Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2012

30-08-2012 12:37 1600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is het weer zover! Expeditie Robinson 2012 gaat van start . Ik heb er veel zin in, maar kijk vooral om Paul Turner te zien. Die lijkt me wel relaxed en heeft humor.
Ik vind dat Fatima een heel sjagerijnig hoofd heeft zeg.

En het lijkt me verschrikkelijk vermoeiend om de hele dag zo berekenend door te moeten komen, allerlei complotten te moeten verzinnen ipv je gewoon als een Robinson te gedragen zoals Lodewijk. Jammer hoor, dat hij eruit is. Ik zou toch veel liever van iemand proberen te winnen die sterk is dan via allerlei slinkse manieren mensen eruit stemmen en zo winnen. Ze doet toch verder niks daar?
Ze doet geen reet nee. En Lodewijk is gewoon een grote lieverd en die heeft twee kampen verbouwd/gebouwd. Ik snap de tactiek hoor, maar ik zou er niet aan mee doen. Laf gedoe, als je de sterkste eruit stemt omdat je weet dat je hem niet aan kan in je eentje.

Fajah heeft volgens mij het nodige mee gemaakt, ze is gewoon héél pittig. Maar ze is ook slim en lief. Ze moet vast KEIhard trainen voor dat lijf toch? Toch?
Men heeft zich veel te weinig gerealiseerd hoe gevaarlijk dat trio is. Bij de nieuwe indeling van kampen hadden ze die mensen meteen uit elkaar moeten halen.

Maarja als ja mag kiezen en er staan nog een paar sterke spelers plus die pokermannetjes dan kies je niet snel zo'n pokermannetje.

En zo kwamen ze weer bij elkaar...
Die pokermannetjes zijn volgens mij ook niet veel waard zonder Fatima.
Ik snap eigenlijk van niemand dat ze meedoen aan die complotten van de broers. Niemand heeft er iets aan, behalve die broers zelf. Zo hebben ze zich misschien 1 ronde gespaard, maar de volgende keer vliegen die meelopers er zelf uit. Van Fatima snap ik het ook niet: zometeen blijft ze alleen met hen over en die broers zullen nooit op elkaar stemmen dus bye bye Fatima. Beter investeert ze ook een beetje in de anderen.

Fajah is inderdaad boven m'n verwachting een heel leuk persoon. En Paul en Ruud zijn leuk. Maar ik vind Min Hee wel een echte robinson, hoop dat zij wint.
Ja, die 'nieuwe' indeling was erg suf. Ze hadden beter strengere regels kunnen hanteren (dat bijv. een gele alleen een rode mag kiezen).

Ben het er overigens niet mee eens dat Fatima niks doet. In de proeven is ze (behalve gisteren expres dan) ijzersterk. De enigen die ik in het kamp wat zie doen zijn Lodewijk en dat Chinese meisje Min Hee die veel kookt. Zie verder nooit iemand vissen of iets dergelijks. Dat soort tv-beelden zag je voorgaande jaren veel vaker.
Bah wat een naar wijf is Fatima. "het is een spel". Nou als jij al zo misselijk kan doen in een spel zegt dat voor mij wel hoe je bent als het écht ergens om gaat. De drie luie biggen.

Fajah is top! Hard, maar eerlijk. Als ze je niet mag hoor je dat van haarzelf (denk aan Rambo). Die vrouw die rechts van ons staat lijkt wel de blonde Fajah trouwens

Hopen dat Fajah wint of MinHee dat is ook een stoer wijf.
Ik vond het zo erg om gisteren te horen dat Lodewijk s'nachts lag te huilen....

Ik heb het volgens mij nog nooit zo oneerlijk gevonden dat er iemand werd weggestemd.

Zo'n suffe Joke zit er nog in,dat vind ik onbegrijpelijk gewoon...
Ik denk dat Min Hee erg ver kan komen, ook omdat ze zich in de groep vrij oppervlakkig houdt. Gericht op het spel zonder over te komen alsof ze over lijken gaat.
Ja echt lullig voor Lodewijk, het is zo'n goeie vent.

Overigens hoop ik dat iedereen ervan heeft geleerd: NOOIT zeggen hoeveel munten je hebt dus.
Leuk ook met die kettingen van haar Ja denk dat mensen haar er niet zo snel uit stemmen omdat het lijkt of ze niet bij een groepje hoort.

Paul vind ik nu zoveel leuker dan in The Voice. Dat leek zo nep voor mij. Maar nu waardeer ik hem enorm.
quote:dolfje schreef op 19 oktober 2012 @ 10:35:

Ik vond het zo erg om gisteren te horen dat Lodewijk s'nachts lag te huilen....

Ik heb het volgens mij nog nooit zo oneerlijk gevonden dat er iemand werd weggestemd.

Zo'n suffe Joke zit er nog in,dat vind ik onbegrijpelijk gewoon...Ik ook
quote:miladila schreef op 19 oktober 2012 @ 08:41:

[...]

Ja, maar het ligt blijkbaar wel in haar aard om mee te doen met andermans complotjes door Lodewijk eruit te stemmen! Slap mens.

Die analyse van Fatima was inderdaad helemaal juist. Wat had Tess verwacht, dat ze opeens bij een poker-kwartet zou horen? Ik ben in elk geval officieel Fajah-fan. Lief hoe ze reageerde op Lodewijk (die ze in z'n hangmatje hoorde huilen ).

Ik vind het echt een top-jaar van ER. Juist leuk al die -soms onverwachte- complotten

Heb wel idee dat ze nu meer eten hebben (gekregen) vergeleken met voorgaande edities. Toen haakten veel mensen vrijwillig af omdat ze zwak, ziek en misselijk waren.

Ik vond Fajah best wel leuk, maar nu dus ook officieel fan

En Paul vind ik ook leuk!
Toch vraag ik me af hoe zo'n Paul omgaat met boosheid of mensen die hem een loer draaien.
frizzy, ik denk ten eerste dat het hem niet snel zal overkomen (what goes around.....) en dat het hem verder weinig doet.

Hij zal misschien theatraak zeggen dat het niet aardige persoontjes zijn en een voodoopopje maken
wat ik echt vreselijk naief vind is dat peggy er daadwerkelijk intrapt dat zij een van de vier wordt. het is dan het pokertrio samen met peggy. daar trapt zij in. te triest voor woorden. ze doen nu hetzelfde bij peggy als bij tess en peggy trapt daarin.

ik denk dat het pokertrio met elkaar n afspraak heeft gemaakt dat als een van hun drie wint ze het bedag delen dus allemaal 10.000. dat is een leuk bedrag om mee te eindigen.

ja er had nog van alles gekund. tess en peggy en lodewijk hadden op fatima moeten stemmen. dan lodewijk de munten inzetten....

en ja dit had gekund want tess was op de hoogte. die had in moeten grijpen

t is niet zo gegaan....

ben benieuwd of tess of fajah gaat winnen. ik denk en hoop fajah aangezien tess idd een soort vlindertje is die zichzelf steeds de hemel in prijst.

t is eigenlijk wel bizar dat ze er sowieso n tweeling in zetten. dan weet je dat die elkaar nooit zullen laten vallen.

fatima vergeet volegns mij dat ze op korte termin wellihct een expeditie kan winnenmaar dat vriendschappen voor de lange termijn super zijn. stel dat je lodewijjk als vriend houdt na de expeditie, harstikke leuk toch, maar goed dat snapt zij niet...dat je ook gewoon wat makkelijkerkan deknen en menselijker
Fatima ziet het meer als een strategisch spel dan een overlevings 'Robinson' spel. Ik snap haar wel, maar vind het wel jammer. Het zou juist wel moeten gaan om het overleven op een eiland.

Fayah is top.
quote:chanson73 schreef op 19 oktober 2012 @ 11:36:

Fatima ziet het meer als een strategisch spel dan een overlevings 'Robinson' spel. Ik snap haar wel, maar vind het wel jammer. Het zou juist wel moeten gaan om het overleven op een eiland.

Fayah is top.Ja, snap Fatima ook wel. Ze speelt het op haar manier. En je zit niet op zo'n eiland om vrienden te maken. Ik heb meer respect voor haar dan voor de meelopers, zeurpieten en niksnutten!
Ja klopt, ik ook.
zonder het tactische spel is het toch ontzettend saai om naar te kijken?

Ik vond het sneu voor Lodewijk maar heeft hij nog nooit Robinson gekeken?

Min Hee en Fajah zijn mijn favorieten, ik hoop onzettend dat ze wint van Tess, dat heeft ze verdient.

Een van die broertjes of Fatima vliegt er na de samensmellting het eerste uit.

Ik kijk trouwens met man naar een Amerikaanse Robinson, nou , daar worden heel wat complotten gesmeden en worden een heleboel "geblindsite" zoals ze dat noemen en zoals dat ook met Lodewijk gebeurde.

Alle mannen op 1 na, zijn er 1 voor 1 door de vrouwen uitgestemd, geweldig...
Fatima is natuurlijk ook best slim. Dat is wel te merken. Sommigen noemen het uitgekookt, is ook zo, het was ook niet aardig om Lodewijk weg te stemmen, maar wel slim.
Fajah gaat echt wel winnen van Tess. Waar alle deelnemers de fout in gaan is met het vullen van de emmer. Fajah weet hoe het moet en heeft vaak snel twee volle emmers water boven en de ander zit vaak nog te klooien. Ze verliezen dan gelijk al zoveel tijd, dat ze dat niet meer inhalen.

Jammer dat Lodewijk eruit is, maar dat is zeker het spel. Tess snapte het totaal niet, ik zei gelijk als dat ze naar Lodewijk moest stappen. Weet niet meer wie het zij, maar ze is natuurlijk hartstikke schijnheilig door te zeggen dat ze zo niet is, want ze was binnen no time over te halen om aan het complotje van het pokertrio mee te doen.

Fajah is slim, die ziet al helemaal wat het pokertrio van plan is, daarom is het belangrijk dat zij doorgaat en er dan mogelijk weerstand tegen kan bieden. Kan me niet voorstellen dat Fajah zich aansluit bij het pokertrio, ze weet dat ze dan haar eigen graf graaft.
quote:eefjewentelteefje schreef op 19 oktober 2012 @ 11:51:

Ik vond het sneu voor Lodewijk maar heeft hij nog nooit Robinson gekeken?

Min Hee en Fajah zijn mijn favorieten, ik hoop onzettend dat ze wint van Tess, dat heeft ze verdient.

Een van die broertjes of Fatima vliegt er na de samensmellting het eerste uit.

Ik kijk trouwens met man naar een Amerikaanse Robinson, nou , daar worden heel wat complotten gesmeden en worden een heleboel "geblindsite" zoals ze dat noemen en zoals dat ook met Lodewijk gebeurde.

Alle mannen op 1 na, zijn er 1 voor 1 door de vrouwen uitgestemd, geweldig...Waar/hoe je kijk je dat en hoe heet het?
oh wacht..Survival zeker?
quote:eefjewentelteefje schreef op 19 oktober 2012 @ 11:51:

(...)

Alle mannen op 1 na, zijn er 1 voor 1 door de vrouwen uitgestemd, geweldig...

Het probleem met complotten vind ik juist dat het super saai is. Het is namelijk helemaal niet knap of een verdienste om een complot te smeden. Als je een meerderheid hebt als groep ten opzichte van een andere groep dan kun je één voor één iedereen wegstemmen. Of het nu vrouwen - mannen, Belgen - Nederlanders of pokerspelers - leuke mensen is, het blijft heel simpel om met een groep één voor één iedereen weg te stemmen. Het is geen hogere wiskunde of zo.

Ik kijk naar Robinson om knappe prestaties te zien. Natuurlijk kun je als vrouwen makkelijk samenspannen en alle mannen weg stemmen. Maar waar zit je dan de eerste helft van de expeditie naar te kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven