Entertainment alle pijlers

Eurovisie 2026

12-02-2026 15:02 279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De nationals zijn in volle gang, dus het is tijd voor een nieuw Eurovisie topic!

Hebben jullie al favorieten?

Mijn top 5 is momenteel
1. Klaber van Eegor (National Servië: https://youtu.be/EH1mTCtnCC4?si=2JR7ud1ZChMixAtG): Ik ben minstens de helft van de streams van dat nummer op Spotify denk ik. :D

2. Ferto van Akylas (National Griekenland: https://youtu.be/ffe1_tx080k?si=wZYKqmPMtKQKSs-k): Yaasss queen jij ferto alles jij! Hoop dat als hij wint hij voor de real deal met een kopmic gaat.

3. Raketa van Lima Len (National Kroatië: https://youtu.be/nGsn9c-t7OQ?si=yv1SfAaFEa0TiVem): Ik snap geen reet van dit nummer. Vrouw vreet zich vol en verandert in een raket? De lyrics translaten hielp niet. Maar het is een bop a la Ijsland 2024 (Roa) dus ik ben niet boos!

4. My System van Felicia (National Zweden: https://youtu.be/-7AB53ZNXpQ?si=InmaeA4_ZJp6Xmms): En ik maar wachten op de unicorn puke van Froken Snusk. Dit is dus Froken Snusk, maar in een nieuw jasje. De beat zit in mijn head, mijn heart, mijn body part. :D

5. Takatukka van Antti Paalanen (National Finland: https://youtu.be/o2HNKHOaia4?si=HkI1_pIk2aRaSMO2): Raar en catchy, I like it. Kom maar door met die haarbloempjes.

Mijn echte top 1 is The Spell van Gothminister van de Noorse Nationals (https://youtu.be/eDsDg9FVJlM?si=AaghSEOBZHXGxqYq) maar die ligt er al uit. :( En ik heb hoge verwachtingen van Smash Into Pieces voor de Zweedse Nationals maar we shall see, dat nummer is nog niet bekend.

Internet loopt vooral weg met Akylas momenteel, daarom staat Griekenland zo hoog in de odds.
ugli wijzigde dit bericht op 12-02-2026 15:40
6.72% gewijzigd
Rabarbara schreef:
13-05-2026 18:12
Maar ik kijk helemaal geen voetbal.
Ik kijk wel Eurovisie. Al jaren en ik heb hier enorm veel plezier gehad met trashen (en daarbij ook vaak foute opmerkingen gemaakt). En nu kijk ik niet. Ik vind dat helemaal niet per se leuk. Ik ben er zelfs een beetje boos over, dat mijn feest van me afgepakt is, want zo voelt het. En dat is natuurlijk hartstikke overdreven, maar als er een gelegenheid is waarbij overdrijven onderdeel van de feestvreugde is, dan is het het Eurovisiesongfestival.
Dikke vette meh, dat vind ik er van.
Sluit me hier helemaal bij aan.
Grasgevoerd schreef:
13-05-2026 18:34
Maar in het Olympische Spelen topic was je wel te vinden. En daar deed Israel ook aan mee. Los daarvan gaat het me natuurlijk niet om individuen hier op het topic, maar over mensen in het algemeen. Die het een niet meer vinden kunnen, maar het andere gewoon blijven doen.
Ik voel me gevleid door al deze persoonlijke aandacht. Ik kan het ook wel uitleggen: de hele situatie rondom Joost Klein was het eerste zetje, de situatie vorig jaar met geronselde stemmen de druppel. Zulke situaties hebben zich bij de Olympische Spelen niet voorgedaan, naar wij dachten.
Si abra la puerta hay lobos.
Moiren schreef:
13-05-2026 18:40
Verbindend topic ❤️
Muziek is liefde!

Maar je hebt helemaal gelijk, ik moet hier ook niet lopen zeuren. Mopperen is bij uitstek een activiteit waar je andere mensen niet mee lastig moet vallen en ik vind dat iedereen die daar zich op verheugt gewoon lekker naar het festival moet kijken. Zonder mijn gemauw.
Si abra la puerta hay lobos.
Over het algemeen zijn er twee opties: een hypocriete selectieve idealist zijn of dat niet zijn. In dat laatste geval gewoon heel inclusief schijt aan de hele wereld hebben en je nergens druk over maken. Dan maar optie 1.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
13-05-2026 19:00
Over het algemeen zijn er twee opties: een hypocriete selectieve idealist zijn of dat niet zijn. In dat laatste geval gewoon heel inclusief schijt aan de hele wereld hebben en je nergens druk over maken. Dan maar optie 1.
Exact dit. Totaal consequent zijn op alle gebieden is onmogelijk.
Eukalypta schreef:
13-05-2026 19:14
Exact dit. Totaal consequent zijn op alle gebieden is onmogelijk.

Consequent inconsequent is het hoogst haalbare. Lijkt me een goed idee voor een liedje.
Tjezus, wat vals
Ik vond zilvermeneer dus heel stom in het begin. Maar 1. Hij kan heel goed zingen 2. Hij heeft een toffe act en 3. Hij is HILARISCH. Die subtitles in zijn act en hoe hij elke keer met de media doet, ik ben inmiddels zilverenmeneerfan. XD

I'm a machiiine!

https://www.reddit.com/r/eurovision/com ... a_machine/

En wat boycotten betreft: Ik zet mijn beste pootje voor en boycot Olympische Spelen en het WK wel, daarmee verdien ik genoeg karmapuntjes voor het Eurovisie (niet dat ik ooit Olympische Spelen en WK kijk, maar och).
Ik denk dat niet kijken weinig zin heeft als boycot. Maar ik vind het volkomen terecht dat Nederland niet meedoet. Een duidelijk signaal. Ik zou willen dat we op dat gebied consequenter zouden zijn, ook bij andere gelegenheden zoals sportfestijnen.
Ik vind dit begin best grappig.
Ik kon het niet plaatsen, maar de manier van praten van die presentator deed me aan iemand denken, maar denk dat het Seinfeld is.
De make-up van de dame uit Azerbaijan is uitgelopen.
Was dat freddy krueger btw?
Benieuwd naar de score van Frankrijk zaterdag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Deze tweede halve finale gelukkig wat meer rustige goed gezongen liedjes.
Ik vond zelf de eerste halve finale toch echt leuker.
Hallo Australië, kom er maar in, we hebben een winnaar.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
*Hestia* schreef:
14-05-2026 22:11
Hallo Australië, kom er maar in, we hebben een winnaar.
Ik miste vooral nog zo'n iconisch Eurosong-nummer dat nog jaren meegezongen wordt zoals bijvoorbeeld Euphoria.

Ik denk dat we 't zonet gevonden hebben :-).
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
14-05-2026 22:14
Ik miste vooral nog zo'n iconisch Eurosong-nummer dat nog jaren meegezongen wordt zoals bijvoorbeeld Euphoria.

Ik denk dat we 't zonet gevonden hebben :-).

Helemaal dat idee. :yes:
Ik heb van tevoren niets opgezocht, maar hebben met bella en yayaya toch zo'n gevoel dat ik stukjes herken, bijna alsof ik het herken van een ander nummer

Benieuwd wie er doorgaan
Oekraïne ook weer erg goed dit keer. :worship:
Roemenie is wel mijn soort muziek.

Luxemburg leuk lied maar slecht gezongen.

Cyprus op alle fronten slecht: vals en geen leuk lied.

Australie is goed!

En ik zeg niks meer over dames in turnpakjes en mannen in blote basten. Ik zet het stafje maar bij mijn kleine verzameling.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Australië verraste me, ik verwachtte een borefest maar ik vond het echt heel tof. :flirting:

Engeland was ook geweldig.

Nu hard duimen voor Armenië.
Er word igg gerockt in de finale, het lied van Servie is ook mijn ding.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Noooooooo Armenië…….. :cry:

Dat kut Tjechië heeft zijn plekje gestolen. (6)
In mijn tv-gids stond dat het tot 23u30 ging duren ... Zijn ze een kwartier eerder klaar.
Verdoken besparing daar in Wenen om hun show een kwartier korter te maken?

En krijgen we zaterdag wel een groter "waw-event" qua opening en tussenacts?
Is dit nu later?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven