Expeditie Robinson 2025
maandag 11 augustus 2025 om 12:52
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
maandag 15 december 2025 om 11:13
maandag 15 december 2025 om 11:15
Ik vind het eerder laf. Je wil weg maar dat probleem leg je bij anderen neer. Pak zelf het probleem aan.
maandag 15 december 2025 om 12:02
maandag 15 december 2025 om 13:53
Ik had zo gehoopt dat ze op Amije zouden stemmen, omdat ze te arrogant was om haar munt in te zetten. Had haar gezicht wel eens willen zien op het moment dat ze er uit gestemd werd. Helaas, gemiste kans.
In het filmpje van thuis zie je wel dat de appel bjj haar niet ver van de boom valt. Lijkt me geen leuke familie.
Die val van Nordin volgende week ziet er inderdaad niet goed uit.
In het filmpje van thuis zie je wel dat de appel bjj haar niet ver van de boom valt. Lijkt me geen leuke familie.
Die val van Nordin volgende week ziet er inderdaad niet goed uit.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
maandag 15 december 2025 om 13:56
Ze hadden Tobias beloofd om hem eruit te stemmen, dat was de reden waarom hij op C ging.
maandag 15 december 2025 om 15:09
Ik hoop idd ook Nordin of Lies.
Denk dat Mátyás en met name Camiel heel anders hadden gereageerd, als zij degene waren die veel onder vuur lagen.
Nu zijn zij wat stemmen betreft er makkelijk door heen gekomen. Puur op tactiek mag Nordin winnen. Wat opdrachten betreft dan Lies.
Ik zeg niet dat hij niet tactisch had gespeeld.
Door het valse spel tegen Nordin is hij ook in deze positie gedrukt. Hij had ook zeker in het begin weinig keus, anders was hij weggestuurd.
Camiel, Mátyás , en Lies zijn op bijna geen enkel moment echt in “gevaar” geweest. Dan hoef je zelf ook geen of weinig (gemeen) tactisch spel te spelen. Kun je de sympathieke speler spelen.
Lies ook “oud kamp noord” heeft geluk om als vrouw aan te sluiten bij Amije en (de rest). Denk dat dat wel een rol heeft gespeeld, want waar het over opdrachten gaat is zij een serieuze concurrent voor haar.
Denk dat Mátyás en met name Camiel heel anders hadden gereageerd, als zij degene waren die veel onder vuur lagen.
Nu zijn zij wat stemmen betreft er makkelijk door heen gekomen. Puur op tactiek mag Nordin winnen. Wat opdrachten betreft dan Lies.
Ik zeg niet dat hij niet tactisch had gespeeld.
Door het valse spel tegen Nordin is hij ook in deze positie gedrukt. Hij had ook zeker in het begin weinig keus, anders was hij weggestuurd.
Camiel, Mátyás , en Lies zijn op bijna geen enkel moment echt in “gevaar” geweest. Dan hoef je zelf ook geen of weinig (gemeen) tactisch spel te spelen. Kun je de sympathieke speler spelen.
Lies ook “oud kamp noord” heeft geluk om als vrouw aan te sluiten bij Amije en (de rest). Denk dat dat wel een rol heeft gespeeld, want waar het over opdrachten gaat is zij een serieuze concurrent voor haar.
Karakter is wat je bent in het donker.
maandag 15 december 2025 om 15:18
ja en als ze op Tobias gestemd hadden, lagen ze de volgende ronde alsnog onder vuur.AnAppleADay schreef: ↑15-12-2025 13:56Ze hadden Tobias beloofd om hem eruit te stemmen, dat was de reden waarom hij op C ging.
En Kevin deed alsof Nordin wel stemmen zou krijgen, dus logisch dat Nordin ook een plannetje bedacht.
Tobias bleef erin om zijn vrienden te helpen, dat heeft hij letterlijk gezegd.
Als hij die ronde eruit gestemd was, waren er nog 2 eilandraden met maar 1 munt, dus dan waren C en Nordin de volgende.
Dus kon hij met een gerust hart vertrekken, totdat Nordin daar een stokje voor stak.
Tobias was geen eenmansbondje, hij was een bondgenoot van het grote bondje.
maandag 15 december 2025 om 17:04
Ik wordt een beetje moe van het gehak op echt alles wat Amije maar doet. Logisch toch dat ze haar ouders enz mist? Ze had het gewoon niet van zichzelf verwacht, tot ze dat shot uit de video zag. Vond het heel oprecht juist dat ze zichzelf de ice queen noemde, maar toch besefte dat ze dat niet helemaal is. En dat ze haar hondje eerst noemde en toen pas haar vriend, je kan ook overal over vallen hoor.
Ik hoop echt dat Nordin wat aan zijn woede gaat doen. Hij weet het zelf gelukkig, maar vind het geen fijne eigenschap.
Vond Tobias wel knap dat hij het vol heeft gehouden tot nu. Leuk om te zien hoe blij hij was dat hij er eindelijk uit mocht
verder heb ik geen voorkeur wie er gaat winnen.
Ik hoop echt dat Nordin wat aan zijn woede gaat doen. Hij weet het zelf gelukkig, maar vind het geen fijne eigenschap.
Vond Tobias wel knap dat hij het vol heeft gehouden tot nu. Leuk om te zien hoe blij hij was dat hij er eindelijk uit mocht
maandag 15 december 2025 om 19:37
Nou ik weet het niet. Ik vind Lies ook wel een Robinson. Zij heeft het in het begin ook echt niet makkelijk gehad en heeft ook veel proeven gewonnen. Ik gun het haar ook wel.
Vraag me af of zo'n Amije nou trots op zichzelf is als ze na afloop in de spiegel kijkt. Ik mag hopen dat ze nog enige zelfreflectie heeft, maar ben er bang voor.
maandag 15 december 2025 om 21:35
maandag 15 december 2025 om 22:46
Ja dit vraag ik me dus ook af; hoe ze tegen zichzelf op tv aankijkt. Lijkt me heel moeilijk om deze kant van jezelf te zien. En vooral omdat veel mensen daar zo sterk op reageren!
dinsdag 16 december 2025 om 09:08
Het ging vooral over winnen. Een opmerking als 'je mag alleen thuiskomen met de winst' is natuurlijk grappig bedoelt maar icm haar harde manier van spelen komt dat veel minder sympathiek over dan een 'we missen je'.
donderdag 18 december 2025 om 14:27
Ik vind die heftige reacties op Amije maar raar hoor. Ze speelt het spel, en dat doet ze goed, klaar.
Wat mij betreft is tactisch spelen en dúrven konkelen net zoveel onderdeel van een 'echte' Robinson zijn als de spellen en het survivallen. Wie uiteindelijk wint is de echte Robinson, of je diegene nou het meest sympathiek vindt of niet.
Wat mij betreft is tactisch spelen en dúrven konkelen net zoveel onderdeel van een 'echte' Robinson zijn als de spellen en het survivallen. Wie uiteindelijk wint is de echte Robinson, of je diegene nou het meest sympathiek vindt of niet.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
donderdag 18 december 2025 om 14:45
donderdag 18 december 2025 om 15:03
Dat ze tactisch speelt is niet het probleem, dat is inderdaad onderdeel van het spel en dat doet Nordin minstens zo veel.LaFolie schreef: ↑18-12-2025 14:27Ik vind die heftige reacties op Amije maar raar hoor. Ze speelt het spel, en dat doet ze goed, klaar.
De reden waarom mensen kritiek hebben is omdat ze vermoorde onschuld speelt als zij (of haar bondje) een keer slachtoffer zijn van andermans tactiek. Dan ineens is het ongeoorloofd en 'vals spel' terwijl ze zelf precies hetzelfde doet. Dat is hypocriet.
donderdag 18 december 2025 om 18:47
Ik heb dat helemaal niet gemerkt. Ook bij het vertrek van Kevin is dat niet gebeurt. Zij viel over hetzelfde als waar Kevin over viel bij Nordin. Dat Nordin deed alsof hij zich niet wilde verlagen tot vals spel (en het Amije en Kevin verwijt wel te doen) en het dan dus zelf ook doet, maar dat niet gewoon eerlijk toe wilde geven. Dat vind ik hypocrieter dan hoe Kevin en Amije reageerden op het wegstemmen van Kevin.AnAppleADay schreef: ↑18-12-2025 15:03Dat ze tactisch speelt is niet het probleem, dat is inderdaad onderdeel van het spel en dat doet Nordin minstens zo veel.
De reden waarom mensen kritiek hebben is omdat ze vermoorde onschuld speelt als zij (of haar bondje) een keer slachtoffer zijn van andermans tactiek. Dan ineens is het ongeoorloofd en 'vals spel' terwijl ze zelf precies hetzelfde doet. Dat is hypocriet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in