zo iets wat uit pot veeeel lekkerder is!
Echt waar? Ik vind zelfgemaakt zoveel lekkerder en de rest van het gezin ook. Het is dat ik er vaak te lui voor ben...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik van de door zoon geplukte bramen jam gemaakt.

Teunie inspireert. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
RégineFilange schreef:
18-08-2019 17:45
Pff overdrijven is ook een vak. Ik zie nooit emoji's?
Ik wel, maar ik stoor me er niet aan. Volgens mij is het voornamelijk ;) :) :(
Die drie dus, zoals ze hier staan.

*Edit*

De toetsenbord combinaties dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven