Entertainment alle pijlers

F1/Max Verstappen Part 3

09-07-2017 20:26 3430 berichten
Deel 3 alweer. Nieuw topic, nieuwe kansen!

Is de pech voor Max vanaf nu verleden tijd?
Blijft het een strijd tussen alleen Hamilton en Vettel?
Of kunnen anderen zich nog in die strijd mengen? Bottas, Ricciardo misschien?
Hoe gaat dit jaars Silly Season eruit zien?

Kortom, het F1-topic over alles wat er maar mee te maken heeft!

Afbeelding
Afbeelding
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 14:50
"De prins wil pér se in het broedseizoen van alle vogels racen" ;-D

Ik moet heel eerlijk zeggen dat in het hele Zandvoortverhaal mijn F1 hart hier ook stevig botst met mijn 'bescherm-alle-sneue-vogeltjes-hart' ;-D

We lachen erom, maar dat laatste zou nog best eens een probleem kunnen worden.

Toch geen Grand Prix op Zandvoort? Milieuorganisaties stappen naar rechter
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 14:50
"De prins wil pér se in het broedseizoen van alle vogels racen" ;-D

Ik moet heel eerlijk zeggen dat in het hele Zandvoortverhaal mijn F1 hart hier ook stevig botst met mijn 'bescherm-alle-sneue-vogeltjes-hart' ;-D

Nou mijn F1 hart leg ik in dit geval even stil, maar da's meer omdat ik een schurfthekel aan die prins heb.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-08-2019 16:07
Nou mijn F1 hart leg ik in dit geval even stil, maar da's meer omdat ik een schurfthekel aan die prins heb.
:proud: die helpt inderdaad niet mee

Ik moet eerlijk zeggen dat als het niet doorgaat vanwege om milieu-redenen, ik dat helemaal prima vind. Een collega van mij woont in het duingebied en zet zich erg in voor 'rust aan de kust', ik was er dit jaar nog een weekje op vakantie (juist vanwege de rust aan de kust ;-D ) en ik begrijp de bezwaren heel erg.
Tjezus, wat vals
Ik snap ook niet waarom die prins het hele jaar door een vuurwerkbril op heeft....

Afbeelding
Zo moeten de F1 auto's er vanaf 2021 uit gaan zien:


Afbeelding

https://www.formula1.com/en/latest/arti ... TBxtS.html


Ik vind het wel mooi eigenlijk. :heart:

Voor wie het niet gevolgd heeft: bedoeling is dat de downforce op een andere manier wordt gegenereerd, zodat de auto's elkaar makkelijker kunnen volgen en dus inhalen. Nu kan dat niet omdat de lucht achter de auto te veel verstoord is.
Dat betekent dus geen idiote vleugeltjes meer rondom de auto maar alleen nog een simpele voorvleugel en de zuigende werking van het grondeffect onder de auto. Voor de coureurs ook wel prettig dat ze weer normaal in de auto kunnen stappen. :sarcastic:
Ook zie je hier de grotere velgen, maar dat is meer voor de leuk.
Geen idee waar dat bonusvleugeltje boven de voorwielen voor is; misschien om te voorkomen dat 'ie opstijgt als het grondeffect faalt?
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 17:05
Reden: Betere foto geplaatst
21.60% gewijzigd
Nice!
Ik ben heel blij dat ze die vleugeltroep gaan afschaffen. Dit is toch geen porem?


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mooi, lekker clean
Tjezus, wat vals
Afbeelding
De geruchten worden steeds sterker dat Ocon volgend jaar bij Renault rijdt (die willen heel graag een Franse rijder). Dat betekent dat Hulkenberg dus op zoek moet naar een nieuwe werkgever (godverdomme). En dat Bottas gewoon bij Mercedes blijft.
Kan Hulkenberg niet gewoon naar RedBull en dan Albon naar Torro Rosso en dan deleten ze Kvyat of Gasly maar
Ik zou Hulk graag bij Red Bull zien maar het probleem is dat ze hun complete opleidingsprogramma belachelijk maken als ze iemand van buitenaf nemen.

Van de andere kant, mocht Albon nou ook door de mand vallen dan kunnen ze wel zeggen: we hebben het geprobeerd maar de drie junioren die we hebben zijn niet goed genoeg. Dus je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hulk is niet significant sneller dan dat ricciardo op dit moment is in de Renault. Max was vorig jaar over het algemeen sneller dan ricciardo. Mits Albon niet gaat presteren zie ik hulk niet naar Red Bull gaan.
Hulk is trouwens in beeld bij Haas. Ik neem aan dat ze die andere Fransman nu wel een keer gaan wieberen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-08-2019 12:16
De geruchten worden steeds sterker dat Ocon volgend jaar bij Renault rijdt (die willen heel graag een Franse rijder). Dat betekent dat Hulkenberg dus op zoek moet naar een nieuwe werkgever (godverdomme). En dat Bottas gewoon bij Mercedes blijft.
Natuurlijk Hamilton wil nooit een coureur naast zich hebben die net zo goed of beter is.
Vandaag is de voorlopige kalender van 2020 bekendgemaakt. Met twee toevoegingen (Nederland en Vietnam) heeft deze 70e editie maar liefst 22 races!

15 maart - Grand Prix van Australië
22 maart - Grand Prix van Bahrein
5 april - Grand Prix van Vietnam
19 april - Grand Prix van China
3 mei - Grand Prix van Nederland
10 mei - Grand Prix van Spanje
24 mei - Grand Prix van Monaco
7 juni - Grand Prix van Azerbeidzjan
14 juni - Grand Prix van Canada
28 juni - Grand Prix van Frankrijk
5 juli - Grand Prix van Oostenrijk
19 juli - Grand Prix van Groot-Brittannië
2 augustus - Grand Prix van Hongarije
30 augustus - Grand Prix van België
6 september - Grand Prix van Italië
20 september - Grand Prix van Singapore
27 september - Grand Prix van Rusland
11 oktober - Grand Prix van Japan
25 oktober - Grand Prix van de Verenigde Staten
1 november - Grand Prix van Mexico City
15 november - Grand Prix van Brazilië
29 november - Grand Prix van Abu Dhabi
Jeetje, tot eind november. Ik vind het seizoen te lang zo.
Je zal maar in de Formule 1 werken en een gezin hebben thuis. :|
Ze mogen zo langzamerhand wel personeel gaan rouleren.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
29-08-2019 11:52
Jeetje, tot eind november. Ik vind het seizoen te lang zo.
Het seizoen is nu ook van 17 maart - 1 december....
Bottas blijft bij Mercedes volgend jaar.
En Ocon gaat Hulkenberg vervangen.
Lookolook schreef:
29-08-2019 14:44
En Ocon gaat Hulkenberg vervangen.

Yup, net bevestigd.
Nou, die Albon lijkt vooralsnog prima mee te kunnen komen. Zit er bij de eerste training meteen al bij. 👍🏻

Het gat naar de Ferrari's is wel groot zeg. Die profiteren natuurlijk van dat enorme motorvermogen op dat lange stuk heuvelop.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Albon rijd ook met de spec 4 van Honda, ben benieuwd hoe deze motor het gaat doen. Max nog met de oude motor.
Speciale oranje helm voor Max dit weekend in België. Wordt nog lastig om ze uit elkaar te houden denk ik want Albon heeft ook een oranje helm.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven