Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2025

11-08-2025 12:52 874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.

Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
dolfje schreef:
15-12-2025 09:21
Ik vond dat gedrag juist vreselijk vervelend, was gewoon naar huis gegaan als je weg wilde.
Vond ik ook. Komt op mij een beetje nep over; en maar klagen maar wel blijven zitten. Stap dan gewoon zelf op, of houd je mond een keer.
Duufje schreef:
15-12-2025 09:50
Ik vond het juist wel verfrissend dat hij heel duidelijk was dat hij graag naar huis wilde, maar niet heeft opgegeven. Daar scoorde hij bij mij juist punten mee.
Ik vind het eerder laf. Je wil weg maar dat probleem leg je bij anderen neer. Pak zelf het probleem aan.
Ik heb een voorkeur voor Nordin maar alles best zolang die Amije het maar niet is
Nordin
Lies
Mattias Camiel

In die volgorde is mijn voorkeur om te winnen.
Maar voor velen is de echt Robinson Churandy er al uit.
myname1 schreef:
15-12-2025 11:34
Nordin
Lies
Mattias Camiel

Ja eens.
Wéér de kans gemist om Amije eruit te stemmen! :O

Je kan veel zeggen over Lies, maar ze heeft wel een hele bups proeven gewonnen. Inmiddels is ze echt graatmager. In die zin is ze wel de grootste bikkel en misschien gun ik haar de winst dan wel het meest.
Nordin of Lies mag winnen, ook grappig dat zijn allebei uit de falende ‘stam’ van het begin komen.
Matyas en Camiel hebben er iets te makkelijk doorheen gefietst en Amije moet niet beloond worden.
Ik had zo gehoopt dat ze op Amije zouden stemmen, omdat ze te arrogant was om haar munt in te zetten. Had haar gezicht wel eens willen zien op het moment dat ze er uit gestemd werd. Helaas, gemiste kans.

In het filmpje van thuis zie je wel dat de appel bjj haar niet ver van de boom valt. Lijkt me geen leuke familie.

Die val van Nordin volgende week ziet er inderdaad niet goed uit.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Lookie schreef:
15-12-2025 13:53
Ik had zo gehoopt dat ze op Amije zouden stemmen, omdat ze te arrogant was om haar munt in te zetten. Had haar gezicht wel eens willen zien op het moment dat ze er uit gestemd werd. Helaas, gemiste kans.
Ze hadden Tobias beloofd om hem eruit te stemmen, dat was de reden waarom hij op C ging.
Ja, maar dat hadden ze vaker beloofd.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Ik hoop idd ook Nordin of Lies.

Denk dat Mátyás en met name Camiel heel anders hadden gereageerd, als zij degene waren die veel onder vuur lagen.

Nu zijn zij wat stemmen betreft er makkelijk door heen gekomen. Puur op tactiek mag Nordin winnen. Wat opdrachten betreft dan Lies.

Ik zeg niet dat hij niet tactisch had gespeeld.
Door het valse spel tegen Nordin is hij ook in deze positie gedrukt. Hij had ook zeker in het begin weinig keus, anders was hij weggestuurd.

Camiel, Mátyás , en Lies zijn op bijna geen enkel moment echt in “gevaar” geweest. Dan hoef je zelf ook geen of weinig (gemeen) tactisch spel te spelen. Kun je de sympathieke speler spelen.

Lies ook “oud kamp noord” heeft geluk om als vrouw aan te sluiten bij Amije en (de rest). Denk dat dat wel een rol heeft gespeeld, want waar het over opdrachten gaat is zij een serieuze concurrent voor haar.
Karakter is wat je bent in het donker.
AnAppleADay schreef:
15-12-2025 13:56
Ze hadden Tobias beloofd om hem eruit te stemmen, dat was de reden waarom hij op C ging.
ja en als ze op Tobias gestemd hadden, lagen ze de volgende ronde alsnog onder vuur.
En Kevin deed alsof Nordin wel stemmen zou krijgen, dus logisch dat Nordin ook een plannetje bedacht.
Tobias bleef erin om zijn vrienden te helpen, dat heeft hij letterlijk gezegd.
Als hij die ronde eruit gestemd was, waren er nog 2 eilandraden met maar 1 munt, dus dan waren C en Nordin de volgende.
Dus kon hij met een gerust hart vertrekken, totdat Nordin daar een stokje voor stak.

Tobias was geen eenmansbondje, hij was een bondgenoot van het grote bondje.
Ik heb niks tegen Camiel en Matyas, maar zij konden inderdaad gewoon meevaren op de tactiek van anderen. Beetje in de luwte blijven.
Ik vond Nordin en Mattias ook ineens heel mager geworden.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik wordt een beetje moe van het gehak op echt alles wat Amije maar doet. Logisch toch dat ze haar ouders enz mist? Ze had het gewoon niet van zichzelf verwacht, tot ze dat shot uit de video zag. Vond het heel oprecht juist dat ze zichzelf de ice queen noemde, maar toch besefte dat ze dat niet helemaal is. En dat ze haar hondje eerst noemde en toen pas haar vriend, je kan ook overal over vallen hoor.

Ik hoop echt dat Nordin wat aan zijn woede gaat doen. Hij weet het zelf gelukkig, maar vind het geen fijne eigenschap.
Vond Tobias wel knap dat hij het vol heeft gehouden tot nu. Leuk om te zien hoe blij hij was dat hij er eindelijk uit mocht 😁 verder heb ik geen voorkeur wie er gaat winnen.
myname1 schreef:
15-12-2025 11:34
Nordin
Lies
Mattias Camiel

Nou ik weet het niet. Ik vind Lies ook wel een Robinson. Zij heeft het in het begin ook echt niet makkelijk gehad en heeft ook veel proeven gewonnen. Ik gun het haar ook wel.

Vraag me af of zo'n Amije nou trots op zichzelf is als ze na afloop in de spiegel kijkt. Ik mag hopen dat ze nog enige zelfreflectie heeft, maar ben er bang voor.
Tobias vond ik heel dapper. Hij heeft veel angsten en voor hem moet het echt heel erg moeilijk geweest zijn om met al die onvoorspelbaarheid en onzekerheden om te gaan.

Lies heeft vier proeven gewonnen, dat is gewoon echt heel knap. Ik gun het haar wel om te winnen.

En anders Nordin voor C.
Ik snap de reacties niet zo goed over de familie van Amije. Wat werd daar dan gezegd?
Nadinexxx schreef:
15-12-2025 19:37
Vraag me af of zo'n Amije nou trots op zichzelf is als ze na afloop in de spiegel kijkt. Ik mag hopen dat ze nog enige zelfreflectie heeft, maar ben er bang voor.
Ja dit vraag ik me dus ook af; hoe ze tegen zichzelf op tv aankijkt. Lijkt me heel moeilijk om deze kant van jezelf te zien. En vooral omdat veel mensen daar zo sterk op reageren!
Frizz schreef:
15-12-2025 21:56
Ik snap de reacties niet zo goed over de familie van Amije. Wat werd daar dan gezegd?
Het ging vooral over winnen. Een opmerking als 'je mag alleen thuiskomen met de winst' is natuurlijk grappig bedoelt maar icm haar harde manier van spelen komt dat veel minder sympathiek over dan een 'we missen je'.
Aaah zo!
Ik vind die heftige reacties op Amije maar raar hoor. Ze speelt het spel, en dat doet ze goed, klaar.

Wat mij betreft is tactisch spelen en dúrven konkelen net zoveel onderdeel van een 'echte' Robinson zijn als de spellen en het survivallen. Wie uiteindelijk wint is de echte Robinson, of je diegene nou het meest sympathiek vindt of niet.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Het enige wat mij echt opviel is dat de familie van Amije iets riep van : Hallo van ons allemaal uit Amsterdam.

Dat viel me dus op want dat hoor je nou nooit iemand roepen vanuit Boxtel, Vlissingen of Kuttekrabbeveen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
LaFolie schreef:
18-12-2025 14:27
Ik vind die heftige reacties op Amije maar raar hoor. Ze speelt het spel, en dat doet ze goed, klaar.

Wat mij betreft is tactisch spelen en dúrven konkelen net zoveel onderdeel van een 'echte' Robinson zijn als de spellen en het survivallen. Wie uiteindelijk wint is de echte Robinson, of je diegene nou het meest sympathiek vindt of niet.
Dat ze tactisch speelt is niet het probleem, dat is inderdaad onderdeel van het spel en dat doet Nordin minstens zo veel.
De reden waarom mensen kritiek hebben is omdat ze vermoorde onschuld speelt als zij (of haar bondje) een keer slachtoffer zijn van andermans tactiek. Dan ineens is het ongeoorloofd en 'vals spel' terwijl ze zelf precies hetzelfde doet. Dat is hypocriet.
AnAppleADay schreef:
18-12-2025 15:03
Dat ze tactisch speelt is niet het probleem, dat is inderdaad onderdeel van het spel en dat doet Nordin minstens zo veel.
De reden waarom mensen kritiek hebben is omdat ze vermoorde onschuld speelt als zij (of haar bondje) een keer slachtoffer zijn van andermans tactiek. Dan ineens is het ongeoorloofd en 'vals spel' terwijl ze zelf precies hetzelfde doet. Dat is hypocriet.
Ik heb dat helemaal niet gemerkt. Ook bij het vertrek van Kevin is dat niet gebeurt. Zij viel over hetzelfde als waar Kevin over viel bij Nordin. Dat Nordin deed alsof hij zich niet wilde verlagen tot vals spel (en het Amije en Kevin verwijt wel te doen) en het dan dus zelf ook doet, maar dat niet gewoon eerlijk toe wilde geven. Dat vind ik hypocrieter dan hoe Kevin en Amije reageerden op het wegstemmen van Kevin.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven